5 sınıf ingilizce proje ödevi / 5. Sınıf Performans Ödevi Konuları - İngilizcele

5 Sınıf Ingilizce Proje Ödevi

5 sınıf ingilizce proje ödevi

5. SINIF PERFORMANS ÖDEVİ KONULARI

  1. 20 ülkenin bayrağını çizme, boyama ve isimlerini yazma (Ünite 1 – Hello!)
  • 20 tane ülke seçilecek.
  • Bayrakları çizilecek, boyanacak ve İngilizce isimleri yazılacak.
  • Poster çalışması ya da el kitabı şeklinde oluşturulabilir.
  1. Haftalık ders programını İngilizce olarak hazırlama (Ünite 1 – Hello!)
  • Kendi ders programını İngilizce olarak hazırlayacak.
  • Ders programına göre diyalog oluşturulacak.
  • Örneğin;

A: What is your favourite lesson?

B: My favourite lesson is Maths.

A: Do you like Science?

B: I like/don’t like it.

  • En az 10 diyalog oluşturulacak.

 

  1. 3 boyutlu harita oluşturma (Ünite 2 – My Town)
  • sokaktan oluşan bir harita oluşturulacak.
  • Haritada bina isimleri sokak isimleri yer alacak.
  • Yer zarfları (on, in, under, behind, next to, opposite, in front of, between) kullanarak haritadaki bina yerleşimlerinin açıklamaları yapılacak. (en az 10 tane)
  • Örneğin; The bakery is next to the cafe.

 

  1. Sevdiğin ve sevmediğin şeylerin olduğu bir poster hazırlama (Ünite 3 &#; Games and Hobbies)
  • Kendinizle ilgili en az 10 sevdiğin ve 10 sevmediğin şey içerecek.
  • Ayrıca 5 arkadaşınızın sevdiği ve sevmediği şeyler hakkında cümle kurulacak.
  • Görsel kullanılacak.
  • “like/dislike” yapıları kullanılacak.
  • Örneğin;

“I like playing chess.” gibi 10 adet sevdiğiniz;

“I don’t like swimming.” gibi 10 adet sevmediğiniz;

“Ayşe likes camping.” &#; “Ayşe doesn’t like playing football.” gibi 10 farklı arkadaşınız adına olumlu ve olumsuz cümle kurulacak.

 

  1. Günlük rutinini anlatan resimli mini bir kitap hazırlama (Ünite 4 – My Daily Routine)
  • Bir gün anlatılacak.
  • Görsel kullanılacak.
  • Cümleler geniş zaman (The Simple Present Tense) yapısında olacak.
  • Örneğin; I wake up at 7 o’clock. – görsel etc.

 

  1. Saat maketi hazırlama (Ünite 4 – My Daily Routine)
  • Mukavva gibi sert bir ürün ile bir saat maketi hazırlanacak.
  • Hazırlanan saat maketiyle birlikte saatler konusu anlatılacak.
  • Örnek 10 soru-cevap cümlesi yazılacak.

A: What time is it?

B: It is half past three.

  1. Hastalıklarla ilgili bir poster hazırlama (Ünite 5 – Health)
  • En az 15 hastalık içerecek.
  • Görsel kullanılacak.
  • “Hangi hastalık halinde neye ihtiyacımız olur?” sorusuna cevap olacak şekilde durum-öneri cümleleri yazma.
  • Örneğin;

I have a sore throat. &#;> You shouldn’t drink cold water.

I have a toothache. &#;> You should see a dentist.

I have a runny nose. &#;> You should get a napkin.

 

  1. Okulda en sevilen film üzerine anket yapma (Ünite 6 – Movies)
  • Sorular İngilizce hazırlanacak ve cevaplar İngilizce olacak.
  • Örneğin;

A: What is your favourite movie type?

B: I like / My favourite movie type is ……. (action, comedy, horror etc.)

  • Sorular en az 30 kişiye sorulacak. (üstteki örnek gibi 30 farklı diyalog anlamına geliyor.)
  • Cevaplar sonucu en çok sevilen film belirlenecek.

 

  1. Davetiye (invitation card) ve takvim (calendar) hazırlama (Ünite 7 – Party Time)
  • yılına ait bir takvim hazırlanacak ve üzerinde doğum gününüz işaretlenecek.
  • Ayrıca kendi doğum gününüz için bir davetiye hazırlayacaksınız.
  • Doğum günü kartınızda;

date (tarih), place (yer), time (saat), your name (isminiz) mutlaka olacak.

 

  1. Resimli sözlük hazırlama (Ünite 8 – Fitness)
  • Defterinize yazdırmış olduğum “Fitness” ünitesi kelimelerinden yararlanarak resimli bir sözlük oluşturulacak.
  • El kitabı ya da poster şeklinde olabilir.
  1. Resimli sözlük hazırlama (Ünite 9 – The Animal Shelter)
  • Defterinize yazdırmış olduğum “The Animal Shelter” ünitesi kelimelerinden yararlanarak sadece öğrendiğiniz hayvanlarla ilgili resimli bir sözlük oluşturulacak.
  • Oradan 3 hayvan seçilecek ve seçtiğiniz hayvanlarla ilgili ayrı ayrı 3 tane kitap ayracı yapılacak.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

  • BAŞLIK – 10 PUAN
  • İÇERİK VE DÜZEN – 30 PUAN
  • GÖRSEL MATERYAL KULLANIMI VE YARATICILIK – 20 PUAN
  • YAZIM VE İMLA VE DİL BİLGİSİNİN DOĞRU KULLANIMI – 20 PUAN
  • ARAŞTIRMA VE KAYNAK KULLANIMI – 10 PUAN
  • ZAMANINDA ÖDEV TESLİMİ ve ÖDEVİN DOĞRULUĞU – 10 PUAN

İngilizce Dersi 5. Sınıf Performans Ödevi Konularını indirmek için alttaki butonu monash.pwzce Dersi 5. Sınıf Performans Ödevi Konuları PDF İndir

FacebookTwitterPinterestWhatsAppTelegram

Varlıkları ifade etmek istediğimizde onların ismini söyleriz: Ahmet, kalem, masa, çiçek vb.
&#;Hasan kalemi aldı.&#; cümlesini bazen varlığın yerine farklı kelimeler kullanarak ifade ederiz, örneğin &#;Hasan onu aldı.&#; deriz. &#;Hasan onu aldı.&#; dediğimizde &#;onu&#; sözcüğünün &#;kalem&#; sözcüğü yerine kullanıldığını anlarız. Bu şekilde ismin yerine kullanılan kelimelere zamir (adıl) adı verilir.

 >  Zamirler, yerini tuttukları varlıklara ve özelliklerine göre 2 ana başlıkta incelenir:

Zamir Kavram Haritası

1. Sözcük Durumundaki Zamirler

Kişi (Şahıs) Zamirleri

İnsan isminin yerini tutan kelimelere kişi zamiri denir. Üç tekil, üç de çoğul olmak üzere toplam altı tane şahıs zamiri vardır:

1. tekil kişi → ben
2. tekil kişi → sen
3. tekil kişi → o

1. çoğul kişi → biz
2. çoğul kişi → siz
3. çoğul kişi → onlar

 

 UYARI  Zamirler isim çekim eklerini alabilirler. Bu yüzden kişi zamirleri karşımıza çekim eki almış şekilde çıkabilir.

ben + e → bene → bana
sen + i → seni
o + (n)dan → ondan
biz + im → bizim
siz + de → sizde
onlar + ı → onları

Örnek(ler)

» Pikniğe sadece Enes katılmadı. → Pikniğe sadece o katılmadı.
»Benim taşıdığım kutu çok ağır, senin taşıdığın kutu çok hafif.
» Annem bana hediye almış.
»Sizi ben de görmek istiyorum.
» Taraftar olarak biz onlardan çok farklıyız.

 

 NOT  &#;Kendi&#; sözcüğü de şahıs zamirleri içinde değerlendirilir ve bu zamire &#;dönüşlülük zamiri&#; adı verilir.

Örnek(ler)

» Bırakın tüm işleri kendi yapsın.
» İnsan kendini düşünmeli bazen.

 

 İşaret (Gösterme) Zamirleri

Varlıkların adını söylemeden, onları işaretle göstermeye yarayan sözcüklere işaret zamiri denir. &#;Bu, şu, o, bunlar, şunlar, onlar, buraya, şuraya, oraya, burası, şurası, orası, öteki vb.&#; işaret zamirleridir.

Örnek(ler)

»Şunları arkadaşlarım için alayım.
» Ahmet Beyler buraya on yıl önce taşınmış.
» Size ait olan kitaplar orada.
»Bu, yapılacak işlerin listesi.

 

 NOT  &#;O&#; ve &#;onlar&#; sözcükleri hem işaret hem de kişi zamiri olarak kullanılabilirler. Bu kelimeler insan isminin yerini tutuyorsa şahıs zamiri, insan dışı varlıkların yerini tutuyorsa işaret zamiridir.

Örnek(ler)

»Onu kütüphanede çalışırken görmüşler. (İnsan ismi yerine kullanıldığı için kişi zamiri)
»Onu cüzdanıma koyarken düşürmüşüm. (İnsan dışı varlık (para, fotoğraf vb.) yerine kullanıldığı için işaret zamiri)

 

 NOT  &#;Bu, şu, o&#; sözcükleri bir isimden önce kullanılıyor, o ismi etkiliyorsa bu sözcükler zamir olmaktan çıkar, işaret sıfatı olurlar.

Örnek(ler)

»Bu telefon babama ait. (&#;telefon&#; sözcüğünü işaret ettiği için işaret sıfatı)
»Bu babama ait. (bir ismin yerini tuttuğu için işaret zamiri)

 

Belgisiz Zamirler

Varlıkların yerini tutmalarına rağmen hangi varlığın yerine kullanıldığı tam ve açıkça belli olmayan sözcüklere belgisiz zamir denir. &#;Bazıları, biri, kimi, hepsi, herkes, kimse, birçoğu, birkaçı, şey vb.&#; sözcükler belgisiz zamirlerdir.

Örnek(ler)

» Testteki sorulardan birkaçı çok kolaydı.
» Olanları kimse anlamıyordu.
»Biri telefonuma çağrı bırakmış.

Belgisiz zamir karikatürü

 

 NOT  Belirsizlik bildiren sözcükler bir isimden önce kullanılıyor, o ismi etkiliyorsa bu sözcükler belgisiz sıfat, bir ismin yerini tutuyorsa belgisiz zamir olur.

Örnek(ler)

»Bazı veliler toplantıya katılmadı. (&#;veliler&#; sözcüğünü belirttiği için belgisiz sıfat)
»Bazıları toplantıya katılmadı. (bir ismin yerini tuttuğu için belgisiz zamir)

 

Soru Zamirleri

İsimlerin yerini soru yoluyla tutan sözcüklere soru zamiri denir. &#;Ne, kim, kimi, hangisi, kaçı, nereye, nerede, nereden vb.&#; sözcükler soru zamirleridir.

Örnek(ler)

» Dolaptaki karpuzu kim yedi?
» Marketten neler aldınız?
» Bu saate kadar nerede kaldın?

 

 NOT  Soru bildiren sözcükler bir isimden önce kullanılıyor, o ismi etkiliyorsa bu sözcükler soru sıfatı, bir ismin yerini tutuyorsa soru zamiri olur.

Örnek(ler)

»Hangi soruyu yanlış yaptın? (&#;soru&#; sözcüğünü belirttiği için soru sıfatı)
»Hangisini yanlış yaptın? (bir ismin yerini tuttuğu için soru zamiri)

 

2. Ek Durumundaki Zamirler

İyelik (Aitlik) Zamirleri

Ek halinde olup getirildiği ismin hangi şahsa ait olduğunu bildirir. Bunlar aynı zamanda iyelik ekleridir.

1. tekil şahıs iyelik eki → -(i)m
2. tekil şahıs iyelik eki → -(i)n
3. tekil şahıs iyelik eki → -ı, -i, -u, -ü, -(s)ı, -(s)i, -(s)u, -(s)ü

1. çoğul şahıs iyelik eki → -(ı)mız, -(i)miz, -(u)muz, -(ü)müz
2. çoğul şahıs iyelik eki → -(ı)nız, -(i)niz, -(u)nuz, -(ü)nüz
3. çoğul şahıs iyelik eki → -ları, leri

» (benim) defterim
» (senin) defterin
» (onun) defteri
» (bizim) defterimiz
» (sizin) defteriniz
» (onların) defterleri

» Kalemim kırılmış.
» Dün evlerine misafir oldum.

 

 UYARI  3. tekil şahıs iyelik eki &#;ı, i, u, ü&#; ile belirtme hal eki olan &#;ı, i, u, ü&#; birbiriyle karıştırılmamalıdır.

Bu iki eki karıştırmamak için eki alan kelimenin başına “onun, onların” kelimelerinden uygun olanı getiririz. Cümlenin anlamında herhangi bir bozulma olmuyorsa o ek iyelik ekidir, cümlenin anlamında bozulma oluyorsa hal ekidir.

Örnek(ler)

» Telefonu benim telefonumdan hızlıydı.
Bu cümlede &#;telefonu&#; sözcüğünün başına &#;onun&#; getirebiliyoruz: &#;Onun telefonu benim telefonumdan hızlıydı.&#; Bu yüzden &#;-u&#; eki iyelik ekidir.
» Telefonu yere düşürdü.
Bu cümlede &#;telefonu&#; sözcüğünün başına &#;onun&#; getiremiyoruz: &#;Onun telefonu yere düşürdü.&#; Bu yüzden &#;-u&#; eki hal ekidir.

 

İlgi Zamirleri

Cümlede daha önce geçmiş bir ismin yerini tutan &#;-ki&#;  eki ilgi zamiridir. Bu zamir kendinden önceki kelimeye bitişik yazılır.

Örnek(ler)

»Benim kalemim kırmızı, seninkisiyah.
Bu cümlede &#;kalem&#; sözcüğü iki kere tekrarlanmayarak &#;-ki&#; eki &#;kalem&#; sözcüğünün yerine kullanılmıştır. &#;-ki&#; eki ismin yerine kullanıldığı için ilgi zamiridir.

» Benimki kırıldı, senin bardağını kullanabilir miyim?
» Senin notların benimkinden yüksek.

 

 UYARI  İlgi zamiri olan &#;-ki&#;, bağlaç olan &#;ki&#; ve sıfat yapan &#;-ki&#; eki ile karıştırılmamalıdır.

Örnek(ler)

»Evdeki hesap çarşıya uymaz. (&#;hesap&#; sözcüğünü nitelediği için sıfat yapan &#;-ki&#;)
» Şemsiyen yoksa benimkini alabilirsin. (&#;şemsiye&#; sözcüğü yerine kullanıldığı için ilgi zamiri)
» O kadar geveze ki hiç susmayacak sandım. (cümleleri birbirne bağladığı için bağlaç)

SÖZCÜK TÜRLERİ KONUSUNUN TÜM BAŞLIKLARI
İsim Konu Anlatımı
Zamir Konu Anlatımı
⇒ Sıfat Konu Anlatımı
Zarf Konu Anlatımı
Edat Konu Anlatımı
Bağlaç Konu Anlatımı
Ünlem Konu Anlatımı
Fiil Konu Anlatımı
Fiilimsi Konu Anlatımı

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır