aöf uygarlık tarihi soruları / Uygarlık Tarihi Çıkmış Sorular – Auzef Çıkmış Sorular, Deneme

Aöf Uygarlık Tarihi Soruları

aöf uygarlık tarihi soruları

AÖF Online Eğitim Seti

AÖF Online Eğitim Seti uzman öğretmenlerimiz tarafından profesyonel TV stüdyolarda HD kameralar ile çekilerek hazırlanmıştır. Üniteler sorular üzerinden konu anlatılarak çözülmüştür. Siz değerli öğrencilere için konu anlatımında özel teknikler kullanılmıştır. Türkiye’de ve Dünyada ilk olan mobil uygulamamız ile siz değerli öğrenciler artık cep telefonlarından veya tabletlerden eğitiminize kolay bir şekilde ulaşacaksınız. Öğretmenlerimizin etkili anlatımı sayesinde konuları çok kolay anlayarak sınavlarınızda çok başarılı olacaksınız. 7/24 365 gün boyunca sınırsız kullanım hakkına sahipsiniz.

Derslerin tamamı görüntülü konu anlatımı ve soru çözümlerinden oluşmaktadır. Derslere saatler harcayarak vakit kaybetmenizi engelleyip en etkili ve kolay öğrenme metotları ile kısa sürede konulara hakimiyetinizi sağlamaktayız. gAkademi online eğitim platformu uygulamasında bulabileceğiniz tüm özellikler aşağıda yer almaktadır.

Online Eğitim Seti Süresi ve Kullanımı
Online Eğitim Setimizin süresi 12 aydır sınırsız bir şekilde bu süre içerisinde izleme imkanına sahipsiniz. Anlamadığınız konuları tekrar tekrar izleme istediğiniz zaman durdurup not alma imkanına sahipsiniz. Online Eğitim Platformunda izlediğiniz videoların raporlarını görebilir ve yarım kalan videoları kaldığınız yerden izlemeye devam edebilirsiniz. Başarınızı ölçebilir anlamadığınız konuların videolarını tekrar tekrar izleyebilirsiniz.

Online Eğitim Seti Hangi Ortamlarda Çalışmaktadır?
gAkademi Online Eğitim Seti internetin olduğu tüm ortamlarda çalışmaktadır. Cep Telefonu, Bilgisayar, Laptop, Akıllı TV, Playstation gibi internet ortamlarına bağlanabilen tüm cihazlardan izleme imkanı. Mekan sınırı olmadan istediğiniz zaman istediğiniz yerden izleme imkanına sahipsiniz. Online Eğitim Online eğitim zaman ve mekandan bağımsız kişilerin birbirinden ve öğrenme kaynaklarından uzak olduğu eğitim modelidir.

Online uzaktan eğitim teknolojinin gelişmesi ile birçok yenilik meydana gelmiştir. Online eğitim son yıllarda teknolojinin gelişmesi ile meydana gelen yeniliklerden biridir. Ders veren kişinin ve öğrencinin aynı ortamda bulunmadığı eğitim sistemine online eğitim denir. Online eğitim günümüz eğitim sistemini oldukça iyi anlatan bir durumdur. Her öğrenci ve her kişi pandemi sürecinde bütün eğitimlere online eğitim şeklinde devam etmiştir. Bu da kişilerin gelişimini engelleyen durumları ortadan kaldırmak için en iyi yöntemlerden biridir.

Uzaktan Online Eğitim Nasıl Yapılır?
Online eğitim teknolojinin gelişmesi ile hayatımıza giren bir eğitim sistemidir. Uzaktan olarak internet bağlantısı yoluyla yapılan online uzaktan eğitim, video, ses, bilgisayar ve çoklu organ teknolojisi gibi araçların yardımı ile yapılmaktadır. Özellikle tam zamanlı çalışanlar ve istedikleri eğitim için istedikleri mekana gitme durumu bulunmayanlar için online eğitim oldukça avantajlı bir durumdur.

gAkademi Online Eğitim Avantajları Nelerdir?
Online eğitim;

– Eğitimde fırsat eşitliği sağlar.
– Online, uzaktan eğitim kişinin kendi hızında öğrenmesine imkan sağlar.
– Hizmet içi eğitimler için kullanılabilen ekonomik bir yöntemdir.
– Örgün eğitimin ulaşım barınma beslenme gibi harcamalarına ortadan kaldırır.
– Zaman ve mekandan bağımsız olduğu için bölgesel ve coğrafi dezavantajları ortadan kaldırır.
– Engeli bulunan öğrencilere de eğitim hakkı tanır.
– Öğretim ortamı ve ders materyalleri için online eğitimde sınırsız erişim mümkündür.
– Online eğitim ekonomiktir.

TEKNOMEKTEP MOBİL UYGULAMASI (Eğitim Uygulaması)

Tekno Mektep Mobil Uygulama (Android):Tekno Mektep Android Uygulaması

TeknoMektep Mobil Uygulama (İOS):Tekno Mektep İOS Uygulaması

Video Dersler

Video Dersler

Tekno Mektep Uygulaması içerinde yer alan videoların tamamı uzman öğretmenlerimiz tarafından hazırlanmıştır. Videoların tamamı profesyonel TV stüdyolarında HD kameralar ile çekilerek hazırlanmıştır. Konu anlatımları detaylı ve anlaşılır bir şekilde hazırlanmıştır. Soru çözümleri detaylı bir şekilde çözülmüştür.

Teknomektep ile siz değerli kullanıcılarımıza teknolojiyi en iyi şekilde sunarak eğitiminizi 1 tık daha öteye taşıyoruz. Günümüzde bilgisayarların yerini artık cep telefonları ve tabletler almaya başladı. Teknomektep olarak bizde sizler için çalışarak eğitimi cebinize kadar getirdik. Herkese Eğitim, Her Yerde Eğitim sloganı ile çıktığımız bu yolda eğitimde mekan ve sınırı kaldırarak size en kaliteli şekilde eğitim alma imkanı sunmaktayız.

Online Sınav

Online Sınav

Tekno Mektep Mobil Uygulamamız içerisinde yer alan Online Sınav ile izlemiş olduğunuz konu videolarından sonra sizlere test soruları çözme imkanı sağlamaktadır. Tekno Mektep Online sınav ile her konu ile ilgili testlere ulaşabilir ve zaman periyotlu kendinizi sınayabilirsiniz. Sınav sonunda çözmüş olduğunuz soruların kaç tanesine yanlış cevap verdiğinizi, kaç soruya doğru cevap verdiğinizi görebilirsiniz.

Online Sınav ile çözmüş olduğunuz sınavlara tekrar tekrar girerek soru tiplerine aşina olacaksınız. Sınavlar ile ilgili detaylı rapor alabilir ve eksik olduğunuz konuları tespit ederek video kategorisinden ilgili konuları tekrar tekrar izleyerek açığınızı kapatabilirsiniz. Genel Denemeler kategorisi ile sınavlar için özel olarak hazırlanmış sorular sayesinde sistemin belli dönemlerde hazırlamış olduğu genel denemelere girerek başarı durumunuzu ölçme imkanına sahipsiniz.

Tekno Mektep Günün Sorusu kategorisinde ise sizlere özel hazırlanmış her güne bir soru mantığı bulunmaktadır. Günün sorusunu çözerek gün sonunda vermiş olduğunuz cevabın doğrumu yoksa yanlış olduğunu görebilir ve sorunun detaylı çözümünü sistemde görebilirsiniz.

Rehberlik Hizmeti

Rehberlik Hizmeti

Tekno Mektep Mobil Uygulaması içerisinde yer alan Rehberlik Hizmeti bölümünde rehberlik hizmeti sunmaktayız. Siz değerli kullanıcılarımız bizim için çok önemlisiniz. Rehberlik hizmetinde uzman Rehber Öğretmenlerimiz yer almaktadır. Rehber öğretmenlerimize takıldığınız noktaları sorabilirsiniz.

Örnek verecek olursak;
Üniversite sınavına hazırlanıyorsunuz ama hangi bölümü seçeceğiniz ile ilgili kafanızda karışıklık var ise durumunuzu detaylı bir şekilde bu bölümden rehber öğretmenimize yazarak gönderebilirsiniz. Rehber Öğretmenimiz size detaylı bir şekilde bilgilendirme yapacaktır. Bu sayede kafanız karışmayacak ilgili alana yoğunlaşıp ders çalışmanızı ona göre planlayacaksınız.

Raporlama Servisi

Raporlama Servisi

Tekno Mektep Raporlama Sistemi siz değerli kullanıcılarımıza detaylı raporlama hizmeti sunmaktadır. Raporlama hizmeti içerisinde video raporları ve sınav raporları yer almaktadır. Sistem içerisinde izlemiş olduğunuz videoların sürelerini detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Sistem de yer alan Teknox yapay zeka sistemi ile video raporunuzda başarı oranınızı görebilirsiniz. Teknox sayesinde yönlendirme yapılarak yetersiz olduğunuz konuları tekrar tekrar izleyerek daha başarılı olacaksınız.

Sınav raporlama kısmında çözmüş olduğunuz testlerin genel raporları yer almaktadır. Kaç sınav çözdüğünüz toplam soru adetleriniz, sorularda vermiş olduğunuz cevapların doğru oranı, yanlış oranı ve boş oranlarını rapor halinde göreceksiniz. Başarılı olmanız için sistem sizi sürekli yönlendirmektedir. Testleri tekrar tekrar çözerek başarı durumunuzu değiştirebilirsiniz. Soruları tekrar tekrar çözmeniz sizi soru tiplerine daha çok alıştırarak sınavlarda daha başarılı hale geleceksiniz.

Konu Özeti

Konu Özeti

Tekno Mektep Uygulaması ile siz değerli kullanıcılarımıza çok fazla özellikler sunuyoruz ki herşeyi bir arada görebileceksiniz. En büyük özelliklerden biri de konu özetleri kategorisi. Örnek ile size bunu açıklacağız. Üniversiteye hazırlanan bir sınav adayı matematik dersine mobil uygulamamızdan çalışıyor. Sayılar konusunu izledikten sonra kitaptan da takip etmek istiyor uygulamadan çıkıp kitaba bağlı kalıyor. Burada bunu ortadan uygulamamız kaldırıyor.

İzlemiş olduğu videodan sonra hemen aynı panelde konu özetlerine tıklayarak orada sayılar konusu ile ilgili konuya çalışabiliyor. Sizi hem soru bankası hem konu anlatımı kitaplarını sistemde bir arada veriyoruz. Tekno Mektep mobil uygulaması sayesinde her yerde eğitimlerinize devam edebileceksiniz. Konu özetleri kısmı,  konu konu ve konular karmaşık ve uzun değil arındırılmış sizin ihtiyacınız olacak şekilde düzenlenmiştir. Tekno Mektep ile başarının tadını çıkarın gerisini rakipleriniz düşünsün…

Uzmana Sor

Uzmana Sor

Tekno Mektep Mobil Uygulaması içerisinde yer alan belki de en can alıcı noktalardan biride Uzman Öğretmene Soru Sorma bölümüdür. Bu bölüm özel dersi tamamen ortadan kaldırmaktadır. Uzman öğretmenlerimizin yer aldığı bu kategorimizde birden fazla seçenek ile siz değerli kullanıcılarımıza hizmet vermektedir.

Videolu soru sorma, resim atarak soru sorma ve yazarak soru sorma seçenekleri yer almaktadır. Örneğin uzman öğretmene matematik ile ilgili bir soru soracaksınız ve bunu video seçeceğini kullanarak yapacaksınız. Video ile soru sorma seçeceğini seçip sorunuzu 30 sn geçmeyecek şekilde sorup sistem üzerinden gönderdiğinizde sorunuz ilgili uzman öğretmenin cep telefonuna gidecek. Öğretmenimiz soru yoğunluğuna göre cevabınızı size en kısa sürede videolu gönderecektir. Çözmekte zorlandığınız soruyu siz çekip sistemden gönderin uzman öğretmenimiz çözüp size göndersin. Tekno Mektep uygulamasının amacı sizi sınavlara veya derslere en iyi şekilde hazırlayıp rakiplerinize fark atarak hayal ettiğiniz eğitimi size vermektir.

Kavramlar

Kavramlar

Tekno Mektep Mobil Uygulamamız içerisinde size sunduğumuz kadar çok hizmet varki bunlardan bir tanesi de Kavramlar, Kazanımlar ve Formüller. İzlemiş olduğunuz video içerisinde geçen kavramları, kazanımları ve formülleri video kategorisinde bulacaksınız. Yabancılık çektiğiniz kavramların detaylı açıklamasını öğrenerek konuya tam vakıf olacaksınız.

Konu içersinde ki formülleri formüller kategorisinden bulabilirsiniz. Kazanım var ise konu ile ilgili kazanımlar kategorisinde de kazanımları bulabilirsiniz. Bu kısım her kategoride yer almamaktadır. Sadece lise ve üniversiteye hazırlanan kullanıcılarımızın kategorilerinde yer almaktadır. Tekno Mektep olarak uzman öğretmenlerimiz diğer kategoriler içinde bu uygulamaları hazırlamaktadır.

Açıköğretim olarak öğrenim gören öğrenciler derslere fiziksel olarak katılamadıkları için evde kendilerinin ders çalışması gerekiyor. Açıköğretim ders kitaplarının fiziksel olarak dağıtımı durdurulup sadece e-kitap şeklinde e-kampüs sayfasında yer almaktadır. Öğrenciler, öğrenci sayfalarına giderek ders kitabını pdf olarak indirebildikleri gibi bu sayfadan da erişim sağlayabilirler.

Açıköğretim ders kitabını fiziki olarak almak isteyenler ise kitap başına bedel ödeyerek ders kitaplarını temin edebilmektedir. ( Kitap bedeli her yıl değişkenlik göstermektedir. )

Ders kitapları fiziksel olarak dağıtılmadığı için ders kitaplarını e-kitap olarak sizlerle paylaşmaya çalışıyoruz. Sizlerde öğrenci sayfanızdan indirdiğiniz ders kitaplarını bizlere göndererek sayfada paylaşılabilmesini sağlayabilirsiniz.

Aşağıda açıköğretim derslerinden bir tanesi olan Genel Uygarlık Tarihi ( TAR116U ) dersinin e-kitabını görüyorsunuz. Açıköğretim ders kitaplarında zaman zaman değişiklikler yapılabilmektedir. Ekampüs sayfanızdan kitabın son halini kontrol etmenizi öneririz. Güncellenmiş olan ders kitabını bize ilettiğinizde sayfamıza ekleyebiliriz.

Ders Kitabı E-Kitap şeklinde olup dosyanın boyutuna göre yüklenmesi uzun sürebilmektedir.

Genel Uygarlık Tarihi ( TAR116U ) Ders e-Kitabı:

Not: Ders kitapları zaman zaman güncellendiği için buraya tıklayarak ders kitabının güncellik kontrolünü yapmanızı öneririz. Sayfamızda ders kitabı güncel değil ise e-kampüs sayfasından ders e-kitabını alarak BURAYA tıklayıp bizlere gönderebilirsiniz. Sizlerin adına sayfamızda paylaşabiliriz.

GENEL UYGARLIK TARİHİ ÇIKMIŞ SINAV SORULARI

Genel Uygarlık Tarihi ( tar116u ) dersine e-kitap üzerinden çalıştıktan sonra sınav öncesi çıkmış soruları kesinlikle çözmelisiniz. Çıkmış soruların benzeri hatta aynısı sınavda gelebilmektedir. Genel Uygarlık Tarihi ( tar116u ) çıkmış sınav soruları için aşağıdaki butona tıkayınız.

GENEL UYGARLIK TARİHİ ÇIKMIŞ SINAV SORULARI

TAR113U-UYGARLIK TARİHİ-1 DERSİNİN 1. ÜNİTE DERS ÖZETİ

TAR113U-UYGARLIK TARİHİ-1 DERSİNİN 1. ÜNİTE DERS ÖZETİNE VE DİĞER DERSLERİN DERS ÖZETİNE ULAŞABİLİR, AÖF ÇIKMIŞ SORULARI, AÖF DERS ÖZETLERİNİ VE AÖF YARDIMCI KİTAPLARI ONLİNE SİPARİŞ VEREBİLİRSİNİZ...

ÜNİTE 1:

Evren, oluştuğundan bu yana sürekli büyümekte ve evrendeki yaklaşık 200 milyar galaksi, sürekli olarak birbirlerinden uzaklaşmaktadır. Kanıtlar, evrenin saf enerjiden oluşan küçük, yoğun ve sıcak bir noktadan meydana geldiğini işaret etmektedir. Bu saf enerji, daha sonra evrenin tüm enerjisini, uzayı ve maddeyi oluşturmuştur. Zamanın başlangıcında, yani 15 milyar yıl önce, bu nokta büyümeye başlamıştır. Bu olaya Big Bang yani Büyük Patlama adı verilir.

Big Bang, evrenin nasıl oluştuğunu açıklayan teoriler arasında en çok kabul gören teoridir.Güneş’in yörüngesindeki gezegenlerden biri olan Dünya, güneş sistemimizin oluşmasından 500 milyon yıl sonra, yani yaklaşık 4.5 milyar yıl önce, bir gaz ve toz bulutundan meydana gelmiştir. Bu gevşek gaz ve toz bulutu, gittikçe büzülmeye ve küçülmeye başlamış, artan basınç ve radyoaktif elementlerin parçalanması sıcaklığı artırmıştır. Bu ısınmanın sonucunda iç taraf akıcı bir hâl alırken maddeler de ağırlıklarına göre içten dışa doğru dizilmeye başlamıştır. Dış yüzey, zamanla soğumuş ve kabuk bağlamıştır. Litosfer adı verilen bu dış yüzeyde, zamanla canlılık için gerekli uygun ortam oluşmuştur. Dış yüzeye çıkan gazlar ve volkanik patlamalar ilksel atmosferi, bu atmosferin içerdiği su buharı ise zamanla soğuyup suya dönüşerek denizleri meydana getirmiştir.

-Yaklaşık 570 milyon yıl önce Birinci Zaman’da (Paleozoyik) karmaşık çok hücreli organizmaların sayısında büyük bir artış olmuştur. Bu ani ve hızlı artış Kambriyen patlama olarak adlandırılmaktadır. Bu dönemde omurgalıların da dâhil  olduğu çok hücreli hayvanların ata formları ortaya çıkar. Böylece bitkiler ve hayvanlar dünyayı sarmaya başlamışlardır. ikinci zamanda (Mezozoyik) dinozorlar 230 milyon yıl önce ve memeliler de 220 milyon yıl önce evrimleşmişlerdir.

Ancak dönemin sonunda dinozorların soyu, büyük ihtimalle dünyaya düşen bir meteorun neden olduğu iklimsel değişiklikler yüzünden tükenmiştir. Üçüncü zaman’da (Senoyozik) dinozorların ortadan kalkmasından sonra, memeli hayvanların sayısı ve tür çeşitliliğinde bir artma olmuştur.

Dördüncü Zaman’ın (Kuvaterner) ilk evresi olan Pleistosen dönem, günümüzden 2 milyon yıl öncesinden 10 bin yıl öncesine kadar sürmüştür. Paleolitik Çağ bu döneme rastlar. Pleistosen’in ikinci evresine Holosen adı verilir. Holosen dönem, günümüzden 10 bin yıl önce, yani Neolitik Çağile başlar ve hâlâ devam etmektedir.

-Dinozorların ve ilk memelilerin ortaya çıktığı dönemde tüm kıtalar birlikte tek parça halinde dev bir kıtaydı. Bu kıtaya bütün yerler anlamına gelen Pangea denir. Yaklaşık 200 milyon yıl önce Pangea parçalanmaya başlamış ve biri kuzey yar› kürede, diğeri güney yarı kürede yer alan iki büyük kıtaya bölünmüştür. Bunlardan kuzeydekine Laurasia ve güneydekine de Gondwana adı verilir.

 

-Prosimiyenler: Maymun benzeri ufak primatlar olan lemurlar, lorisler, galagolar ve tarsierlerden oluşan primat alt takımıdır.

Antropoidler: Eski ve Yeni Dünya maymunları, büyük maymunlar ve insanın üyesi olduğu primat alt takımıdır.

Hominidler: Primatlar Takımı içerisinde bir ailedir. Orangutan, goril, şempanze gibi büyük maymunlar ve insan, bu ailenin üyeleridir.

Homininler (Hominini): Piramitlar takımının, hominidler ailesi içerisinde bir tribustur. İnsanı ve insanın atalarını kapsar.

 

-Moleküler düzeydeki benzerliklere dayanan bir sınıflandırmaya göre insanın ataları ve modern insanlar Hominini adı verilen bir tribusun üyeleri olup kısacanhomininler olarak adlandırılmaktadırlar. Australopithecus, Homo habilis (ve Homo rudolfensis), Homo erectus (ve Homo ergaster), Homo heidelbergensis, Homo neanderthalensis ve Homo sapiens türleri homininleri oluşturur. Homininleri diğer primatlardan ayıran en önemli özellik bipedalizmdir.

-Beyin hacmi: Kafatasında beynin kapladığı alanın ölçülmesi yoluyla hesaplanır.

-Üç Çağ Sistemi, tarih öncesi ve erken tarihî çağların, araç gereç yapımında kullanılan ham maddeleri esas alarak üç evreye bölünmesidir. Bu üç evre şöyle adlandırılmaktadır: Taş Çağı, Tunç Çağı, Demir Çağı.

-Prehistorik arkeoloji: Tarih öncesi arkeolojisidir. Yazının bulunuşundan önceki toplumlara ait, toprak altında kalmış maddi kültür unsurların kazılar yaparak ortaya çıkaran, bu buluntuları inceleyerek eski kültürler hakkında bilgi elde etmeye çalışan bilim dalı.

-Arkeometri: Fizik, kimya, jeoloji gibi bilim dallarının yöntemleriyle arkeolojik buluntuların ve yerleşimlerin tarihlendirilmesidir.

-Homo genusu: insan türlerini kapsayan cinstir.

-Yonga: Bir taş parçasından başka bir taş yardımıyla kopartılarak elde edilen, boyu eninin iki katından az olan parçadır.

-Homo sapiens son insan türü, yani modern insandır.Homo sapiensin kökeni en çok merak edilen ve en çok tartışılan bilimsel konulardan biridir. Homo sapiensin kökenini açıklayan iki ayrı model bulunmaktadır: Afrika’dan çıkış modeli ve çok merkezli evrim modeli.

-Moleküler saat: Mutasyonların ortaya çıkma ve birikme süresinin hesaplanmasıdır.

-Günümüzden yaklaşık 35 bin yıl öncesinden itibaren Avrupa’da, Afrika’da ve Avustralya’da insanlık tarihinin ilk sanatsal ürünleri ortaya çıkmıştır. Bunlar arasında güneybatı Fransa ve kuzey İspanya’da bulunan mağara resimleri özel bir öneme sahiptir. Resimlerin bulunduğu mağaralardan bazıları şunlardır: Lascaux (Fransa), Niaux (Fransa), Trois Freres (Fransa) ve Altamira (İspanya).

-Paleolitik ve Neolitik arasında Orta Taş Çağı da denen bir geçiş evresi yaşanmıştır. Avrupa’da yaşanan Orta Taş Çağı’na Mezolitik, Ortadoğu ve Doğu Akdeniz’dekine ise Epipaleolitik adı verilir. Buzul Çağları’nın bitişiyle iklimde belirgin bir ısınma olmuş ve bunu diğer ekolojik değişimler izlemiştir. Mezolitik/Epipaleolitik Çağ’da yaşayan insanlar da bu yeni çevresel koşullara uyum sağlamışlardır. Bu çağ, geçici iskân yerlerindeki hayatın sona erdiği ve yerleşik yaşama doğru yönelimin gerçekleştiği bir geçiş evresidir.

-Mezolit çağ- mikrolit

-Epipaleolitik- obsidyen

-Natufyen, Epipaleolitik’in en önemli aşamasıdır. Doğu Akdeniz bölgesinde günümüzden 12 bin ilâ 10 bin yıl öncesinde yaşamış olan topluluklara özgü bir kültürel evredir. Natufyen’in en önemli özelliği, standartlaşmış yapılardan oluşan ilk düzenli köy yerleşimlerinin ortaya çıkmasıdır.

-Tarımın geliştiği ilk yer, Orta Doğu’da verimli hilal adı verilen bölgedir.

-Neolitik Çağ’a özgü çiftçiliğe dayalı köy yaşamı, birçok yerde uzun süre devam etse de bazı bölgelerdeki köylerin büyüyüp gelişerek kentlere dönüştükleri görülür. Kalkolitik Çağ’ın en önemli özelliği, bu dönemde köylerin kentlere dönüşmesi ve tarımcı köy toplumlarından kent devletlerinin doğmasıdır. Bu dönemde bölgeler arasında sosyo-ekonomik açıdan bir farklılaşma ortaya çıkmıştır. Dünya tarihinde ilk kez ekonomik çıkar bölgeleri oluşmuştur. Ekonomik merkez, doğal imkânların zengin olduğu bölgelerden, sulamalı tarım yapma imkânının bulunduğu Dicle ve Fırat arasındaki Mezopotamya bölgesine kaymıştır. Mezopotamya bölgesi, daha kuzeydeki Güneydoğu Anadolu bölgesine göre daha kurak ve doğal besin kaynakları sınırlı bir bölgedir. Ekonomisi tahıl tarımına dayalı toplumlarda kuraklık, büyük bir risk anlamına gelmektedir. Bu nedenle kıtlık riski bulunan bölgelerde artı ürün üretmek ve bunları depolamak son derece önemlidir.

-Sulamalı tarım ve artı ürünün ortaya çıkması, artı ürün üretiminin organize edilmesi, artı ürünün buna sahip olmayan ve potansiyel bir tehlike oluşturan (göçebe hayvancı) topluluklara karşı korunması, üreten ve üretimi kontrol eden ekseninde toplumsal tabakalaşmanın ortaya çıkması, nüfus artışı, yerleşimlerin büyümesi, ticaret ve mesleki uzmanlaşmanın artması bir devlet organizasyonunun ortaya çıkmasını sağlamıştır.

11. Mensubu olduğu Annales Tarih Okulu ile birlikte 20. yüzyıl tarih yazımında yenilenmeyi temsil eden Fransız tarihçi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Émile Durkheim
B) Fernand Braudel
C) Arnold Toynbee
D) Karl Marx
E) Friedrich Hegel

Cevap :  E) Friedrich Hegel

12. Toynbee’ye göre tabii, tarihî ve sosyal çevrenin meydan okuyucu şartlarına insanın ve toplumların verdikleri karşılıklar uygarlıkları doğurur.

Buna göre Sümer uygarlığının ortaya çıkışı aşağıdakilerden hangisi ile açıklanabilir?

A) Büyük göç dalgalarına karşılık
B) Başka uygarlıkların akınlarına karşılık
C) Mezopotamya’nın kurak iklimine ve Fırat ve Dicle’nin düzensiz taşkınlarına karşılık
D) Bölgede yaşanan güç boşluğuna verilen bir karşılık
E) Düzenli tarıma geçişe karşılık

Cevap :C) Mezopotamya’nın kurak iklimine ve Fırat ve Dicle’nin düzensiz taşkınlarına karşılık

13. Aşağıdakilerden hangisi yerleşik tarıma geçişin sonuçlarından biri değildir?

A) Artan iş bölümüne bağlı olarak bürokratik aygıtın doğuşu
B) Tekerleğin icadı
C) İş bölümünün ortaya çıkması
D) Şehir hayatının oluşması
E) Şehrin güvenliğinden sorumlu askerî bir sınıfın ortaya çıkması

Cevap : B) Tekerleğin icadı

14. Aşağıdaki uygarlıklardan hangisi Avrupa’nın “yeni öteki”si kabul edilemez?

A) İnkalar
B) Aztekler
C) Amerika kıtasının göçebe toplulukları
D) Büyük Okyanus adasının yerlileri
E) Hint uygarlığı

Cevap : E) Hint uygarlığı

15. 2. Dünya Savaşı sonrasında uygarlık tarihi alanında ilişkisel bir kavrayışı savunan İngiliz tarihçi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Marcel Mauss
B) Fernand Braudel
C) Oswald Spengler
D) Arnold Toynbee
E) Johann Herder

Cevap : D) Arnold Toynbee

16. Kadim iki uygarlık çevresi olan doğu ve batı uygarlıkları arasında eski zamanlardan beri süregelen çekişmelerin Osmanlı’nın Akdeniz’deki hâkimiyetiyle neticelenmesine ve yeni bir evreye girmesine sebep olan hadise aşağıdakilerden hangisidir?

A) Yüzyıl Savaşları
B) Aydınlanma
C) İstanbul’un Fethi
D) Rönesans
E) Coğrafi keşifler

Cevap : C) İstanbul’un Fethi

17. ‘Uygarlık’ kavramının Almanya’da, diğer Avrupa ülkelerinden daha farklı bir seyir izlemesinin sebebi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Protestanlığın Almanya’daki yaygınlığı
B) Fransa-Almanya rekabeti
C) Maksizm Almanya’da ortaya çıkması
D) Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’nun Almanya üzerindeki etkisi
E) Almanya’da modenleşmenin gecikmeli olarak yaşanması

Cevap : E) Almanya’da modenleşmenin gecikmeli olarak yaşanması

18. Uygarlık tarihi, siyasi iktidarların en fazla müdahale ettikleri stratejik alanlardan biridir. Tarihe müdahale, salt modern dönemle, modern grup ve aktörlerle sınırlı değildir. Tarihin en eski zamanlarından itibaren tarih bunun örnekleri ile doludur.
Buna göre siyasi iktidarların, uygarlık tarihine ve tarih yazımına müdahale etmelerinin en temel sebebi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Burjuva sınıfının ortaya çıkması
B) Savaşlarda yaşanan kayıplar
C) Ulus-devletlerin ortaya çıkması
D) Siyasi iktidarların kendi meşruiyet kaynaklarını oluşturma çabası
E) Dini otoritenin gücünü kaybetmesi

Cevap : D) Siyasi iktidarların kendi meşruiyet kaynaklarını oluşturma çabası

19. Aydınlanma Dönemi düşüncesi ile uygarlık kavramının kazandığı anlam aşağıdakilerden hangisidir?

A) Vatandaş
B) Devlet
C) Politika
D) Kanun
E) Ulaşılmış bir incelik ve düzen durumu

Cevap : E) Ulaşılmış bir incelik ve düzen durumu

20. Fransız tarihçi Fernand Braudel’e göre aşağıdaki bilimlerden hangisinin çalışma alanı kısa zaman ile sınırlandırılmamıştır?

A) Ekonomi
B) Sosyoloji
C) Tarih
D) Sosyal antropoloji
E) Psikoloji

Cevap : C) Tarih

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır