” Kesirler ” konusu mutlaka öğrenilmesi gereken konulardandır. Bu ünitede sizler, bir bütünü eşit parçalara ayırmayı ve istenilen parçayı göstermeyi öğrenmektesiniz. Çözeceğiniz bu testler ile bu kazanımları pekiştirebilirsiniz. Kesirler testimizi online olarak çözmeye hemen başlayın. Başarılar
1
2
3
1
2
3
1
2
3
A
B
C
Sınav sonucu
Test Sonucun :
Sınav sonucu
Test Sonucun :
Sınav sonucu
Test Sonucun :
Sınav sonucu
Test Sonucun :
Sınav sonucu
Test Sonucun :
Sınav sonucu
Test Sonucun :
İlkokul 2. sınıf matematik dersi kesirler konu anlatımını bu sayfada bulabilir ve pdf olarak indirebilirsiniz.
BU KONUDA NELER ÖĞRENECEĞİZ?
→ Bütün, yarım ve çeyrek
→ Bütün, yarım ve çeyrek arasındaki ilişki
Günlük hayatımızda bütün, yarım ve çeyrek denen kesir ifadelerini çokça duyarız. Şimdi, bu kavramları inceleyelim.
Yukarıda verilen görselde bir bütün karpuz, bir bütün elma ve bir bütün ekmek vardır.
Parçalanmamış olan bir nesnenin tamamına bütün denir.
Bir bütün karpuz, iki yarım karpuz eder.
Bir bütünü iki eş parçaya ayırdığımızda her bir parçaya yarım denir.
İki yarım ekmek, bir bütün ekmek eder.
Bir bütün karpuz, dört çeyrek karpuz eder.
Bir bütünü dört eş parçaya ayırdığımızda her bir parçaya çeyrek denir.
Dört çeyrek elma, bir bütün elma eder.
Bir yarım pizza, iki çeyrek pizza eder.
Bir yarımı, iki eş parçaya böldüğümüzde iki çeyrek elde ederiz.
İki çeyrek portakal, bir yarım portakal eder.
Dosyayı İndirmek İçin Tıklayınız
2. sınıf Kesirler konusunu pekiştirelim.
BÜTÜN (TAM): Bölünmemiş, parçalanmamış veya parçası alınmamış nesneler bütündür. Örneğin tam bir elma bütün olarak bilinir. Aynı şekilde tam bir karpuz yine bütün olarak ele alınmalıdır. Yani eğer bu nesneleri parçalarını ayırmadıysak tam şeklinde ifade edilmektedir.
YARIM: Bir bütünün 2 ayrı eş parçaya ayırdığımız zaman, her bir parça yarım olarak bilinir. Örneğin bir portakal meyvesini ele alalım. Portakalı ortadan ikiye eşit parçaya ayırdığımızda, her iki tarafı yarım olarak ifade edilir.
ÇEYREK: Bir bütünü 4 eşit parçaya ayırdığımız zaman her bir parçası çeyrek olarak bilinir. Yine burada bir portakalı ele alalım. Ama bu defa portakalı 4 eşit parçaya ayıralım. Peki her bir parçaya bu defa ne deniyor? Çeyrek denir. 4 parçaya ayrıldığı için parçalar çeyrek olarak bilinmektedir.
Boyama üzerinden ele aldığımız zaman geometrik şekillerden şimdi kesirleri inceleyelim. Örneğin bir daire düşünün. Bu daireyi çizgili ortadan ikiye bölün. Daha sonra dairelerden birini kırmızı renge boyayın. Peki, bu durumda kırmızı renk ile boyanmış olan kısım ne oluyor? Yarım oluyor. Yani iki eşit parçaya bölerek farklı bir kısmını değişik bir renge boyadığımız bölüm, yarım olarak bilinmektedir.
Şimdi bunu çeyrek üzerinden ele alalım. Yani bir kare geometrik şeklini kalemle dörde bölelim. Ardından parçalardan birini kırmızıya boyayalım. Boyadığımız kısım ne oluyor? Tabii ki çeyrek oluyor. Yani kareyi 4'e böldüğümüz için ve sadece bir parçasını boyadığımız için, o bölüm çeyrek olarak bilinmektedir.
Peki, bir nesnenin gerçek bir kesir yani bölünmüş olması için ne gereklidir? Her parçasının eşit olması gereklidir. Buna dikkat etmeniz çok önemli. Örneğin dikdörtgen bir geometrik şekli ortadan ikiye çizgiyle kestiğimiz zaman, her bir parça yarım olarak bilinir. Ancak eşit oranda kesmeden bir kısmını daha uzun tutarsak, o zaman bu kesir, yani yarım parça olmaz. Mutlaka ister 2'ye bölelim ister 4’e bölelim her bir parça eşit olmalıdır. Hem hacimleri hem de uzunlukları birbirine eşit olan parçalar kesir olarak bilinir.
Şimdi bunlara bir de sayısal olarak bakalım.
2/4
Görüldüğü sayısal kesir üzerinden baktığınız zaman ne demek oluyor? Dörde bölünmüş olan bir parçanın 2 parçasını göstermektedir. Örneğin bir kare 4 eşit parçaya bölündüğü zaman ve bu parçalardan ikisi boyandığında, o zaman karşımıza 2/4 gelmektedir. Bu şekilde siz de başka örnekler ele alabilir ve yapabilirsiniz. Önemli olan herhangi bir parçayı eşit oranda bölmektir. O zaman kesir elde ederiz ve bu kesirler farklı parçalara çıkarılabilir.
Kesir problemleri konusunda öğrencilerimiz 2. sınıf matematik dersinde öğrenmiş olduğu bütün yarım çeyrek gibi ifadeleri içeren problem soruları çözecekler. Problem çözerek öğrencilerimiz hem konuyu daha iyi pekiştirecekler hem de problem çözme becerisi kazanacaklardır. Hazırlamış olduğumuz özgün etkinliklerde soyut bir kavram olan kesirler konusunu somutlaştırmaya çalıştık.
Kesirler konusunda ayrıca öğrenciler nesneleri bütün ve yarım şekilde modeller üzerinde gösterir. Ayrıca kesirler ile ilgili problemler çözer. Bütün: Bir nesnenin parçalanmamış haline denir. Yarım: Bir nesnenin iki eş parçaya bölünmüş parçalarının her birine denir. Çeyrek: Bir nesnenin dört eş parçaya bölünmüş parçalarının her birine denir. Bütün-yarım-çeyrek konusunu öğrencilerimize iyice kavratabilirsek ilerleyen dönemlerde bütün-yarım ilişkisini daha iyi anlayabilirler. Bir bütün iki eş parçadan oluşmaktadır. İki eş parça da bir araya gelerek bir bütünü oluşturmaktadır.
M.2.1.6.1. Bütün, yarım ve çeyreği uygun modeller ile gösterir; bütün, yarım ve çeyrek arasındaki ilişkiyi açıklar.
Uzunluk, şekil ya da nesneler dört eş parçaya bölünür, çeyrek belirtilir.
Kesir gösterimine girilmez.
Kesirler konusu etkinlik dosyasında yer alanları aşağıdaki galeriden inceleyebilirsiniz. Özgün etkinliklerimizin orijinal halini pdf olarak indirebilirsiniz. Görüntü kalitesi yüksek etkinlik indirmek için pdf i indirebilirsiniz.
Dosya Boyutu500.02 KB
İndirilme Sayısı 5884
İndir
2.sınıfa ait diğer etkinlikler için 2. sınıf kategorimizi inceleyebilirsiniz.
Yeni etkinliklerden haberdar olmak için Facebook, Instagram, Twitter, Youtube , Pinterest ve Telegram hesaplarımızı takip edebilirsiniz.
Sitemizde yer alan çalışmaların izin almadan farklı platformlarda paylaşılması kesinlikle yasaktır. Ticari amaçla çoğaltılması izne tabidir.