ygs 2016 soru çözümleri / YGS Temel Soru Kitapçığı ve Cevap Anahtarı

Ygs 2016 Soru Çözümleri

ygs 2016 soru çözümleri



Ana Başlıklar;

Matematik Çıkmış Soruları ve Çözümleri (PDF)

Bu sayfamızda yıllara göre matematik çıkmış sorularına ve çözümlerine yer vereceğiz.

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi yani ÖSYM tarafından önceki yıllardan bu zamana kadar yapılmış olan sınavlarda sorulan matematik soruları ve çözümleri, sınavlara hazırlık sürecinde önem arz etmektedir. Bu soruları ve çözümleri ayrıntılı inceleyen bir öğrencinin başarılı olması kaçınılmaz olacaktır. Türkiye&#;de her yıl dereceye giren öğrenciler ile yapılan röportajlarda Çıkmış Soruların önemi vurgulanmakta, göz önünde bulundurulması gereken önemli bir adım olarak görülmektedir. Bu nedenle önceki yıllardan itibaren yapılan:

  • ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı)
  • ÖYS (Öğrenci Yerleştirme Sınavı)
  • YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı)
  • LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı)
  • YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı)

sınavlarında sorulan matematik soruları ve çözümlerine aşağıdaki listeden yıllara göre tıklayarak PDF formatında indirebilirsiniz.
 

YKS (TYT-AYT) Çıkmış Sorular ve Cevapları

 

TYT Matematik Çıkmış Sorular ve Çözümleri

 

AYT Matematik Çıkmış Sorular ve Çözümleri

 

YGS Matematik Çıkmış Sorular ve Çözümleri

 

LYS Matematik Çıkmış Sorular ve Çözümleri

 

ÖSS-ÖYS Matematik Çıkmış Sorular ve Çözümleri


TYT Konuları
AYT Konuları
Üniversite Taban Puanları

Ygs Matematik Sorulari Ve Cozumleri

Ā—¤ô®ž• Ò¼ð÷šöïÖ Ā—¤ô®ž• Ò¼ð÷šöïÖ
á¡¡¡¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡ á¡¡¡¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡

YGS/Temel Matematik TEMEL MATEMATİK TESTİ

1. Bu testte 40 soru vardır.

2. Cevaplarınızı, cevap kâğıdının Temel Matematik Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz.

1. 3.

işleminin sonucu kaçtır?


işleminin sonucu kaçtır?
A) B) C)

A) B) C)
D) 2 E) 4

D) 2 E) 3

4. A ve B sıfırdan farklı rakamlar olmak üzere,

2.

işleminin sonucu kaçtır? olduğuna göre, toplamı kaçtır?

A) B) C) D) E) A) 9 B) 10 C) 11 D) 12 E) 13

Diğer sayfaya geçiniz.


25

Ā¢ÍŠñ¢Îªò³íŽÊ·Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªò³íŽÊ·Þ«
Ā—¤ô®ž• Ò¼ð÷šöïÖ Ā—¤ô®ž• Ò¼ð÷šöïÖ
á¡¡¡¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡ á¡¡¡¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ´ãŒÑ§Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ´ãŒÑ§Þ«
Ā—¡ô¶À‘œËøÓ îÖïÖ Ā—¡ô¶À‘œËøÓ îÖïÖ
á¡á¡¡¡¡¡ááááá¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡ááááá¡á¡

YGS/Temel Matematik

5. 7. a ve b birer tam sayı olmak üzere,

sayısının tek sayı olduğu biliniyor.


Buna göre,
I.
II.

sayıları için aşağıdaki sıralamalardan hangisi III.


doğrudur? sayılarından hangileri çift sayıdır?

A) B) C) A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve III

D) E) D) II ve III E) I, II ve III

6. Sıfırdan farklı x ve y gerçel sayıları için

8.

eşitlikleri veriliyor.
olduğuna göre, ifadesinin değeri kaçtır?
Buna göre, toplamı kaçtır?
A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 E) 6

A) B) C)

D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


26

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ´ãŒÑ§Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ´ãŒÑ§Þ«
Ā—¡ô¶À‘œËøÓ îÖïÖ Ā—¡ô¶À‘œËøÓ îÖïÖ
á¡á¡¡¡¡¡ááááá¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡ááááá¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¼Ï†Ö£Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¼Ï†Ö£Þ«
Ā—¢Äż»œð°í‘×ÞïÖ Ā—¢Äż»œð°í‘×ÞïÖ
á¡¡¡á¡¡¡ááá¡á¡á¡ á¡¡¡á¡¡¡ááá¡á¡á¡

YGS/Temel Matematik

9. a, b ve c pozitif gerçel sayılar olmak üzere, x gerçel sayısı için

olduğuna göre, ifadesinin alabileceği tam


sayı değerlerinin toplamı kaçtır?
olduğuna göre, toplamı kaçtır?
A) 5 B) 10 C) 15 D) 20 E) 25

A) 9 B) 18 C) 27

D) E)

A ve B kümelerinin eleman sayılarıyla ilgili

x ve y pozitif gerçel sayıları için eşitlikleri veriliyor.


Buna göre, A kümesinin eleman sayısı kaçtır?

A) 9 B) 12 C) 15 D) 16 E) 18
eşitliği sağlanıyor.

Buna göre, oranı kaçtır?

A) 4 B) 2 C) 1

D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


27

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¼Ï†Ö£Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¼Ï†Ö£Þ«
Ā—¢Äż»œð°í‘×ÞïÖ Ā—¢Äż»œð°í‘×ÞïÖ
á¡¡¡á¡¡¡ááá¡á¡á¡ á¡¡¡á¡¡¡ááá¡á¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªò»ò™Â¿Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò»ò™Â¿Ò«
Ā—¡Ãüž¡Ú‰˜ˆ„ÎéÖ Ā—¡Ãüž¡Ú‰˜ˆ„ÎéÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡

YGS/Temel Matematik

k bir gerçel sayı olmak üzere, pozitif gerçel sayılar İki basamaklı AB doğal sayısı, iki basamaklı BA doğal
kümesi üzerinde tanımlı f ve g fonksiyonları sayısından rakamlarının toplamı kadar fazladır.
Buna göre, AB sayısının rakamları çarpımı kaçtır?

A) 14 B) 16 C) 18 D) 20 E) 22
biçiminde tanımlanıyor.

olduğuna göre, f(2) değeri kaçtır?

A) B) C)

D) 2 E) 3

Bir kümenin eleman sayısı o kümenin bir elemanı ise bu


kümeye "gizemli küme" denir.

Örneğin; bir gizemli kümedir.

Buna göre, kümesinin alt


kümelerinden kaç tanesi gizemli kümedir?

A) 16 B) 24 C) 32 D) 40 E) 48

polinomu

polinomuna bölünüyor.
Bu bölümden elde edilen kalan kaçtır?

A) 10 B) 12 C) 14 D) 16 E) 18

Diğer sayfaya geçiniz.


28

Ā¢ÍŠñ¢Îªò»ò™Â¿Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò»ò™Â¿Ò«
Ā—¡Ãüž¡Ú‰˜ˆ„ÎéÖ Ā—¡Ãüž¡Ú‰˜ˆ„ÎéÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡¡¡¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªò´ÌË³Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò´ÌË³Ò«
Ā—¡ÒáÀ½„Б–Û¸æïÖ Ā—¡ÒáÀ½„Б–Û¸æïÖ
á¡á¡¡¡¡¡áá¡áá¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡áá¡áá¡á¡

YGS/Temel Matematik

Yamaç, kimya dersindeki deneyde elindeki bir miktar 8 takımın katıldığı bir turnuvada her takım diğer
karışıma her seferinde; karışım kaç gram ise o kadar takımlarla birer kez karşılaşmıştır. Turnuvada
tuz ekleyip elde ettiği karışımdan 4 gram kullanıyor. görevlendirilen 4 hakem arasından her karşılaşma için
Yamaç, üçüncü seferin sonunda elinde karışım 3 hakem belirlenmiş ve tüm hakemler eşit sayıda
kalmadığını fark ediyor ve deneyi sonlandırıyor. karşılaşmada görev almıştır.

Buna göre, Yamaç deney boyunca toplam kaç gram Buna göre, her bir hakemin görev aldığı karşılaşma
tuz eklemiştir? sayısı kaçtır?

A) 14 B) 15 C) 18 D) 20 E) 21
A) 7 B) 7,5 C) 8 D) 8,5 E) 9

İki bölümden oluşan bir parkurda sabit hızlarla hareket


Bir mağazada, tüm gömleklerde etiket fiyatı üzerinden eden üç araçla ilgili aşağıdaki bilgiler verilmiştir.
% 25 indirim yapılmıştır. Ayrıca mağazada, satışları
 Birinci araç, birinci bölümü saatte kilometre
artırmak için iki gömlek alan müşterilere ucuz olanı için
hızla 8 dakikada tamamlamıştır.
indirimli fiyat üzerinden % 20 indirim daha
uygulanmıştır.  İkinci araç, tüm parkuru saatte 95 kilometre hızla
12 dakikada tamamlamıştır.
Bu mağazadan fiyatları farklı iki gömlek alan bir
müşteriye her bir gömlek için etiket fiyatları üzerinden  Üçüncü araç, ikinci bölümü 2 dakikada
eşit miktarda indirim yapılmıştır. tamamlamıştır.

Bu müşteri mağazaya toplam 90 TL ödediğine göre, Buna göre, üçüncü aracın saatteki hızı kaç
müşteriye yapılan toplam indirim kaç TL’dir? kilometredir?

A) 30 B) 35 C) 40 D) 45 E) 50 A) 60 B) 80 C) 90 D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


29

Ā¢ÍŠñ¢Îªò´ÌË³Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò´ÌË³Ò«
Ā—¡ÒáÀ½„Б–Û¸æïÖ Ā—¡ÒáÀ½„Б–Û¸æïÖ
á¡á¡¡¡¡¡áá¡áá¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡áá¡áá¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«ïÁ£Ö« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«ïÁ£Ö«
Ā—¤Ç”ž­®”ûŽÖøîïÖ Ā—¤Ç”ž­®”ûŽÖøîïÖ
á¡á¡¡¡¡¡áá¡¡á¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡áá¡¡á¡á¡

YGS/Temel Matematik

Naneli ve limonlu şekerlerin üretildiği bir fabrikada, Her sırada iki kişinin oturduğu bir sınıfta, kız öğrencilerin
şekerler her bir pakette 10 tane olacak şekilde
'si birer erkek öğrenci ile; erkek öğrencilerin 'ü
paketlenmektedir. Bu paketlerde yalnızca naneli,
yalnızca limonlu ya da eşit sayıda naneli ve limonlu birer kız öğrenci ile aynı sırayı paylaşmaktadır.
şekerler bulunmaktadır.
Bu sınıfta iki erkek öğrencinin oturduğu sıra sayısı
Bu fabrikada tanesi limonlu olmak üzere, toplamda
12 olduğuna göre, sınıftaki toplam sıra sayısı kaçtır?
tane şeker üretilip paketlenmiştir.
Bu fabrikada tek çeşit şeker içeren toplam paket
A) 24 B) 28 C) 30 D) 32 E) 36
sayısı 70 olduğuna göre, yalnızca naneli şeker içeren
paket sayısı kaçtır?

A) 40 B) 45 C) 50 D) 55 E) 60

Bir torbada, her biri 3 kg olan 9 adet kırmızı ve her biri
6 kg olan 12 adet mavi top bulunmaktadır. Bu torbadan
bir miktar kırmızı ile bir miktar mavi top alınıp boş olan
ikinci torbaya atılıyor.
Nagihan, boncuklar ve pullar kullanarak bir kumaş
Bu işlem sonunda; ilk torbadaki topların ağırlıklarının
üzerine tek sıra hâlinde işleme yapmıştır. Bu işlemenin
ortalaması 5 kg, ikinci torbadaki topların ağırlıklarının
bir kısmında 4 boncuk, diğerlerinde ise 5 boncuk
ortalaması ise 4 kg olmuştur.
kullanarak motifler oluşturmuş ve yan yana olan her iki
motif arasına birer pul yapıştırmıştır. Buna göre, ikinci torbaya atılan mavi topların sayısı
Motifle başladığı işlemeyi yine motifle bitiren Nagihan, kaçtır?
toplam adet boncuk ve pul kullanarak 56 adet motif
oluşturmuştur. A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 E) 6
Buna göre, Nagihan'ın 5 boncuk kullanarak
oluşturduğu motif sayısı kaçtır?

A) 15 B) 21 C) 28 D) 36 E) 40

Diğer sayfaya geçiniz.


30

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«ïÁ£Ö« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«ïÁ£Ö«
Ā—¤Ç”ž­®”ûŽÖøîïÖ Ā—¤Ç”ž­®”ûŽÖøîïÖ
á¡á¡¡¡¡¡áá¡¡á¡á¡ á¡á¡¡¡¡¡áá¡¡á¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤Õ•Ì¯Ö« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤Õ•Ì¯Ö«
Ā—¤Ö‰ÀŸ†ã‰ÄÆéÖ Ā—¤Ö‰ÀŸ†ã‰ÄÆéÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡

YGS/Temel Matematik

Engin, bir kalıp kek tarifi için malzeme olarak Bir fabrikada yılında üretilen toplam adet
 3 bardak un ya da 2 bardak irmik A, B ve C model aracın üretim miktarlarının dağılımı
 1 bardak süt aşağıdaki dairesel grafikte gösterilmiştir.
 2 adet yumurta
kullanmaktadır.
6 bardak unu, 4 bardak sütü ve 10 adet yumurtası olan
Engin, elindeki unun tamamı bitene kadar bu tarife göre
kek yapmıştır. Sonra, elinde un kalmadığından bunun
yerine yeterli miktarda irmik kullanarak sütün tamamı
bitene kadar tarife göre kek yapmaya devam etmiştir.
Buna göre, son durumda Engin'in elinde kalan yılında üretilen bu üç model araçtan toplam
yumurta sayısı kaçtır? adet satılmıştır. Her bir araç modeli için
yılında satılan araç sayısının, o yıl üretilen aynı model
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5 araç sayısına oranı yüzde olarak aşağıdaki sütun
grafiğinde verilmiştir.

Bir çiçekçide çalışan Aslı ve Banu'nun bir gül ve bir


papatya demetini hazırlama süreleri aşağıdaki tabloda Buna göre, C model aracın satış yüzdesi kaçtır?
verilmiştir.
A) 54 B) 57 C) 60 D) 63 E) 66

Bu çiçekçi, 40 gül ve 55 papatya demetinden oluşan bir


siparişi aldıktan sonra; Aslı gül, Banu ise papatya
demetlerini hazırlamaya başlıyor. Siparişteki sayıya ilk
ulaşan kişi, vakit kaybetmeden arkadaşının diğer
demetleri hazırlamasına yardım ediyor.
Buna göre, çiçekçide tüm siparişin hazırlanması kaç
dakika sürer?

A) B) C) D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


31

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤Õ•Ì¯Ö« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤Õ•Ì¯Ö«
Ā—¤Ö‰ÀŸ†ã‰ÄÆéÖ Ā—¤Ö‰ÀŸ†ã‰ÄÆéÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªò£ìŠà³Ú« Ā¢ÍŠñ¢Îªò£ìŠà³Ú«
Ā—£Õ¸š«¶´Æõ —ÖïÖ Ā—£Õ¸š«¶´Æõ —ÖïÖ
á¡¡¡á¡¡¡ááááá¡á¡ á¡¡¡á¡¡¡ááááá¡á¡

YGS/Temel Matematik

Pelin; bir kafeteryaya ait, yalnızca sıcak içecekler kısmı Arda, Berk ve Can'ın oynadığı bir körebe oyununda ebe
yırtılmış olan aşağıdaki menüyü evinde buluyor. olan kişi diğerlerinden birini yakalamakta ve yakaladığı
bu kişi yeni ebe olmaktadır. Sonra, oyun yeni ebe için
de benzer şekilde devam etmektedir. Bu üç kişinin
diğerlerini yakalama olasılıkları ile ilgili bilgiler aşağıda
verilmiştir.
 Arda ebe ise % 60 olasılıkla Berk'i, % 40 olasılıkla
Can'ı yakalar.
 Berk ebe ise % 80 olasılıkla Arda'yı, % 20 olasılıkla
Can'ı yakalar.
 Can ebe ise % 40 olasılıkla Arda'yı, % 60 olasılıkla
Berk'i yakalar.

Bu oyunda ilk ebe Arda olduğuna göre, 3. ebenin


tekrar Arda olma olasılığı yüzde kaçtır?

A) 50 B) 54 C) 58 D) 64 E) 70

Pelin bu kafeteryayı arayıp ''bir çeşit gözleme ve bir


çeşit soğuk içecek'' veya ''bir çeşit poğaça ve bir çeşit
sıcak içecek'' siparişi vermek istiyor. Kafeterya çalışanı
bu siparişi 22 farklı şekilde verebileceğini söylüyor.
Buna göre, bu kafeteryada kaç farklı sıcak içecek
çeşidi vardır?

A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5

Buna göre, x kaç derecedir?

A) 15 B) 18 C) 21 D) 24 E) 27

Diğer sayfaya geçiniz.


32

Ā¢ÍŠñ¢Îªò£ìŠà³Ú« Ā¢ÍŠñ¢Îªò£ìŠà³Ú«
Ā—£Õ¸š«¶´Æõ —ÖïÖ Ā—£Õ¸š«¶´Æõ —ÖïÖ
á¡¡¡á¡¡¡ááááá¡á¡ á¡¡¡á¡¡¡ááááá¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªò¬çšÅ¯Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò¬çšÅ¯Ò«
Ā—£å’±ªÌËì»þïÖ Ā—£å’±ªÌËì»þïÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡

YGS/Temel Matematik

Şekildeki gibi verilen iki kareden; ABCD karesinin alanı,


Aslı Öğretmen, bir etkinlikte ABC eşkenar üçgeninin CEFG karesinin alanının 2 katına eşittir.
içindeki özdeş eşkenar üçgenleri şekildeki gibi
boyayarak 3 rakamını bir kâğıda resmetmiştir. Buna göre, oranı kaçtır?
ABC eşkenar üçgeninin alanı 96 birimkare olduğuna
göre, boyalı alan kaç birimkaredir?
A) B) C)
A) 22 B) 27 C) 33 D) 36 E) 44

D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


33

Ā¢ÍŠñ¢Îªò¬çšÅ¯Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªò¬çšÅ¯Ò«
Ā—£å’±ªÌËì»þïÖ Ā—£å’±ªÌËì»þïÖ
á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡ á¡¡á¡¡¡¡áá¡á¡¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«é Þ¿Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«é Þ¿Ò«
Ā—¢å—´µ®Ñ¸ƒÏÞïÖ Ā—¢å—´µ®Ñ¸ƒÏÞïÖ
á¡áá¡¡¡¡ááá¡á¡á¡ á¡áá¡¡¡¡ááá¡á¡á¡

YGS/Temel Matematik

Kısa kenarı 12 birim, uzun kenarı 18 birim olan ABCD
dikdörtgeni, olacak şekilde AL ve
KC doğruları boyunca B ve D köşelerinden şekildeki gibi
katlanmıştır.

Şekilde, K ve L noktaları sırasıyla AB ve DE çaplı yarım


çemberler üzerindedir.

Sonra, M ve N bulundukları kenarların orta noktaları Buna göre, x kaç birimdir?


olmak üzere, elde edilen bu şekil MN doğrusu boyunca
aşağıdaki gibi tekrar katlanarak bir yamuk
oluşturulmuştur. A) 5 B) 6 C) 9

D) E)

Buna göre, bu yamuğun alanı kaç birimkaredir?

A) B) C) D) 99 E) 96

Şekilde, E ve C noktaları O merkezli çeyrek çemberin


üzerindedir.
Buna göre, x kaç birimdir?

A) B) C)

D) 3 E) 4

Diğer sayfaya geçiniz.


34

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«é Þ¿Ò« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ«é Þ¿Ò«
Ā—¢å—´µ®Ñ¸ƒÏÞïÖ Ā—¢å—´µ®Ñ¸ƒÏÞïÖ
á¡áá¡¡¡¡ááá¡á¡á¡ á¡áá¡¡¡¡ááá¡á¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤äÜ¿Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤äÜ¿Þ«
Ā—¤÷«–·²ìþô¢ÜÆïÖ Ā—¤÷«–·²ìþô¢ÜÆïÖ
á¡ááá¡¡¡ááá¡¡¡á¡ á¡ááá¡¡¡ááá¡¡¡á¡

YGS/Temel Matematik

Yukarıda çaplı yarım çemberin içine merkezleri


doğrusal olan , ve çaplı üç yarım çember
çizilmiş ve aralarında kalan bölge şekildeki gibi
boyanmıştır.
Yüksekliği 10 birim olan içi boş bir dik dairesel silindirin
Boyalı bölgenin çevresi birim olduğuna göre,
içine Şekil 1’deki gibi yüksekliği 10 birim olan bir dik koni
alanı kaç birimkaredir?
yerleştirilmiştir. Bu silindirle koninin arasına hacmi
birimküp olan su doldurulmuş ve suyun yüksekliği
A) B) C) D) E) 5 birim olmuştur. Sonra bu cisim, Şekil 2’deki gibi ters
çevrilmiş ve bir miktar daha su eklendikten sonra suyun
hacmi birimküp ve yüksekliği 5 birim olmuştur.

Buna göre, oranı kaçtır?

(Bu işlem sırasında koniye su girişi olmamaktadır.)

A) B) C)

D) E)
Ayrıt uzunlukları 10, 10, 25 birim olan bir kare dik
prizma, ayrıt uzunluğu 1 birim olan küplere ayrılıyor.
Sonra, bu küplerin tamamı kullanılarak aralarında
boşluk kalmayacak biçimde yüksekliği 1 birim olan bir
kare dik prizma oluşturuluyor.
Buna göre, oluşturulan bu kare dik prizmanın yüzey
alanı kaç birimkaredir?

A) B) C) D) E)

Diğer sayfaya geçiniz.


35

Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤äÜ¿Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªñ¤äÜ¿Þ«
Ā—¤÷«–·²ìþô¢ÜÆïÖ Ā—¤÷«–·²ìþô¢ÜÆïÖ
á¡ááá¡¡¡ááá¡¡¡á¡ á¡ááá¡¡¡ááá¡¡¡á¡
Ā¢ÍŠñ¢Îªò£î›Ã¯Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªò£î›Ã¯Þ«
Ā—¡÷³¸³¶ñ²ÏÉ°æïÖ Ā—¡÷³¸³¶ñ²ÏÉ°æïÖ
á¡¡áá¡¡¡áá¡áá¡á¡ á¡¡áá¡¡¡áá¡áá¡á¡

YGS/Temel Matematik

Dik koordinat düzleminde, doğruları ile


doğrusunun kesişim noktalarını köşe kabul eden
bir paralelkenarın köşegenleri (0,4) noktasında
kesişmektedir.
Bu paralelkenarın alanı kaç birimkaredir?

A) 16 B) 18 C) 20 D) 22 E) 24

Şekilde, dik koordinat düzleminde birer kenarı


x-ekseni üzerinde olan OABC ve ADEF kareleri
verilmiştir. F köşesi, kenar uzunluğu 4 birim olan
OABC karesinde bulunduğu kenarın orta noktasıdır.
Buna göre, vektörü aşağıdakilerden
hangisidir?

A) B) C)

D) E)

TEMEL MATEMATİK TESTİ BİTTİ.


36
FEN BİLİMLERİ TESTİNE GEÇİNİZ.

Ā¢ÍŠñ¢Îªò£î›Ã¯Þ« Ā¢ÍŠñ¢Îªò£î›Ã¯Þ«
Ā—¡÷³¸³¶ñ²ÏÉ°æïÖ Ā—¡÷³¸³¶ñ²ÏÉ°æïÖ
á¡¡áá¡¡¡áá¡áá¡á¡ á¡¡áá¡¡¡áá¡áá¡á¡

Footer menu

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir