okul öncesi gelişim dosyası örnekleri / 2. DÖNEM OKUL ÖNCESİ GELİŞİM RAPORU ÖRNEKLERİ

Okul Öncesi Gelişim Dosyası Örnekleri

okul öncesi gelişim dosyası örnekleri

Okul Öncesi Karne Örnekleri

Okul öncesi karne örnekleri çocuk yaş gruplarına göre değişiklikler gösterebilmektedir. Okul öncesi eğitim kurumları tarafından hazırlanan kapaklar içerisine yerleştirilen gelişim raporları (karne) çocuğun o yıl içerisinde göstermiş olduğu gelişimi ailesine sunan bir belge niteliğindedir.

Okul öncesi eğitim son derece önemlidir. Çocukların gelişimine yaptığı katkı oldukça büyüktür. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan müfredata göre verilen eğitimler neticesinde sömestre ve yılsonu tatilinde çocuklar ile ilgi gelişim raporu ailelere sunulmaktadır.

Aynı zamanda okul öncesi çocukların karne heyecanı yaşamasını da sağlayan bu etkinlik ile gelişim raporları birbirinden renkli dosyalar içerisinde çocuklara verilmektedir.

Hazırlanan dosyalar üzerinde birbirinde farklı karakterlerde yer alabilmektedir. Okul öncesi boş karne örnekleri sınıf içerisinde öğrenciler ile boyanmakta ya da çeşitli şekillerde de süslenebilmektedir. Hazırlanan bu karne dosyaları içerisine gelişim raporları eklenerek yılsonunda ve sömestre tatili öncesinde öğrencilere verilmektedir.

Gelişim Raporu

okul öncesi karne örnekleri

İlk ve orta öğretim öğrencilerinin karne aldıkları dönemde okul öncesi eğitim alan çocuklara da bireysel gelişim raporları verilmektedir. Eğitim hayatının başında olan çocukların aldıkları bu raporlar ilk karne heyecanı olarak da oldukça önemli bir etkiye sahiptir.

Çocukların güçlü yanlarının ve geliştirilmesi gereken yanlarının belirtildiği gelişim raporları bu açıdan oldukça önemlidir.

Son olarak çocukların duygusal, bilişsel, psikomotor ve sosyal gelişimi ile ilgili bilgi, beceri ve davranış kazanımlarının bir özeti olan gelişim raporları, ailelere yol göstermesi açısından önemlidir.

Okul Öncesi Karne Örnekleri Nelerdir?

Okul öncesi karne örnekleri pdf olarak hazırlanmakta ve genellikle verilen karne ya da raporların bir dosya içerisine konulması ile çeşitlenmektedir. Hazırlanan karne dosyaları çocuklara hitap edecek şekilde belirlenmekte ve her yaş grubu için farklı özelliklerde hazırlanmaktadır. Aynı zamanda okul öncesi karne örnekleri arasında;

  • Kar tanesi desenli karne dosya kapağı.
  • Çeşitli hayvanların figürleri ile çeşitlendirilmiş karne dosya kapağı örnekleri.
  • Çizgi film karakterleri ile çeşitlendirilmiş karne dosya kapağı örnekleri.
  • Çanta şeklinde hazırlanmış karne dosya kapağı örnekleri.
  • Eğlenceli olarak hazırlanmış karne yüzükleri.
  • Mevsimleri ve doğayı ifade eden karne dosya kapağı örnekleri
okul öncesi karne örnekleri çalışması

Okul Öncesi Karne İçeriği Nasıldır?

Okul öncesi karneler bir dosya şeklinde hazırlanmaktadır. Dosya kapağı üzerinde o dönem için uygun görülen figür ya da resim yer almaktadır. Ayrıca birbirinden farklı renlerde karnede kullanılmıştır.

Karne kapağı üzerinde öğrencinin resmi, adı ve soyadı, okulu, öğretmen adı ve ders yılını belirten bölümler bulunmaktadır.

Karne içeriğinde pek çok bölüm yer almakta ve her bölüm kendi içerisinde farklı başlıklara sahiptir. Karne içeriğinde yer alan bölümler şu şekildedir;

  • Sosyal ve duygusal gelişim.
  • Bilişsel gelişim.
  • Dil gelişimi.
  • Öz bakım gelişimi
  • Faaliyetlere katılım.
  • Sağlık
  • Yorum

Sosyal ve duygusal gelişim bölümü içerisinde yer alanlar şu şekildedir;

  • Okula uyum sağlama.
  • Arkadaş ilişkileri.
  • Aile ve yetişkin ilişkileri
  • Öğretmen ilişkisi.
  • Sorumluluk alma.
  • Kendine güven.
  • Paylaşımda bulunma.
  • Yardımlaşma.
  • İşbirliği.
  • Kurallara uyum.
  • Başladığı işi bitirme.

Bilişsel gelişim bölümü içerisinde yer alanlar şu şekildedir;

  • Sayıları tanıma.
  • Renkleri tanıma.
  • Şekilleri tanıma.
  • Kavramları tanıma.
  • İlgi süresi.

Dil gelişimi bölümü içerisinde yer alanlar şu şekildedir;

  • Kendini ifade etme.
  • Düzgün konuşma.

Öz bakım bölümü içerisinde yer alanlar şu şekildedir;

  • Temizlik
  • Tuvalet
  • Yemek
  • Yardımsız giyinme.
  • Araç gereç kullanma.

Faaliyete katılım bölümü içerisinde yer alanlar şu şekildedir;

  • Sanat etkinlikleri.
  • Müzik ve dramaya katılım.

Sağlık bölümü içerisinde yer alanlar şu şekildedir;

  • Genel sağlık durumu.
  • Boy kilo.
  • Okula gelinmeyen gün sayısı

Yorum bölümü içerisinde yer alanlar şöyledir;

Öğretmenin öğrenci hakkında ki görüşlerini belirttiği alandır.

Karne örnekleri okul öncesi oldukça çeşitli görsellere sahip olabilmektedir. İçeriği kurumlara göre ufak değişiklikler yaşasa da genel hatları ile belirtildiği şekildedir.

Okul öncesi karne örnekleri görsellikleri ile de çocuklar tarafından oldukça fazla bir şekilde beğenilmektedir.

Bir Cevap Yaz


Gelişim Raporlarını hazırladığınız bugünlerde seafoodplus.info ekibi olarak Okul öncesi eğitim uzmanları rehberliğinde örnek formlar oluşturduk.

Her öğrencinin gelişimi bireysel olarak devam etse de arkadaşları ile paralellik gösteren noktalar olabilir. Bireysel farklılıklara mutlaka yer vermeliyiz.


Eğer öğrencimizin gelişiminde desteklenmesine ihtiyaç duyduğu alanlar varsa bunları çaba gösterir, desteğe ihtiyaç duyar, özen gösterir, rehberliğe ihtiyaç duyar gibi uygun ifadeler kullanmanızı,


Öğrencimizin gelişimi yaş gelişim özelliğinden öndeyse,  model olur, özgün ürünler oluşturur gibi ifadeler kullanmanızı öneriyoruz.


Sizlere 2. Dönem kullanılması muhtemel kazanım ve göstergelerden yola çıkarak bireysel farklılıklara göre örnek ifadeler oluşturduk. Öz bakım alanı her kuruma göre farklılıklar gösterdiğinden sizlere önerimiz sadece gözlemlediğiniz göstergelere yönelik olarak yazmanızı öneriyoruz.

Hepinize şimdiden iyi tatiller diliyoruz.

Siz tatildeyken biz sizin için çalışıyor olacağız :) 


 

3 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN:  Nesne ve varlıkların büyüklüğünü,uzunluğunu,sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri seafoodplus.infoerle  örüntü oluşturur. Problem durumlarına çözüm üretir. İleriye doğru birer birer ritmik seafoodplus.info, durum, olaya dikkatini verir.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Denge gerektiren hareketleri yapar. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. : Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.  Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

seafoodplus.info

 

4 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN: Nesnelerle toplama ve çıkarma yapar. Nesne ve varlıkların dokusunu, sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Nesne ya da varlıkları miktarlarına, ağırlıklarına ve renk tonlarına göre sıralar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri uygular. Nesneleri standart olmayan nesneleri ölçer.  Nesnelerle  örüntü oluşturur. Problem durumlarına çözüm üretir. Nesnelerle grafik hazırlar.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur. Çevresindeki yazıları gösterir.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Çift-tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler. Denge gerektiren hareketleri yapar.  Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.  Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder.  Gerektiğinde liderliği üstlenir. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Düğme açar, kapar. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

seafoodplus.info

5 YAŞ

BİLİŞSEL ALAN: Nesnelerle toplama ve çıkarma yapar. Nesne ve varlıkların dokusunu, sesini, kokusunu, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler, bunlara göre eşleştirir ve gruplar. Nesne ya da varlıkları miktarlarına, ağırlıklarına ve renk tonlarına göre sıralar. Mekandaki konumla ilgili yönergeleri uygular. Nesneleri standart olmayan nesneleri ölçer.  Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturur. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar. Problem durumlarına çözüm üretir. Nesnelerle grafik hazırlar.


DİL GELİŞİMİ:  Sesleri ayırt eder. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. Konuşmayı başlatır, sürdürür ve sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Konuşmak için sırasını bekler. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Sözcüklerin başlangıç ve bitiş sözcüklerini söyler. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur Çevresinde bulunan yazılı materyaller hakkında konuşur. Okumanın günlük yaşamdaki önemini açıklar. Çevresindeki yazıları gösterir. Gördüğü yazının ne ile ilgili olduğunu tahminen söyler.


MOTOR GELİŞİM: Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. Belli bir yükseklikten atlar, iner Engelin üzerinden atlar. Çift-tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Sekerek belirli mesafede ilerler. Denge gerektiren hareketleri yapar.  Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.  Topu olduğu yerde ritmik olarak sektirir. Nesneleri toplar, kaptan kaba boşaltır, üst üste dizer, takar, ipe vb. dizer. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser, yapıştırır. Kalemi doğru tutar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.


SOSYAL GELİŞİM: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.  Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir. Sorumluluklarını yerine getirir. Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Sanat eserlerinin değerini fark eder. Grup önünde kendini ifade eder.  Gerektiğinde liderliği üstlenir. Başkalarıyla sorunlarını çözer.


ÖZ BAKIM BECERİLERİ: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Giysilerini çıkarır, giyer. Düğme açar, kapar. Ayakkabılarının bağcıklarını çözer, bağlar. Okuldaki eşyalarını özenle kullanır. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer.  Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösterir. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir. : Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.

seafoodplus.info

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir