dil ve konuşma terapisi yüksek lisans alan dışı / Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans Programı

Dil Ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans Alan Dışı

dil ve konuşma terapisi yüksek lisans alan dışı

 

Dil ve Konuşma Terapisti Nasıl Olunur? 

Dil ve Konuşma Terapisi mesleği 6 Nisan tarih ve sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un 9 maddesi ile 11/4/ tarihli ve sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanuna eklenen Ek Madde 13 (d) bendi ile yasal zeminde sağlık meslek mensubu olarak tanımlanmıştır. Kanuni düzenlemeyi takiben dil ve konuşma terapisi mesleğini icra edecek dil ve konuşma terapistlerinin iş ve görev tanımları da yılında yayınlanan yönetmelikle Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenmiştir. Yasal mevzuata Hukuk Komisyonu Mevzuat Bilgileri sekmesinden ulaşılabilir.

 

Kanuni düzenleme ardından ülkemizde ilk olarak yılında açılan lisans programından yılında mezun olanlar Dil ve Konuşma Terapisti (DKT) unvanı almışlardır. yılından itibaren de ülkemizde diğer devlet ve vakıf üniversitelerinde Dil ve Konuşma Terapisi programları açılmaya başlamıştır.  eğitim-öğretim yılı itibariyle ülkemizde 30 civarında üniversitede Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü bulunmakla birlikte, bir çoğu henüz öğrenci almamıştır. Aktif öğrenci alan Dil ve Konuşma Terapisi Lisans Programlarına sahip üniversiteler (alfabetik sıra ile) şunlardır:  

  1. Anadolu Üniversitesi (Devlet)
  2. Ankara Medipol Üniversite (Vakıf)
  3. Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi (Devlet)
  4. Bahçeşehir Üniversitesi (Vakıf)
  5. Biruni Üniversitesi (Vakıf)
  6. Biruni Üniversitesi (İngilizce) (Vakıf)
  7. Fenerbahçe Üniversitesi (Vakıf)
  8. Hacettepe Üniversitesi (Devlet)
  9. İstanbul Atlas Üniversitesi (Vakıf)
  10. İstanbul Atlas Üniversitesi (İngilizce) (Vakıf)
  11. İstanbul Gelişim Üniversitesi (Vakıf)
  12. İstanbul Kent Üniversitesi (Vakıf)
  13. İstanbul Medipol Üniversitesi (Vakıf)
  14. İstanbul Medipol Üniversitesi (İngilizce) (Vakıf)
  15. İstinye Üniversitesi (Vakıf)
  16. İzmir Bakırçay Üniversitesi (Devlet)
  17. İzmir Tınaztepe Üniversitesi (Vakıf)
  18. Kapadokya Üniversitesi (Vakıf)
  19. Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi (Devlet)
  20. Lokman Hekim Üniversitesi (Vakıf)
  21. Maltepe Üniversitesi (Vakıf)
  22. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi (Devlet)
  23. Nişantaşı Üniversitesi (Vakıf)
  24. Ondokuz Mayıs Üniversitesi (Devlet)
  25. Sağlık Bilimleri Üniversitesi (Devlet)
  26. Üsküdar Üniversitesi (Vakıf)
  27. Tarsus Üniversitesi (Devlet)
  28. Yüksek İhtisas Üniversitesi (Vakıf)

Hali hazırda bazı üniversitelerde alan dışından öğrenci kabul edilip, yüksek lisans derecesi ile Dil ve Konuşma Terapisti diploması verilmekte ise de Derneğimiz bu durumun değiştirilmesi ve Dil ve Konuşma Terapisti unvanının sadece 4 yıllık Dil ve Konuşma Terapisi lisans programından mezun olanlara verilmesini savunmakta; konuya dair gerekli yasal düzenlemelerin yapılması sürecine yönelik çalışmalar yürütmektedir. 

 

Dil ve Konuşma Terapisi yüksek lisans programlarının amacı DKT mesleğinin alt alanlarında (örneğin; akıcılık bozuklukları ve terapisi, ses bozuklukları ve terapisi, yutma bozuklukları ve terapisi, gelişimsel veya edinilmiş dil  bozuklukları ve terapisi vb) derinleşerek uzmanlaşma sağlamaktır. Doktora programlarının amacı ise akademiye yönelik bir üst aşama olarak mesleğin kendi alanlarında araştırmacı ve öğretim üyesi yetiştirmektir.

