Sayfamıza Arkadaşlarımızı DAVET EDELİM LÜTFEN Burada yazılı veye görsel mecraların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Her hakkı saklıdır © Beykozlu19
OKULUMUZ HAKKINDA
Okulumuz İstanbul ilinin Beykoz İlçesine bağlı Gümüşsuyu Mahallesi Kelle İbrahim Caddesinde bulunmaktadır. Beykoz'a İstanbul'un her yerinden ulaşmak mümkündür. Anadolu Yakasından ulaşım için Tuzla üzerinden 2. Çevreyolu takip edilerek Kavacık istikametine oradan da Beykoz istikametine herhangi otobüs veya dolmuş ile kolayca gelinebilir. Avrupa yakasından ulaşım için ise Taksim üzerinden Beykoz otobüsleri; Beşiktaş üzerinden Üsküdar vapurları oradan da Üsküdar-Beykoz otobüsleri tercih edilebilir. Özel araç ile ulaşım için Kavacık istikametinden Beykoz yönüne hareket edilerek okulumuza ulaşmak mümkündür.
Okulumuz Beykoz sahil yolunda Sultaniye parkı ile Beykoz Belediyesi arasında yaklaşık m2 bir alan üzerine 5 adet ayrı blok şeklinde yerleşmiş durumdadır. Ayrıca Boğazda sahile cepheli m2 ve Riva Çayağzı Mevkii 2. koyda 62 m2’lik Kıyı Tesis ve Eğitim sahalarımız mevcuttur. Toplam alanımız m2’dir.
Okulumuzun yerleşim yeri olan Beykoz İstanbul'un Anadolu yakasında bulunan ilçelerinden biridir. Beykoz İstanbul boğazının Karadeniz'e açılan kapısıdır. Kadıköy'e 25km Taksim'e 20km mesafededir. Okulumuz bünyesinde 16 daireden oluşan lojman bulunmaktadır. Ayrıca 3 adet misafirhane bulunmaktadır. Beykoz'da ev kiraları yaklaşık olarak TL ile TL arasında değişmektedir.
TARİHÇESİ
İstanbul da Balıkçılık ve Su Ürünleri Sanat Enstitüsünün kurulması bütçe yılı yatırım programları içerisinde yer almış, aynı yıl bütçeden ilk ödenek ayrılmıştır. Okul için seçilen yerin kamulaştırma ve inşaat işlemleri – yılları arasında devam etmiştir. Türk hükümeti ile Japon hükümeti arasındaki işbirliği anlaşmasına uygun olarak Japon uluslararası iş birliği kuruluşu (JİKA) tarafından yılında bir danışman uzmanı Türkiye ye gönderildiği, zaman zaman kuruluş temsilcilerinin katıldığı danışma kurulu toplantıları düzenlenmiştir. Çalışmaların gözden geçirildiği, Mayıs yılında avlama, üretme, işleme konularında projeye katılmak üzere gelen dört Japon uzman tarafından, okulun kendi ülkelerindeki sisteme uygun olarak ekonomik karlılığa yönelik bir projeye dönüştürülmesi önerilmiştir.
1 Haziran gün ve sayılı bakanlığımız emri ile – Eğitim-Öğretim yılında okula öğrenci alınacağı duyurulmuştur. 5–6 Temmuz günlerinde İstanbul ili dahil 6 kıyı ilden öğrencinin eleme imtihanına katıldığı, ancak 11 Eylül tarihinde Devlet Planlama Teşkilatında okulun genel durumu ile ilgili yapılan toplantıda, okul yerinin üretme balıkçılığı işletmesi kurmaya yetecek sudan mahrum olduğu dile getirilerek, Balıkçılık eğitiminin Beykoz’da yapılamayacağı görüşü ile konunun Tarım Bakanlığı bünyesindeki ziraat okullarından birine aktarılması tezinin ortaya atıldığı, bu durum karşısında Bakanlığımızın 23 Eylül gün ve sayılı emirleri ile – Eğitim-Öğretim yılında açılışı durdurulmuştur. Ancak daha sonra 20 Eylül gün ve sayılı bakanlığımız emirleriyle “Balıkçılık ve Su Ürünleri Meslek Lisesi” adı verilerek, okulun 1 Ekim tarihinde açıldığı; – Eğitim-Öğretim yılında “Avlama” bölümüne (21 öğrenci), “Elektrik” bölümüne(25 öğrenci, “Elektronik” bölümüne ( 30 öğrenci) seçme ve sıralama sınavı ile alınmıştır Eylül gün ve sayılı Talim ve Terbiye Kurulu kararı ile okulun müfredat programları ve yönetmeliği tasdik edilmiş, yönetmelik 5 Ekim gün ve sayılı resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Okulun Tarım Bakanlığına devredilmesi hakkındaki 7/ sayılı kararname 31 Ekim gün ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır. Bu kararnameden sonra yatırımlar durdurulmuş, yatılı öğrenci alma yetkisi Tarım Bakanlığına verilmiştir.
Daha sonra Avlama bölümünün adı bölümde verilmekte olan gemicilik ve denizcilik eğitimini belirtmek hem de Gemi Adamı Yetki Belgesi alınmasını sağlamak amacıyla “Güverte-Avlama Bölümü” olarak değiştirilmiş;– Eğitim-Öğretim yılında “Su Ürünleri”,– yılında da “Besin Endüstrisi Bölümü” açılmıştır. yılında da “Gemi Makineleri Bölümü” – Eğitim-Öğretim yılında “Bilgisayar”, “Gemi Elektroniği ve Haberleşme”, “Kimya” ve “Makine Ressamlığı” Bölümleri açılmıştır. Ancak – Eğitim-Öğretim yılında Gemi Elektroniği ve Haberleşme bölümü kaldırılmış, Güverte-Avlama bölümünün adı ise sadece Güverte bölümü şekline dönüştürülmüştür. Böylece okulumuz toplam dokuz bölüm ve öğrencisi ile eğitim ve öğretimine devam etmektedir.
JİKA tarafından – yıları arasında Türkiye’ye 23 Japon uzman ve teknisyen gönderilmiş, okulumuz 18 öğretmen ve yöneticisi ise eğitim amaçlı Japonya’ya gönderilmiştir. Yeterli sayıda ve çok değerli makine, tesis, Eğitim-Öğretime ilişkin araç-gereç ile 13,90 metre boyunda 5 gros ton kapasiteli ve 39 beygir gücünde bir fiberglas tekne, ayrıca 6 metre 15 BB. (yamaha) kıçtan takmalı deniz motoru, 9 metre 5 çifte kürekli filika Japon hükümetince gönderilmiştir. Böylece Balıkçılık ve Su Ürünleri Meslek Lisesi, ülkemizin denizcilik, gemicilik, su ürünleri ve gıda teknolojisi alanlarında, mevcut deniz kaynaklarımızın değerlendirilmesinde etkinlik gösteren elemanlar yetiştirme gayesiyle, yılında Türk-Japon Hükümetleri işbirliğiyle kurulmuştur.
Adres: Gümüşsuyu Mahallesi Kelle İbrahim Cad No: 47 Beykoz/İstanbul, İstanbul
İnternet Sayfası
Bilgileri Güncelle
Resim & Açıklama Ekle
Gümüşsuyu , Beykoz , İstanbul
Beykoz Barbaros Hayrettin Paşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, 32 sınıf, öğretmen ve öğrenciyle faaliyet gösteren ve Beykoz ilçesinde yer alan tam zamanlı bir devlet okuludur. Beykoz Barbaros Hayrettin Paşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Merkezi Sınavla Öğrenci Alan Okullar listesinde yer almaktadır. Okulda yabancı dil olarak İngilizce öğretilmektedir. Beykoz Barbaros Hayrettin Paşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, taban puanı olarak öne çıkmaktadır. Okulun alanı Denizcilik Alanıdır.
Okullara ait bilgiler, yılına ait MEB ve ÖSYM verileri baz alınarak derlenmiş ve seafoodplus.info’un detaylı saha araştırmaları sonucu oluşturulmuştur.
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı
Bölüm Öğrencisi
Bölüm Öğretmeni
Eğitim Danışmanı