hatay gezi notları / Hatay Gezi Rehberi

Hatay Gezi Notları

hatay gezi notları

Ben (Zeynep) küçükken Hataylı bir komşumuz vardı. Bayılırdım yemeklerine. Damak zevkimin gelişmesine ciddi katkısı olduğunu düşünürüm hep. Hatay&#;ı anlatırdı bize. Senelerdir gitmek istediğimiz bir şehirdi. Son Türkiye ziyaretimizde kafaya koymuştuk gitmeyi. Bizi en çok heyecanlandıran duraklarımızdan biriydi doğrusu. Hatay beklentilerimizi karşılamakla kalmadı. Buradan çoook mutlu ayrıldık.

Her şeyden önce yerel halktan bahsetmek lazım. Konuştuğumuz bütün esnaflar hoş sohbet. Hem de sohbetler yüzeysel değil. Gerçekten anlatmak istiyorlar. Aceleleri yok. Size ürün satmak için yapmıyorlar. O kadar ama o kadar sevdik ki bu durumu. Sanki orada yaşıyormuşuz gibi hissettik. Hatta bir yere gittiğimizde &#;Hoşgeldiniz&#; diye karşılandıktan sonra ayrılırken de &#;Hoşgeldiniz&#; diyorlar. Bu tatlılık değildir de nedir?

Kilise, cami, havra gibi her dinin ibadet yerini bulabileceğiniz, halkın barış içinde yaşadığı bir yer. Kimse kimseye karışmıyor. En azından bizim gördüğümüz böyleydi.

Gezilip, görülecek yeri çok Hatay&#;ın. Uyduruk müzeleri yok. Belki de Türkiye&#;nin en iyi müzesi burada. Sadece müze de değil, yıllık tünel, cami, kilise görebileceğiniz turistik açıdan doyurucu bir şehir.

Son olarak da tabii ki mutfağı. Hatta belki biraz iddialı olacak ama Adana, Hatay, Antep üçlüsünde mutfak olarak en çok burayı sevdik. Mezeleri, kebapları, künefesi ile bize birkaç kilo olarak geri dönse de seni çok sevdik Hatay. Antakya Hatay&#;ın merkez ilçesi. Kocaeli-İzmit gibi. Bu yanılgıya da son vermiş olmanın huzuruyla buyrunuz Hatay Gezi Rehberi&#;ne.

İlginizi çekerse Adana Gezi Rehberi&#;miz ve Adana Vlog&#;umuza da göz atın deriz.

Hatay&#;a Ne Zaman Gidilir?

Hatay&#;da Akdeniz iklimi hakim olduğu için aslında yıl boyunca ziyaret edilebilecek yerlerden. Yazın çok sıcak oluyor büyük ihtimalle.

Hatay&#;da Ne Kadar Kalınır?

Hatay&#;ın hakkı dolu dolu 2 gün. Hatta biraz daha rahat rahat gezeyim derseniz gün. Cuma&#;dan gidip Pazar dönmeli bir planla birçok yerini görebilirsiniz.

Hatay&#;da Ulaşım?

Havaalanından Şehir Merkezine Ulaşım

Hatay merkeze giden Havaş var. Yaklaşık 40 dakika sürüyor. İskenderun&#;a da gidiliyor hatta Havaş ile. Şehir içinde de otobüs veya dolmuş kullanabilirsiniz eğer arabasız geliyorsanız. Otobüsler için Kent Kart almanız gerekiyor diye duyduk.

Şehir içi Ulaşım

Aslında asıl gezilip görülecek yerler birbirine yakın. Ancak Titus Tüneli, Vakıflar Köyü gibi yerlere ulaşım için en iyisi araba kiralamak. Biz arabayı Adana&#;dan kiralayıp gelmiştik.

Hatay&#;da Nerede Kalınır?

Size Hatay geziniz için nokta atışı bir konaklama önerisiyle geliyoruz. Kavinn Butik Otel. Eski bir konağın restore edilmesi ile ortaya çıkmış. Direkt merkezde. Her yere yakın. İçi bile tam Instagram&#;lık. Kahvaltısı da süper. Merkezde olması sebebiyle otoparkı yok. Ancak merkeze yakın yerlerde yol kenarına bırakabiliyorsunuz arabayı.

Hatay&#;ın bir diğer popüler oteli Savon Hotel. Burası da eskiden bir sabun fabrikasıymış. İçine girdiğinizde mis gibi sabun kokuyor. Kavinn&#;in lokasyonu ve fiyatı çok daha iyi. Savon Hotel&#;e kahve içmeye geldik.

Hatay Gezilecek Yerler

I. Gün

Hatay Arkeoloji Müzesi

hatay arkeoloji müzesi Suppilulima heykeli

Hatay&#;da tek bir yer gezecekseniz, tercihinizi Arkeoloji Müzesi&#;nden yana kullanmanızı şiddetle öneririz. Hem müzecilik anlamında hem de sergilenen eserler açısından dünya standartlarında bir müze. Türkiye&#;nin en büyük mozaik müzesi. Buradan o kadar etkilendik ki size anlatmamız mümkün değil. Asın bayrakları durumu olmadı değil.

hatay arkeoloji müzesi mozaik

Müze çok büyük. Öyle böyle büyük değil. Hele ki müze gezmeyi seviyorsanız rahatlıkla bir gün bile geçirilir. Biz 3 saatimizi ayırdık buraya. Süre tamamen sizin gezme hızınıza ve ilginize göre değişkenlik gösterebilir.

Hatay&#;da kazılar &#;de başlamış ve arkeolojik açıdan epey zengin bir bölgeymiş. Arkeoloji Müzesi yılında Hatay&#;ın Türkiye&#;ye katılmasının yılında açılmış. Müze yetersiz kalınca &#;de yeni binaya geçmişler.

Müzenin en dikkat çeken eseri kesinlikle Suppilulima heykeli. Fal taşı gibi açılmış gözleri ve sırt çantası taşıyor gibi duruşuyla zaten gözden kaçırmanız mümkün değil. Bunun dışında mozaikler ve Lahit Salonu yine gözden kaçırılmayacak kısımlar.

hatay arkeoloji müzesi lahit

Müze Kart geçiyor. Giriş ücreti 24₺. Müze Kart almak bizim için çok mantıklı oldu. Çünkü sonrasında Antep&#;te Zeugma Mozaik Müzesi&#;nde ve Ankara&#;daki hemen hemen her müzede kullandık. Bir yıl geçerliliği var. Kendini çok rahatlıkla amorti ediyor.

1 Nisan-1 Ekim arası , 2 Ekim Nisan arası arası ziyaret edilebiliyor.

Habib-i Neccar Camii

hatay habib-i neccar camii kapısı

Antakya&#;nın en işlek caddesi Kurtuluş Caddesi üzerinde. Bu caddeden defalarca geçeceksiniz. Bu cami Türkiye&#;deki en eski cami olarak biliniyor. yılında yapılmış. Adını da Hz. İsa&#;nın havarilerine ilk inanan ve bu uğurda canını veren Antakyalı marangoz Habib-i Neccar&#;dan almış. Bu olay Yasin Suresi&#;nde de geçiyormuş. Hatta türbesi de Simon Petros (Şem&#;un-u Safa)&#;unkiyle beraber caminin 4 metre altında. Ziyarete açık. Ayrıca minarenin hemen altına bulunan, İsa&#;nın havarilerinden Yuhanna (Yahya) ve Pavlos (Yunus)&#;un türbeleri de ziyaret edilebiliyor. Sırf şuradaki sentez bile Hatay&#;ı ziyaret etmek için bir neden. Burası Hatay&#;da mutlaka görülmesi gereken yerlerden.

Bu arada &#;te yaşanan büyük depremde cami komple yıkılmış ve sonrasında yeniden yapılmış.

Uzun Çarşı

hatay uzun çarşı içindeki kurşunlu han

Adana&#;nın Kazancılar Çarşısı, Antep&#;in Bakırcılar Çarşısı varsa, Hatay&#;ın da Uzun Çarşısı var. İçinde han, hamam, yöresel ürünler, el işi ürünler satan dükkanların olduğu çarşı. Pazar günleri birçok dükkan açık olmuyor. İçeride kazancı, ahşap oymacı gibi farklı meslekleri barındırıyor.

Hatay&#;dan ayrılmadan buradan alışveriş de yapabilirsiniz. Baharat, sabun, nar ekşisi her şey satılıyor.

Bizim en sevdiğimiz kısmı ise Kurşunlu Han oldu. Tatlı bir avlusu var buranın. İçerde künefeci, mozaik atölyesi, yöresel ürünler satan dükkanlar var. Hatta biz bu atölyeden de alışveriş yaptık. Künefecide kadayıfın yapışını izledik dakikalarca fakat burada yemedik.

Musevi Havrası

hatay musevi havrası

Antakya&#;daki Musevi cemaatinin kullandığı havrayı maalesef sadece dışarıdan görebildik. Çünkü açık değildi. Esnaftan edindiğimiz bilgiye göre de bir görevlisi varmış ancak kafasına göre açıp kapatıyormuş. İçinde yıllık Tevrat oluğu söyleniyor.

Türk Katolik Kilisesi

hatay türk katolik kilisesi manzarası

Minicik bir kilise düşünün. Eskiden bir evmiş. Bahçesinde portakal ağaçları. Noel sebebiyle bahçenin her yeri süslenmiş. Köşede bir yılbaşı ağacı. Sanki kilise gibi değil. Mutlaka merdivenlerle bir üst katına çıkmayı unutmayın. Kilisenin minicik çanını görebilir ve manzaranın tadını çıkarabilirsiniz.

Açık olduğu saatleri bilmekte fayda var. Pazar hariç her gün ve arası açık. Pazar günleri ise sadece

Eski Antakya Evleri ve Sokakları

hatay sokakları gece görüntüsü

Kilise sonrası ara sokaklara dalıyoruz. Zaten otelimiz de şehrin eski kısmında. Burada sokaklarda dolaşmak kesinlikle yapılması gereken şeylerden. Öyle güzel korunmuş evler var ki..

Sokak aralarında tatlı bir sürü kafe var. Sokağa güzel müzikler yayılıyor. Hatay denince aklımıza ilk künefe de gelse ikinci olarak bu güzelim sokaklar geliyor.

Rum Ortodoks Kilisesi

İçine girilemiyor ancak dışardan görebilirsiniz. Hatay&#;da birbirinden farklı inanışa sahip insanların bir arada yaşamasına bir örnek daha.

Atatürk Parkı

hatay atatürk parkı

Evet her gittiğimiz yerde bir park bulmak zorundayız. Orada yaşayan halkı gözlemlemek için en uygun yerlerden biri olduğunu düşünüyoruz. Ortodoks Kilisesi sonrası Asi Nehri&#;nin karşı kıyısına geçerek ulaşabilirsiniz. Şanslıysanız tavus kuşlarını görebilir, dinlenebilir ya da yediklerinizi yakmak için bir yürüyüşe çıkabilirsiniz.

II. Gün

İlk gün merkez ve etrafındaki yerleri gezdikten sonra 2. günümüzü merkezin dışındaki yerler için ayırdık.

St. Pierre Kilisesi (St. Peter Kilisesi)

hatay seafoodplus.info kilisesi girişi

Hatay&#;da yine atlanmaması gereken yerlerden biri. Çünkü tarihi önemi çok büyük. Merkeze yaklaşık 2km uzaklıkta. Burası Hristiyanlık&#;ın ilk kiliselerinden biri olarak kabul ediliyor. Aslında doğal bir mağaraymış. Hristiyanlık&#;ın yeni yayıldığı zamanlarda burası Hristiyanlar&#;ın gizli toplanma yeri haline gelmiş. Hatta Hz. İsa&#;nın havarilerinden Aziz Petrus&#;un burada vaaz verdiği ve Hristiyan kelimesin ilk olarak burada kullanıldığı rivayet ediliyor. Günümüze kadar çok ufak bir taban mozaiği ve duvarlardaki bazı boyamalar kalmış.

hatay seafoodplus.info kilisesinin içi

İçeride bir baskın halinde kaçmak için kullanılan, dağa doğru açılan başka bir tünel olduğu söyleniyor. Kayalardan sızan sular vaftiz törenleri için kullanılıyormuş. Heykel ve sunak sonradan eklenmiş.

yılında Papa VI. Jean Paul tarafından Hac yeri ilan edilmiş. Her yıl 29 Haziran&#;da Katolik Kilisesi tarafından ayin düzenleniyormuş.

Haftanın her günü ziyaret edilebiliyor.

1 Nisan-1 Ekim arası , 2 Ekim Nisan arası arası ziyaret edilebiliyor.

Müze Kart geçiyor. Giriş ücreti 24₺.

Cehennem Kayıkçısı

cehennem kayıkçısı

Kiliseden çıktıktan sonra azıcık tırmanma ile (yaklaşık 10 dakika sürüyor) ulaşılan, Cehennem Kayıkçısı adı verilen ve kayalıklara oyulmuş bir kabartma. Yunan Mitolojisi&#;nde Haron olarak geçiyor. Ölenlerin ruhlarını kayıkla diğer tarafa taşıdığına inanılıyor. Rivayete göre MÖ 2. yüzyılda çok büyük bir veba salgını olur. Kahinlere ne yapalım diye danışıldığında, şehri tepeden gören ve hastalıklardan koruyacağına inanılan bir kabartma yapılması kararlaştırılır. Salgın bitince kabartmanın yapımı da durdurulur. Vaktiniz varsa uğranabilecek bir yer. Hikayesini bilip giderseniz, daha etkileyici oluyor.

Musa Ağacı

musa ağacı

Rivayete göre Hz. Hızır ve Hz. Musa Samandağı sahilinde buluşup, yürüyüşe çıkmışlar. Bu ağacın bulunduğu noktaya geldiklerinde Hz. Musa elindeki asayı saplayıp su içmeye başlar. Asayı bıraktığı yerde ab-ı hayat suyundan can bulan bir fidan belirir. Yıllar içinde büyüyerek bugünkü boyutuna ulaşır. Gerçekten çok heybetli bir ağaç. Çapı metre. Kendisi koruma altında. Ağacın etrafında birkaç kahvaltı yeri var. Belki değerlendirilebilir. Hikaye ilginizi çekmiyorsa hayal kırıklığı yaşabilirsiniz.

Vakıflı Köyü

vakıflı köyü evleri

Burası sıradan bir köy değil. Türkiye&#;nin son Ermeni köyü. &#;da Hatay Türkiye&#;ye katılınca, burada yaşayanların bir kısmı göç etmiş, bir kısmı kalmış. Vakıflı Köyü gibi 6 köy daha varmış. Kalanlar Vakıflı&#;da toplanmış. Köyde 35 hanede yaklaşık kişi yaşıyor. Dışarıya çok fazla göç vermiş. Hatta nüfus o kadar azalmış ki, köyün okulu kapanmış. Çocuklar Samandağ&#;daki okula gidiyorlarmış. Geçimlerini genelde tarımla sağlıyorlar. Organik tarım hem de. Turunçgil ve defne ağırlıklı. Ayrıca güzel likör yapıyor buranın insanı.

Köyün bir çay bahçesi var. Kahve denmiyor. İçinde sıcacık sobası yanıyor. Hemen çayımızı söyledik. Yanında dünyanın en güzel kurabiyelerinden birini ikram ettiler. Biraz sohbet ettik orayı işletenlerle. Sürekli olarak vurguladıkları &#;Hatay medeniyetler şehri&#; dir oldu. Yani hır gür olmamıştı. Karışanları yoktu. Buradan gitmeye niyetleri de yoktu.

vakıflı köyü kilisesi

Köy ufak. Bir kilise var. Bir mezarlık. Yöresel ürünler satan birkaç dükkan. Araştırırken burada bi müze açılacağını okumuştuk ama ne zaman açılacağı şu an belli değil. Belki siz gittiğinizde açılmış olur. Köy belki görsel olarak çok fazla şey sunmuyor ama önemi bizce çok büyük.

Musa Ağacı ile burası arasında 3 km&#;lik bir yürüyüş parkuru var.

Titus Tüneli

titus tüneli

Samandağ&#;ın uzun sahilinden geçerek ulaştık buraya. Uzun derken 14km ile Türkiye&#;nin en uzun plajı burası. Arabayla girilmez yazan yerden girin. Ufak bir yokuş var. Arabayı oraya bıraktıktan sonra bilet gişesini hemen göreceksiniz. Herkes arabayı buraya bırakmıştı. Biz de yokuş çıkmak istemedik açıkçası. Birşey olursa &#;Biz bilmiyorduk, turistiz&#; diyin. &#;Uçan Hollandalılar&#;dan duyduk&#; diyip, bizi yakmayın:)

Bilet olayını hallettikten sonra yönlendirmeleri takip ederek tünele ulaşacaksınız. Yol üstünde çay, taze meyve satan birçok yer var. Tünel sonrası buralarda soluklanmayı kafamıza koyarak, yolumuza devam ediyoruz.

Aşağıda bahsedeceğimiz Beşikli Mağara da aynı alanda yer alıyor. Hangisini önce göreceğiniz tamamen sizin tercihinize kalmış. Biz önce tüneli ziyaret ettik.

Tünelin ilk giriş kısmına kadar yürüyüş gayet kolay. Fakat sonrasında epey taşların arasından yürümeniz gerekiyor. Hatta epey su da var. Yağmur yağmışsa ziyaret etmek biraz zor olabilir; zira sular yükseliyormuş. Böyle bir durum var ise arayıp bilgi almak mantıklı olabilir.

Bizim şansımıza hava iyiydi. Eliniz kolunuz boş olursa daha iyi olur bu yürüyüş sırasında. Onur bir kere düştü elinde kamera varken:/ Çok zorlu bir yol değil ama engebeli bir yer olduğunu bilerek gidin.

10 dakikalık bir yürüyüşün ardından tünele ulaşılıyor. Tünelin yapımına M.Ö 81 yılında Roma İmparatoru Vespasian tarafından şehri sel baskınlarından korumak için başlanmış. Ancak M.Ö 69 yılında bitiren oğlu Titus olmuş. Tünel sayesinde suyun yönü değiştirilip, şehrin etrafını dolaşması sağlanmış. Tünel için bir mühendislik harikası deniliyor. Tabii ki tamamen elle açılmış. Köleler tarafından yapılmış. yıllık olduğu düşünüldüğünde gerçekten çok etkileyici.

Müze Kart burada da geçiyor. Giriş ücreti 12₺. Aynı biletle Beşikli Mağara&#;yı da görebiliyorsunuz.

Her gün ziyarete açık.

15 Nisan-2 Ekim arası arası, 3 Ekim Nisan arası saatleri arasında gezebilirsiniz.

Beşikli Mağara

beşikli mağara

Tünelden çıkıp, yönlendirmeleri takip ederek bu sefer Beşikli Mağara&#;ya gidiyoruz. Yol yaklaşık 10 dakika kadar sürüyor. Burası Kaya Mezarlar olarak da anılıyor. Rivayete göre o dönemde şehirde yaşayan soylular için yapılmış mezarlar. Seleukeia Pieria antik kentinin en önemli kalıntılarından biri. Mağarada birçok mezar var. Beşikli Mağara ismini yöre halkı vermiş buraya. Mezar odasında yanyana duran ve aynı boyutlardaki iki taş sandukalı mezardan dolayı.

Eğer Hatay&#;da yeterince vaktiniz varsa, Titus Tüneli&#;ni ve Beşikli Mağara!yı görmenizi şiddetle öneriyoruz.

Harbiye Şelaleleri

harbiye şelalesi

Buradan uzun uzun bile bahsetmek istemiyoruz. Bizim için büyük hayal kırıklığı. Bir kere şelale diye birşey kalmamış. Öyle gürül gürül akan bir su yok. Bizce tamamen vakit kaybı. Belki yaz sıcağında bir nebze olsun keyifli olabilir. Suyun içine kondurulmuş sandalyeler gördük. Şelaleden parçalar görmek istiyorsanız sayısı çok fazla olan mekanlara girmeniz gerekiyor. Vaktiniz kısıtlı ise mutlaka burayı es geçmenizi önereceğiz.

St. Simeon Manastırı

seafoodplus.info manastırı

Bizim dönüş yolunda gitmek için zorladığımız ancak bir türlü ulaşamadığımız manastır. Yollar iyi değildi. Bizim aracımız da bu yollara uygun değildi. Yolda durup birkaç kişiye düzgün bir yol sorduk. Yönlendirmeleri takip ettiğimizde de yine düzgün bir yola çıkamadık. Geçici olduğunu umut ediyoruz.

St. Simeon&#;un enteresan bir hikayesi var. Bu yüzden gitmek istemiştik. Antakya doğumlu Genç Simeon depremde kimsesiz kalır. Sonrasında Halep&#;te bir keşişin yanına gider. Ordan dönüp, kendini Hristiyanlık&#;a adar. Müritleriyle bir manastır yapar. Genelde inzivaya çekilen din adamları manastırda ya da bir mağarada bir oyukta yaşarken; Aziz Simeon&#;ın mensubu olduğu Stilitler bir sütun inşa edip, ömrünü bu sütunda geçirirmiş. St. Simeon da öyle yapmış. Sütunun kalıntıları görülebiliyor. Biz burayı göremediğimiz için oldukça üzüldük. Umarız siz bulabilirsiniz.

Hatay Yeme İçme Konusu

Hatay&#;da yediğimiz hemen hemen her şeyi çok sevdik. Çok araştırıp gittik çünkü. Arada bir iki fire vermiş olabiliriz. Direkt konuya giriyoruz arkadaşlar.

Sultan Sofrası Kahvaltı Evi

hatay sultan sofrası kahvaltı evi geleneksel hatay kahvaltısı

Arsuz Tatilinizde Mutlaka Yapmanız Gerekenler

Arsuz, binlerce yıldır insanların yaşadığı, tarihini önemli ölçüde koruyabilmiş yerlerden biridir. İlçede yer alan tarihi yapılar ve tarihi yapılar ile birlikte günümüze kadar ulaşabilmiş pek çok doğal güzellik, ziyaretleriniz sırasında görmeniz gereken yerler arasındadır.

İlçe, yüzünü Akdeniz’in serin sularına dönmüştür ve son derece büyük bir sahili vardır. Sahip olduğu plajları ve beachleri ile birlikte özellikle yılın sıcak dönemlerinde denizin keyfini çıkartabileceğiniz Arsuz, plajlara ulaşımın son derece kolay olduğu konaklama yerleri ile de hizmet vermektedir. Her bütçeye uygun otel ve pansiyon seçeneklerinin yer aldığı Arsuz’da, ister denize sıfır isterseniz de ilçenin iç kesimlerinde, gezilecek yerlere yakın konaklama seçeneklerini tercih edebilirsiniz.

Hatay ve dolayısı ile Arsuz, yöresel lezzetler açısından da mutlaka tatmanız gereken pek çok farklı yiyecek ve içeceğe sahiptir. İlçe ziyaretinizde ilçede yer alan dükkânlarda, restoranlarda ve seyyar satıcılarda bu lezzetlerin tümünü test etme fırsatınız bulunmaktadır.

Bir sahil ilçesi olduğu için gece hayatı açısından da son derece aktif bir bölge olan Arsuz, club, bar ve pub seçenekleri ile canlı müzik eşliğinde eğlenceli geceler geçirebileceğiniz bir ilçedir. İlçeye tatile gittiğinizde akşamları da bu mekânlarda unutulmaz anlar yaşayabilirsiniz.

Arsuz’un Tarihi Yerlerini Gezin

Arsuz, tarihi Milattan Önce’ye kadar dayanan bir ilçedir. Pek çok farklı medeniyete ev sahipliği yapmış olan bu ilçe içerisinde farklı milletlere ve inançlara ait tarihi yapılar yer almaktadır. Arsuz ziyaretinizde rotanızı tarihi yapılara çevirerek önemli geziler düzenleyebilirsiniz.

İlçede yer alan Arsuz Kalesi, ziyaret edebileceğiniz tarihi yapılardan biridir. Kale Mahallesi’nde yer alan bu yapının Selçuklu döneminde yapıldığı tahmin edilmektedir. İlçenin en eski yapılarından biri olan Arsuz Kalesi’nin günümüze yalnızca belli bir kısmı ulaşabilmiştir.

Özellikle Hıristiyanlar için son derece önemli bir yer olan Meryem Ana Havuzu da ziyaret edebileceğiniz tarihi ve doğal güzelliklerden biridir. Rivayete göre Meryem Ana, bu göl içerisinde yıkanmıştır ve bu rivayetten dolayı göle Meryem Ana Havuzu ismi verilmiştir. Bu havuza bir taraftan soğuk bir taraftan ise sıcak su gelmektedir.

İlçede yer alan Sütunlu Liman ve Maryo Hanna Kilisesi, bölgenin en eski tarihi yapılar arasındadır. Ziyaretinizin bir kısmında bu yapıları ziyaret edebilir ve hem antik döneme hem de Hıristiyanlık tarihine dair bilgilere sahip olabilirsiniz.

Doğal Güzellikleri Keşfedin

Arsuz, ilçe olarak başlı başına bir doğal güzelliktir. Sırtını dağlara veren bu güzel ilçenin yüzü Akdeniz’e dönüktür. Müthiş deniz ve doğa manzaralarının yer aldığı bu ilçede aynı zamanda mutlaka gezip görmeniz gereken farklı doğal güzellikler de vardır.

Arabın Gölü, ilçeye 10 km mesafede yer alan bir doğal güzelliktir. Buz gibi suyunun berraklığı ile meşhur olan bu göl, çevresindeki yeşillik alan ile de gelen herkesi kendisine hayran bırakmaktadır.

İlçede yer alan en ilginç doğal güzelliklerden biri de Yanan Taş’tır. Kaya gazı sızıntısı nedeni ile Arsuz ilçesinde yer alan Amanos Dağları’nda sürekli olarak yanan taşlar yer almaktadır. Hava şartlarından etkilenmeyen ve hiç sönmeyen bu taşlar, görmek isteyebileceğiniz doğal güzelliklerden biridir.

İlçede yer alan Sıcak Su kaplıcası ve Meryem Ana Havuzu da mutlaka görmeniz gereken doğal güzelliklerdendir. Sıcak Su, romatizmaya ve pek çok hastalığa iyi gelen şifalı bir suya sahiptir ve Meryem Ana Havuzu da müthiş manzaralara sahip olan bir göldür.

Hatay, Türkiye&#;de mutlaka görülmesi gereken şehirler listemde ilk sıralarda yer alıyor. 13 farklı medeniyete ev sahipliği yapan köklü medeniyeti, farklı medeniyetlerin sentezi ile ortaya çıkmış olan UNESCO tescilli mutfağı, üç farklı semavi dinin mensuplarının bir arada yaşaması ile Türkiye&#;ye örnek olacak bir şehir Hatay. Hatay&#;a ilk gittiğimde &#;Keşke herkes bir gün Hatay&#;a gitse&#; diye düşünmüştüm. Bu duygum hiç değişmedi. Farklı zamanlarda farklı programlar yaparak Hatay&#;ı ziyaret ettim. Bu ziyaretlerim sonucunda kendi deneyimlerimle Hatay&#;da gezilecek yerler ve Hatay yemekleri konusunda önerilerimi içeren bir Hatay gezi rehberi hazırladım, umarım sizin de işinize yarar! Keyifli okumalar!

Hatay Gezi Rehberi

Hatay Hakkınca Kısaca

Hatay; verimli ovaları, ticaret yolları üzerinde bulunan stratejik konumu ve ikliminin etkisi ile tarih boyunca önemli bir yerleşim yeri olmuş. Şehrin tarihi Orta Paleolitik Dönem’e kadar uzanıyor. 8 bin yıllık geçmişe sahip olan şehir 13 farklı medeniyete ev sahipliği yapmış.

Hatay, Kurtuluş Savaşı döneminde Gazi Mustafa Kemal Atatürk&#;ün şahsi meselesi haline gelmiş ve yılında Türkiye Cumhuriyeti&#;ne katılmıştır.

Hatay ile ilgili beni en çok etkileyen nokta binlerce yıldır farklı medeniyetlerin farklı etnik grupların ve farklı inanca sahip toplulukların bir arada, birbirleri ile barış, sevgi, saygı ve hoşgörü içinde yaşıyor olmaları. “Ben, sen yok, biz varız!” sloganı Hatay&#;ı en güzel anlatan slogan olsa gerek.

Hatay Nerede?

Hatay, Akdeniz Bölgesi&#;nin en ucunda yer alıyor. Hatay; doğusunda ve güneyinde Suriye, batısında Akdeniz, kuzeybatısında Adana, kuzeyinde Osmaniye ve kuzeydoğusunda Gaziantep ile çevrelenmiş durumda. Hatay merkez ilçesi Antakya, il merkezidir. Böylece Hatay neresi, Antakya neresi karmaşası da çözülmüş oldu.

Hatay&#;ın Google Haritalar uygulaması üzerindeki konumu için tıklayın.

Hatay&#;a Nasıl Gidilir?

Hatay Havalimanı

Hatay&#;a Türkiye&#;nin büyük şehirlerinden ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyet&#;inden havayolu ile ulaşmak mümkün. Ancak Hatay Havalimanı&#;nın Amik Ovası çukuruna inşa edilmiş olması ve hakim rüzgarı alması nedeniyle sık sık uçakların inenemesi, havalimanını su basması gibi sorunlar yaşanabiliyor. Gittiğiniz dönemde hava durumunu kontrol etmenizi öneririm.

Hatay&#;dan Kıbrıs&#;a Nasıl Gidilir?

Hado

Hatay&#;dan Kıbrıs&#;a havayolu ile veya yeni hizmete başlayan Hatay Deniz Otobüsü (HADO) ile gidebilirsiniz. Arsuz Yat Limanı&#;ndan kalkan feribot Girne Limanı&#;na gidiyor. Şu an Salı ve Cuma günleri Hatay’dan Girne’ye
Perşembe ve Pazar günleri Girne’den Hatay’a seferler düzenleniyor. Feribot gün ve saatlerinin güncel bilgilerine HADO internet sitesinden ulaşabilirsiniz.

Hatay&#;a Gitmek için En İyi Zaman

Hatay yılın her dönemi ziyaret etmek için uygun bir destinasyon. Kış aylarında dahi yumuşak olan iklimi sayesinde yaz-kış ziyaret etmek için uygun. Ancak ben en çok portakal ve mandalinaların olgunlaştığı dönemde orada olmayı seviyorum yani Kasım-Aralık-Ocak.

Hatay&#;ı Gezmek için Kaç Gün Ayırmalı?

Hatay şehir merkezi ve yakın çevresindeki popüler noktaları gezmek için en az 2 tam güne ihtiyacınız var. Denize de gireyim, İskenderun veya Kıbrıs&#;a da geçeyim derseniz sürenizi uzatmanız gerekir.

Hatay&#;da Gezilecek Yerler Haritası

Aşağıda Hatay&#;da gezilecek yerler haritası görsel olarak yer alıyor. Bu haritada Hatay iline bağlı tüm ilçelerdeki gezilecek yerleri işaretlenmiş olarak göreceksiniz.

Hatay Gezi Haritası

Bu bölümde ise yazı genelinde bahsi geçen Hatay&#;da gezilecek yerler, restoranlar, konaklama seçenekleri ve önemli yerlerin Google Haritalar uygulaması üzerinde işaretlenmiş olarak göreceksiniz.

Haritayı Google Haritalar uygulaması üzerinde görmek için tıklayın.

Hatay'da Gezilecek Yerler Haritası

Hatay&#;da Gezilecek Yerler

Hatay fikri beni çok heyecanlandırdığından olsa gerek gitmeden epeyce araştırma yapmış, sayfalarca gezi tüyosu toparlamıştım. Ne nerede yenir, nereler gezilir&#; Aslında yazılacak çizilecek, tek tek üstünde durulacak çok şey var. İşte Hatay&#;da gezilecek yerler!

Hatay Arkeoloji Müzesi

Hatay Arkeoloji Müzesi

Yüzlerce mozaiğin sergilendiği Hatay Arkeoloji Müzesi, kesinlikle görülmeye değer. Daha önce şehir merkezinde olan müze yeni yerine taşınmış ve çok daha geniş ferah bir müze olmuş.

Hatay Müzesi yeni yeri şehir merkezine 5 km kadar uzakta. Çok daha büyük bir sergi alanı ile yeni müze çok güzel olmuş. Sergi alanı olarak dünyanın en büyük, sahip olduğu mozaik eserler bakımından ise dünyanın 2. mozaik müzesi imiş.

Hatay Müzesi - Mozaikler

Müzede 16 galeri bulunuyor. Şahane mozaikler dışında bölge tarihine ışık tutan pek çok eseri de müzede bulmanız mümkün. Müzeyi gezmek için en az birkaç saatinizi ayırmanızı öneririm. Tamamını hakkıyla gezmek için bir tam güne ihtiyacınız var.

Hatay Arkeoloji Müzesi yılı giriş ücreti 50 TL, Müzekart ile ücretsiz.

Antakya Sokakları ve Eski Antakya Evleri

Eski Antakya Evleri

Müzedeki turumuzdan sonra şehri dolaşmaya, ara sokaklarının keyfini çıkarmaya koyulduk. Hemen şehir meydanının üst kısımları Eski Antakya diye adlandırılan bölge. Daracık sokaklarında cami, kilise ve havranın sırt sırta durduğu tam bir hoşgörü şehri burası. Sokaklarında dolaştıkça daha da iyi anlıyor insan. Eski Antakya evleri dışarıdan küçük görünse de içeri girince bir avlu, avluda mutlaka bir portakal ya da limon ağacı karşılıyor bizi.

Antakya’nın eski şehir merkezi dar sokakları ve eski Antakya evleri ile keşfedilmeye değer. Ara sokaklarda restore edilmiş konakların bir kısmı otel veya restorana dönüşmüşken yıkılmaya yüz tutmuş binalarla bir arada bir mozaiğin parçaları gibiler. Eski Antakya’nın sınırını Asi nehri belirliyor. Asi’den şehrin sırtını verdiği yamaçlara kadar eski evlere rastlamak mümkün.

Kurtuluş Caddesi

Kurtuluş Caddesi Eski Antakya&#;nın içinden geçen, eski şehrin en işlek ve hareketli caddesi. Bu cadde dünya üzerinde ışıklandırma yapılmış ilk cadde olması nedeniyle dünya tarihi için önemli bir nokta.

Habib-i Neccar Camii

Habib-i Neccar Camii

Kurtuluş Caddesi üzerindeki bu camii Türkiye sınırları içinde inşa edilen ilk camii olma özelliğini taşıyor. Camii ismini seafoodplus.info’nın havarilerine ilk inanan ve bu nedenle yaşamını kaybeden Habib-i Neccar’dan almış. Ayrıca camii içinde Hz. Yunus ve Hz. Yahya’nın türbeleri bulunuyor.

Musevi Havrası

Kurtuluş Caddesi üzerinde yer alan Havra halen Musevi Cemaati tarafından kullanılmaktadır.

Katolik Kilisesi

Katolik Kilisesi, Kurtuluş Caddesi üzerinde yer alıyor. Aynı cadde üzerinde ve çok yakın mesafelerde 3 mukaddes dinin ibadethaneleri barış içinde bir arada.

Ortodoks Kilisesi

Kudüs’ten sonraki en eski kiliselerden biri burası. Cemaat dışında ziyarete açık değil.

Protestan Kilisesi

Fransızların Hatay&#;ı işgal ettiği dönemde elçilik ve banka olarak kullanılmış olan kilise binası yılının Haziran ayında Güney Kore Kwong Lim Metodist Kilisesi tarafından Protestan Kilisesi olarak tanınınmış.

Bir önemli not, kiliselerin açık olduğu saatleri tutturmak oldukça zor, ayin olduğunda içeriye almıyorlar. O yüzden gitmeden saatlerini öğrenmeye çalışın. Kaldığınız otelden bilgi almanız mümkün olur. Oldukça fazla turist çeken biryer olduğu için oteller bu anlamda donanımlı.

Rahibe Barbara’nın Barış Evi

Hatay’daki barışın nasıl devam ettiğini anlamak için Rahibe Barbara’nın Barış Evi‘ni ziyaret etmenizi öneririm.  Katolik Kilisesinin arka sokağında yerel halka sorarsanız söylerler. Burası şu an bir pansiyon olarak işletilse de aslında farklı kültür, din, dil, ırktan insanların bir araya gelmesi için kurulmuş bir yer.

Antakya Medeniyetler Evi

Antakya Medeniyetler Evi
Antakya Medeniyetler Evi

Antakya eski şehir merkezinde bulunan Medeniyetler Evi, Antakya Medeniyetler Korosu&#;na tahsis edilmiş eski bir konak. Halk arasında Karabağlar Konağı olarak biliniyor.

Antakya Medeniyetler Korosu ile ilgili bilgiye sahip olmayanlar için Medeniyetler Korosu; Alevi, Sünni, Ermeni, Ortodoks, Katolik ve Musevilerden oluşan 6 mezhebin üyelerinin yer aldığı, “Yaradılanı sev, Yaradandan ötürü” felsefesini benimseyen kişilik koro. Koro yılında Nobel Barış Ödülü&#;ne aday gösterilmişti.

Antakya Uzun Çarşı

Antakya Uzun Çarşı

Uzun Çarşı Antakya’nın alışveriş merkezi diyebiliriz. Peynircilerden ayakkacılara bakırcılardan sepetçilere kadar pek çok farklı ürünü burada bulabilirsiniz. Ayrıca Hatay’ın çeşit çeşit baharatları ve kahvaltılıklarını almak için en iyi yer burası.

Uzun Çarşı içinde kaçırmayın diyeceğim birkaç nokta; Kurşunlu Han, Çınaraltı Künefe, Dalgaç Künefe.

Antakya Uzun Çarşı içinde yer alan dükkanların çoğu Pazar günü kapalı oluyor. Biz de çarşıyı hareketli iken görmek, aynı zamanda Hatay’a özel ürünleri almak için çarşı kapanmadan Cumartesi günü gezmeyi tercih ettik.

Meclis Kültür ve Sanat Evi

Meclis Kültür ve Sanat Evi

Antakya merkezinde Belediye, Ptt, Ziraat Bankası gibi kamu binalarının bulunduğu yer Köprübaşı olarak anılıyor. Asi Nehri&#;nin kıyısında eski şehir merkezinin paralelinde bulunan binaların hemen hepsi Fransız işgali döneminde yapılmış. Bu yapılardan biri de Meclis Kültür ve Sanat Evi. Hatay Meclisi burada toplanmış ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti&#;ne katılma kararı bu binada verilmiş, bu nedenle Hatay için de tarihi önemi olan bir bina.

Bugün üst katı kütüphane alt katı ise konser/tiyatro salonu olarak kullanılan binanın dışarıdan görüntüsü de içi de çok güzel.

St. Pierre (Aziz Piyer) Kilisesi ve Anıt Müzesi

St. Pierre (Aziz Piyer) Kilisesi
Aziz Pier Kilisesi

St. Pierre Kilisesi Antakya şehir merkezinden Reyhanlı yönüne doğru 3 km kadar devam ettiğinizde bulabilirsiniz. Habib-i Neccar Dağı eteğine kurulmuş olan kilise dünyanın ilk kiliselerinden sayılıyor ve bu nedenle Papa tarafından Hristiyanlar için Haç yeri olarak ilan edilmiş. Hristiyan aleminin hacı olduğu 3 yerden biri idi burası, diğerleri Efes ve Kudüs.

Hatay’a gittiğinizde mutlaka görülmesi gereken yerlerin başında Aziz Pierre Kilisesi & Anıt Müzesi yer alıyor.
Hz. İsa’nın 12 havarisinden biri olan Aziz Pierre, M.S. tarihleri arasında Hristiyanlığı burada yaymaya çalışmış. Kilise, Habib-i Neccar Dağı’nın eteklerine kurulmuş dünyanın ilk mağara kilisesi. Hristiyan adının cemaate ilk kez burada verilmesi nedeniyle Papa, kiliseyi Hristiyanlar için haç yeri ilan etmiş. Hristiyanlar için Kudüs ve Efes ile birlikte 3 hac yerinden biri.

Mağara bugünkü görüntüsüne 12 ve yüzyıllarda haçlılar tarafından yapılan inşaatlar ile kavuşmuş. Kilise müze statüsünde. yılı giriş ücreti 50 TL, Müzekart ile ücretsiz.

Cehennem Kayıkçısı Kharon

Cehennem Kayıkçısı Kharon

Kiliseden tepeye doğru çıkan patikalardan metre kadar yukarıya çıkarsanız kayalara oyularak yapılmış olan Cehennem Kayıkçısı Kharon heykeline ulaşıyorsunuz.

The Museum Hotel Müzesi &#; Necmi Asfuroğlu Arkeoloji Müzesi

The Museum Hotel Müzesi - Necmi Asfuroğlu Arkeoloji Müzesi

&#;Bir otel neden gezilecek yerler listesinde?&#; diye aklınıza gelmiştir mutlaka. Aynı soruyu ben de soruyorum çünkü Antakya&#;da ve hatta dünyada bulunan en büyük zemin mozaiklerin bulunduğu yerin üstüne bir otel inşa edilmiş. Mozaikleri ve oradaki yaşam alanlarını görebilmek için otelin müzesine gitmeniz gerekiyor.

Bölgeye yapılmak istenen otel inşaatı sırasında mozaikler bulunuyor. Normalde böyle bir durumda alan kamulaştırılır ve inşaata izin verilmez, ancak burada durum biraz değişik. Arkeologlar, sanat tarihçileri ile çalışılarak mozaikler koruma altına alınarak üzerine otel inşa ediliyor.

The Museum Hotel Müzesi - Necmi Asfuroğlu Arkeoloji Müzesi

Dünyanın en büyük tek parça mozaiği” olarak kabul edilen metrekare büyüklüğündeki mozaik, Eros Heykeli, Pegasus Mozaiği ve Roma Hamamları burada mutlaka görülmesi gereken noktalar.

Necmi Asfuroğlu Arkeoloji Müzesi yılı için giriş ücreti 65 TL, ki bence bu da başka bir saçmalık. Zaten ticari olarak kazanç sağlanan bir yere bir de bilet kesilmesi anlamsız. Müzekart ile ücretsiz olarak gezebilirsiniz.

Harbiye Şelaleleri

Harbiye Şelaleleri

Harbiye bir zamanlar Antakya’nın sayfiye yeri imiş, özellikle Helen ve Roma döneminde burada zenginlerin köşkleri varmış. Antakya’ya sadece 6 km mesafede olması Harbiye bölgesi için şans olmuş. İrili ufaklı pek çok şelalenin döküldüğü vadinin çevresinde aynı zamanda ipek böcekçiliği de yapılırmış. Şimdi Harbiye Şelalelerinin üstüne bolca kafe-restoran kurulmuş, görecek şelale kalmamış, pisliği de cabası. Hataylılar bana kızacaklar ama ilk kez Harbiye’ye gittiğimde de çok hayal kırıklığına uğramıştım, yine uğradım. Şelalelerin çevresinde de güzel yemekler bulabileceğiniz yerler varmış ama denemedim.

Harbiye’de ayrıca ipek işleri bulabileceğiniz çok sayıda mağaza var. Hatay ipeğinden üretilmiş şallar, hediyelikler çeşit çeşit ve farklı fiyat seçenekleriyle bulabilirsiniz.

Harbiye aynı zamanda gün batımı ile de meşhur, biz de gün batımına yetiştik.

Defne Ağacının Hikayesi

Harbiye’nin meşhurları arasında Defne ağacı ve sabunu geliyor. Defne’nin mitolojik hikayesini de yol arkadaşlarıma bu vesile ile ezberlettim:

“Mitolojide adı hızlı çapkına çıkan ve tanrı olduğu için de kendisine karşı konulamayan, Zeus&#;un oğlu Işık Tanrısı Apolion, şimdiki Gümüşgöze&#;den Sinanlı&#;ya doğru inen vadiden Asi&#;ye dökülen derenin kenarında genç ve güzel Defne&#;yi görür. Çapkın Apolion, bu güzeller güzeli kızla tanışmak üzere yanına yaklaşıp konuşmak ister. Defne, Apolion&#;un namını duymuştur. Aklından geçenleri sezdiği, niyetinin iyi olmadığını hissettiği için kaçmaya başlar. Defne kaçar, Apollan kovalar. Apolion&#;un nefesini ensesinde hissederek dere boyunca yukarıya doğru koşan ve yorulan Defne, kaçarak kurtulamayacağını anlayarak, durur. Ayağı ile toprağı kazıyarak yalvarırcasına seslenir;&#;Toprak ana, n&#;olur beni ört, beni sakla, beni koru.&#;

Toprak, çağrıyı duyar. Defne&#;nin bedeni toprağa kök salmaya, o güzelim kokulu saçları yaprakıara, kolları dallara dönüşür.

Apollon şaşkına döner; karşısında yükselen defne ağacına bakar ve; &#;Bundan sonra sen, benim kutsal ağacım olacaksın. O solmayan ve dökülmeyen yapraklarını başıma çelenk yapacağım. Değerli kahramanlar, savaşlarda zafere ulaşanlar, hep senin yapraklarınla alınlarını süsleyecekler. Şarkılarda, şiirlerde adımız yan yana geçecek&#; der.

&#;Defne, Apollon&#;dan duyduğu bu güzel sözler üzerine dallarını eğerek onu selamlar. O gün bugündür savaşla elde edilen kahramanlıklar, güzel şiirler defne yaprağı ile taçlandırılır.”

St. Simon Manastırı

Yukarıdan Antakya manzarasını da seyredip denize doğru yolculuğumuza başladık. İlk durağımız seafoodplus.info Manastırı idi. Oldukça kötü bir yoldan bir saate yakın seyahat edip rüzgar güllerinin arasında bakımsız yıkıntılardan oluşan bir manastır bizi karşıladı.

Vakıflı Köyü

Vakıflı Köyü Ermeni Kilisesi

Vakıflı Köyü Türkiye’nin tüm nüfusu Ermenilerden oluşan tek köyü imiş. Portakal ve mandalina bahçeleri arasında köye ulaşıyoruz. Etraftaki diğer köylerin aksine bu köy pırıl pırıl, bahçeleri çok bakımlı.

Köyün içinde bir Ermeni Kilisesi var, girip gezebilirsiniz. Ayrıca kilisenin hemen yanında köyde yaşayanların ürettikleri defne ürünleri (yağı, sabunu), zeytin ürünleri, el yapımı şaraplar ve likörler bulabileceğiniz satış noktası var. “Vakıflı” markası ile Türkiye çapında da satışlarına başlayacaklarmış.

Vakıflı Köyü Samandağı’na sadece 5 km ancak bozuk bir dağ yolu.

Vakıflı’da her yıl 11 Ağustos’ta üzüm şenlikleri yapılırmış ve çok haraketli olurmuş. Ermenilerin eski takvimlerine göre yılbaşı 11 Ağustos olarak kabul edilirmiş.

Hıdırbey Köyü ve Musa (Çınar) Ağacı

Musa Ağacı
Ab-ı Hayat Çeşmesi

Vakıflı’ya sadece birkaç kilometre mesafede ise Hıdırbey Köyü var. Bu köyün özelliği köyün merkezindeki devasa çınar ağacı. Musa Ağacı olarak bilinen bu ağacın seafoodplus.info’nın asasını vurduğu yerde çıktığına inanılıyor. Çınar ağacının yanından akan çeşmeden su içmek için duran Hz. Musa, asasını buraya saplar ve asa ağaca dönüşür. Agacın çevresini güzelce düzenlemişler. Köy kooperatifinin el yapımı ürünlerinin satışının yapıldığı bir çarşıları var.

Hıdırbey Köyü’ne gidilince Katıklı yenir, dere kıyısındaki çay bahçelerinin herhangi birine oturup köydeki kadınların pişirdikleri Katıklı’nın tadına mutlaka bakmalısınız.

Hıdırbey Köyü’nden Samandağ’a kadar olan yolu “Defne Yolu” olarak çizmişler. Hem bölgeyi turizme kazandırmak hem de yöre halkının ürünlerini tanıtmaları için güzel bir hareket olmuş.

Titus Tüneli

Titus Tüneli

Vakıflı Köyü’nden Çevlik sahiline doğru ilerlerken etrafta pek çok kalıntı görmek mümkün. Çevlik çok uzun zaman çok önemli bir liman şehri imiş, bu nedenle bu çevrede antik pek çok yerleşim olmuş. Titus Tüneli, milattan sonra 1.yüzyılda inşa edilmiş, Çevlik-Samandağ liman şehrini su baskınlarından korumak amacıyla yapılmış. metre uzunluğunda ve ortalama 7 metre yüksekliğindeki tünelin bir kısmını kolayca yürüyebiliyorsunuz.

Titus Tüneli, yapılış sebebi ve tekniği açısından Ürdün’deki Petra ile eşdeğer tutuluyor. Türkiye’de gördüğüm en ilginç yerlerden biri olan Titus Tüneli mutlaka rotanızda olmalı.

Beşikli Mağarası

Beşikli Mağarası

Beşikli Mağarası adıyla geçen kilise ve çevresinde pek çok antik mezar bulunuyor. Müze kart ile giriş yapabiliyorsunuz. Güzel bir yürüyüş patikası var.

Hz. Hızır Türbesi

Hz. Hızır Türbesi

Samandağı’ndaki Hz. Hızır Türbesi de son durağımızdı.  Burası Hz. Hızır ile Hz. Musa’nın buluştuğu yer olarak kabul edilen kayanın üstüne kurulmuş bir türbe. Gelenler kayanın etrafında yedi kez dönerek dua ediyor, dileklerinin gerçekleşmesini umut ediliyorlar.

Hatay&#;da Ne Yenir, Nerede Yenir?

Hatay&#;da yeme-içme seçenekleri saymakla bitmez, ben denediklerimin bir kısmını aşağıda sıralıyorum. Daha fazlası için &#;Hatay&#;da ne yenir, nerede yenir?&#; yazıma göz atabilirsiniz.

Çınaraltı Künefeci Yusuf Usta

Çınaraltı Künefeci Yusuf Usta

Yediğimiz muhteşem yemeğin üstüne bizi mutlu edebilecek olan “gerçek” bir Antakya künefesiydi. Uzun Çarşı’nın göbeğinde Kurşunlu Han&#;ın yanındaki handa Künefeci Yusuf Usta’yı bulduk. Mangalda hazırlanmış künefe, künefe demek az kalır yanında, lokum gibi yiyoruz koca porsiyonlarımızı&#; Yusuf Usta hafta sonu iki gün de açık, gidenler mutlaka programlarına Yusuf Usta&#;yı almalılar.

Kağıt veya Tepsi Kebabı için Sağıroğlu Kasabı

Sağıroğlu Kasabı Tepsi Kebabı - Pişmeden

Notlarım diyordu ki; &#;kasapta kebap yaptırmadan dönmeyin&#;. Sağıroğlu Kasabı&#;nı araya araya bulduk, bildiğiniz kasapta kebabı gözlerinizin önünde hazırlıyorlar, fırına gönderip pişiriyorlar, bize de afiyetle yemek düşüyor. Satırla hazırladıkları önce kağıt sonra da tepsi kebabı bana bir insanın bir kebaba nasıl aşık olabileceğini gösterdi.  Kasap çalışanları bu aşka epeyce güldüler ama onlar için normal olsa da bizim için görülmemiş bir lezzetti.

Sağıroğlu Kasabı Tepsi Kebabı - Pişmiş

Affan Kahvesi&#;nde Haytalı

Tarihi Affan Kahvesi
Affan Kahvesi - Haytalı

Affan kahvesi ya da diğer adıyla İnci Kıraathanesi. Antakya’nın en eski kıraathanesinde “Haytalı” adında gül suyundan yapılan, Adana’da yapılan bici biciye benzer dondurmalı serin birşey yedik. Affan dondurması keçi sütünden yapıldığı için nefis, hatta nefisten de güzel. Ama Haytalı pek benim damak tadıma uymadı, gül suyu sevenler bayılıyor.

Affan Kahvesi geleneksel tasarımını koruyor. Bir yanda amcalar okey oynarken bir yanda turist grupları Haytalı&#;nın tadına bakıyor. Haytalı sevmeseniz de mutlaka görmeniz gereken bir yer burası.

Muhteşem Bir Ortamda Akşam Yemeği için Sveyka Restaurant

Cuma gecesi uçaktan iner inmez  Sveyka restauranta gittik. Akşam saat ’ü gösteriyor olmasına rağmen, biran önce Hatay’ın dillere destan yemeklerinin, mezelerinin, tatlılarının tadına bakmak istiyorduk. Eski bir konağı restore edip restauranta çevirmişler, son derece şık, iyi servisi olan lezzetli yemekleri olan bu güzel yerde Hatay&#;da YEMEDEN DÖNME listesindekileri birbir sipariş etmeye başladık:  Kağıt kebabı, Tepsi kebabı, Humus, adının tam doğrusunu bulamadığımız; abaganuş ya da babaganuş ya da abagannuş ya da benzer birşey, zahter ,ve adını hatırlayamadığım bir sürü birşey daha :), şefimiz bize Kiraz kebabı ve sucukla yapılan Kürt böreği önerdi ki ikisinin de tadı damağımızda kaldı, ve kapanışta tabii ki Künefe, ceviz reçeli, turunç reçeli&#;

Uçağın yorgunluğunu atmadan nefis yemeklerin huzuru ile otelimize kolayca ulaştık. Zaten Antakya (Hatay merkez ilçe Antakya) merkezinde görülmesi gereken yerlerin çoğuna yürüyerek ulaşabiliyorsunuz.

Kahvaltı için Döver Köyü Hammuş’un Yeri

Hammuş'un Yeri

Sabah havaalanından aracımızı alır almaz, hafta sonu Hatay gezisi yapan herkesin ilk durağı olan, Harbiye Şelaleleri&#;ne birkaç kilometre uzaklıktaki Döver Köyü’ne gittik. Havaalanından Döver Köyü yaklaşık 40km civarında idi. Döver Köyü küçücük bir köy ama doğal Hatay kahvaltısı ile ün salmış. Facebook sayfamdan gelen yorumlara istinaden Hammuşun Yeri olarak bilinen kahvaltıcıya gittik. Tamamen kendi yaptıkları organik kahvaltılıklar (zahter, sürk peyniri, eritme peyniri, reçeller, mezeler…) ile masayı donattılar, önce gözümüz sonra midemiz bayram etti.

Döver Köyünde Hammuşun Yeri dışında bir de Yusuf Dayı’nın yerini önerdiler. Oraya gitmedik ama Harbiye Şelalelerinin döküldüğü vadiye bakan bir manzarası var, o yüzden Hammuşun Yeri&#;nden daha iyi bir manzarası olduğu için tercih edilebilir.

Akşam Yemeği için Anadolu Restaurant &#; Maalesef kapanmış

Anadolu Restaurant'ta humus ve zahter

Anadolu Restaurant Antakya’nın eski merkezinde bir konak ve bahçesinde hizmet veriyor. Hatay mutfağındaki tüm meze ve kebapları burada bulabilirsiniz. Biz kağıt kebabı, zahter, tuzlu yoğurt, babagannuş (abagannuş), oruk (Hatay usulü içli köfte), zeytin salatası ve tabii ki humus sipariş ettik. Kağıt kebabı, humus ve zahter benim favorilerim. Humus’u seviyorsanız tereyağlı da deneyin, parmaklarınızı yiyebilirsiniz.

Akşam Yemeği için Konak Restoran

Eski Antakya evlerinin bulunduğu bölgedeki konaklardan birinin restore edilmesi ile bir konak daha hayata geri dönmüş ve Hatay&#;ın en güzel restoranlarından biri olan Konak Restoran ortaya çıkmış. Yeri de yemekleri de bahçesi de konağın kendisi de pek güzel. Yöresel Hatay yemekleri yiyebilir, Hatay&#;a özgü Antiochia marka şarapların, özellikle Hatay&#;a özgü Barburi üzümünden yapılan şarabın tadına bakabilirsiniz.

Antakya’da Öğle Yemeği için Pöç Kasabı

Tepsi kebabı -Pöç Kasabı

Antakya’nın en meşhur kebapları tepsi kebabı ve kağıt kebabı. Bu kebapların yapılma şekli ise bildiğimizden biraz farklı. Bir kasaba gidip kaç gram etten kebap istediğinizi söylüyorsunuz, onlar gözünüzün önünde eti hazırlayıp tepsiye dizip fırına gönderiyor. Kebap fırında pişip kasaba geri geliyor, kebabınızı kasapta yiyorsunuz.

Kulağa biraz garip gelse de Antakya’da yediğim tepsi kebabı yediğim en güzel kebaplardan biri. İlk gelişimde Sağıroğlu Kasabı&#;na gitmiş ve tepsi kebabına aşık olmuştum. Bu kez Vedat Milör’ün meşhur ettiği Pöç Kasabı&#;nda yedim ve yine bayıldım. Antakya’dan tepsi kebabı yemeden sakın ayrılmayın.

Sabah, Öğle, Akşam Mezecilerde Humus & Bakla

Hatay - Mezeciler

Antakya’da birçok mezeci bulmanız mümkün. Humustan zahtere kadar çeşit çeşit mezeler atıştırmalık için mükemmel, bizim otele çok yakın bir tane vardı: Limon Mezeci. Misafirperver çalışanlarına tekrar teşekkür etmeden geçmeyeyim, gece vakti bizim için dükkanı geri açıp bizden para da almadı.

Özlem Restoran

Antakya’nın dışına doğru Güzel Burç mevkiinde Özlem Restaurant ziyaret edilmesi önerilen bir diğer yer daha. Abagannuş özellikle mükemmel.

Petek Restoran &#; Antakya Konağı

Petek Restoran - Antakya Konağı

İskenderun&#;un meşhur Petek Pastanesi&#;nin Antakya&#;da da bir şubesi var. Meclis Binası&#;nın hemen yanında Asi Nehri kıyısında yer alan eski bir konak restore edilerek restorana dönüştürülmüş, adı Antakya Konağı. Akşamları geniş bahçesinde yöresel yemeklerin ve Petek Pastanesi&#;nin meşhur tatlılarının tadına bakabilirsiniz. Mekanın tek eksiği alkolsüz olması.

Petek&#;in İskenderun ve Abu Dhabi şubelerinden sonra Antakya şubesinde de lezzetli yemeklerinin ve tatlılarının tadına bakmış oldum.

Unesco Hatay Gastronomi Evi

Unesco Hatay Gastronomi Evi

Hatay Belediyesi, Hatay mutfağını tanıtmak ve daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak için hem bu mutfağı Unesco&#;dan tescilletmiş hem de Hatay&#;ın birkaç yerinde yöresel lezzetleri herkese ulaştırabilmek için birbirinden güzel restoranlar açmış. Antakya Eski Şehir merkezinde, Habib-i Neccar Dağı yamacında, Hatay Expo&#;da ve Hıdırbey Köyü&#;nde Musa Ağacı&#;nın hemen yakınında restoranları bulunuyor.

Hatay&#;da Nerede Kalınır?

Hatay&#;da konaklamak için önerebileceğim birkaç otel var. Aşağıda küçük notlarım ile birlikte Hatay&#;da nerede kalınır sorusunun cevabını bulacaksınız.

Kavinn Butik Otel

Kavinn Butik Otel

Antakya’da konaklama için tercihlerimden biri eski Antakya eski merkezinde yer alan Kavinn Otel. Eski bir konağın restore edilmesi ile otele çevrilmiş burası, şirin bir butik otel. Biz oda+kahvaltı ayarlamıştık oteli ama burası aynı zamanda dışarıdan gelenlere de kahvaltı hizmeti veriyor. Hatay mezeleri kahvaltıya da girmiş ve çok da güzel olmuş. Yine zahterli, zeytin salatalı, çeşit çeşit peynirli ki benim en sevdiğim kısımlardan biri bu, nefis bir kahvaltı ettik.

Liwan Otel

Antakya&#;ya ilk gidişimde Liwan Otel&#;de kalmıştım. Merkezi konumu, eski bir konaktan dönüştürülmüş mimarisi ile oldukça güzel bir otel. Pek çok eski Antakya evinde olduğu gibi otelinde orta kısmında bir avlusu var. Ancak Cuma ve Cumartesi akşamları binanın avlusunda canlı müzik olduğunda oda biraz gürültülü olabiliyor. Ben zaten odada vakit geçirmiyorum, geç yatıyorum derseniz sorun yok tabii.

Savon Otel

Eski bir sabunhane olan otel, çok güzel bir şekilde restore ve dekore edilmiş. Antakya&#;nın en popüler otellerinden biri olduğundan yer bulmak oldukça zor, sadece görmek veya birşeyler içmek için uğranabilir.

Neccar Otel

Merkezi ve ekonomik bir konaklama seçeneği arıyorsanız Neccar Otel Uzun Çarşı&#;nın hemen yanındaki konumu ile işinizi görebilir. Beklentiniz çok yüksek olmasın.

Hatay&#;dan Ne Alınır?

Hatay'dan Ne Alınır?

Hatay’dan dönüşte çantamızda; çeşit çeşit peynirler, reçeller, baharatlar, defne ürünleri vardı. Her türlü künefe malzemesi, kömbe, Hatay&#;ın meşhur biber salçası gibi yemeklik malzemelerin yanısıra biribirinden güzel mozaik işlerinden de kendinize veya sevdiklerinize hatıra olarak takı veya duvar süsü alabilirsiniz.

Ama asıl önemli olan aklımızda insanların güzelliği, mutluluğu ve hoşgörüsü kaldı&#;

Hatay Güvenli mi?

Şehirde yanlız bir kadın gezgin olarak rahat rahat seyahat edebileceğinizi gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. 

Keşke Herkes Bir Gün Hatay&#;a Gitse

Hatay’ı görmek bana “hala hoşgörü içinde yaşayan insanlar var” dedirtti.

Hatay&#;dan geri döndüğümde aklımda; güzel yemekler, güzel insanlar, etkileyici tarih, uçsuz bucaksız mandalina bahçeleri, verimli ovalar, mis gibi esen rüzgar kalmıştı. Müslüman, Ortodoks, Katolik, Musevi, Ermeni, Arap, Türk, Kürt hepsinin bir arada barış içinde yaşadığı Hatay tüm Türkiye hatta tüm dünyaya örnek olacak bir şehir, barışın şehri… Dünyada hala böyle yerler var, ülkemizde hala böyle insanlar var&#; Keşke herkes bir gün Hatay&#;a gitse de bu güzellikleri, hoşgörü ve barış içinde yaşayan insanları yerinde görse&#; 

Hatay’da -Ortadoğu’da olduğu gibi- bir yerden ayrılırken kapıda size “hoş geldiniz” diyorlar. Önce &#;biz gelmedik gidiyoruz&#; gibi bir tepki versem de sonradan anladım ki, “iyi ki geldiniz” anlamında uğurlarken &#;hoş geldiniz&#; kullanıyorlar.

İyi ki gittim, hoş geldin Hatay!

Sevil Mert

"Çok okuyan mı bilir çok gezen mi?" diyerek yola çıktım, hala cevap arıyorum. Hayallerimin peşinden yolculuklara çıkıyor, deneyimlerimi blogumda, gazete ve dergilerde paylaşıyorum. Gezmeyi, okumayı, yazmayı ve hayal kurmayı seviyorum.

Benzer Gezi Yazıları

Hatay

Kardeşliğin ve birlikteliğin şehri olarak bilinen Hatay Türkiye’nin en güneyinde, Akdeniz Bölgesi’nin doğu kıyılarında yer almaktadır. Nüfus bakımından ülkemizin en kalabalık on üçüncü şehri olan Hatay’da nüfus verilerine göre yaklaşık kişi yaşamaktadır. Hatay’ın toplam yüz ölçümü km2 olup rakım metredir. Merkez ilçe Antakya başta olmak üzere İskenderunDörtyolArsuzBelenDefneErzinHassaKırıkhanReyhanlıYayladağıSamandağAltınözü ve Payas Hatay’ın 15 ilçesi arasındadır. Nüfus bakımından en kalabalık ilçe Antakya olurken Kumlu en az nüfusa sahip ilçedir. İnsanlığın ilk yerleşim yerlerinden biri olan Hatay farklı kültür ve inanışların bir arada yaşadığı birçok uygarlığa ev sahipliği yapmıştır. Bölgede yapılan araştırmalarda MÖ ile yılları arasındaki bulgulara rastlanmıştır. Tunç Çağı’ndan itibaren Akat Beyliği’nin hakim olduğu topraklara MÖ yüzyıl sonlarında Hititler yerleşmiştir. Sonrasında Urartu, Asur ve Perslerin istilasına uğrayan bölge Makedonya Kralı İskender’in Anadolu’yu ele geçirmesi ile Makedonların hakimiyetine girmiştir. İskender’in ölümünden sonra Makedonya İmparatorluğu generalleri tarafından paylaşılmış, Birinci Selevkos Asya İmparatorluğunu kurarken oğlu Hatay civarında Antakya’yı kurmuştur. MÖ senesinden itibaren 26 yıl Asya İmparatorluğu’nun başkenti olan Antakya Roma ve İskenderun’dan sonra dünyanın en büyük üçüncü şehri olmuş ve hızla gelişmiştir. Daha sonraları Roma İmparatorluğu’nun eline geçen bölge MS ’te imparatorluk ikiye bölününce Bizanslıların olmuştur.

Tanıtım Videosu:

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir