2 sınıf anahtar kelimelerle hikaye yazma / Şiir yazma kelimeleri - Öğretim kaynakları

2 Sınıf Anahtar Kelimelerle Hikaye Yazma

2 sınıf anahtar kelimelerle hikaye yazma

SAKARYA ADAPAZARI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

"Hayal Bahçem" Hikaye Kitabını Hediye Ettiler



Adapazarı Atatürk İlkokulu  2/F Sınıfı öğrencileri anahtar kelimeler ile oluşturdukları hikâye yazma çalışmalarını " Bir Tutam Hayal, Bir Tutam Sevgi " sloganıyla kitaplaştırdılar.  

"Hayal Bahçem" adını verdikleri kitaplarını sınıf öğretmenleri Nesibe Fidan ve Atatürk İlkokulu Müdürü Tekin Ateş ile birlikte Adapazarı İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Coşkun Bakırtaş'a takdim ettiler.

Okul idareci, öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Yayın Tarihi:

Karaosman Mah. Eski Hendek Cad. No79 Adapazarı / SAKARYA Adapazarı Kaymakamlığı Binası - 0 25 35 / 25 36 / 25 37

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.

Bütün Sınıfla “Devamını-Sen-Anlat“, Zincirleme veya Kâğıt Katlamalı Hikâye Yazma Tekniği

Süreç:

Temel örüntü şöyledir:

a) Her öğrenciye bir hikâyenin başlangıç cümlesi veya kısa bir paragraf verilir ya da öğrenci hikâyenin başlangıcını sayfanın üst kısmına kendi yazar.

b) Sonra sayfayı sağındaki öğrenciye verir. Bu öğrenci yazılanları okur, hikâyeye 1 veya 2 cümle yazarak ekler ve sayfayı yine sağındaki öğrenciye verir.

c) Çalışma, sınıftaki veya gruptaki tüm öğrencilerin sınıfta dolaştırılan tüm sayfalardaki hikâyelere 1–2 cümle katkı yaptıktan sonra biter.

d) Sonunda hikâyeler sınıf ortamında okunur ve/veya sınıfta duvara asılır.


Açıklamalar:

  • Turun tamamlanmasına 2 veya 3 öğrenci kala, hikâyenin sonuna yak- laşıldığına ve birkaç cümleyle tamamlanması gerektiğine dikkat çekmekte yarar vardır. Aksi takdirde hikâye yarım kalmış gibi bitebilir.
  • Bu alıştırmaya geçmeden önce, özellikle yaşı küçük öğrencilerle, hikâye anlatma alıştırmasını yapmak faydalıdır; bkz. Ünite 1: Ön Alıştırma.
  • Öğretmen, öğrencilerin yazma motivasyonunu kırmamak için düzeltme yaparken temkinli davranır. Ancak yazılan metinlere dikkatle bakar, çünkü öğrencilerin nerelerde hata yaptıklarını ve hangi alanlarda gelişme ihtiyacı içinde olduklarını metindeki ipuçlarından anlayabilir.

Seçenekler:

  1. Bu tür alıştırmaları daha önce yapmış olan sınıflarda, alıştırmayı sadece bir veya iki seviyenin katılımıyla yapmak mümkündür.
  2. Her biri 3–4 öğrenciden oluşan küçük gruplar kurarak, her grubun kendi hikâyesini yazması istenebilir. Bu durumda ortada dolaşan sayfa grup içinde birden çok kez döner.
  3. Sınıfta tek bir sayfa da dolaştırılabilir. Sınıf ortamındaki ders devam ederken, öğrenciler sırayla hikâyeye 1–2 cümle eklerler. Hikâye tamamlandığında sınıf ortamında okunur.
  4. Kâğıt Katlamalı Hikâye: Daha önce yazılanların tümünü okumak yerine sayfa, sadece son cümleyi açıkta bırakacak şekilde katlanır. Sıradaki öğrenci, daha önce yazılanları bilmeden, sadece son cümleyi okuyarak 1–2 cümle ekler. Böylece, sınıf ortamında okunan hikâye daha heyecanlı ve sürprizli olur.
  5. Kelime Kelime: Bu seçenek, yaşı daha küçük öğrencilerle ve küçük grup- larla yapılabilir. Öğrenciler, sayfaya 1–2 cümle yazmak yerine 1–2 kelime yazar. Uzun kâğıt şeritler hazırlanır (A3 sayfası uzunlamasına 4–5 şerit olarak kesilir). Şeritte cümlenin ilk kelimesi yazar (veya öğrenciler ilk kelimeyi kendileri yazarlar). Her öğrenci cümleye sadece 1 (en fazla 3) kelime ekler ve şeridi diğer öğrenciye verir. Sonunda, üzerinde cümlelerin yazdığı şeritler oluşur.

Karışık olarak verilen kelimelerden hikaye ya da başka türde bir metin yazma etkinliği öğrencilerin yaratıcı düşünme ve yazma becerisini geliştirmek açısından son derece faydalıdır. buetkinlikle öğrenci birbiri ile alakasız gibi görünen kelimelerden çok farklı metinler oluşturabilir. karışık verilen kelimelerde hikaye oluşturma etkinliğinin uygulanış biçimi şu şekildedir:

- Öğretmen tahtaya karışık kelimeler yazar. Bu kelimeler öğretmen tarafından belirlenebileceği gibi öğrenciler sırasıyla aklına gelen bir kelime de söyleyebilir.

- Çok uzun olmamak şartıyla öğrencilere hikayeyi akıllarında kurgulamaları için süre verilir.

- Öğrenciler yazım ve noktalama kurallarına dikkat ederek hikayelerini yazarlar.

- Yazılan hikayelerden birkaçı gönüllü olan öğrenciler tarafından okunur.

Örnek Uygulama

Kelimeler : araba, kadın, köy, tarla, inek, yaz, pırasa, ayakkabı

Hikaye

     Sıcak bir yaz sabahıydı. Kadın her zamanki gibi ev işlerini yapmış sıraha ahıra gelmişti. Köyün fakir ailelerinden oldukları iççin ahırda tek bir inekleri vardı. Ona adeta gözü gibi bakıyordu. Yemini suyunu verdi, o günkü kısmetini sağdı ve bakraca dolan sütü alıp tekrar eve çıktı. köyde yaşamalarına rağmen pek bişeyleri yoktu.  İnekleri ve küçük bir tarlaları onların geçimini sağlamaya yetiyordu. Kendileri için çok bir şey alamıyorlardı. Kadının ayağındaki ayakkabı bile yıllardır aynıydı. Yine de her fırsatta çok şükür demesini bilirdi.


     Yine bunları düşünerek ocağa pırasa yemeğini koyan kadın kocasının bir arabayla beraber kapıya durduğunu görünce merakla dışarıya doğru yürüdü.

Bunu E-postayla GönderBlogThis!Twitter'da PaylaşFacebook'ta Paylaş

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir