1 den 5 e kadar sayılar / Anasınıfı Çocukları İçin 1 den 5 e Kadar Çizgi Çalışmaları -

1 Den 5 E Kadar Sayılar

1 den 5 e kadar sayılar

Son Güncellenme:

Karton ve rulolarla oynanabilen birçok oyun, çocukların sayı kavramını çok daha kısa sürede ve eğlenceli bir şekilde öğrenmesini sağlayabilir. Bu oyunlardan bazıları şunlardır:
1- Birli ve İkili Ritmik Sayma
2- Çubuklu Abaküs
3- Denizde Balık Sayma Oyunu

Okul Öncesinde Sayılar Kavramı Nasıl Öğretilir?

1- Öncelikli olarak sayı ve rakam arasındaki fark öğretilmelidir. Rakamlar 1'den 9'a kadar sıralanır.

2- 1'den 5'e kadar ritmik olarak sayılır.

3- Daha sonra 5'ten 9'a kadar rakamlar öğretilir.

4- Çocukların motor becerilerini geliştirmek için 9'dan 1'e kadar geriye sayılabilir.

5- Legolarla sayılar yapılabilir.

6- Sayılardan yapılan legolar eşleştirilebilir ve karışık bir şekilde sıralanabilir.

7- Çocuklarının hem sözel hem de sayısal zekalarının gelişmesini isteyen ebeveynler sayıların nasıl yazıldığını ve okunduğunu öğretebilir. Bunun için harfler ve sayılardan oluşan legolar bir arada kullanılabilir.

8- İlerleme kaydedildikten sonra 10'dan 20'ya kadar sayılar öğretilebilir.

Yapılan araştırmalar sonucunda 4 - 5 yaşındaki çocukların 50'ye, hatta 'e kadar sayıların öğretilebileceği kanıtlandı. Bunun için günde 20 dakika çalışmak yeterli.

Sayı kavramında rakamlar kadar miktar da çok önemlidir. Biraz, birçok, çok fazla, aşırı gibi kavramlar sayılarla birlikte öğretilebilir.

Okul öncesi dönemde çocuklara sayı kavramını öğretmek isteyenler için bir diğer seçenek ritmik saymadır. Sayılar ikişer ikişer ya da beşer beşer sayılarak öğretilebilir.

1.Sınıf Kazanımlar

M Doğal Sayılar
Terimler veya kavramlar: rakam, sayı, onluk, birlik, ritmik sayma
M Rakamları okur ve yazar.
Rakamların yazılış yönüne dikkat ettirilir.
M Nesne sayısı 20’ye kadar (20 dâhil) olan bir topluluktaki nesnelerin sayısını belirler ve bu sayıyı
rakamla yazar.
a) Rakam ile sayı arasındaki fark vurgulanır.
b) Sayma çalışmaları yapılırken son söylenen sayının nesne miktarını ifade ettiği fark ettirilir.
c) 20’ye kadar olan bir sayıya karşılık gelen çokluğun belirlenmesi sağlanır.
ç) "Önce", "sonra" ve "arasında" ifadeleri kullanılarak 20'ye kadar olan sayılar arasındaki ardışıklık
ilişkisinin kavranması sağlanır.
M ’e kadar ( dâhil) ileriye doğru birer, beşer ve onar ritmik sayar.
a) Sayılar öğrenildikçe aşamalı olarak ’e kadar sayma çalışmaları yapılır.
b) Verilen herhangi bir sayıdan başlatılarak da sayma yaptırılabilir.
c) Beşer ritmik saymalar 5'in katlarından, onar ritmik saymalar 10'un katlarından başlatılır.
ç) 20’den büyük sayıları yazma çalışmalarına yer verilmez.
M 20’ye kadar (20 dâhil) ikişer ileriye, birer ve ikişer geriye sayar.
a) Sayma, somut nesnelere dayalı olarak yaptırılır.
b) Sayma çalışmalarında verilmeyen ögeyi bulmaya yönelik örneklere yer verilir. Örneğin 14, 12, 10, _ , 6, 4
M Nesne sayıları 20’den az olan iki gruptaki nesneleri birebir eşler ve grupların nesne sayılarını
karşılaştırır.
Karşılaştırma yaparken “eşit”, “daha çok” ve “daha az” ifadeleri kullandırılır.
M 20’ye kadar (20 dâhil) olan sayılarda verilen bir sayıyı, büyüklük-küçüklük bakımından 10 sayısı ile
karşılaştırır.
M Miktarı 10 ile 20 (10 ve 20 dâhil) arasında olan bir grup nesneyi, onluk ve birliklerine ayırarak gösterir,
bu nesnelere karşılık gelen sayıyı rakamlarla yazar ve okur.
M 20’ye kadar (20 dâhil) olan sayıları sıra bildirmek amacıyla kullanır.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir