ezgisiz vurmalı çalgılar / Musician teachers

Ezgisiz Vurmalı Çalgılar

ezgisiz vurmalı çalgılar

ÇALGILARI TANIYALIM 

(2.ödev çalışması)

SINIF : İLKÖĞRETİM 2. SINIF

Öğrenme Alanı : B.MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME

İlgili kazanım:B.3 Çevresinde kullanılan çalgıları tanır.

Süre: 4&#;40

Araç ve Gereç : Çalgı resimleri , kavram haritası , akıllı tahta.

Ortak alanlar : Resim

ÖĞRETMEN HAZIRLIĞI:

*Çalgıların yapım aşamalarıyla ilgili araştırma yapma

*Uygulamalı çalışma kapsamında öğretici çalgıların materyallerini sınıf mevcudunu gözeterek hazırlama.

*Etkinlik çalışma kağıtlarını çoğaltma

*Öz değerlendirme sorularının çoğaltılması  ÖZ DEĞERLENDİRME

*sınıf düzenini etkinlik içeriğine göre ayarlama ya da gruplandırma.

ÖĞRENCİNİN HAZIRLIĞI:

*Etkinlikte kullanacakları araç ve gereçlerin getirilmesi.

Güdüleme : Ön etkinliğin uygulanması , soru cevap yöntemi ile konuya ilgi çekilmesi,çevrelerinde fark ettikleri çalgıları akranları ile paylaştıkları kısa konuşmalar yapılması.

ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ

Konu ile ilgili açıklama

Müzik, insan sesleri ve çalgılar aracılığıyla yapılıseafoodplus.infoı çalgıların bir arada kullanılması farklı müzik türlerini oluşturur.Çocuğun,kültürünün parçası olan müzik türlerini tanıması ve dünya müziklerini anlaması için tür bilgisine ihtiyacı vardır.Sınıfta, var olan çalgıları tanıma ve gruplandırma çalışmaları,müzik türlerini öğrenmenin başlangıç aşaması sayılabilir.

Çocuklar , farklı çalgılarla tanışırken yaptıkları çalışmalarla , kendi kültürlerini ve başka kültürlerin müziklerini dünya kültürünün bir parçası olarak görme deneyimi kazanırlar.

Kültürümüzde yer alan zil,def,darbuka,davul çevremizde kullanılan ve sıklıkla karşılaşılabilen vurmalı ezgisiz çalgılardıseafoodplus.infoı ezgisiz çalgılar tartım/ritim çalgılarıdır. Bunların yanı sıra farklı ülkelerin vurmalı ezgisiz çalgıları müzik eğitiminde ritim çalgıları olarak kullanılmaktadır.Örnek verirsek &#;marakas&#; Güney Amerika , &#;kastanyet&#; İspanya çalgısıdır.

Vurmalı ezgili çalgılar olarak nitelendirilen gruptaki çalgılar ise Orff çalgıları olarak da bilinen ksilofon ve metalofonlardır. Vurmalı ezgili çalgıların ezgisizlerden farkı ezgi üretebiliyor olmasıdıseafoodplus.infoon ağaçtan , metalofon metalden yapılıseafoodplus.infoer ile üzerindeki tuşlara vurularak ses çıkartılır.

Ayrıntılı ve kapsamlı şekilde tüm çalgıları kavram haritasından takip ederek öğrenelim (KAVRAM HARİTASI İÇİN TIKLAYINIZ)   çalgılar

Çalgılar kavram haritası 2.sınıf

ÖN ETKİNLİK 

Aşağıda bazı çalgı resimleri verilmişseafoodplus.infon resimlerde yer alan çalgılardan tanıdıklarımızı boyayalım.  enstruman resimleri  (indirmek için tıklayınız)

Bu çalgılar dışında bildiğimiz ya da çevremizde fark ettiğimiz başka bir çalgı varsa bu çalgının resmini boş bir kağıda çizelim.

SON ETKİNLİK 

Öğrenilen çalgı isimlerinin görsellerle eşleştirilmesi ardından,çalgıların fotoğraflarından oluşan kartlarla hafıza ve isim bilgisi oyunu oynanır.Önce kartlar açık şekilde dizilir daha sonra ters çevrilir ve ismini söylerken çalgının hangi kartta olduğu göseafoodplus.infoğru cevaplanan kart, aralarından çıkartılır.Tüm kartlar toplanana kadar oyun süseafoodplus.info etkinlikte çocukların çalgı isimlerine ne kadar hakim olduğu da değerlendirilmiş olur.

Çalgı kartları

ÇALGILARI TANIYALIM. (POWERPOINT SLAYT İÇİN TIKLAYINIZ)

ÖLÇME DEĞERLENDİRME

Öğrencilerimizi dersin işlenişi esnasında sergiledikleri performans,katılım ve sorulan sorulara konuya uygun ve doğru cevaplar verme açısından değerlendiririz.Öğrenciler oyuna katılımları ve konuyla ilgili doğru cevaplar verebilmeleri için teşvik edilir.

 

Vurmalı çalgı türleri nelerdir?

İçindekiler:

  1. Vurmalı çalgı türleri nelerdir?
  2. Vurmalı çalgılar ne denir?
  3. Türk müziği vurmalı çalgılar nelerdir?
  4. Telli ve yaylı çalgılar nelerdir?
  5. Çalgı nedir çeşitleri nelerdir?
  6. Ezgisiz enstrümanlar nelerdir?
  7. Ezgisiz vurmalı çalgılar nedir?
  8. Ezgili vurmalı çalgılar nelerdir?
  9. Türk halk oyunlarında kullanılan çalgılar nelerdir?
  10. Türk halk müziği sanatçıları kimlerdir?
  11. Telli çalgılar nelerdir?
  12. Telli müzik aletleri isimleri nelerdir?
  13. Müzik aletleri ve çeşitleri nelerdir?
  14. Müzik çalgı grupları nelerdir?
  15. Ezgisiz vurmalı çalgılar neler?
  16. Nefesli müzik aletleri nelerdir?
  17. Okul öncesi vurmalı çalgılar nelerdir?
  18. Okul öncesi eğitimde kullanılan Ezgisiz vurmalı çalgılar nelerdir?
  19. Türk halk müziğinde kullanılan çalgılar nelerdir?
  20. Geleneksel müzik Aletlerimizin adları nelerdir?

Vurmalı çalgı türleri nelerdir?

Vurmalı Çalgılar ;
  • Bateri - Timpani.
  • Bendir - Ziller.
  • Bongo - Çan.
  • Marimba - Davul.
  • Cajon - Darbuka.
  • Tabla - Kaşık ( Çalgı )

Vurmalı çalgılar ne denir?

Vurmalı çalgılardenince de akla ilk olarak davul, bateri ve tef gelse de aslında onlarca farklı isimde vurmalıçalgı vardır. Bu vurmalı çalgılarıngenel adı ise perküsyondur. Perküsyon vurmalıçalgı türüne verilen genel isimdir.

Türk müziği vurmalı çalgılar nelerdir?

Türksanat müziğinde kullanılan başlıca vurmalı çalgılarkudüm, tef, bendir, halile, darbuka ve santurdur.

Telli ve yaylı çalgılar nelerdir?

Yaylı Çalgılar Hangileridir?
  • Keman.
  • Çello.
  • Elektro keman.
  • Kontrabas.
  • Viyola.
  • Viyolonsel.
  • Kemençe.
  • Kabak kemane.
Daha fazla öğe

Çalgı nedir çeşitleri nelerdir?

Çalgılarçalınış şekillerine göre şu şekilde gruplandırılırlar: Telli çalgılar. Vurmalı çalgılar. Tuşlu çalgılar.

Ezgisiz enstrümanlar nelerdir?

Kültürümüzde yer alan zil, def, darbuka, davul ve tahta kaşıklar çevremizde kullanılan ve sıklıkla karşılaştığımız vurmalı ezgisizçalgılardır.

Ezgisiz vurmalı çalgılar nedir?

Kültürümüzde yer alan zil, def, darbuka, davul ve tahta kaşıklar çevremizde kullanılan ve sıklıkla karşılaştığımız vurmalı ezgisizçalgılardır.

Ezgili vurmalı çalgılar nelerdir?

Müzik eğitimi : Okulumuzda ksilefon, metelafonlardan oluşan ezgili vurmalıçalgılarımızın yanı sıra marakas, çelik üçgen, çan, zil, ses kutuları, def, çıngırak gibi ezgisiz vurmalı çalgılarda mevcuttur.

Türk halk oyunlarında kullanılan çalgılar nelerdir?

Türk Müziği ile özdeşleşmiş olan 11 çalgıyı bir araya getirdik.
  • Bağlama. En karakteristik Türk Müziği çalgılarından biridir.
  • Kabak Kemane. Kökleri Orta Asya'ya dayanan bir çalgıdır.
  • Karadeniz Kemençesi.
  • Zurna.
  • Davul.
  • Def.
  • Yaylı Tambur.
  • Ud.
Daha fazla öğe

Türk halk müziği sanatçıları kimlerdir?

Türk Halk Müziği, TürkSanat Müziği, Türkçe Pop ve devamında arabesk, fantazi, özgün müzik, rock gibi türleri kapsayan Diğer kategorisi
  • Aşık Veysel.
  • Aşık Mahzuni Şerif.
  • Neşet Ertaş
  • Bedia Akartürk.
  • Özay Gönlüm.
  • Nida Tüfekçi.
  • Muzaffer Sarısözen.
  • Ruhi Su.
Daha fazla öğe

Telli çalgılar nelerdir?

Çıkan sesin yüksekliği ise tellerin titreşmesi sonucu titreşen gövde boşluğunun oluşturduğu rezonansla olur. Telli ÇalgılaraÖrnekler: Çello, gitar, arp, kanun, tambur, mandolin, viyola, kemençe, kemane, balalayka, bas gitar, kontrabas, saz, elektrosaz, kopuz, cura, yaren, elektrogitar, ukulele, banjo, sitar, bağlama.

Telli müzik aletleri isimleri nelerdir?

Tezene, mızrap ya da pena yardımı ile tellere vurulması, tellerin çekilmesi ile ses elde edilen çalgılara tellitezeneli çalgılar denilmektedir. Bu çalgılar ; gitar, mandolin, ukulele, charango, bağlama ailesi, ud, sitar, tar, banjo, balalayka, berimbau, arp, barbitos, cümbüş, çeng, şamisen, kanun, tamburdur.

Müzik aletleri ve çeşitleri nelerdir?

Klasik Müzik:
  • Kuyruklu piyano.
  • Çello.
  • Keman.
  • Yan flüt.
  • Kontrbas.
  • Obua.

Müzik çalgı grupları nelerdir?

Çalgıların Sınıflandırılması Nedir
  • Telli çalgılar (Saz, Bağlama, Gitar, Kanun, Tanbur, Arp)
  • Vurmalı çalgılar (Timpani, Zil, Bateri, Davul, Çan)
  • Nefesli çalgılar (Flüt, Ney, Kaval, Obua, Trompet, Trombon, Tuba)
  • Yaylı çalgılar (Çello, Keman, Viyola, Viyolonsel)
  • Tuşlu çalgılar (Org, Piyano)

Ezgisiz vurmalı çalgılar neler?

Kültürümüzde yer alan zil, def, darbuka, davul ve tahta kaşıklar çevremizde kullanılan ve sıklıkla karşılaştığımız vurmalı ezgisizçalgılardır.

Nefesli müzik aletleri nelerdir?

Üflemeli Müzik Aletleri İsimleri Nelerdir
  • Flüt. Flüt çok basit bir müzik aleti olarak gözükse de aslında üflemeli çalgılar arasında en çevik ve en olanıdır.
  • Klarnet. Klarnet, çeviklik bakımından flüte yakın sayılabilecek kadar yetenekli bir üflemeli müzik aletidir.
  • Trompet.
  • Ney.
  • Tulum.
  • Zurna.

Okul öncesi vurmalı çalgılar nelerdir?

Vurmalı Müzik Aletleri İsimleri
  • Marimba.
  • Davul.
  • Darbuka.
  • Marakas.
  • Tef.
  • Bateri.
  • Ksilofon.
  • Vibrafon.
Daha fazla öğe

Okul öncesi eğitimde kullanılan Ezgisiz vurmalı çalgılar nelerdir?

Çalgı ve araç-gereçler: Vurmalı çalgılar(Orff çalgıları) bulundurulmalıdır. Örneğin, ezgili vurmalıçalgılardan glockenspiel, metalofon, ksilofon, ezgisiz vurmalıçalgılardan ise ritim (tartım) çubuğu, kastanyet, marakas, agogo, çelik üçgen, ziller, davul, tef bulundurulması önerilmektedir.

Türk halk müziğinde kullanılan çalgılar nelerdir?

Türk Müziği'nde Kullanılan 11 Çalgı
  • Bağlama. En karakteristik Türk Müziği çalgılarından biridir.
  • Kabak Kemane. Kökleri Orta Asya'ya dayanan bir çalgıdır.
  • Karadeniz Kemençesi. Bilinen en eski yaylı enstrüman olan rebaptan evrildiği düşünülen Karadeniz kemençesi üç telli, yaylı bir çalgıdır.
  • Zurna.
  • Davul.
  • Def.
  • Yaylı Tambur.
  • Ud.
Daha fazla öğe

Geleneksel müzik Aletlerimizin adları nelerdir?

Cevap Geleneksel Türk Müzik Aletleri Listesi:
  • Bağlama.
  • Kabak Kemane.
  • Kemençe.
  • Zurna.
  • Davul.
  • Def.
  • Yaylı Tambur.
  • Ud.
Daha fazla öğe

Vurmalı &#;algılar nelerdir? Vurmalı m&#;zik aletleri &#;zellikleri, isimleri ve ortalama fiyatları

Haberin Devamı

7- Vibrafon:

 Afrika ve Güney Amerika'da yaygındır. Caz orkestralarında sıklıkla çalınan vibrafon, ''vibraharp'' adıyla da bilinir.

8 - Aarefon:

 Birçoğu hem üflemeli hem de vurmalı çalgı olan çalgılardır. Tabanca, Düdük ve Siren gibi çeşitleri bulunur.

9- İdiofon:

 Sesin titreşerek çıktığı müzik aletlerine verilen genel isimdir. Orkestralarda en sık çalınan idiofon çeşitleri çalpara, üçgen, halile, çantar ve el zilleridir.

Kordofon:

 Telli perküsyon aletlerine kordofon denir. Piyano, santur ve kanun, en bilinen kordofn türleri arasında yer alır.

Vurmalı Müzik Aletlerinin Ortalama Fiyatları

 1- Bateri - TL ile TL

 2- Tef - 50 TL - - TL

 3- Arp - TL - TL

 4- Marimba - TL - TL

Haberin Devamı

 5- Ksilofon - TL. - TL.

 6- Timpani - 6'lı Setleri - TL - TL

 7- Vibrafon - TL - TL

 8- Çalpara - 50 TL - TL

 9- Santur - TL - TL

  Piyano - TL - TL

  Kanun - TL - TL

Müzik Eğitiminde Orff Yaklaşımı

MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF YAKLAŞIMI

Alman besteci Carl Orff () tarafından geliştirilen bu yöntemde çocuğun ritm duygusunun ve yaratıcılığının geliştirilmesi amaçlanır. Ezgili-ezgisiz vurmalı çalgılar olan Orff çalgıları dört-beş yaş çocuğunun çalabileceği bir çalma kolaylığına seafoodplus.info nedenle okul öncesinde Orff çalgıları en çok tercih edilen ve kullanılan çalgılardıseafoodplus.info yöntemiyle yapılan eğitimde grubun çok kalabalık olmaması kontrol açısından gereklidir. Genellikle sekiz-on iki öğrenciyle sınırlı tutulan çalışmalar okulda öğretmenin gözetiminde sürdürülür. Çoçuğun ayrıca çalışması gerekmemektedir (Tufan, , 36).

Müzik,konuşma ve dans insanın kendini ifade etme araçlarıdır ve her insanın içinde kendini sanatsal olarak ifade etme becerisi vardır.

Carl Orff ve Gunild Keetman'ın bu prensipten yola çıkarak geliştirdikleri "orff Schulwerk" yaklaşımının temelleri 'larda Münih'te kurulan Günther okulunda atılmaya başlanmış, bu okulda çocuklarla yapılan müzik ve hareket eğitimi çalışmalarının ürünü olarak "Çocuklar İçin Müzik" adlı beş ciltlik kitap serisi yayımlanmıştır Böylece Orff Schulwerk müzik pedagojisi sistemlerinden biri haline gelmiştir.

TEMEL YAKLAŞIM

Orff öğretisinin temelinde yaşayarak öğrenme vardır. Hareketi,dansı,iç dinamizmi,yaratıcılığı,doğaçlamayı ve bireysel anlatım biçimlerini ortaya çıkaran ve tüm duyular tarafından algılanan etkinlikleri içerir.

"Orff Schulwerk" insanın içinde zaten var olan yaratıcı güçleri açığa çıkarmasına ortam hazırlayan, temelinde ritim, hareket ve konuşma olan, insanların içlerinden geldiği gibi müzik yapıp, dans etmesine, doğaçlama yapmasına olanak tanıyan, insana bütün sanatsal alanları kombine ederek öğrenme, keşfetme, deneme ve yaratma ortamı sunan bir eğitim anlayışıdır.

Bu eğitim anlayışında seviye ve yetenek farkı gözetilmeden bireylerin bir grup içinde kendini ifade etme ve yaratıcılık süreci yaşamaları önemlidir. Orff çalışmalarının içeriğinde, vazgeçilmez olan en önemli şey "oyun"dur. Bu çalışmalarda beynin sağ (duygusal bölüm) ve sol (bilişsel bölüm) tarafı birlikte kullanıldığı için öğrenme kalıcıdır.

Orff yaklaşımı, öğrenim deneyimlerinin bir araya getirildiği bir model olarak da açıklanabilir. Asıl amacı müziksel öğrenmedir fakat kültürel ve sosyal öğrenmede de oldukça etkilidir (Shamrock, 41).

PEDAGOJİK AÇIDAN ORFF YAKLAŞIMI

Orff Schulwerk’te önemli olan nokta bireylerin kendini ifade edebilmeleri ve çalışmalar boyunca sosyal paylaşımlar içerisinde bulunabilmeleridir.

Orff yaklaşımı ile işlenen derslerdeki zenginliğin temeli herkesin kendi müzik ve hareket seviyesine uygun rolleri sunmasıdır. Bu sayede bireyin sosyal psikolojik gelişimine de katkı sağlanır.

Çalışmalarda bağımsız karar verme becerisi, sorumluluk bilinci, dayanışma, sosyal duyarlılık, toleransın ve değerlilik duygusunun artması gibi sosyal psikolojik davranış ve becerilerde gelişim sağlanması beklenir. Sonuç değil süreç önemlidir.

Çocuğun gelişim aşamalarından yola çıkarak gerçek deneyimleri üzerine temellenen müziği deneyerek öğrenme yaklaşımı söz konusudur. Yaratıcılık,keşfetme ve araştırma ön plana çıkar.

Çocuklar hareketlerindeki özgürlük, oyun, bedenlerini müzik öğretiminde etkin bir şekilde kullanabilmeleri,basit enstrümanlarla doğaçlama ve kendilerine özgü müzik yapabilmeleri nedeniyle kendi müziklerini yaratmaya motive olurlar.

Hareket aracılığıyla zaman ve mekanın keşfi, ses (voice) ve enstrümanlar aracılığıyla tınının keşfi, doğaçlama aracılığıyla formun keşfi, taklitten özgün yaratıya, parçadan bütüne, basitten karmaşığa ve bireyden topluluğa doğru bir ilerleyiş içerisinde deneyimlenir ve bu deneyim daima aktif katılımı gerektirir.(YAPRAK,Orff Merkezi İnfo Dergisi s.7)

Orff Yaklaşımında konuşma dili ve hareketten gelişen ritm en önemli ögedir. Orff yaklaşımında hareket kullanımı Eurhythmics'den esinlenmiştir. (YAPRAK,Orff Merkezi İnfo Dergisi s.7) Orff-Schulwerk’te öğrenciler hareket çalışmalarına ve danslarına basit ritmik enstrümanlar ile kendileri eşlik ederler.

Orff yaklaşımının başlıca amacı yaratıcılığı geliştirmek olduğu için doğaçlamaya çok önem verir. Çünkü doğaçlama ve yaratma çocuğun doğal davranışlarındandır. Süreç içerisinde kullanılan tüm müzikal kombinasyonların öğrenciler tarafından araştırılarak, keşfedilerek ve basit çalgılarla eşlik edilerek meydana getirilmesi önemli bir noktadıseafoodplus.info böylece kendini ifade edebilmek için çeşitli yollar arayışına girer bu durum da bireyin yaratıcılığının gelişmesi için öseafoodplus.infoıcılığın gelişmesi ön planda tutulduğu için de müzik okuma ve yazma geri planda kalıseafoodplus.infor Orff yaklaşımında ancak bir araç olabilir. (YAPRAK,Orff Merkezi İnfo Dergisi s.7)

Orff, okuma ve yazma öğrenmeden önce konuşmayı ve iletişim kurmayı öğrenmeleri gibi, müzikte de ilk önce çocukların bir parçası olan iki özelliği kullanarak yaratıcılığı geliştirmeyi hedefler. Fakat müzik notasyon gerek duyulduğunda ya da istendiğinde, kişilerin gelişim aşamalarına uygun bir yolla öğretilir.

Orff çocuk ve geleneksel halk şarkılarını repertuar olarak kullanır. Sınıf içinde kullanılan şarkılar öğrencilerin ihtiyaç ve eğilimlerine göre seçilir. Orff' un öğrencisi ve meslektaşı Günild Keetman tarafından beş cilt halinde yayınlanmış olan Müsik für Kinder (Çocuklar İçin Müzik) adlı kitabı , öğrencilere ve bir başlangıç olarak kullanabilecekleri modeller sunar.

Carder ( ), Orff öğretisinde kullanılan müzikal öğeleri şöyle sıralamıştır:

1. Pentatonik dizi,

2. Ostinato ritim ile eşlik,

3. Çocuklar için uygun müzik materyalleri,

4. Şarkılardan alınmış motifler,

5. Orff çalgıları,

6. Çocuk tekerlemeleri,

7. Ölçünün anlaşılmasını kolaylaştıran konuşma kanonları (Medford )

Orff çalgıları, Carl Orff, Kaerl Maendler ve Klaus Becker’in ortak çalışması sonucu geliştirilen, önceden bir bilgiye sahip olmadan her yaşta ve yetenekte insanın kolaylıkla çalabileceği ve doğaçlama yapmaya oldukça elverişli çalgılardır. Çeşitli büyüklükte ve farklı sesli davullar, büyük ziller, zilli tefler, ksilofonlar, metalofonlar ve glockenspieller, blokflütler, basit yaylı ve telli çalgılar sürekli geliştirilmekte olan bu ses gövdesinin temel parçalarını oluşturmaktadır. Bu çalgılar, tek başına çalınmaktan öte birlikte müzik yapmaya uygundurlar (Jungmair, ).


KAYNAKÇA

YAPRAK,E. İnfo Dergisi s.7

JUMGMAIR,U. ; LASLO.N. ORFF-Schulwerk

MANUELA, W. //seafoodplus.infoml?id=

ÖZEN,N. “Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Eğitimi Yöntemleri”GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı2 ()

GÜRGEN,E.T. “Müzik Eğitiminde Yaratıcılığı Geliştiren Yöntem ve Yaklaşımlar” Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 7 Sayı Güz

Kübra Sevim Güleç

Alıntıdır.

 

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir