hallerinde durum 15 gün içinde en yakın İŞKUR birimine veya Alo’e bildirilmelidir. İşsizlik ödeneğinden yararlananlar, kendi kusuru ve bilgilerdeki eksiklik veya yanlışlık nedeniyle yapılan fazla ödemeleri yasal faizi ile birlikte ödemek zorundadır.
İşsizlik sigortası kapsamında olmayan sigortalılara örnek olarak:
Sigortalının bu sigorta kapsamında işsizlik ödeneğinden yararlanabilmesi için İşsizlik Sigortası Kanunu kapsamında sigortalı olması, belirli süre prim ödemiş olması, iş akdinin belirli sebeplerle sona ermiş olması, hak düşürücü nedenlerin var olmaması, iş akdinin askıya alınmamış olması, Türkiye İş Kurumuna başvuruda bulunması, çalışmaya istekli ve elverişli bulunması koşullarının hepsinin birlikte yer alması gerekmektedir. Çalışanın, işsizlik maaşından yararlanabilmesi için aynı zamanda iş sözleşmesinin belirli nedenlerle sona ermesi gerekir. Belirli sona erme sebeplerini şunlardır:
İşsiz kalmak; İş Kanunun maddesindeki işsiz tanımı uyarınca işsizlik ödeneğinden yararlanma hakkına sahip olanlar, daha önceden çalışıyor iken işsiz kalan kişilerdir.
Ödeneğe hak kazanılabilmesi için iş akdinin İş Kanunun 51/1. fıkrasında sayılan sebeplerden biri ile sona ermiş olması gerekmektedir. ILO’nun sayılı sözleşmesinin maddesinde belirttiği gibi sigortalı işini kendi kusurlu davranışından ötürü kaybetmişse ya da herhangi bir geçerli sebep olmadan işten ayrılmışsa işsizlik ödeneğine hak kazanamayacaktır.
İş akdinin işveren tarafından usulsüz, haksız feshi hallerinde sigortalının işçilik alacak hakları saklım kalmak kaydıyla aynı zamanda ödeneğe ilişkin diğer şartları da tamamlamışsa işsizlik ödeneğine hak kazanacaktır.
İşsizlik sigortası kanununun 51/1/b bendi uyarınca, belirli veya belirsiz süreli iş akdinin sigortalı tarafından
Aynı maddenin c bendine göre ise belirli veya belirsiz süreli iş akdinin işveren tarafından
İşçi açısından haklı nedenle fesih sebebi sayılan hallere örnek verecek olursak; ‘İşçinin sigorta primlerinin hiç yatırılmaması veya eksik bildirilmesi işçinin sosyal güvenlik hakkını ilgilendiren bir durum olsa da, sigorta primlerinin hiç yatırılmaması, eksik yatırılması veya düşük ücretten yatırılması hallerinde de işçinin haklı nedenle iş akdini fesih imkânı vardır. Sigortalının iş akdini haksız feshinde işsizlik ödeneğine hak kazanması mümkün değildir. İşveren tarafından iş akdi haksız olarak feshedilen sigortalı, işsizlik ödeneğine hak kazanabilmektedir.
İşveren işten ayrılış bildirgesinde fesih sebebini kimi zaman yanlış olarak belirttiğinde sigortalı, işsizlik ödeneğine kavuşamamakta, ancak açacağı dava ile işten ayrılış bildirgesinin işveren tarafından yanlış düzenlendiğinin tespiti sonucunda işsizlik ödeneğini sonradan alabilmektedir. Sigortalının işsizlik ödeneğinden geç yararlanması işverenin sorumluluğunu doğuran böyle bir nedenden kaynaklanmışsa, sigortalının ödeneğe geç kavuşmadan kaynaklanan bir zararı doğacaktır. İşverenin bu eylemi nedeniyle işsizlik ödeneğine geç kavuşan sigortalının, geçmiş dönem zararını işverenden talep etmesi, Yüksek Mahkeme içtihatlarıyla da mümkün hale gelmiştir.
İşsizlik Sigortası Kanununun 51/1/d bendine göre belirli süreli iş akitlerinde ve DİK 7/IIye göre sona ermede iş akdi süre sonunda tarafların fesih bildiriminde bulunmalarına gerek kalmaksızın kendiliğinden sona erdiğinden, sigortalı iradesi dışında işsiz kalmaktadır. Bu sebeple iş akdinin bu şekilde belirli sürenin sonunda kendiliğinden sona erdiği durumlarda sigortalı işsizlik ödeneğine hak kazanacaktır.
Sigortalı, işyerinin el değiştirmesi veya başkasına geçmesi, kapanması veya kapatılması, işin veya işyerinin niteliğinin değişmesi nedenleriyle işten çıkarılmış veya DİK 14/IV bendi uyarınca işsiz kalmışsa sigortalı işsizlik ödeneğine hak kazanacaktır.
İş Kanunlarının (İK, BİK, DİK) kapsamına girmeyen sigortalılardan iş akitleri sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu kapsamında yapılmış olan toplu iş sözleşmesi hükümlerine göre sona erenlerin veya toplu iş sözleşmesi bulunmayan hallerde sayılı TBK hükümleri doğrultusunda sona erenlerin iş akitleri İşsizlik Sigortası Kanununun maddesinin a, b, c, d ve e bentlerindeki hükümlere paralel olarak sona erdirilmişse, sigortalı işsizlik ödeneğine hak kazanacaktır.
İş Kanununun maddesinde iş akdinin belirli sebeplerle sona ermiş olması şart koşulmuştur. İş akdinin sona ermediği, sigortalının sadakat, işverenin de işçiyi gözetme ve eşit işlem yapma borçlarının bütünüyle, işçinin talimatlara uyma borcunun ise kısmen devam ettiği fakat iş görme ve ücret ödeme borçlarının karşılıklı ortadan kalktığı iş akdinin askıya alınma hallerinde iş akdi sona ermediği için işsizlik ödeneği ödenemeyecektir. İş Kanununun 51/son fıkrasında, işsizlik ödeneğine hak kazanmaya engel olacak olan askıya alınma halleri yer almaktadır. Grev, lokavt veya yasadan doğan ödevler nedeniyle iş akdi askıya alınmışsa sigortalı, işsizlik ödeneğine hak kazanamayacaktır. Hastalık, analık ve kamusal görevler gibi sigortalının şahsında ortaya çıkan maddi imkânsızlıklardan kaynaklanan askı durumlarında sigortalılar çalışmaya elverişsizlerdir. O itibarla bu kişilerin öncelikle işsiz oldukları kabul edilemeyeceği için ödenekten de yararlanamayacakları ortadadır. Askı Durumundaki Sigortalılar; hem işsiz olma şartını hem de çalışmaya elverişli olma şartını sağlayamamış olduklarından ödenekten yararlanamayacaklardır.
Muvazzaf askerlik nedeniyle işten ayrılan sigortalının, terhis olduktan sonra 30 gün içerisinde Kurum’a başvurması halinde işsizlik ödeneğine hak kazanacağı öngörülmüştür.
Kadın işçinin iş sözleşmesini evlilik nedeniyle sona erdirmesi halinde kendi iradesiyle işsiz konumuna geçmesi sebebiyle, işsizlik ödeneğinden yararlanmayacağı kabul edilmektedir.
İş Kanununun 14/5 fıkrası uyarınca 15 yıllık sigortalılık süresini ve gün prim ödeme gün sayısını tamamlayarak kıdem tazminatı almak amacıyla işten kendi isteğiyle ayrılanlar da işsizlik ödeneğine hak kazanamayacaktır. Geriye iş akdinin askıya alınmış olup da sigortalının çalışmaya elverişliliğinin ortadan kalkmadığı iki durum kalmaktadır. Bunlar, zorlayıcı nedenle ve olağan dışı halden kaynaklanan askı halleridir. Ayrıca sigortalının şahsında ortaya çıkmamakta ve ortaya çıkması işverene yüklenemez niteliktedir. İş Kanununun maddesi uyarınca, zorlayıcı nedenle yasal askı hali ortaya çıktığında işveren sigortalıya bir haftaya kadar yarım ücret ödeyecektir. Kural olarak tüm askıya alınma hallerinde sigortalı işsiz kabul edilip işsizlik ödeneğine hak kazanamasa da zorlayıcı nedenlerden kaynaklanan askıya alınma halinde sigortalının işsizlik ödeneğinden yararlandırılması yapılacak yasal düzenleme ile sağlanmalıdır. Nitekim İş Kanununun 24/III ve 25/III gereği zorunlu nedenlerden kaynaklanan bir haftalık yasal askı süresi sonunda taraflar akdi, haklı nedenle derhal feshetmek yerine sürdürmeye devam da edebilirler, hükmü yer almaktadır.
Çalışma isteği talep edildiğinde derhal çalışmaya hazır olmakla beraber sigortalının işi haklı ve geçerli bir neden olmadan reddetmemesi, iş görüşmelerine dış görünüşüne önem vererek katılması veya kendisine bir iş önerilmesini engelleyici davranışlarda bulunmaması olarak da açıklanmaktadır. Çalışmaya elverişli bir durumda olduğunu kanıtlama yükümlülüğü işsiz sigortalıya aittir.
İş Kanunun 25/II. fıkrası uyarınca işverence iş akdi haklı nedenle derhal feshedilmiş olan sigortalının da işsizliği iradi işsizliktir ve ödeneğe hak kazanamayacaktır. İkale sözleşmesi ile iş akdinin sonlandırılması halinde sigortalı sayılı Kanun kapsamında işsizlik sigortasından yararlanamayacaktır.
İşsizlik ödeneğine hak kazanmada varlığı aranan bir başka koşul da belirli bir süre sigortalı olarak çalışmış ve prim ödemiş olmaktır. İşsizlik Sigortası Kanunu 50/2.fıkrasına göre:
Hizmet akdi devam etmekle birlikte hastalık, ücretsiz izin, disiplin cezası, gözaltına alınma, hükümlülükle sonuçlanmayan tutukluluk hali, kısmi istihdam, grev, lokavt, genel hayatı etkileyen olaylar, ekonomik kriz, doğal afetler nedeniyle çalışılmayan dolayısıyla prim ödenmeyen süreler işsizlik sigortasından faydalanmak için aranan günlük süresinin hesabında kesinti olarak sayılmaz.
Sigortalının işsizlik ödeneği almakta iken kanunda tahdidi şekilde sayılan hak düşürücü hallerden biri gerçekleştiğinde işsizlik ödeneği alma hakkı sona erecektir.
Hizmet akdinizin feshinden önceki son üç yıl içinde:
İşsizlik ödeneği miktarı, son dört aylık prime esas kazançlarınız dikkate alınarak hesaplanan günlük ortalama brüt kazancınızın %40’ı olup aylık asgari ücretin brüt tutarının %80’ini geçemez.
Sigortalı çalışanlara belirtilen şartları taşımaları halinde, işsiz kaldıkları dönemlerde işsizlik maaşı ödemesi yapılıyor. yılında ise bu ödemenin ne kadar olacağı ve nasıl hesaplanacağı merak edilmeye başladı. Peki, asgari ücret zammı sonrası işsizlik maaşı ne kadar olacak ve nasıl hesaplanacak?
İŞSİZLİK MAAŞI NASIL HESAPLANIR?
Günlük işsizlik ödeneği, sigortalının son dört aylık prime esas kazançları dikkate alınarak hesaplanan günlük ortalama brüt kazancının yüzde 40’ı olarak hesaplanmaktadır.
Bu şekilde hesaplanan işsizlik ödeneği miktarı, aylık asgari ücretin brüt tutarının %80’ini geçememektedir.
İşsizlik ödeneği damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmamaktadır.
YILINDA İŞSİZLİK MAAŞI NE KADAR OLACAK?
Yeni asgari ücretten etkilenen kalemlerin başında gelen işsizlik ödeneğinde sigortalının son 4 aylık prime esas kazançları dikkate alınıyor.
yılında en az 4 ay çalışan bir işçi için; işsiz kalması ve gerekli şartları taşıması halinde işsizlik ödeneğinin alt sınırı asgari ücretin yüzde 40'ı, üst sınırı ise yüzde 80'i olarak hesaplandığı için yeni asgari ücretle işsizlik ödeneğinin en düşüğü 4 bin 3 lira, en yükseği ise 8 bin 6 lira şeklinde uygulanacak.
Bu rakamlardan binde 7,59 oranında damga vergisi kesintisi yapılacak.
ASGARİ ÜCRET NE KADAR OLDU?
Cumhurbaşkanlığı tarafından sağlanan verilere göre asgari ücret brüt 10, TL, net 8, TL oldu.
Buna göre; Ocak ayına göre net asgari ücrette yüzde artış yapıldı. Temmuz ayında yapılan son değişiklike göre ise fark yüzde oldu.
İŞKUR işsizlik maaşı sorgulama işlemleri e-devlet ya da İŞKUR sistemi üzerinden öğrenilebilmektedir. En az günlük sigorta primi yatmış kişilerin işsiz kalması durumunda, tekrar iş bulana kadar yaşamını idame ettirebilmesi için SGK tarafından ödenen bir ücrettir. Bu ücret başvuru yapıldığı takdirde ödenmektedir. Başvuru yapıldıktan sonra kişinin ödeme alma hakkını kazanıp kazanmadığı yani, işsizlik ödeneği sonucu online olarak öğrenilebildiği gibi İŞKUR’a giderek de öğrenilebilmektedir.
İşsizlik maaşı sosyal devlet anlayışı gereğince bir dönemdir uygulanmakta olan, kişinin kendi isteği ya da kusuru dışında işten ayrıldığı durumlarda, kişi yeni bir iş bulana kadar ihtiyaçlarını karşılamak ve varsa söz konusu maddi kayıplarını en aza indirmek amacı ile vatandaşlara sağlanan para desteğidir.
Kişi işten kendi istek ya da kusuru olmadan ayrıldığını beyan eder ve işsizlik maaşı için başvuru yaparsa, başvurusunun onaylanması durumunda devletten işsizlik maaşı alabilir. Bu süre zarfında kişinin ihtiyaçlarını karşılaması beklenir. Özellikle iş yerlerinin kapanması gibi durumlarda, gerekli şartları sağlayan vatandaşlar devletten işsizlik maaşı almak amacı ile başvuru yapmaktadırlar.
İşsizlik maaşı alabilmek içinkişilerin sağlaması gereken koşullar vardır. Bu koşulların başında kişinin daha önce sigortalı olarak çalışmış olması gelir. Bunun dışında kişilerin sağlaması gereken koşullar:
KHK ile kamu işçiliğine geçilememesi nedeniyle işsiz kalınması
İşsizlik maaşı alma şartları itibari ile pek çok kişi için karşılaması zor olarak bulunsa da durumun suistimale açık olmasının engellenmesi amacı ile bağlayıcı şartlar getirilmesi uygun bulunmuştur. İşsizlik maaşı alacak olan kişilerin iş yerleri ile olan bağlarının kendi istekleri dışında kesilmiş olması esastır.
İşten çıkarılan çalışanın burada kusurunun olmaması temel şartlar arasında yer almaktadır. İşsizlik maaşı konusunda diğer şartlardan bir tanesi de çalışan kişinin daha önce günlük çalışma süresini doldurmuş olmasıdır. Aynı iş yerinde günden daha fazla çalışma durumu da söz konusu olmaktadır.
Yani diğer basit bir ifade ile çalıştığınız yerde 4 aydan daha kısa bir süre zarfında çalışıyorsanız iş yerinizin kapanmış olması durumunda ne yazık ki işsizlik maaşı alamazsınız.
İşsizlik maaşı alamayanlar bazı temel işsiz kalma kurallarını sağlayamadığı için alamamaktadır. İşsizlik maaşı kapsamı dışında kalan durumlar:
İşsizlik maaşı için başvuru yapmak isteyen kişiler doğrudan İŞKUR’un şubesine giderek burada ilgili formları doldurarak maaş için başvuru yapabilirler. Bunun dışında diğer bir başvuru yolu da İŞKUR’un kendi internet sitesi üzerinden ya da E-devlet aracılığı ile başvuru yapmaktır. İşkur işsizlik maaşı sorgulama başvuruyu takip eden günlerde ortalama 1 ay içerisinde yine E-devlet üzerinden ya da İŞKUR’a ziyaretle yapılabilir.
İşsizlik maaşı yapmak isteyen kişiler aşağıdaki adımları tercih ederek başvuru yapabilirler.
İŞKUR işsizlik maaş sorgulama için İŞKUR’a yapılacak başvurunun sonuçlanmasını beklemek gerekmektedir. Ortalama 1 aylık süre zarfı içerisinde sonucu doğrudan İŞKUR’a giderek öğrenebileceğiniz gibi E devlet aracılığı ile de sorgulama yaparak öğrenebilirsiniz.
Bunun için aşağıdaki adımları takip edin.
İşsizlik maaşı telefonla öğrenme İŞKUR’da yaşanan yoğunluk nedeniyle genellikle mümkün değildir. Bunun için E-devlet hattını kullanabilir ve yaklaşık 1 aylık bir süre zarfı içerisinde (başvuru sonuçları bu süreden daha kısa sürede de sonuçlanabilmektedir.) sonucu alabilirsiniz.
Ancak İŞKUR iletişim danışmanları aracılığı ile de işsizlik ve işsizlik maaşı süreci ile ilgili bilgi edinmeniz mümkündür. Bunun için ALO ’i arayabilir ve bilgi alabilirsiniz. Özellikle yoğunluğun söz konusu olduğu dönemlerde hatta bağlanmak zor olabileceğinden doğrudan E-devlet aracılığı ile sorgulama yapmanız önerilir.
Bunun dışında İŞKUR merkezi de ziyaretler sırasında vatandaşlara bu konuda bilgi sağlamaktadır.
E-devlet işsizlik maaşı sorgulama seafoodplus.info adresinden yapılmaktadır. E devlet ve ardından İşkur’a erişerek ilgili metinleri onaylayabilir, ardından size işsizlik maaşı çıkıp çıkmadığını sorgulayabilirsiniz. Sonuçlar doğrudan E-devlet sistemine düştüğü için yaklaşık olarak 1 aylık bir bekleme süresi yeterli olacaktır.
Sorgulama sırasında aynı zamanda size verilecek olan işsizlik maaşı süresini ve ne kadar maaş alabileceğinizi de görebilirsiniz. E-devlet kurumla doğrudan bağlantılı çalıştığı için İŞKUR sisteminde size işsizlik maaşı çıktığını gördükten sonra, bir sonraki ay ödemelerinizi almaya başlayabilirsiniz.
PTT işsizlik maaşı sorma doğrudan en yakın PTT merkezine müracaat edilerek öğrenebilir.
İşkur işsizlik maaşı sorgulama PTT aracılığı ile yapılamaz. PTT aracılığı ile yalnızca sizin için ödenmiş bir tutar olduğunu görüntüleyebilirsiniz. Dolayısı ile E devlet aracılığı ile sizin adınıza olumlu sonuçlanmış bir başvuru olup olmadığını kontrol ettikten sonra bir sonraki ödeme tarihini beklemeniz gerekmektedir. Sonra ödemenizi PTT aracılığı ile alabilirsiniz.
İşsizlik ödeneği yatma zamanıher ayın 5. Günü olarak belirlenmiştir. Ödemenin öne çekilmesi Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı yetkisindedir. Ödemeler İŞKUR’a bildirilen IBAN üzerinden ya da PTTBank aracılığıyla yapılmaktadır. İşsizlik ödeneği sonucu en geç bir ay içinde çıkmaktadır.
İşsizlik Maaşı hesaplama içeriğimizde, çok sorulan, işsizlik maaşı şartları, asgari ücret, kısa çalışma ödeneği, askerlik sonrası, ssk işsizlik maaşı hesaplama, işsizlik maaşı nasıl alınır, kaç ay alınır, kimler alabilir, ne zaman yatar gibi sorulara cevap verdik.
Günlük işsizlik ödeneği, sigortalının son dört aylık prime esas kazançları dikkate alınarak hesaplanan günlük ortalama brüt kazancının %40’ı olarak hesaplanmaktadır. Bu şekilde hesaplanan işsizlik ödeneği miktarı, aylık asgari ücretin brüt tutarının %80’ini geçememektedir. İşsizlik ödeneği damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaz.
İşsizlik ödeneği: Sigortalı işsizlere bu Kanunda belirtilen süre ve miktarda yapılan parasal ödemeyi ifade eder. İşsizlik maaşı şartları;
olarak sayılabilir.
Son 4 Ay Yılının ikinci dönemine Ait Asgari Ücretle Çalışan bir kişinin Son 4 Aylık Prime Esas Kazançların Aylık Ortalaması ,00 TL’dir. Hesaplanan İşsizlik Ödeneği Miktarı ise ,40 TL’dir. Damga vergisi oranı 0,’dır. Bu hesaplama sonrası Ödenecek İşsizlik Ödeneği Miktarı ,75TL olacaktır.
İşyerindeki çalışma sürelerinin geçici olarak azaltılması veya durdurulması hallerinde, üç ayı aşmamak üzere sigortalılara çalışamadıkları dönem için gelir desteği sağlayan bir uygulamadır. Kısa çalışma ödeneği olarak yapılan ödemeler işsizlik ödeneği süresinden düşülmektedir. Ancak, mahsup edilip edilmeyeceğini belirlemeye Cumhurbaşkanı yetkilidir. Bununla birlikte; Covid nedeni ile yapılan kısa çalışma ödemleri işsizlik ödeneği süresinden mahsup edilmemektedir.
Askerlik sebebiyle işten ayrılma durumunda, normalde Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içinde başvuru yapılması gerekirken, askerlik nedeniyle işten ayrılma durumunda bu süre terhis olduktan sonra başlayacaktır.
Kişinin askere gitmeden önce işsizlik ödeneği alması durumunda, muvazzaf askerlik dışında herhangi bir nedenle silahaltına alınan işsizlerin işsizlik ödeneklerinin ödenmesi bu durumların devamı süresince durdurulur.
yılı için aylık işsizlik ödeneği hesabı;
SSK İşsizlik Maaşı Hesaplama | Son 4 Aylık Prime Esas Kazançların Aylık Ortalaması | Hesaplanan İşsizlik Ödeneği Miktarı | Damga VergisiOranı | Ödenecek İşsizlik Ödeneği Miktarı |
---|---|---|---|---|
Son 4 Ay Yılına Ait Asgari Ücretle Çalışan | ,00 | ,60 | 0, | ,41 |
Son 4 Ay Yılının ikinci dönemine Ait Asgari Ücretle Çalışan | ,00 | ,40 | 0, | ,75 |
Son 4 Ay TL ile Çalışan | ,00 | ,00 | 0, | ,40 |
Son 4 Ay TL ile Çalışan | ,00 | ,00(*) | 0, | ,51 |
(*) Hesaplanan işsizlik ödeneği miktarı, aylık asgari ücretin brüt tutarının %80’ini geçemeyeceği için işsize ödenecek aylık işsizlik ödeneği bu şekilde hesaplanmıştır. yılında asgari ücret – dönemi için brüt ,00 TL, – dönemi için ise brüt ,00 TL dir.
Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içinde en yakın İŞKUR birimine başvurmak gerekmektedir. Başvuru, İŞKUR birimine şahsen gelerek veya elektronik ortamda seafoodplus.info adresinden yapılabilir. Mücbir sebepler dışında 30 gün içerisinde başvurulmaması halinde, başvuruda gecikilen süre, toplam hak sahipliği süresinden düşülmektedir.
Hizmet akdinin feshinden önceki son üç yıl içinde; gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere gün, gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere gün, gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere gün, süre ile işsizlik ödeneği verilmektedir.
Kendi istek ve kusuru dışında işsiz kalan Hizmet akdinin sona ermesinden önceki son gün hizmet akdine tabi olan Hizmet akdinin feshinden önceki son üç yıl içinde en az gün süre ile işsizlik sigortası primi ödemiş olan Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içinde en yakın İŞKUR birimine şahsen ya da elektronik ortamda başvuran kişiler işsizlik ödeneğinden faydalanabilecektir.
İşsizlik ödeneği başvuruları izleyen ayın sonuna kadar sonuçlandırılır. İşsizlik ödeneği, her ayın beşinde aylık olarak işsizin kendisine ödenir. Ödeme tarihini öne çekmeye Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı yetkilidir. Sigortalı işsizlere ödemeleri, Kuruma bildirdikleri Banka Hesap numaraları (IBAN) aracılığıyla, hesap numaralarının eksik veya hatalı bildirilmesi durumunda ise en yakın PTT Bank aracılığı ile yapılmaktadır.
yılında en az 4 ay çalışan bir işçinin, işsizlik ödeneği alma şartlarını taşıması durumunda, sigortalının son dört aylık prime esas kazançları dikkate alınarak hesaplanan günlük ortalama brüt kazancının %40’ı olarak hesaplanmaktadır. Bu şekilde hesaplanan işsizlik ödeneği miktarı, aylık asgari ücretin brüt tutarının %80’ini geçememektedir. Görüleceği üzere en düşük günlük ortalama brüt kazancının %40ı olarak hesaplanmaktadır.