 


 GERİ D&#;N

Lisans Programları


SAĞLIK BİLİMLERİ FAK&#;LTESİ - DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ - - LİSANS



Program Tanıtımı

Lisans

Lisans

Bu programa kabul edilebilmek i&#;in lise mezunu olmak gerekir. Programa LYS'nin MF-3 puan t&#;r&#; ile &#;ğrenci kabul edilir.

Y&#;ksek&#;ğretim Kurumlarında &#;nlisans Ve Lisans D&#;zeyindeki Programlar Arasında Ge&#;iş, &#;ift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Y&#;netmelik uygulanmaktadır.

&#;ğrencinin Dil ve Konuşma Terapisi Lisans Programından mezun olabilmesi i&#;in en az kredi/ AKTS ders y&#;k&#;n&#; tamamlamış olması gereklidir. İZT&#; Lisans Eğitim-&#;ğretim Y&#;netmeliğindeki mezuniyet koşullarını sağlaması gereklidir.

Programımızdaki derslerin %75'i zorunlu, %25'i se&#;meli derslerden oluşmaktadır. &#;ğrenciler, se&#;meli dersleri alan i&#;i ve/veya alan dışı tercih edebilir.

Dil ve Konuşma Terapistliği meslek kanunu, 26 Nisan tarihinde Sayılı Bazı Kanun ve Kanun H&#;km&#;nde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun kapsamında T.C. Resmi Gazete'de yayımlanarak y&#;r&#;rl&#;ğe girmiştir. Dil ve konuşma terapisi alanında lisans eğitimi veren fak&#;lte veya y&#;ksekokullardan mezun veya diğer lisans eğitimleri &#;zerine dil ve konuşma terapisi alanında y&#;ksek lisans veya doktora yapan, bireylerin ses, konuşma ve dil bozukluklarının &#;nlenmesi i&#;in &#;alışmalar yapan ve ilgili uzman tabip tarafından teşhisi konulmuş yutkunma, dil ve konuşma bozukluklarının rehabilitasyonunu sağlayan sağlık meslek mensubudur. Dil ve konuşma terapistleri başlıca hastanelerde, &#;zel sekt&#;rde, &#;niversitelerde, &#;zel eğitim kurumlarında ve devlet b&#;nyesinde olmak &#;zere geniş &#;alışma alanlarına sahip bulunmaktadırlar.

y&#;ksek lisans

&#;ğrencinin Dil ve Konuşma Terapisi Lisans Programından mezun olabilmesi i&#;in en az kredi/ AKTS ders y&#;k&#;n&#; tamamlamış olması gereklidir.

Tam Zamanlı


Program &#;ıktıları

1Alanında edindiği uzmanlık d&#;zeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
2Farklı disiplinlerden olan uzmanlarla işbirliği sağlayabilme
3Alanında &#;z&#;msediği bilgiyi ve problem &#;&#;zme yeteneklerini, disiplinler arası &#;alışmalarda uygulayabilme
4Bilimsel bilginin &#;retimiyle ilgili y&#;ntemleri kavrayabilme.
5Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, g&#;venirliliği ve ge&#;erliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.
6Alanı ile ilgili &#;ğretim programları, &#;ğretim strateji, y&#;ntem ve teknikleri ile &#;l&#;me ve değerlendirme bilgisine sahip olma.
7Alanıyla ilgili &#;zg&#;n bilgi kaynaklarını kullanabilme.
8Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel y&#;ntem ve tekniklerle inceleyebilme; verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı &#;&#;z&#;m &#;nerileri geliştirebilme.
9Bilgiye ulaşma yollarını bilme ve etkin bir şekilde kullanma
10Alanında m&#;dahale s&#;recinde teknolojik cihaz ve ara&#;ları kullanarak dil ve konuşma fonksiyonlarının klinik değerlendirmesini yapabilme
11Dil ve konuşma terapisiyle ilgili &#;nleme, ayırıcı tanı koyma ve m&#;dahale/terapi programı hazırlayabilme ve uygulayabilme
12Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin ailelerine danışmanlık yapabilme ve toplumsal farkındalığı arttırabilme

Program &#;ıktıları - T&#;rkiye Y&#;ksek &#;ğretim Yeterlilikler &#;er&#;evesi İlişkilendirme

TYY&#;

Program &#;ıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

BİLGİ

1

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BECERİ

1

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )

1

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )

1

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )

1

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )

1

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Program Çıktıları

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ders - Program &#;ıktıları İlişkisi

Ders Adı

Program &#;ıktıları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Akıcılık Bozuklukları ve Kuramları

Akıcılık Bozuklukları: Değerlendirme ve Terapi

Atat&#;rk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I

Atat&#;rk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II

Baş Boyun Anatomisi

Bilimsel, Tıbbi ve Mesleki Etik

Bitirme Projesi-I

Bitirme Projesi-II

Biyoistatistik

&#;ocukluk &#;ağı Dil Bozuklukları

&#;ocukluk &#;ağı Dil Bozuklukları: Değerlendirme ve Terapi

Dil Edinim Kuramları

DİL ve KONUŞMA TERAPİSİ PROGRAMI
Yüksek Lisans

D Program Hakkında Genel Bilgi

Geri Dön

Dil ve Konuşma Terapisi programının temelleri, yılında Hacettepe Üniversitesi Mezuniyet Sonrası Eğitim Fakültesi'ne bağlı olarak Odyoloji Yüksek Lisans programının başlatılması ile atılmıştır. Hacettepe Üniversitesi'nde yılına kadar Odyoloji olarak yürütülen yüksek lisans programı, sonrasında eğitim programları revize edilerek "Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları" yüksek lisans ve doktora eğitimi olarak sürdürülmüştür. Dil ve Konuşma Terapisi Anabilim Dalı 17 Nisan tarihinde açılmıştır. Dil ve Konuşma Terapisi Anabilim Dalı tarihinde YÖK'ün kararı ile Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü'ne dönüştürülmüştür.

Bu programı tamamlayan mezunlar, edindiği klinik gözlem ve kuramsal bilgilerle farklı yaşlardaki çok çeşitli hasta gruplarına ayırıcı tanı koyma, değerlendirme ve terapi programı oluşturabilme yetilerine sahip olmanın yanı sıra akademik çalışma planlama ve yürütme becerilerine sahip olur. Ses bozuklukları, rezonans bozuklukları, özgül (spesifik) dil bozuklukları, artikülasyon ve konuşma sesi bozuklukları, yazılı dille ilgili yaşanan çeşitli (disleksi, disgrafi vb.) sorunlar, özel eğitim gereksinimi olan, işitme sorunları olan çocuklara yönelik dil ve konuşma terapisi, nörolojik konuşma bozuklukları  (afazi, dizartri, apraksi vb.) ve çeşitli yutma bozuklukları gibi çok çeşitli sorunları multi/inter/transdisipliner açıdan ele alabilir, hasta ve hasta yakınlarını yönlendirebilir ve tedavi sürecini takip edebilir. Bu çerçevede, dil ve konuşma terapistleri söz konusu bu bozuklukların objektif ve sübjektif değerlendirmelerini enstrümental ve algısal olarak yaparak gerekli planlama ve düzenlemeleri yapabilir.

Dil ve Konuşma Terapisi yüksek lisans mezunları ?bilim uzmanlığı? unvanı alarak mezun olmaktadır. Bu çerçevede dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi ve terapi tekniklerinin uygulanması konusunda donanımlı, akademik düzeyde çalışma planlayabilen ve yürütebilen bilim uzmanları yetiştirilmektedir. Dil ve Konuşma Terapisi yüksek lisans programı mezunları, dil ve konuşma bozuklukları ve terapi uygulamaları ile ilgili klinik ve akademik çalışmalarında uzman seviyesinde derinleştirdiği ve geliştirdiği yeterlilikleri kullanabilir ve ileri düzeyde mesleki uygulama ve araştırma yapabilir. 

D Kazanılan Derece

Geri Dön

Yüksek Lisans Derecesi

D Öğrenim Düzeyi

Geri Dön

YÇ-AYA: 2
AYÇ-YBÖ: 7

D Kayıt Kabul Koşulları

Geri Dön

Üniversitelerin Dil ve Konuşma Terapisi Lisans programlarından mezun olmak.

ALES (SAY/EA) puan türü ile Sağlık Bilimleri Enstitü Kurulu  tarafından belirlenen ve Hacettepe Üniversitesi Senatosu tarafından onaylanan ALES ve Yabancı Dil taban puanına sahip olmak (ALES-Yabancı Dil Puanları Tablosu).

Hacettepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Sağlık Bilimleri Enstitüsü başvuru koşullarını sağlamak.

D Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Geri Dön

Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans programından mezun olmak için en az 2 yıl, toplam AKTS kredilik programı başarı ile tamamlamış olmak veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak gerekmektedir.

D Önceki Öğrenmelerin Tanınması

Geri Dön

Dil ve Konuşma Terapisi alanında lisans eğitimi veya uluslararası eşdeğer eğitimler geçerlidir.

D Programın Amacı

Geri Dön

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans programının temel amacı, sağlık ve rehabilitasyon alanındaki hizmetleri ile planlanan hedeflerin gerçekleşmesinde rolü olan uzman dil ve konuşma terapistleri yetiştirmektir. Bu açıdan toplumun ihtiyaçlarının karşılanabilmesi yönünde çok önemli bir adım atılmasının yanı sıra, eğitim standardının sağlanması ve eğitim kalitesinin arttırılması hedeflenmiştir.

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans programı, öğrencilere ve halka en yüksek standartlarda bilgi, klinik hizmet ve araştırma koşullarını sağlayarak, dil ve konuşma bozuklukları ile ilgili problemlerin en doğru şekilde ele alınmasını, öğrencilere dil ve konuşma biliminin prensiplerini aşılayarak mesleki muhakeme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemekte ve hem sağlık hizmeti hem de akademik altyapı bakımından en üst seviyede uzman dil ve konuşma terapisti yetiştirmeyi amaçlamaktadır.  

Dil ve Konuşma Terapisi, bölüm olarak halkın bilgi edinmesi ve bilinçlendirilmesi ilkesi temelini benimseyen, kanıta dayalı klinik eğitimde ulusal ve uluslararası liderlik vasfına sahip, bilgiyi kullanan, bilime katkısı olan, bilimsel girişimci ruhu ve disiplinler arası yaklaşımla işbirliği içerisinde çağdaş ve bağımsız çalışma yetisine sahip olmayı hedeflemektedir.

D Mezunların Mesleki Profili

Geri Dön

Dil ve konuşma terapisi uzmanları üniversite/fakülte/yüksekokullarda öğretim elemanı olarak, devlet hastanesi ve üniversite hastanelerinde uzman dil ve konuşma terapisti olarak, yeni doğan ünitelerinde, özel hastane kliniklerinde, özel konuşma bozuklukları merkezlerinde, endüstriyel kurumlarda ve özel eğitim merkezleri olmak üzere geliş çalışma alanlarına sahip bulunmaktadırlar.

D Bir Üst Öğrenime Geçiş

Geri Dön

YÇ-AYA: 3
AYÇ-YBÖ: 8

D Öğretim Programının Yapısı

Geri Dön

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans Programı zorunlu ve seçmeli dersler içermektedir. Seçmeli ders yükünün bir kısmı ya da tamamı isteğe bağlı olarak alan içi ve/veya alan dışı olarak alınabilir.

D Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Geri Dön

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ?Ders Bilgi Paketi? Değerlendirme Sisteminde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili H.Ü. Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanmaktadır.

seafoodplus.info

D Mezuniyet Koşulları

Geri Dön

Adayın Dil ve Konuşma Terapistliği Yüksek Lisans Programından mezun olabilmesi için en az 60 AKTS ders, 60 AKTS Tez olmak üzere toplamda en az AKTS ders yükünü tamamlamış olması gerekmektedir.

D Eğitim Türü

Geri Dön

Tam Zamanlı 1. Öğretim

D Program Sorumlusu

Geri Dön

Doç. Dr. Fatma ESEN AYDINLI

Sağlık Bilimleri Fakültesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölüm Başkanı

Sıhhiye, , Ankara

Tel:

seafoodplus.info

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir