3 sınıf tablo ve grafikler konu anlatımı / 3. Sınıf Matematik Nesne Ve Şekil Grafiği Oluşturma Tabloları Yorumlama konu anlatımı

3 Sınıf Tablo Ve Grafikler Konu Anlatımı

3 sınıf tablo ve grafikler konu anlatımı

İlkokul 3. sınıf matematik dersi, Tablo, Nesne ve Şekil Grafiği konu anlatımını bu sayfada bulabilir ve pdf olarak indirebilirsiniz.

TABLO, NESNE VE ŞEKİL GRAFİĞİ OLUŞTURMA

BU KONUDA NELER ÖĞRENECEĞİZ?
→ Nesne ve şekil grafiği oluşturma
→ Çetele ve sıklık tablosu oluşturma

Elimizdeki verileri tablo, nesne ve şekil grafiği şeklinde düzenleyerek bu verilerle ilgili daha kolay karşılaştırma ve yorumlama yapabiliriz. Şimdi aşağıda hazırlanmış tablo, nesne ve şekil grafiği ve tabloları inceleyelim.

Nesne Grafiği

Nesne grafiğinde veriler yerine günlük hayattan varlıkların resimleri kullanılır. Örneğin aşağıdaki gibi sevilen spor dalları için top kullanılmıştır.

Müdür Yardımcısı Adnan Bey, okulda açılacak kursları belirlemek için öğrencilere en sevdiği spor dallarını sordu. Verilen cevaplarla aşağıdaki nesne grafiğini oluşturdu.

Grafik: En Sevilen Spor Dalları Nesne Grafiği

3. Sınıf Nesne Grafiği

Adnan Bey, nesne grafiğinden faydalanarak aşağıdaki şekil grafiğini oluşturdu.

Şekil Grafiği

Şekil grafiğinde nesne grafiğinden farklı olarak veriler yerine istenilen şekiller kullanılır. Örneğin aşağıdaki grafikte sevilen spor dalları yerine yıldız kullanılmıştır.

Grafik: En Sevilen Spor Dalları Şekil Grafiği

3. Sınıf Şekil Grafiği

Grafiği yorumladığımızda aşağıdaki bilgileri elde edebiliriz.

  • Basketbolu seven kişi sayısı 4 X 9 = 36&#;dır.
  • Voleybolu seven kişi sayısı 3 X 9 = 27&#;dir.
  • Tenisi seven kişi sayısı 5 X 9 = 45&#;tir.
  • Futbolu seven kişi sayısı 6 X 9 = 54&#;tür.
  • En çok sevilen spor dalı futboldur.
  • En az sevilen spor dalı voleyboldur.
  • Okul mevcudu 36 + 27 + 45 + 54 = &#;dir.

Grafiklerdeki bilgilerden yola çıkarak çetele ve sıklık tabloları hazırlayalım. Her resim, 9 kişiyi göstermektedir. Öyleyse çeteleye her resim için 9 çizgi çizmeliyiz. Buna göre çetele tablosu yapalım.

Tablo: En Sevilen Spor Dalları Çetele Tablosu

3. Sınıf Çetele Tablosu

Her resim, 9 kişiyi göstermektedir. Buna göre sıklık tablosu yapalım.

Tablo: En Sevilen Spor Dalları Sıklık Tablosu

3. Sınıf Sıklık Tablosu

3. sınıf Tablo, Nesne ve Şekil Grafiği konusunu pekiştirelim.

Kategoriler 3. Sınıf Matematik

1. Tablo Okuma / Tablo Yorumlama / Tablo İnceleme

Bir tabloda verilen rakamlar, bilgilerin neyi ifade ettiğini çok iyi bilmeliyiz. Soldan sağa ve yukarıdan aşağıya bakarak neyin neye denk geldiğine bakmalıyız ve isteneni bulmalıyız.

Aşağıdaki tabloda, 4 futbolcunun bir sezon boyunca attıkları gol sayıları verilmiştir.
Tablo-Yorumlama

Bu tabloyu incelediğimizde şu yorumları yapabiliriz:
» En çok gol atan futbolcu Umut&#;tur.
» En az gol atan futbolcu Emre&#;dir.
» Burak, Emre&#;den 1 gol fazla atmıştır.

Bu tablodan çıkaramayacağımız yorumlar ise:
» En güzel golü Selçuk atmıştır.
» Umut&#;un attığı gol sayısı Emre&#;nin attığı gol sayısının iki katıdır.

2. Grafik Okuma / Grafik Yorumlama / Grafik İnceleme

Bir grafikte verilen işaret ve şekillerin neyi ifade ettiğini çok iyi bilmeliyiz. Soldan sağa ve yukarıdan aşağıya bakarak neyin neye denk geldiğine bakmalıyız ve isteneni bulmalıyız.

Grafik-Yorumlama

Yukarıdaki sütun grafiğinde beş arkadaşın bir yılda okudukları kitap sayıları verilmiştir.

Bu grafiği incelediğimizde şu yorumları yapabiliriz:
» En çok kitabı Tuba okumuştur.
» En az kitap okuyan Ali&#;dir.
» Enes ve Sevgi&#;nin okudukları kitap sayısı aynıdır.

Bu grafikten çıkaramayacağımız yorumlar ise:
» Merve en çok hikaye türündeki kitapları sevmektedir.
» Tuba&#;nın okuduğu kitap sayısı, Ali&#;nin okuduğu kitap sayısının iki katıdır.
» Erkekler kızlardan daha fazla kitap okumuştur.

GÖRSEL OKUMA KONUSUNUN TÜM BAŞLIKLARI
Görsel Okuma Konu Anlatımı
Trafik İşaretlerini Okuma Konu Anlatımı
Akıllı İşaretleri Okuma Konu Anlatımı
Harita ve Kroki Okuma Konu Anlatımı
Tablo ve Grafik Okuma Konu Anlatımı
Karikatür Okuma Konu Anlatımı

3. Sınıf Matematik Nesne Ve Şekil Grafiği Oluşturma Tabloları Yorumlama konu anlatımı

Haberin Devamı

 Şimdi bu konuda bir örnek yapalım ve nesne ve şekil grafiği nasıl oluşturulur inceleyelim.

Örnek: Bir okulda kurs açılacaktı ve bu kurs için öğrencilere hangi spor dalları sevildiği soruldu. Öğrenciler şu cevapları verdiler

Spor dalı Öğrenci sayısı

 Basketbol 4 öğrenci

 Futbol 6 öğrenci

 Voleybol 3 öğrenci

 Tenis 5 öğrenci

 Gördüğümüz gibi yukarıda bir tablo oluşturduk ve farklı spor dalları üzerinden öğrencilerin hangi sporları sevdiğine baktık. Böylece kaç tane öğrencinin hangi spor dalını sevdiğini şimdi öğrenmiş olduk. Şimdi bunun üzerinden bir grafik oluşturabiliriz.

Grafik oluşturma: Yukarıdaki verileri inceleyerek bir grafik oluşturabiliriz. Öncelikle grafik oluştururken bir dikey bir de yatay doğru çizelim. Daha sonra bu doğruların mutlaka kesişmesine dikkat edelim. Dikey kesim öğrenci sayısı olacak. Yatay kesimi ise spor dalları olacak. Yatay kısımda sırasıyla spor dallarını yazacağız. Öğrenci sayısına ise sıfır noktasından başlamak suretiyle yukarı doğru 18’e kadar toplamda 18 öğrenciyi yazacağız.

 Daha sonra her spor dalının üzerinden dikey bir çizgi çekeceğiz. Bu çizgileri hangi spor dalını kaç tane öğrenci tercih etmiş ise buradaki sayı ile kesiştireceğiz. Bu kesişme mutlaka dik bir kesişme olmalıdır.

Haberin Devamı

 İşte bu şekilde kolayca grafiğimiz oluşturabilir ve artık öğrencilerin sevdiği spor dallarını yorumlama şansını elde edebiliriz. Bu yorumları yaparken tabloyu kullandık ve grafiği oluşturduk. Şimdi artık hangi kursların açılabileceğini grafiğe bakarak inceleyebilir ve yorumlama ile beraber daha iyi anlayabiliriz.

 Bu şekilde birçok farklı konu üzerinden tablo oluşturabilir ve daha sonra tabloya bakarak bir grafik elde etme şansını elde edebilirsiniz. Bu sayede eldeki verileri karıştırmadan çok daha etkin bir şekilde yorumlama gerçekleştirebilirsiniz.

Not: Grafik oluştururken dikkat etmeniz gereken çok önemli bir husus bulunmaktadır. Mutlaka hem yatay hem de dikey olarak elde ettiğimiz veriler arasındaki mesafe aynı olmalıdır. Bu aralıkları eşit oranda tutmalı ve düzgün bir şekilde yerleştirmelisiniz. Böylece verileri karıştırmadan çok daha düzgün bir şekilde yatay ve dikey doğrultuda verileri birleştirmeniz mümkün.

Haberin Devamı

 Aynı zamanda yukarıdaki verileri kullanarak bir çetele oluşturabilirsiniz. Yani bir tablo üzerinden hangi spor dallarına hangi öğrencilerin sevdiğine dair çetele elde etmeniz mümkün. Ayrıca yine bu grafiğe bakarak sıklık tablosunu da elde edebilirsiniz.

 Şimdi siz de başka bir örnek alın ve öncelikle bunu düzgün biçimde tablo haline getirin. Daha sonra bu tablo üzerinden dikkatli bir şekilde grafiği oluşturun. Artık grafiği kolay bir şekilde yorumlayabilir ve verileri karıştırmadan inceleme şansını elde edebilirsiniz.

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır