5 sınıf bölme çalışma kağıdı / 5 Sınıf Doğal Sayılarla İşlemler Çalışma Kağıdı - FenMatik

5 Sınıf Bölme Çalışma Kağıdı

5 sınıf bölme çalışma kağıdı

5. SINIF DOĞAL SAYILARLA İŞLEMLER ÇALIŞMA KAĞIDI


5. SINIF DOĞAL SAYILARLA TOPLAMA, ÇIKARMA, ÇARPMA VE BÖLME İŞLEMİ ÇALIŞMA KAĞIDI



ÇALIŞMA KAĞITLARI:

Konuların daha iyi pekiştirilmesi ve eksiklerin belirlenmesi için çok önemlidir. Çalışma kağıtları sayesinde konu eksikleri giderilip, anlamlandırılması sağlanır.

Fimatematik.com olarak çalışma kağıtlarını ücretsiz bir şekilde hazırlıyor ve sizlere sunuyoruz.

faydalı olması dileğiyle.


Dokümanlarımızın daha çok kişiye ulaşması için lütfen sayfamızı paylaşınız.

PDF İÇERİĞİ
Kazanımlar:
5.1.2.1. En çok beş basamaklı doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapar.
5.1.2.2. İki basamaklı doğal sayılarla zihinden toplama ve çıkarma işlemlerinde strateji belirler ve kullanır.
5.1.2.3. Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını tahmin eder.
M.5.1.2.4. En çok üç basamaklı iki doğal sayının çarpma işlemini yapar.
M.5.1.2.5. En çok dört basamaklı bir doğal sayıyı, en çok iki basamaklı bir doğal sayıya böler.
Kalanlı bölme işlemlerinde ondalık gösterimlere girilmez.
M.5.1.2.6. Doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemlerinin sonuçlarını tahmin eder.
M.5.1.2.7. Doğal sayılarla zihinden çarpma ve bölme işlemlerinde uygun stratejiyi belirler ve kullanır.
Olası stratejiler: 10, 100, 1000 ve katlarıyla çarpma ve bölme yaparken sayının sonuna 0 ekleme veya
çıkarma; 8 ile çarpmak için üç kez iki katını alma; 9 ile çarpmak için 10 ile çarpıp sonuçtan bir kez
kendisini çıkarma; sayılardan birisinin yarısı ile diğerinin iki katını alarak çarpma; 5 ile çarpmak için
sonuna 0 ekleyip yarısını alma; bir sayıyı 5’e bölmek için iki katını alıp 10’a bölme vb.
M.5.1.2.8. Bölme işlemine ilişkin problem durumlarında kalanı yorumlar.
Problem durumuna göre kalan ihmal edilir veya kesir olarak belirtilir. Örneğin 11 adet elmayı 2 kişiye eşit
olarak paylaştırırken 1 kişiye ne kadar elma düşeceğini bulmak için kalan elma sayısı kesirle ifade edilir.
M.5.1.2.9. Çarpma ve bölme işlemleri arasındaki ilişkiyi anlayarak işlemlerde verilmeyen ögeleri (çarpan, bölüm veya bölünen) bulur.



Doğal sayılarla işlemler konusu ile ilgili tanım ve bilgiler.

İlgili kazanımlar

  1. En çok beş basamaklı doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapar.
  2. İki basamaklı doğal sayılarla zihinden toplama ve çıkarma işlemlerinde strateji belirler ve kullanır.
  3. Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını tahmin eder.
  4. En çok üç basamaklı iki doğal sayının çarpma işlemini yapar.
  5. En çok dört basamaklı bir doğal sayıyı, en çok iki basamaklı bir doğal sayıya böler.
  6. Doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemlerinin sonuçlarını tahmin eder.
  7. . Doğal sayılarla zihinden çarpma ve bölme işlemlerinde uygun stratejiyi belirler ve kullanır.
  8. Bölme işlemine ilişkin problem durumlarında kalanı yorumlar.
  9. Çarpma ve bölme işlemleri arasındaki ilişkiyi anlayarak işlemlerde verilmeyen ögeleri bulur.
  10. Bir doğal sayının karesini ve küpünü üslü ifade olarak gösterir ve değerini hesaplar.
  11. En çok iki işlem türü içeren parantezli ifadelerin sonucunu bulur.
  12. Dört işlem içeren problemleri çözer.

 

Toplama işleminde, toplanan sayıların aynı basamaklarındaki rakamlar alt alta yazılır. Toplama işlemine birler basamağından başlanır.

Toplama işlemine birler basamağından(en sağdan) başlanır. Aynı adlı basamaklardaki rakamlar toplanırken, elde varsa bu elde bir sonraki basamaktaki toplama işlemine eklenir.

Eksilen ve çıkan sayılar aynı toplama işleminde olduğu gibi aynı basamak isimleri alt alta gelecek şekilde yazılıp en sağdan(birler basamağından) çıkarma işlemi başlatılır. Eğer eksilen sayıdaki rakam çıkan sayıdaki rakamdan daha küçükse sağdaki ilk sayıdan elde alınarak çıkarma işlemleri devam eder.

Çıkarma işleminin sağlamasını, çıkan ile kalanı toplayarak yaparız. Bulunan toplam, eksileni verirse yapılan işlem doğrudur.

Bir çıkarma işleminde, verilmeyen eksileni bulmak için çıkan ile farkı toplarız.
Bir çıkarma işleminde, verilmeyen çıkanı bulmak için eksilenden farkı çıkarırız.

Zihinden toplama ve çıkarma işlemleri:

Toplananları onluk ve birliklerine ayırma stratejisi kullanılarak yapma.

43 + 15 = 58 işlemini zihinden yapalım.

43 = 40 + 3 ve 15 = 10 + 5’tir. Önce onlukları toplayalım:
40 + 10 = 50 eder. Sonra birlikleri toplayalım:
3 + 5 = 8 eder. Şimdi de bulduğumuz sonuçları toplayalım:
50 + 8 = 58 eder.
43 + 15 = 58 olur.

Çarpma işleminde çarpılan iki sayıya çarpan, sonuca ise çarpım denir. Çarpanlar aynı basamaklar alt alta gelecek şekilde yazılıp çarpmaya öyle başlanır.

Çarpan(sonuç) çarpanlardan birine bölündüğünde ise diğer çarpana ulaşılır. Bu şekilde sağlaması yapılır.

Bölme işleminin elemanları bölünen sayı, bölen, bölüm ve kalandan oluşur.

Bölüm x Bölen + Kalan işlemi bize bölünen sayıyı verir. Eğer kalan yoksa o bölme işlemine kalansız bölme işlemi denir.

5 sınıf doğal sayılarla işlemler toplama işlemleri çalışma kağıdı 1 PDF indir5 sınıf doğal sayılarla işlemler çıkarma işlemleri çalışma kağıdı 2 PDF indir5 sınıf doğal sayılarla işlemler çarpma işlemleri çalışma kağıdı 3 PDF indir5 sınıf doğal sayılarla işlemler bölme işlemleri çalışma kağıdı 4 PDF indir

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır