bartın üniversitesi ulus meslek yüksek okulu / Ulus MYO /Bartın Üniversitesi - Ana Sayfa

Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksek Okulu

bartın üniversitesi ulus meslek yüksek okulu

Bartın Üniversitesi Ulus MYO öğrencileri sektörün öncelikli tercihi oluyor

Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu (MYO) öğrencileri için 27 farklı şehirde sektör temsilcileriyle yapılan ankette yüzde yüze yakın bir memnuniyet ve yüzde 85 oranında istihdama yönelik olumlu geri dönüş sağlandı.
Bartın Üniversitesinin nitelikli iş gücünü sektöre kazandırılması yönünde attığı adımlardan biri olan “İşyeri Eğitim Modeli” başarıyla uygulanıyor. Önlisans programlarında 3 artı 1, lisans programlarında ise 7 artı 1 uygulamasıyla öğrenciler kamu-üniversite-sanayi iş birliğiyle bir dönem boyunca işyeri eğitimi almaları sağlanıyor. Böylece kaliteli bir eğitim programının ardından öğrenciler örnek olay çalışmaları, bilgilendirme toplantıları ve atölye çalışmaları ile iş hayatına yönelik deneyimler kazanıyor.

Ulus Meslek Yüksekokulu öğrencileri bir adım önde
Uygulamaya konularak, üniversite geneline yaygınlaştırılması hedeflenen “İşyeri Eğitim Modeli” kapsamında Bartın Üniversitesi Ulus MYO öğrencileri önemli bir başarı elde etti. Gençlerin kendi ideallerini gerçekleştirmesi yönünde atılan adımlar ile 80 öğrenci 27 farklı şehirde eğitimlerini tamamladı. Eğitimlerin ardından sektör temsilcileriyle yapılan anket ve görüşmelerde yüzde 97 memnuniyet oranına ulaşıldı. İşverenler yüzde 85 oranında Ulus MYO öğrencilerine mezuniyet sonrası istihdam edebileceklerine dair görüşlerini de bildirdi.

“Her geçen gün kendimizi geliştirmeye devam ediyoruz”
İşyeri Eğitim Modeli uygulamasının başarıyla sürdürüldüğünü ifade eden Ulus MYO Müdürü Öğr. Gör. Dr. Kadri Akçalı, “İşyeri Uygulama Eğitimi ile öğrencilerimizin kendi mesleki alanlarında elde ettikleri başarılar bizleri gururlandırıyor. Bu akademik yılda da yine ülke genelinde 20 farklı ilde yürüteceğimiz ve 80 farklı öğrencimizin dâhil olduğu sistem ile öğrencilerimizi gelecek mesailerini harcayacakları kurum ve kuruluşlar ile buluşturarak mesleki deneyimlerini en üst noktaya çıkarmayı hedeflemekteyiz. Bu düşüncelerle yanımızda olan ve bizi hep daha iyisi için teşvik eden Rektörümüz Prof. Dr. Orhan Uzun’a, yakın ilgileri için Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Mehmet Zeki Adlı, Orman Genel Müdürü Bekir Karacabey ile kurum ve kuruluşlarımızdan tüm temsilcilerimize teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum” diye konuştu.

“Önceliğimiz geleceğimizi inşa edecek gençlerimiz”
Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun ise öğrencileri merkeze alan bir stratejiyle geleceğe sağlam adımlarla yürüdüklerini kaydederek “Ülkemizin ve hedeflerine ulaşmasında gençlerimiz kilit rol oynayacaktır. Bu doğrultuda ülkemizin kalkınma vizyonu ve hedefleri doğrultusunda gençlerimizi destekliyor, daha iyi bir gelecek için gayret gösteriyoruz. Bu düşüncelerle Üniversitemizin paydaşlarıyla iş birliğinin de güzel bir örneği olarak bu girişimlerde emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Başarılarıyla bizleri gururlandıran öğrencilerimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum” dedi.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Bartin Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Bartin Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

Meslek yüksekokulunda görev yapan öğretim elemanlarının bilgi gereksinimleri ve bilgi arama davranışları: Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu örneği

Bilgi gereksinimi kavramı zihinsel bir süreci ifade etmektedir. Kullanıcının bulunduğu konumdaki eksiklik anlamındaki bilgi gereksinimi, kişinin içinde bulunduğu belirsiz veya problemli durumları halihazırda var olan bilgisiyle çözemediği an başlamış olur. Bilgi gereksinimi, kullanıcının kendisini kanıtlama, var olan bilgi birikimine katkıda bulunma ve kişisel gelişim gibi amaçlar doğrultusunda oluşur ve bilgi erişim için çeşitli davranışlar sergilenerek bilgi aramaya doğru dönüşüm yaşar. Kullanıcılar açısından bilgi arama, var olan bilgi erişim sistemleri içerisinden gereksinim duyulan bilgiye ilişkin en isabetli bilgiyi bulma ve sistem içerisinden çekilip alınmasıdır. Bilgi arama stratejilerinin belirlenmesi kullanıcının bilgi gereksinimleriyle yakından ilgilidir. Bilgi arama davranışı, kullanıcılar tarafından gereksinim duyulan bilgiye erişim sürecindeki yaşanan sorunların çözümünde önemli bir etkendir. Çalışmadaki odak kullanıcı grubu olan Meslek Yüksekokulu (MYO) öğretim elemanlarının da uyguladıkları bilgi arama davranışları bilgiye erişmedeki problemlerin çözümünde başrolü oynamaktadır. Üniversite kütüphaneleri de bu noktada öğretim elemanların tarafından bilgilerin karşılanmasını kendilerine temel misyon edinmişlerdir. Bu doğrultuda kullanıcı taleplerine yönelik hem basılı ve hem de gelişen teknolojiyle birlikte elektronik kaynakların sağlanması ile bilgi hizmetlerinin sunulması işlemleri için çaba sarf etmektedirler. Kaynakların seçimi ile doğru ve tutarlı bilgi hizmetleri politikalarının oluşturulması da öğretim elemanlarına yönelik bilgi gereksinimlerinin saptanması ve bilgi arama davranışlarının belirlenmesi ile mümkün olacaktır. Bu çalışmada, belirli mesleklere yönelik ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu teknik bilgiye ve donanıma sahip ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan meslek yüksekokullarındaki öğretim elemanlarının bilgi gereksinimlerinin tespiti ve bilgi arama davranışları Bartın Üniversitesi Ulus MYO özelinde incelenecektir. Çalışmanın amacı, üniversiteler için önemli fakat merkeze uzaklıkları sebebiyle dezavantajlı konumda bulunan MYO’lardaki öğretim elemanlarının uzmanlık alanlarıyla ilgili gereksinim duydukları bilgileri karşılamada merkez kütüphanenin rolünün belirlenmesidir. Çalışmada, meslek yüksekokullarında görev yapan öğretim elemanlarının bilgi gereksinimlerinin tespiti ve bilgi arama davranışlarının belirlenmesine yönelik olarak betimleme yöntemi kullanılmış, verilerin elde edilmesi için anket tekniğinden yararlanılmıştır. Ayrıca öğretim elemanlarının yayınlarına yönelik kaynakça analizi ve görüşme tekniklerinden yararlanılmıştır.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir