tyt deneme pdf / TYT Deneme Sınavları PDF | ’nin En Büyük Arşivi | UniBilgi - Üniversite Bilgi Platformu

Tyt Deneme Pdf

tyt deneme pdf

YKS sınavının ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi (TYT) sınavına hazırlanan arkadaşlarımız için yayın evleri ve eğitim kurumları tarafından hazırlanmış TYT Matematik Deneme sınavlarını PDF formatında derledik.

TYT Matematik Denemeleri PDF İndir (Dev Arşiv)

Bu makalemizde TYT Matematik konuları baz alınarak hazırlanmış 40 sorudan oluşan denemelerini listeledik. Üniversite sınavının ilk oturumu TYT sınavında Matematik sorularının etkisi % 33 dür ve bu sınav puanınızı etkileyen ciddi bir orandır. Bu nedenle TYT Matematik testinden ne kadar çok net yaparsanız puanınıza etkisi o kadar çok olacaktır. Daha çok net yapabilmeniz için ise konu çalışmanızı bitirdikten sonra bol bol deneme çözerek eksiklerinizi belirlemelisiniz. Denemelerin yanı sıra geçmiş yıllarda sorulan Çıkmış Sorular da size yardımcı olabilir. TYT Matematik Deneme Soruları ve cevaplarını aşağıdaki tablodan “indir” butonuna tıklayarak PDF formatında indirebilirsiniz. Cevap anahtarları denemelerin son sayfasına eklenmiştir.

Aşağıdaki bağlantıları kullanarak TYT Matematik Deneme sınavları ve cevap anahtarları PDF formatında indirebilirsiniz.

Antalya Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Gaziantep Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Konya Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Trabzon Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Diyarbakır Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Giresun Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Gümüşhane Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Bursa Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Kastamonu Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Malatya Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Kahramanmaraş Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Mardin Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Tokat Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Afyonkarahisar Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Aydın Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Zonguldak Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Eskişehir Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Gaziantep Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Trabzon ARGE Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Bursa Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Kastamonu Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Tekirdağ Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Trabzon Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Antalya Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Gümüşhane Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Kastamonu Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Kocaeli Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.

Sakarya Ölçme Değerlendirme Merkezi Çalışma Soruları için Tıklayınız.


➡ TYT Türkçe Denemeleri PDF (Dev Arşiv)

Sistem değişikliğiyle birlikte üniversiteye giriş sınavının ilk aşaması olan Temel Yeterlilik Testi (TYT)&#;ye dair farklı kaynaklara ait deneme sınavları PDF dosyalarını sizler için derledik. Mavi bağlantılara tıklayarak dosyaları Google Drive üzerinden indirebilirsiniz. Deneme sınavlarının cevap anahtarları soruların sonunda yer almaktadır.

Deneme çözmeniz hangi konularda eksik olduğunuzu gösterir. Konularınızı bitirdikten sonra düzenli olarak deneme çözerek hangi konulara yoğunlaşacağınızın farkına varabilirsiniz. PDF dosyaların yanında mutlaka piyasada rağbet gören kaliteli yayınevlerine ait denemeleri almalısınız. Sizi seviyoruz, başarılar <3

Bu yazı tarihinde güncellenmiştir. AYT deneme sınavı pdf bağlantısına tıklayarak alan yeterlilik testi deneme sınavlarını indirebilirsiniz.

TYT DENEME SINAVI PDF

İNDİRME LİNKİ (PDF)HAZIRLAYANPDF BOYUTU
TYT DENEME-1 PDF İNDİRAltuğ Güneş13,8 MB
TYT DENEME-2 PDF İNDİRAltuğ Güneş14,7 MB
TYT DENEME-3 PDF İNDİRAltuğ Güneş11,1 MB
TYT DENEME-4 PDF İNDİRMEB3,8 MB
TYT DENEME-5 PDF İNDİRMEB2,4 MB
TYT DENEME-6 PDF İNDİRAçı1,1 MB
TYT DENEME-7 PDF İNDİRAçı2,4 MB
TYT DENEME-8 PDF İNDİRTürkiye Geneli1,4 MB
TYT DENEME-9 PDF İNDİRAçı18,7 MB
TYT DENEME PDF İNDİRHatay MEB KB
TYT DENEME PDF İNDİRHatay MEB KB
TYT DENEME PDF İNDİRHatay MEB KB
TYT DENEME PDF İNDİRHatay MEB KB
TYT DENEME PDF İNDİRHatay MEB1,4 MB
TYT DENEME PDF İNDİRKastamonu MEB4,1 MB
TYT DENEME PDF İNDİRMEB4,3 MB
TYT DENEME PDF İNDİRMenteşe İlçe MEB8,5 MB
TYT DENEME PDF İNDİRMenteşe İlçe MEB22,3 MB
TYT DENEME PDF İNDİRMenteşe İlçe MEB22,9 MB
TYT DENEME PDF İNDİRMenteşe İlçe MEB20,8 MB
TYT DENEME PDF İNDİRŞanlıurfa MEB1,2 MB
TYT DENEME PDF İNDİRŞanlıurfa MEB1,9 MB
TYT DENEME PDF İNDİRŞanlıurfa MEB1,5 MB
TYT DENEME PDF İNDİRÖSYM2,1 MB
TYT DENEME PDF İNDİR
Cevap Anahtarı
Soru Kalesi3,0 MB
TYT DENEME PDF İNDİR
Cevap Anahtarı
Bilim Temel Lise2,2 MB
TYT DENEME PDF İNDİR
Cevap Anahtarı
Bilim Temel Lise2,6 MB
TYT DENEME PDF İNDİR
Cevap Anahtarı
Son Prova MEB1,3 MB
TYT DENEME PDF İNDİRBilim Temel Lise2,0 MB
TYT DENEME PDF İNDİRBilim Temel Lise1,7 MB
TYT DENEME PDF İNDİRBilim Temel Lise2,9 MB
TYT DENEME PDF İNDİRBilim Temel Lise2,6 MB

Tyt Deneme 1

Bu testte 40 soru vardır.

Cevaplarınızı, cevap kâğıdının Türkçe Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz.

1. Hem bir yolculuğa çıkacaksın hem de elinde bir harita, 3. (I) Ankara’da köpek balıklarıyla yüzmek ister misiniz?
pusula olmayacak! Yolun sonu nereye varıyor bilmeye- (II) “Ankara”, “köpek balığı” ve “yüzmek” sözcükleri
ceksin, olacak iş mi bu? İşte böylesi durumlarda sorar- ancak bir şakada yan yana gelebilir, deyip ciddiye
sın bir yazar olarak senden öncekilere: “Niçin çıktın almamazlık etmeyin bu soruyu. (III) Ankara’da yeni
yola? Niçin kaldın yarı yolda?” ya da “Nasıl vardın, açılan devasa akvaryumdan söz ediyorum. (IV) Türki-
varmayı düşlediğin noktaya?” ye’nin bu en büyük akvaryumunda 12 bin balık yaşıyor.
(V) Bugüne kadar balıkla ilişkisi tava ve ızgarayla sınırlı
Bu parçada geçen “elinde bir harita, pusula olmama” olan Ankaralılar için alışılmadık bir yer…
sözüyle yazarlarla ilgili olarak anlatılmak istenen
aşağıdakilerden hangisidir? Bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili olarak
aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?
A) Gerçekçi ve gözlemci bir anlatımı yeğlememe
A) I’incide, merak uyandırılmaya çalışılmıştır.
B) Okurların yaşamını zenginleştirecek bir amaca
B) II’ncide, uyarıda bulunulmuştur.
yönelmeme
C) Deneyimli yazarların birikiminden yararlanmama C) III’üncüde, açıklama yapılmıştır.

D) IV’üncüde, kanıtlanabilir veri kullanılmıştır.


D) Yapıtlarını oluştururken değişik alanların verilerini
kullanma E) V’incide, kesinlik belirtilmiştir.

E) Yapıtlarını, okurların ilgi ve beklentileri doğrultusun-


da oluşturma

4. (I) Romanlarımda karakterleri oluştururken çok sıkıntı


çekerim. (II) Okuyucunun kabulleneceği ve onun
belleğinde iz bırakacak kişiler oluşturmak benim için
2. (I) Her sabah sokağa çıktığımda “İstanbul’da yaşadığım çok önemli. (III) Bu, tarihî bir roman olduğu için
için ne kadar şanslıyım!” diyorum. (II) Belki her gün pek karakterlerinin çoğu, bilinen kişiler. (IV) Dolayısıyla
çok sorunla yüz yüze geldiğiniz için bana karşı benim fazla katkım olmadan sayfalardaki yerlerini
çıkacaksınız. (III) Ama beni, okumak kadar besleyen, aldılar. (V) Tanınmamış olanlarla yeni oluşturduklarım
benim için başlı başına bir kitaplık değeri taşıyan kenttir ise bilinen karakterlerle boy ölçüşecek kadar canlıdır.
İstanbul. (IV) Ancak bir yandan da içim acıyor İstanbul
için. (V) Çözülmeyen ve çözülemeyecek gibi görünen Roman karakterlerini konu alan bu parçadaki
sorunları yüzünden değil bu. (VI) Eşine az rastlanır numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağıda
güzelliğe, ruha sahip yüzlerce yıllık bu kentin yakın verilenlerden hangisi yanlıştır?
tarihini ortaya koyan “özellikli” sokakları birer birer yok
olduğu için…
A) I’incide, oluştururken güçlükle karşılaşıldığından söz
Bu parçada, I. cümlede öne sürülen düşüncenin edilmiştir.
gerekçesi, numaralanmış cümlelerin hangisinde II’ncide, hangi nitelikleri taşımasının amaçlandığı
B)
belirtilmiştir? belirtilmiştir.

C) III’üncüde, söz konusu yapıtın türü ve kimi


A) II. B) III. C) IV. D) V. E) VI.
özellikleriyle ilgili bilgi verilmiştir.

D) IV’üncüde, önceki cümlede belirtilen nitelikleri taşı-


yanların oluşturuluşuyla ilgili açıklama yapılmıştır.

E) V’incide, sözü edilen yapıttakilerin başka yapıtlarda-


kinden üstün nitelikli olduğuna değinilmiştir.

1
- TYT / Türkçe ÖSYM

5. (I) Derin bir uykunun ardından gözlerimi açtığımda 7. Aşağıdakilerin hangisinde altı çizili sözcükler tür
beliren o ilk görüntüleri hayal meyal hatırlıyorum şimdi. bakımından birbirinden farklıdır?
(II) Başımın üstünde asılı duran cibinlik, yatak odasının
tahta tavanında dolaşan küçük, sevimli, pembe kerten-
A) Çocuğun kapıyı açması ile kapatması bir oldu.
keleler, günün ilk ışıkları ile parıldayan Seyhan Irmağı
Buraya, “danışma”dan alınan elektronik kart ile
hızla geçip gidiyor gözümün önünden. (III) Yastığımın
girilebiliyor.
altına koyduğum, giymeye kıyamadığım yeni iskarpin-
lerimi şefkatle okşadıktan sonra çoraplarımı ayağıma B) Toplantıdan önce o raporu okudunuz mu?
aceleyle geçirip aşağıya iniyorum. (IV) Kahvaltı masa- Bu havada dışarıya paltosuz mu çıkıyorsun?
sında reçeller, peynirler ve annemin kızarttığı ekmekler
duruyor. (V) Bahçeye açılan kapıdan dışarı çıkıyorum,
limon ve mandalina ağaçlarının yeşil serinliğini hissedi- C) O, her zaman günün modasına göre giyinir.
yorum. Geçerken bizi fark etmediğine göre kafası meşgul
olmalı.
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde
öznellik söz konusu değildir? D) Senin bu iyiliklerini ölsem de unutmam.
Ona böyle sözler söylemen hiç de yakışık almadı.
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.

E) Aradığın bilgiyi ancak bu kitapta bulabilirsin.


Bu tür yiyecekleri ancak sağlıklı insanlar yiyebilir.

6. İskenderiye Mısır’da var olmuş tüm uygarlıkların 8. Antoninler Çeşmesi; MS yılları arasında,

Roma İmparatorluğu’nun görkemli kenti


I
izlerini taşıyan bir kenttir. Mısır kadar yaşlı onun
Sagalassos’ta yapıldı. Sonra şiddetli bir depremle
II
yıkıldı ve efsaneler arasındaki yerini aldı. Neredeyse
kadar derin ve onun kadar gizemlidir burası III
yıl sonra, yılında Sagalassos Antik

Kenti’nde yapılan heyecan verici kazılarda bu


Kentin havası, tüm kural tanımaz Akdenizli kibrine IV V
olağanüstü çeşmenin parçaları yeniden gün ışığına

karşın bir o kadar içten bir o kadar sıcak. kavuştu.

Bu parçadaki numaralanmış sözcüklerden hangisini


niteleyen bir söz kullanılmamıştır?
Ortasındaysa masmavi gökyüzünden dökülen
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
güneşle ışıldayan bir meydan Ramle Meydanı.

Bu parçadaki numaralanmış noktalama işaretle-


rinden hangisi yanlış kullanılmıştır?

A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.

2
- TYT / Türkçe ÖSYM

9. (I) Tire’de, anlatılacak o kadar çok şey var ki bunları ön- Belki de “güzel sanatlar” sözünden, bu sanatların yal-
ce bir sıraya koymak gerekir. (II) Örneğin işe Tire’nin es- nızca dünyayı güzelmiş gibi göstermeye çalıştığı anla-
ki hâliyle başlamak iyi olur, eski sokaklar gerçekten gö- şılmakta. Aslında sanatçının görevi, iletisiyle dünyanın
rülmeye değer. (III) Çınarlar, kavaklar, zeytinler, çamlar; güzelleşmesine katkıda bulunmaktır. Bu yönde hareket
Güre Dağları’na yaslanmış dar sokakları dallarının altı- eden sanatçı, bu işi ancak sanatın diliyle yaratacağı
na saklamış. (IV) Sokaklar ve evler kadar yaşlı bu ağaç- eleştirel bir bakışla yapabileceğinin de bilincinde olma-
lar, asırlar boyu gölgelerini buradan esirgememiş. (V) Ti- lıdır. Tıpkı, ömrü boyunca barışı istemiş olan Picasso’
re’ye bu yıl baharda gittiğim için oranın güzelliklerini da- nun; üslup denemelerine, yenilik arayışlarına kapılma-
ha iyi görebildim. (VI) Papatyalar tepeleri kaplamıştı; yıp savaş karşıtı mesajlar veren Guernica’yı da yapmış
uzaktan, ağaçların altına kar yağmış gibi görünüyordu. olması gibi…
(VII) Meyve ağaçları da dallarını renk renk çiçeklerle
süslemişti yani doğa, varını yoğunu ortaya dökmüştü. Bu parçada aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı
(VIII) Boyları neredeyse belime gelen papatyaların arası- vardır?
na uzanıp dakikalığına da olsa dünyanın karga-
şasından uzaklaştım. A) Güzellik algısı niçin kişiden kişiye değişir?
Bu parça iki paragrafa ayrılmak istense ikinci parag-
raf hangi cümleyle başlar? B) Kullandığı dil; sanatçının, takipçisiyle ilişkisini nasıl
etkiler?
A) III. B) IV. C) V. D) VI. E) VII. C) Yeni anlatım yöntemleri kullanmak yapıta ne kazan-
dırır?
D) Sanatçı, yapıtını oluştururken neye önem verme-
lidir?
E) Sanat yapıtının, gerçeği olduğu gibi yansıtmaması-
Size içtenliğimizden söz edebilirim. Ticari kaygımız ol- nın sakıncası nedir?
madığı için, istediğimiz gibi besteler yapma konusunda
ısrarcı olduk. Bir başka niteliğimizse insana dair şarkılar
yapmamız ve bir makama göre yapılmış müziği kendi
tarzımızla yeniden üretmemizdir. Başlangıçta insanlar
Doğu ve Batı enstrümanlarını bir araya getirmemizi ya-
dırgadı. “Udla gitarın aynı şarkıda ne işi var?” dediler
bize. Ne var ki başlattığımız bu sentez, ’lı yıllardan
bugüne çoğalarak yaygınlaştı.

Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisine karşılık


söylenmiş olabilir?

A) Şarkılarınızın kabul görmesi için özel bir çaba


harcadınız mı?
B) Varlığını hâlâ koruyan grubunuzu özel kılan sizce
nedir?
C) Tarzınızı oluştururken neden klasik Türk müziğinden
ilham almayı yeğlediniz?
D) İlk şarkılarınızla, müzik piyasasında bir devrim
yaptığınıza inanıyor musunuz?
E) ’lı yıllarda genç müzisyenler tarzınızdan çok
yararlandı, bunun size katkısı ne oldu?

3
- TYT / Türkçe ÖSYM

Kişiliğimizin oluşup gelişmesinde okuduklarımızın büyük Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir öneri söz
payı vardır. Her yazar, kişiliğimizin temeline ayrı bir taş konusudur?
koyar. Bu, edebiyatın temel işlevlerinden biridir.

Bu parçadaki altı çizili cümleyle, yazarlara ilişkin A) Sözcüklere yeni anlamlar kazandırabilmek için
olarak anlatılmak istenen aşağıdakilerden Türkçede kimi zaman çeşitli eklerden
hangisidir? yararlanabilirsiniz.

B) Yabancı dilde yazılmış bir yapıtı Türkçeye çevirirken


A) Duyuş, davranış özelliklerimizi geliştirip
en çok terimler konusunda sıkıntı çekiliyor.
zenginleştirdikleri
B) Bizi yanlış düşüncelerden uzaklaştırdıkları
C) Türkçedeki “teyzeciğim”, “anneciğim” gibi sevgi
bildiren sözcükler pek çok dilde bulunmuyor.
C) Yaşama biçimimizi belirledikleri
D) Üzerinde yeterince uğraşılmadığından, fen
D) Bizi başka insanların dünyasına taşıdıkları bilimleriyle ilgili kimi terimlere Türkçe karşılıklar
bulunamamıştır.
E) Yaşamı sevme, ondaki güzellikleri görme gücümüzü E) Türkçemizdeki yabancı sözcüklerin yerine Türkçe
pekiştirdikleri sözcükler kullanılmaya başlandı.

(I) Osmanlı döneminde bu köy halkından, önce parasal Şair, şiirini yazarken bazen yutkunmalı, o sözün yerini
durumu iyi olanlar, sonraki dönemlerde de çiftçiler iş boş bırakmalı, okur da bunu görerek o boşluğu
kurmak amacıyla İstanbul’a gelip yerleşmeye kendince doldurmalıdır.
başlamışlar. (II) İstanbul’a gelenler şekercilik, helvacılık,
simitçilik, börekçilik gibi işlerle uğraşmışlar. (III) Hem bu Şairlere böyle diyen birinin amacı aşağıdakilerden
büyük şehirde hem de yazları köylerinde çalışmışlar. hangisi olamaz?
(IV) Böylece gelir düzeylerini yükseltmişler ve köyün
gelişmesini sağlamışlar. (V) Ne var ki bu göç nedeniyle
köyde yaşayanların sayısı giderek azalmış. A) Okuyucuya düş gücünü kullandırmak
(VI) Dolayısıyla bir müze-kent görünümü kazanmış olan
köy, eşsiz mimari güzelliklerinin varlığını biraz da bu B) Okuru belli bir bakış açısına yönlendirmek
parasal zenginliğe borçlu.
C) Şiirin yoruma açık olduğunu göstermek
Bu parçadaki altı çizili sözle dile getirilen özelliğin
neden kaynaklandığı hangi cümlede belirtilmiştir? D) Okuyucuyu şiir üzerinde düşünmeye zorlamak

E) Şiiri zaman zaman okura tamamlatmak


A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.

4
- TYT / Türkçe ÖSYM

Eleştirmenin temel görevi hem güzeli, iyiyi, doğruyu Her yazar farklı bakar gezip gördüğü yerlere. Örneğin
tanıtıp övmek hem de çirkini, kötüyü, yanlışı gösterip bir yazar kitaplarda, filmlerde karşılaştığı bir yeri
yermektir. Hep gülle ilgilenip ayrık otunu görmezden hayranlıkla anlatabilir. Bir başkası da gördüklerinden bir
gelmek tek yanlı hatta yanlış bir tutumdur. Ancak bu tek seçme yapıp ilgisini çeken birkaç yeri anlatarak
yanlı yönelimden sıyrılıp çok yönlü bir yaklaşımı ötekilerden hiç söz etmeyebilir. Kimi yazarlar
benimsersek edebiyat bahçesi yaban otlarından gördükleriyle ilgili yorumlar yaparken kimileri de
ayıklanmış, değerler yerli yerine oturtulmuş, okurların gördüklerini fotoğraf makinesi gibi yansıtır. Kısacası
beğeni düzeyi yükseltilmiş olur. Bundan ötürü
eleştirmenin, sevdiği eserlerden söz açması ne denli
yapıcıysa beğenmediklerinin sözünü etmesi de o denli Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre
yapıcıdır. Yeter ki aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre


aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A) çoğu okur gibi ben de asık suratlı kitapları sevmem

A) yazara karşı biraz ılımlı biraz bağışlayıcı olsun B) gezmenin azı çoğu olmaz, demiş ustalar

B) yapıtın yetersizliklerini sanatlı bir dille ve ustaca C) belli bir kalıba sokulup belli sınırların içine
aktarabilsin hapsedilemez gezi yazıları
C) görüşlerine karşı çıkanlara hoşgörüyle yaklaşabilsin D) yazdıklarımıza yalnızca gördüklerimiz değil,
birikimlerimiz de yansımalıdır
D) okurların beğeneceğini umduğu görüşlere yer versin E) gezi yazarının anlatmak istediği ile okurun anladığı
arasında farklılıklar olabilir
E) sözünü, duygularına kapılmadan, çıkar gözetmeden,
nesnel bir biçimde söylesin

Peyami Safa, Fatih-Harbiye romanında Türk müziğini


savunduğu hâlde, sonraki yıllarda bu düşüncesinden
vazgeçerek çok sesli Batı müziğini savundu. Dil
konusunda da ciddi tereddütler yaşamıştı. Türkçenin
sadeleşmesi gerektiğine her zaman inandı. Ancak
bütün eski sözcüklerin atılmasını sakıncalı bulmuş
olacak ki bunların birçoğunu eserlerinde kullandı. Onun
bu tutumunu çelişki olarak değerlendirenler vardır.

Bu parçadan Peyami Safa’yla ilgili aşağıdaki


yargılardan hangisi çıkarılamaz?

A) Batı müziğini Türk müziğine tercih ettiğini


Fatih-Harbiye romanında görürüz.
B) Müzik konusundaki görüşleri zamanla değişmiştir.

C) Dilimizden, yabancı sözcüklerin atılması gerektiğini


savunmuştur.
D) Düşündükleriyle yaptıkları arasında uyumsuzluk
olduğu söylenebilir.
E) Eski sözcükleri kullanmada bir sakınca görmemiştir.

5
- TYT / Türkçe ÖSYM

Öz eleştiri, kişinin kendini tanımasıdır, sorgulamasıdır; Bazı insanlar, bir çukurda birikip kalan suya benzer.
gücünü, güçsüzlüklerini anlayabilmesidir; eksikliklerini Bunlar, tüm yaşamları boyunca aynı düşüncelere, aynı
açık yüreklilikle kabullenmesidir. Bunu yapabilmesi duygulara bağlı kalırlar. Başka duygu ve düşüncelere
kişinin değişik düşüncelere açık olmasına, kendinin tek yaşam hakkı tanımazlar. Akamadığı için bulanıklaşmış
ve en yetkin olmadığını düşünebilmesine bağlıdır. Bunu su gibi, saplantıları içinde kaybolurlar.
başarmak, göründüğü gibi kolay olmayabilir. Kişi
kendisini beğenmeden nasıl ayakta durabilir? Elbette Bu parçada sözü edilen kişilerden aşağıdakilerden
kendimizi beğeneceğiz, kendimizden vazgeçmeyeceğiz hangisi beklenemez?
ama kendimizin ötesini de görebileceğiz; biz, bizim
dışımızdakiler olduğu için şimdi bulunduğumuz
A) Kendi düşüncelerinin doğruluğuna inanma
yerdeyiz.

Bu parçaya göre öz eleştiriyle ilgili olarak B) Görüşlerini körü körüne savunma


aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?

A) Tanımlanmasında nesnel verilere bağlı kalındığı C) Düşüncelerinin eleştirilmesini hoş görme

B) Sağlıklı düşünmenin temel yolu olduğu D) Değişen koşullara uyum sağlayamama


C) Kişiyi nasıl inanılır, güvenilir kıldığı
E) Karşıt düşünceler arasında değerlendirme
D) Yapılmasının belli koşulları gerektirdiği yapamama
E) Bireysel değil toplumsal bir nitelik taşıdığı

O, sanatıyla ilgili önemli olduğuna inandığı her haberi, Bir yangından kaçış gibidir kimi zaman şehirlerden
bilgiyi toplayıp saklayan bir sanatçımızdı. Gazete ve kaçışlar. Hava kirliliğinden, gürültüden olabildiğince
dergiler, mektuplar, notlar, çizimler, resimler… Kendi çabuk uzaklaşmak ister insan. Hele bir de bu kaçış,
yaşamını da kimi zaman notlar hâlinde kâğıda dökerdi. Manisa’nın Spil Dağı’na ise işte o zaman, dışarıdan
Günlük tutmak gibi sistematik bir şey değildi yaptığı. bakınca anlamsız gibi görünen bu sözler yerine oturur.
Kimi zaman el yazısıyla kimi zaman da daktiloyla
yazdığı ya da yazdırdığı, bellek akışı olarak Bu parçada geçen “yerine oturmak” sözünün bu
nitelendirilebilecek notlardı bunlar. Bu notları yakınları parçaya kattığı anlam aşağıdakilerden hangisidir?
bir halk kitaplığına bağışlamıştı.

Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisine karşılık A) Dilde benimsenip yerleşmek


olarak söylenmiş olabilir?
B) Yaygın olarak kullanılmak

A) Sanatçımızı bilinmeyen özellikleriyle tanıtma C) Yeni anlamlar içermek


düşüncesi nasıl ortaya çıktı?
D) Yoruma açık olmak
B) Sanatçının yaşamına ve sanatına ilişkin bu kadar
ayrıntılı bilgiyi nereden edindiniz? E) Anlaşılır duruma gelmek
C) Kitapta sanatçının özel yaşamından çok sanata olan
ilgisi, sanat aşkı özellikle mi ön plana çıkarıldı?
D) Topladığı belgeler, bilgiler sanatçının yapıtlarına
zaman zaman kaynaklık etmiş midir?
E) Unutmak istemediği kimi anılarını yazması onun anı
yazarı olarak nitelendirilmesi için yeterli mi?

6
- TYT / Türkçe ÖSYM

Bu film, sana yöneltilmiş tanıdık bir ağıt, bir itiraf (I) İzmir Karaburun Feneri, yarımadanın ucunda. (II) Bu
I koca kentin gözcülüğünü yapıyor. (III) Karşısında Sakız,
kuzeyinde Midilli… (IV) Kışın gemilere yol göstermekten
gibi… Kaç yaran varsa hepsine dokunan bir şey artakalan zamanlarda balıkçılara kefalin yerini fısıldıyor.
II (V) Onun ışığında balık yakalayan, yakaladığı balıklar-
dan fenerdeki iki kediye de vermeli.
çıkıyor bu ağıttan. Başrol oyuncusunun canlandırdığı
III
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangilerinde
karakter, senin gibi yaşama tutunmaya çalışanların kişileştirmeye başvurulmuştur?

A) I. ve II. B) I. ve III. C) II. ve IV.


hâllerini belleklere kazıyor. Oyuncunun düşünceli,
IV
D) III. ve V. E) IV. ve V.
acılı yüzünde senin bütün endişelerinin yükü açıkça
V

görülüyor.

Bu parçadaki numaralanmış sözcüklerden hangisi


mecaz anlamıyla kullanılmıştır?

A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.

Günümüzde yeni bir tiyatro anlayışına gereksinim (I) Kaçkarlarda sonbahar başlarken dağların üstünü
duyuluyor. Alternatif tiyatro dediğimiz bu deneme saran orman güllerinin yaprakları renk değiştirir. (II) İki
tiyatrosu, var olan tiyatro alışkanlıklarına, tarzına bir bin metrenin altındaki orman örtüsü ise sarı ve kızılın
tepki anlamına geliyor. Yeni çalışma yöntemlerini, en güzel tonlarına bürünerek bir renk cümbüşü yaşatır
teknikleri, estetiği üretme ve aktarma çabasında. Bu ziyaretçilerine. (III) Yaban hayvanlarının kış uykusuna
konuda, seyirciyi düşündürmeyi temel amaç sayan yatma vakti geldiğinde, yaylacılar inek sütünden elde
Brecht ise şöyle diyor: “Tiyatronun girişinde paltosuyla ettikleri katıklarını “kadin” denilen ahşap saklama kap-
birlikte beynini de bırakan seyirciyi istemiyorum.” larına koyarlar. (IV) Bu katıkların bir kısmı kışın köyde
tüketilecek, bir kısmı da gurbetteki akrabalara gönde-
Bu parçada Brecht’in altı çizili sözüyle anlatılmak rilecektir. (V) Evler toparlanır, yataklar “tacar” edilir, yani
istenen aşağıdakilerden hangisidir? tavana asılır ve seneye tekrar buraya gelmek üzere yola
çıkılır.
A) İnsanların sanata ilgi duymaları için çaba gösterme
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde
kişisel düşünceye yer verilmiştir?
B) Seyircinin yaşadığını düşündüğü sorunlara değinme
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
C) Seyircinin, oyunun bir parçası olduğunu anımsatma

D) Sanatın yol gösterici etkisini belirginleştirmeye


çalışma
E) İnsanların birbirini anlamasında sanatın önemini
belirtme

7
- TYT / Türkçe ÖSYM

(I) Rengi uçmuş, sıradan yaşamımızda kendimize bir “Rüyaları gerçekleştirmenin yolu, uyanıvermektir
ziyafet çekmek istediğimiz zaman kitapların kapağını uykulardan.” demiş bir düşünür. Öyleyse ne duruyoruz,
aralarız. (II) Büyük bir açlıkla sayfaları çeviririz. hemen silkinip kalkalım yumuşak yataklarımızdan!
(III) Gözlerimiz sözcükleri iştahla birer birer yerken
zamandan ve mekândan kopuveririz. (IV) Başka in- Bu parçada, aşağıdakilerden hangisi yoktur?
sanların, başka diyarların görünmez konukları oluve-
ririz. (V) Bu deneyimin ardından yaşadığımız ana geri A) Tezlik fiili
döndüğümüzde ise ruhumuzda kopan fırtınalar ya
şiddetlenir ya da dinginleşir ama her zaman bir şeyler B) Zarf-fiil
değişir içimizde.
C) Sıfat-fiil
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerle ilgili ola-
rak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? D) İstek kipiyle çekimlenmiş fiil

E) Şimdiki zamanla çekimlenmiş fiil


A) I. cümlede, nesne, belirtili isim tamlamasından
oluşmuştur.
B) II. cümlede, durum zarfı kullanılmıştır.

C) III. cümle, bileşik yapılı bir cümledir.

D) IV. cümlede, “görünmez” sözcüğü fiilden sıfat ya-


pım eki almıştır.
E) V. cümlede, ilgeç kullanılmıştır. Eserlerinde kullandığı özgün biçimler ve canlı renklerle,
değişimin birey üzerindeki etkilerini yansıtıyor.

Bu cümleyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi


yanlıştır?

Eskiden ülkelerin zenginliğinin ölçütü, sahip olunan A) Çatısı bakımından etkendir.
toprak ve doğal kaynakların miktarıydı; zenginleşmenin
yolu, daha geniş topraklara hükmetmekten geçiyordu. B) Nesne, isim tamlamasından oluşmaktadır.
yü yılın ikinci yarısında bilimsel araştırmalara ağırlık
verilmesiyle bu anlayış değişti, bilgi üretimi önem C) Fiilden isim yapma eki almış sözcük vardır.
kazandı.
D) Bulunma durumu eki almış sözcük vardır.
Bu parçada aşağıdaki ses olaylarından hangisi
E) İyelik eki alan sözcük yoktur.
yoktur?

A) Ünlü düşmesi B) Ünsüz yumuşaması

C) Ulama D) Ünsüz benzeşmesi

E) Ünlü türemesi

8
- TYT / Türkçe ÖSYM

Kimi eleştirmenler, anlamadıkları her şeyi eleştiriyorlar. Özellikle yağmurların, atmosferdeki kirleticileri yıkayarak
Bir şiirde, bir denemede ya da bir romanda karşılaştık- uzaklaştırdıkları bilinmektedir. Diğer koşullar eşit kabul
ları sözcük onlara yabancıysa sanki eski zamanlardan edildiğinde bir bölgedeki havanın kalitesi, yıllık ortalama
kaçıp gelmiş bir yaratığı işaret eder gibi onu parmakla yağış dağılışıyla ilgilidir. Türkiye’de Kuzey Anadolu Dağ-
gösteriyorlar. Bilinmeyenin çekiciliğinden haberleri yok, larının kıyıdaki bölümleriyle Torosların denize dönük ya-
bilmediklerini öğrenmek gibi bir kaygıları da… maçları ve önlerindeki kıyı kuşağı önemli miktarda yağış
alır. İç bölgelerde ve çukur alanlarda ise yıllık yağış mik-
Bu sözleri söyleyen kişi, aşağıdakilerin hangisinden tarlarında önemli düşüşler söz konusudur. Buna göre,
yakınmaktadır? yıllık yağış miktarının fazla olduğu alanlarda bulunan
kentler, diğerlerine göre daha şanslı sayılmaktadır.
A) Yazarların anlamsız kelimeler kullanmalarından
Bu parçadan yağış miktarı ve hava kalitesi
B) Türe özgü bir dil kullanılmamasından arasındaki ilişkiye göre aşağıdaki yargılardan
hangisine ulaşılamaz?
C) Eleştirmenlerin kendilerini geliştirmemelerinden
A) Yağış miktarının değişkenliği kentlerin hava
D) Yeni sözcük türetilmesinden kalitelerini etkileyebilmektedir.
E) Sözcüklerin anlamının genişlemesinden
B) Dağlık bölgeler genellikle ormanlarla kaplı
olduğundan çok yağış alır.

Yazarlık, genellikle, en yalın hâliyle kendini ifade etme C) İç bölgelerdeki yağış yetersizliği kentlerin hava
gereksinimidir. Jean Paul Sartre, “Yazma Nedir?” baş- kalitesini olumsuz yönde etkilemektedir.
lıklı yazısında, kendini ifade etme konusuna “sözü ol-
mak” ile “yazısı olmak” bağlamında net bir ayrım getirir:
“Yazış diye bir şey vardır ortada. Birtakım şeyleri seçtiği D) Kıyılarda yer almayan kentler daha az yağış
aldıklarından yağışın temizleyici etkisinden yeterince
için değil, birtakım şeyleri şu ya da bu biçimde söyleme-
yararlanamaz.
yi seçtiği için yazar olur insan. Evet, düzyazıya değerini
veren yazıştır.” E) Yüksek ve alçak alanlar arasındaki yağış farklılığı
kentlerin hava kalitesine yansıyabilmektedir.
Jean Paul Sartre bu sözleriyle neyin önemini
vurgulamak istemiştir?

A) Üslubun
Mektup yazma alışkanlığının giderek azalması, mektup
B) Konunun romanların da eskinin bir sanat formu olarak bir köşede
kalmasına neden olacak gibi görünüyor. Renkli ve koku-
C) Türlerin lu kâğıtlara, pahalı dolma kalemlerle, şık el yazılarıyla
yazılan titizlik örneği mektuplar, son günlerini yaşıyor.
D) Yazma sürecinin Fakslarla, İnternet’le ve cep telefonlarıyla yollanan me-
sajlar, eskinin mektuplarının yerini çoktan aldı. Bunlarla
E) Düzyazının üstünlüğünün birlikte yeni bir iletişim dili de gelişti. Mektup roman tü-
ründe yeni eserler yazılmaya başlandı. Andrew
Devies’in Dirty Faxes (Kirli Fakslar) romanı ve İnternet
diyaloglarının anlatıldığı romanlar belki de bu türe yeni
bir soluk getirecek.

Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerden hangisi


yoktur?

A) Betimleme B) Kişileştirme

C) Tanımlama D) Açıklamaya yer verme

E) Örnekleme

9
- TYT / Türkçe ÖSYM

Biçem, kişinin dili kullanma yetisine sıkı sıkıya bağlıdır. Herhangi bir yerin sıcaklığı mevsimlere, aylara ve özel-
Çünkü yazma, sözcüklerle gerçekleştirilen bir davranış- likle günün saatlerine göre sık sık değişir. Sıcaklık deği-
tır; sözcüklerin dünyasında yapılan bir yolculuktur. Han- şimleri, minerallerin oluşturduğu kütleler olan kayaçlar
gi yazı vardır ki sözcükler evreninde yapılan bir yolculu- üzerinde etkili olur. Sıcaklık değişikliği esnasında kayaç-
ğun ürünü olmasın? Kesinlemeye giderek söyleyeyim: ların dış ve iç kısımları arasında önemli sıcaklık farkları
Türü ne olursa olsun her yazı, sözcüklerin anlam ve ortaya çıkar. Gündüzleri kayaçların dış kısımları, iç kı-
çağrışım katmanlarında dolaşmayı zorunlu kılar. Yazar sımlarından daha fazla ısındığından genleşir. Geceleri
da bu katmanlarda dolaşan bir gezgindir bana göre. ise kayaçların kabuk kısımları hemen soğuduğundan
Sözcüklerin ülkesinde “yeni keşifler”e çıkan kişidir. çabucak büzülür. Sık sık tekrarlanan bu olay sonucun-
Biçem sahibi olması, kendindenliğini oluşturması da da kayaçların dış kısımlarında çatlaklar meydana gelir.
buna, sözcüklerin coğrafyasını çok iyi tanımasına, o
coğrafyanın havasını solumasına bağlıdır. Çünkü yazar, Bu parçadan aşağıdaki yargıların hangisine
sözcüklerin ülkesini kendine yurt edinen kişidir. ulaşılamaz?

Bu parçadan hareketle biçem sahibi yazarlarla ilgili A) Ani sıcaklık değişimlerinden kayaçlar etkilenir.
olarak aşağıdakilerin hangisi söylenemez?
B) Gündüzleri kayaçların yüzeyleri hacimce büyür.
A) Dili başarıyla kullanıp kendilerine özgü bir anlatıma
kavuşurlar.
C) Sıcaklık yılın çeşitli dönemlerinde gün içerisinde
B) Kendi söyleyişini oluşturmada başarılı yazarları sabit kalmaz.
örnek alırlar.
D) Sıcaklık ortalamalarının düşük olması, kayaçlarda
C) Kavramlar arasındaki bağlantıdan yararlanırlar. çatlaklara neden olur.
E) Kayaçların dışarıdan görünen bölümlerinin yapısı
D) Sözcüklerle uzun süreli uğraşma sonucunda kendi sıcaklığın etkisiyle değişir.
yollarını belirlerler.
E) Günlük dilden alınan sözcüklere yeni ve özgün
anlamlar yüklerler.

Kanuni dönemindeki en önemli olaylardan biri de Fran-


sızlara ayrıcalık tanınmasıdır. Tarihte “kapitülasyonlar”
olarak adlandırılan ve 24 Temmuz tarihli Lozan
Antlaşması’yla ortadan kalkan bu ticari, diplomatik ve
hukuki ayrıcalıklar, zamanında hangi amaçla verilmiş
olursa olsun özellikle yüzyılda büyük felaketlere
neden olmuştur.

Bu parçaya göre aşağıdakilerden hangisi iddia


edilemez?

A) Fransızlara tanınan ayrıcalıkların belirli bir süre


devam ettiği

B) Kapitülasyonların sonraki dönemlerde devletin


aleyhine işleyen mekanizmalara dönüştüğü
C) Osmanlıların Fransızlara duyulan sempati ve
yakınlık sebebiyle kapitülasyonlar verdiği
D) Kapitülasyonlarla verilen hakların tek alanla sınırlı
kalmadığı
E) Kanuni dönemiyle yüzyıldaki siyasi koşulların
birbirinden farklı olduğu

10
- TYT / Türkçe ÖSYM

- soruları aşağıdaki parçaya göre


cevaplayınız. Bu parçada hayat hikâyesine değinilen sinema
sanatçısıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi
(I) Bu sinema sanatçımız, Beş Hasta Var’la ilgili çok söylenemez?
acıklı bir anısını anlatıyor bu kitapta. (II) Sanatçı ile
A) Sanat dünyasına figüran olarak başladığı
annesi, o dönemde filmlerde figüranlık yapıyorlarmış.
(III) Sultanahmet’te sefil bir medrese odasında yaşıyor-
larmış. (IV) Bir gün, ceplerindeki son parayı yol parası B) Yoksul bir ailenin çocuğu olduğu
yapıp bulunduğumuz film şirketine geliyorlar. (V) O gün
ana kız figüranlık yapıp akşam eve yiyecek bir şeylerle
dönmek ümidindeler. (VI) Güya ben, gelen figüranlara C) Karşılaştığı olumsuz bir durumu anılarında dile
bakıp bazılarını seçmiş, onları ise geri yollamışım ve getirdiği
Beyoğlu’ndan Sultanahmet’e ağlayarak, yayan dönmek
zorunda kalmışlar. (VII) Bunların uydurulduğunu san- D) Fiziksel özelliklerinden dolayı bazı rollerde oynamak
mıyorum. (VIII) Beni yardımcımla karıştırdıklarını ve istemediği
herhâlde filmdeki kötü kadın karakterlerini gerçekçi E) Sonradan, varlıklı ve tanınmış sanatçı durumuna
olarak yansıtamayacak kadar güzel oldukları için onlara geldiği
rol verilmediğini düşünüyorum. (IX) O şimdi zengin ve
ünlü ama hikâyesinin beni bu satırları yazarken bile
fazlasıyla üzdüğünü söylemeliyim.

Bu parçada konuşan kişi, aşağıdakilerin hangisin-


den yakınmaktadır?

A) Bir konunun yanlışlıkla kendisine mal edilmesinden

B) Sinema sanatçılarının yerli yersiz açıklamalarından

C) Sanat dünyasındaki değerbilmezlikten

D) Sıkıntılar yaşamadan tanınmanın zor olmasından

E) Sanat kaygısıyla zaman zaman genç sanatçıların


üzülmesinden

Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde


“iddia edilen şeyin doğruluğuna inanılmadığı” belirtil-
mek istenmiştir?

A) I. B) II. C) III. D) V. E) VI.

11
- TYT MATEMATİK TESTİ ÖSYM / MAT

Bu testte 40 soru vardır.

Cevaplarınızı, cevap kâğıdının Matematik Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz.

1. 3.

olduğuna göre, a tam sayısı kaçtır?


işleminin sonucu kaçtır?
A) 15 B) 18 C) 25 D) 27 E) 29
A) 6 B) 8 C) 9 D) 10 E) 12

2. 4.

çarpımının sonucu, kaç basamaklı bir doğal sayıdır?


işleminin sonucu kaçtır?
A) 7 B) 8 C) 9 D) 10 E) 11
A) B) C)

D) E)

12
- TYT / MAT ÖSYM / MAT

5. 8.

olduğuna göre, kaçtır?


olduğuna göre, ifadesinin değeri kaçtır?
A) 36 B) 50 C) 64 D) 72 E) 90
A) 15 B) 20 C) 30 D) 45 E) 60

6.
9.

olduğuna göre, toplamı kaçtır? olduğuna göre, x kaçtır?

A) B) C) 3 D) 5 E) 7
A) B) C)

D) E)

7. Sıfırdan farklı x, y ve z gerçel sayıları için


olduğuna göre,

olduğuna göre, A’yı tam bölen asal sayıların toplamı


ifadesinin değeri kaçtır?
kaçtır?
A) B) C) D) 3 E) 7
A) 16 B) 18 C) 20 D) 22 E) 24

13
- TYT / MAT ÖSYM

Birbirinden farklı a, 2, b, 9 ve 6 pozitif tam sayıları A, B ve C birer küme olmak üzere,
küçükten büyüğe doğru sıralandığında ortadaki sayı
I. ’dir.
a oluyor.

Buna göre, b aşağıdakilerden hangisi olamaz? II. ’dır.

A) 1 B) 3 C) 5 D) 8 E) 10 III. ’dir.

önermelerinden hangileri her zaman doğrudur?

A) Yalnız I B) Yalnız II C) Yalnız III

D) I ve II E) II ve III


I.

II.

III.

fonksiyonlarından hangileri, her a ve b gerçel sayısı


için eşitliğini sağlar? a, b gerçel sayılar ve

A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II

D) I ve III E) II ve III
olduğuna göre, b’nin alabileceği en küçük tam sayı
değeri kaçtır?

A) 3 B) 4 C) 5 D) 6 E) 7

olduğuna göre, n kaçtır?


A) 9 B) 10 C) 12 D) 13 E) 15

14
- TYT / MAT ÖSYM

Bir şirket, üretim birimindeki her bir çalışanına 4 ayda bir Bir yolcu uçağında seyahat eden Alman, İngiliz ve
TL, pazarlama birimindeki her bir çalışanına ise Fransız yolcularla ilgili aşağıdaki bilgiler verilmiştir.
3 ayda bir TL ikramiye vermektedir.
 Alman yolcuların sayısı, İngiliz yolcuların sayısının
yarısıdır.
Bu iki birimde çalışan toplam 30 kişiye şirketin bir
yılda verdiği ikramiye tutarı 90 TL olduğuna  Alman yolcuların sayısı, Fransız yolcuların
göre, üretim biriminde kaç kişi çalışmaktadır? sayısından 34 azdır.

A) 8 B) 9 C) 10 D) 12 E) 14  Fransız yolcuların sayısı, İngiliz yolcuların


sayısından 7 fazladır.

Bu uçaktaki Alman, İngiliz ve Fransız yolcuların


toplam sayısı kaçtır?

A) B) C) D) E)

Öğrenci biletlerinin tam biletlere göre % 25 indirimle Bir aşı kampanyasında çocuklara A, B ve C aşıları
satıldığı bir tiyatro gösterisi için toplam 90 adet bilet yapılmıştır. A aşısı yapılan çocuk sayısı toplam ’dür.
satılmış ve TL gelir elde edilmiştir. Hem A hem de B aşısı yapılan çocuk sayısı , hem A
hem de C aşısı yapılan çocuk sayısı ’dur. Bu üç
Bu gösteri için satılan tam biletlerin sayısı öğrenci aşının yapıldığı çocuk sayısı ise 50’dir.
biletlerinin sayısından 10 fazla olduğuna göre, tam
biletin fiyatı kaç TL’dir? Buna göre, yalnızca A aşısı yapılan çocuk sayısı
kaçtır?
A) 15 B) 16 C) 20 D) 24 E) 25
A) B) C) D) E)

15
- TYT / MAT ÖSYM / MAT

Tuğba Betül A


…… ……
C
…… …… E

…… ……

Yukarıda gösterilen 3 rafı olan kitaplığa aynı büyüklükteki ki- B D


tapları Yukarıda bir kaykay pisti gösterilmiştir. A noktasından kendini
bırakan bir kaykaycı hiç durmadan sadece yokuş inişinden
v Tuğba, 1. ve 3. rafa dikey, 2. rafa yatay
aldığı hızla E noktasına gelebiliyor.
v Betül, 1. ve 3. rafa yatay, 2. rafa dikey
Buna göre, kaykaycının hızını gösteren grafik hangisi gibi
olacak biçimde kitaplık tamamen dolacak şekilde yerleştiri- olabilir?
yor.

Bu durumda Betül, Tuğba'dan 48 tane fazla kitap yerleştir- A) hız B) hız


miştir oluyor.

Eğer

● Tuğba, 3 rafa da yatay

● Betül, 3 rafa da dikey


A B C D E A B C D E
olacak şekilde kitapları kitaplık dolacak şekilde yerleştirirse
Tuğba, Betül'den kaç fazla kitap yerleştirmiş olur?

A) 48 B) 96 C) 24 D) 72 E) C) hız D) hız

A B C D E A B C D E

E) hız

A B C D E

16
- TYT / MAT ÖSYM / MAT


Bir GSM operatörüne ait hattı kullanan Şeyma'nın tarifesi
Bir mağazada üç çeşit çanta satılmaktadır. Aşağıdaki
aşağıdaki gibidir. tabloda, bu çantaların sayısı ve birim satış fiyatları
Konuşma süresi Dakika ücreti verilmiştir.

1 – 10 dk 40 kr Birim satış
Adet
fiyatı (TL)
11 – 20 dk 30 kr
1. çeşit çanta a 40
21 – 30 dk 20 kr
2. çeşit çanta 4a 30
31 dk ve üzeri 10 kr
3. çeşit çanta 6a 10

Mesela Şeyma 15 dk görüşme yaparsa ilk 10 dk için her daki-


Bu çantaların tamamının satış fiyatlarının toplamı
kasına 40 kr, kalan 5 dk için her dakikasına 30 kr ödeyecektir.
TL olduğuna göre, 1. çeşit çantadan kaç adet
Buna göre, 13,4 fatura ödemesi yapan Şeyma kaç dk gö- vardır?
rüşme yapmıştır? A) 5 B) 6 C) 7 D) 8 E) 9
A) 84 B) 74 C) 72 D) 64

Kerem ile Alper'in banka hesaplarında toplam vardır.


Kerem, hesabından Alper'in hesabına EFT yaparsa Bir bakkal satın aldığı 30 kg şekeri 2 kiloluk paketlere
doldurup satarsa % 25 kâr, 5 kiloluk paketlere doldurup
Alper'in hesabındaki para, Kerem'in hesabındakinin 3 katı
satarsa % 20 kâr elde etmektedir.
oluyor.

Buna göre, Kerem'in hesabında başlangıçta kaç vardı? Bu bakkalda 5 kiloluk şekerin satış fiyatı, 2 kiloluk
şekerin satış fiyatının kaç katıdır?
(EFT : Bir hesaptan başka hesaba para aktarımı)
A) 2 B) 2,1 C) 2,25 D) 2,4 E) 2,5
A) B) C) D) E)

17
- TYT / MAT ÖSYM / MAT

Bir çiçekçideki güllerle ilgili olarak aşağıdakiler bilinmek- Yeşil ışığın yayalara her 5 dakikada bir yandığı yaya
tedir. geçidinde karşıya geçmek için bekleyen yayaların
 Güller, 10’lu ve 12’li demetler hâlindedir. sayısının zamana göre değişimini modelleyen grafik,
aşağıdakilerden hangisi olabilir?
 12’li demetlerin sayısı, 10’lu demetlerin sayısının
2 katıdır. A) B)
 Her bir 12’li demetin satış fiyatı 45 TL, 10’lu yaya sayısı yaya sayısı
demetin satış fiyatı ise 40 TL’dir.

Bu güllerin tamamını satarak TL elde eden


çiçekçi, toplam kaç gül satmıştır?

A) B) C) D) E) 5 10 15 zaman 5 10 15 zaman


(dak.) (dak.)

C) D)
yaya sayısı yaya sayısı

5 10 15 zaman 5 10 15 zaman
(dak.) (dak.)

Bir mala aşağıdaki gibi arka arkaya indirimler yapılıyor. E)


1. indirim : % 20 yaya sayısı

2. indirim : % 10

Tüm bu indirimler sayesinde 84 daha az ödeyecek olan bir


müşteri, indirim olmasa idi kaç ödeme yapacaktı?

A) B) C) D) E) 5 10 15 zaman


(dak.)

● A, B, C, D ve E harflerinden ikisi

● 0, 3, 6, 9 rakamlarından ikisi kullanılarak

? ? ? ?

4 haneli pin kodu kaç farklı şekilde türetilebilir?

A) 60 B) C) D) 40 E)

18
- TYT / MAT ÖSYM / MAT

Eni 30 cm ve boyu 50 cm olan çerçevelenmiş bir resmin


çerçeve kalınlığı her kenar için eşit ve 5 cm’dir.
ABC bir üçgen

Yukarıdaki şekilde ve ’dir.

Buna göre, x kaç derecedir? Resmin alanının çerçevelenmiş tüm alana oranı
kaçtır?
A) 30 B) 35 C) 40 D) 45 E) 50

A) B) C)

D) E)


Aşağıdaki yapı, birim küplerden oluşmaktadır. O merkezli yarım
çember

Yukarıdaki verilere göre, taralı bölgenin alanı kaç


dir?
Bu yapıyı bir küpe tamamlamak için en az kaç
birim küp gereklidir?
A) B)
A) 6 B) 7 C) 8 D) 9 E) 10
C) D)

E)

19
- TYT / MAT ÖSYM / MAT


ABCD bir
dikdörtgen

Kenar uzunlukları 5 cm ve 8 cm olan şekildeki dikdört-


Yukarıdaki verilere göre, ABCD dikdörtgeninin alanı genin içine üç kare çizilmiştir. Bu karelerden en küçük
kaç dir? olanının bir kenar uzunluğu 1 cm’dir.

Buna göre, bu üç karenin alanları toplamı kaç


A) B) C)
dir?

D) E) A) 19 B) 21 C) 26 D) 30 E) 35

Aşağıda, birim kareler üzerine çizilmiş O merkezli Aşağıda, bir dikdörtgenler prizmasının açınımı
2 birim yarıçaplı çember verilmiştir. verilmiştir.

Bu açınımın çevresi 42 birim ve

Buna göre, boyalı bölgenin alanı kaç birim karedir? A bölgesinin alanı 6 birim kare olduğuna göre,
B bölgesinin alanı kaç birim karedir?
A) B) C)
A) 8 B) 9 C) 10 D) 12 E) 14

D) E)

20
- TYT / MAT ÖSYM / MAT

Dik koordinat düzleminde,

doğrularının kesim noktasının orijine olan uzaklığı


kaç birimdir?

A) 5 B) 7 C) 9 D) 10 E) 13
Yukarıdaki şekil ok yönünde döndürülürse
aşağıdakilerden hangisi elde edilir?

A) B)


C) D)

E)

Dik koordinat düzleminde , ve

doğruları verilmiştir.

Bu üç doğru arasında kalan bölgenin alanı kaç


birim karedir?

A) 20 B) 22 C) 24 D) 26 E) 28

Sınav Bitti :) Bir Teşekkürü Çok Görmeyin Hepinize Başarılar..


Gelecek Sınavda Görüşmek Üzere.

Altuğ Güneş

21
TYT DENEME SINAVI-1 Cevap Anahtarı 

TÜRKÇE TESTİ  TEMEL MATEMATİK TESTİ 

1. C 1. E
2. B 2. E
3. E 3. C
4. E 4. C
5. D 5. E

6. C 6. D
7. A 7. A
8. D 8. C
9. C 9. B
B C

D C
A B
D D
A E
B B

E D
C C
A A
D B
B E

C C
E B
B B
C C
C D

B A
E B
E A
C E
E B

C D
A A
B B
C C
B A

C C
D C
A D
E A
D A

Footer menu

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir