uyap uzlaştırmacı / Konu 13 : UYAP Uzlaştırmacı Bilgi Sistemi - Eralp Avukatlık Bürosu

Uyap Uzlaştırmacı

uyap uzlaştırmacı

E- imza elektronik ortamda oluşturulan dokümanların imzalanmasında kullanılan ve elektronik işlemlerde gönderilen bilginin gönderim sırasında değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkar edilemeyeceğini garantileyen sayısal verilerdir.

Sayılı Elektronik İmza Kanunu’na göre E-İmza; başka bir elektronik veriye eklenen veya elektronik veriyle mantıksal bağlantısı bulunan ve kimlik doğrulama amacıyla kullanılan elektronik veriyi ifade eder.

Resmi Gazete'yi g&#;r&#;nt&#;le

E-imza, el ile  atılan ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir.

E-imza, elektronik işlemlerde gönderilen bilginin gönderim sırasında değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkar edilemeyeceğini garantiler.

E-imza elektronik ortamda gerçekleşen işlemlerde kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunu garantiler.

E-imza gerçek kişiler adına oluşturulur. Kurumlar adına elektronik imza oluşturulamaz. Kurumda çalışan gerçek kişiler adına elektronik imza oluşturulabilir.

E-İmza kağıt ve kargo masrafı gibi giderlerden tasarruf sağlamaya olanak sağlar.

İnternet bağlantısı ve bilgisayar aracılığı ile  e-imza kullanılarak imzalama işlemleri zaman ve  mekandan bağımsız olarak gerçekleştirilebilir.

Özel Sektör ve kamu uygulamalarında e-imza ile gerçekleştirilebilen işlemler bireylerin zamandan tasarruf etmesine olanak sağlar.

  • E-Devlet Uygulamaları
  • E-ÇED (Çevre Etki Değerlendirmesi)
  • UYAP (Ulusal Yargı Ağı Projesi)
  • Kurumlar Arası İletişim Sağlanması (Emniyet Müdürlükleri, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlükleri)
  • Kayıtlı Elektronik Posta Sistemi (KEP)
  • MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) kapsamında ticari sicil işlemleri
  • Başvuru İşlemleri (YGS,KPSS, LES,Pasaport vb.)
  • MERNİS ( Kimlik Numarası ) işlemleri
  • EKAP ( Elektronik Kamu Alımları Platformu ) işlemleri
  • e-Reçete Projesi & e-Nabız & TİTCK Projesi ( Sağlık Bakanlığı ) işlemleri
  • e-Haciz Projesi ( Sosyal Güvenlik Kurumu ) işlemleri
  • e-OKUL ( Milli Eğitim Bakanlığı) işlemleri
  • POLNET (Polis Bilgisayar Ağı) işlemleri
  • DMO (Elektronik satış uygulaması) işlemleri
  • GİMOP (Gümrük İdarelerinin Modernizasyonu Projesi) işlemleri
  • TAKBİS (Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi) işlemleri
  • TPE ( Türk Patent Enstitüsü) işlemleri
  • TPE ( Türk Patent Enstitüsü) işlemleri
  • RTÜK (Radyo ve Televizyon Üst Kurulu) işlemleri
  • Banka talimatlarının gönderilmesinde,
  • Elektronik arşivin e-İmzalanmasında,
  • ÜTS (Ürün Takip Sistemi) işlemlerinde
  • Marka patent başvuruları,
  • Bilirkişi başvuruları
  • Uzlaştırmacı başvuruları
  • İhracat destek ödemesi başvuruları
  • Yabancıların çalışma izinleri başvuruları
  • Yetkilendirilmiş yükümlü başvuruları
  • Çalışan hizmet sözleşmelerinde ve diğer tüm sözleşmelerde
  • İhalelere katılım,

E-İmza başvurusu gerçekleştirmek için online başvuru formu doldurulmalıdır.

1,2 veya 3 yıllık E-İmza paketlerinden tercih edilen paket, kimlik kontrolü ve kurulum işlemleri için tercih edilen seçenek belirtilir.

Kredi kartı veya havale yöntemi ile satın alınan e-imza paketinin ödemesi gerçekleştirilir.

E-İmza Yenileme
İşlemi Nasıl Gerçekleştirilir?

E-İmza yenileme işlemi için online yenileme formu doldurulması gerekmektedir.

Satın alınmak istenen E-İmza yenileme paketi belirlenir ve ödemesi gerçekleştirilir.

Online başvuru ve ödeme  aşamalarının tamamlanmasının ardından elektronik imza yenileme işleminin tamamlanması için E-İmza (token) bilgisayara takılı konumdayken 85 55 numaralı telefondan E-GÜVEN teknik destek ekibi ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.

E-İmza'nı Yenile

İLK OLMANIN BİLGİ
VE TECRÜBESİ

  • Türkiye’nin ilk Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısı
  • Türkiyenin ilk ve lider Mobil İmza Hizmet Sağlayıcısı
  • Türkiye’nin en çok Nitelikli Elektronik Sertifika üreten Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısı

SINIR TANIMAYAN HİZMET
ANLAYIŞI

  • Türkiye’nin her ilinde Adreste Kimlik Kontrolü ve Kurulum Hizmeti
  • Ücretsiz Teknik Destek

ÜSTÜN TEKNOLOJİ
VE GÜVENLİK

  • Nitelikli Elektronik Sertifika üzerinde oluşturulan E-İmza yapısı
  • Tek tıkla Sertifika yenileme hızı

Özel Durum Fiyatları

Kurulum ve eğitim sürecini E-GÜVEN ofisinde talep etmeniz durumunda;

Akıllı çubuğun kullanılamaz duruma gelmesi veya bloke olması durumunda;

Akıllı Çubuk₺+ KDV

Sertifika₺+ KDV

Akıllı çubuktan imza oluşturma verisinin silinmesi durumunda;

Konu 13 : UYAP Uzlaştırmacı Bilgi Sistemi

Öğretim Görevlisi Avukat Özge Evci Eralp

Uzlaştırmacıların başvuru, dosya kabul-ret ve teslim işlemleri başta olmak üzere tüm işlemlerini elektronik ortamda yapmaları sağlanmıştır.

  • Uzlaşma ve Uzlaştırma Nedir?

Uzlaşma: Uzlaşma kapsamına giren bir suç nedeniyle, şüpheli veya sanık ile mağdur veya suçtan zarar görenin Kanun ve bu Yönetmelikteki usul ve esaslara uygun olarak anlaşmış olmalarını,

Uzlaştırma: Uzlaştırma kapsamına giren bir suç nedeniyle şüpheli veya sanık ile mağdur, suçtan zarar gören veya kanuni temsilcisinin, Kanun ve bu Yönetmelikteki usul ve esaslara uygun olarak uzlaştırmacı tarafından anlaştırılmaları suretiyle uyuşmazlığın giderilmesi sürecini,

ifade eder.

Şüpheli veya sanık ile mağdur veya suçtan zarar gören arasındaki uzlaştırma müzakerelerini yöneten, Cumhuriyet savcısının onayıyla görevlendirilen avukat veya hukuk öğrenimi görmüş kişidir.

  • Uzlaştırmacı Eğitimine Başvurabilecek Kişiler 

  • Eğitim kuruluşlarına hukuk öğrenimi görmüş uzlaştırmacı adayları yönünden; üniversitelerin hukuk fakültesi mezunlarının yanısıra, üniversitelerin siyasal bilgiler fakültesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, iktisat fakültesi ve işletme fakültesi mezunlarından, müfredatında; anayasa hukuku, ceza hukuku (genel hükümler), ceza hukuku (özel hükümler), ceza muhakemesi hukuku, hukuk başlangıcı/hukuka giriş/hukukun temel kavramları/temel hukuk, ticaret hukuku, iş hukuku, borçlar hukuku derslerinden en az ikisini başarılı olarak görmüş olanlar başvurabilir. 

  • İki Yıllık Önlisans Programlarından Mezun Olan Kişiler Yönünden,  iki yıllık öğreniminden sonra dikey geçişle dört yıllık yüksek öğrenimini yukarıda anılan fakültelerden birinden mezun olarak tamamlayanların da eğitim kuruluşlarına başvurabilmeleri için; yukarıda anılan derslerden en az ikisini, önlisans öğrenimi sırasında veya dikey geçiş sonrası lisans öğrenimi sürecinde görmüş olmaları ve bu derslerden başarılı olmuş olmaları gerekir. 

Uzlaştırma süreci tarafların kabulüyle başlar, taraflardan biri kabul etmezse süreç işlemez. Taraflar uzlaşma sağlanana kadar bu yöndeki iradelerinden her zaman vazgeçebilirler.

Uzlaştırmacının, dosya içindeki belgelerin birer örneğinin kendisine verilmesinden itibaren en geç otuz gün içinde uzlaştırma işlemlerini sonuçlandırması gerekmektedir. Bu süre en çok 20 gün uzatılabilir.

  • Uzlaştırmada Edim Konuları 

Edim;

Fiilden kaynaklanan maddi veya manevi zararın tamamen ya da kısmen tazmin edilmesi veya eski hale getirilmesi

Mağdurun veya suçtan zarar görenin haklarına halef olan üçüncü kişi ya da kişilerin maddi veya manevi zararlarının tamamen ya da kısmen tazmin edilmesi veya eski hale getirilmesi

Bir kamu kurumu veya kamu yararına hizmet veren özel bir kuruluş ile yardıma muhtaç kişi ya da kişilere bağış yapmak gibi edimlerde bulunulması,

Mağdur, suçtan zarar gören, bunların gösterecekleri üçüncü şahıs veya bir kamu kurumu ya da kamu yararına hizmet veren özel bir kuruluşun belirli hizmetlerinin geçici süreyle yerine getirilmesi,

Topluma faydalı birey olmayı sağlayacak bir programa katılımın sağlanması,

Mağdurdan veya suçtan zarar görenden özür dilenmesi,

Olabilir.

Taraflar uzlaştırma süreci sonunda edimsiz olarak da uzlaşabilirler. 

  • Uzlaşmanın Hukuki Sonuçları 

 Soruşturma evresinde uzlaşmanın gerçekleşmesi ve edimin yerine getirilmesi hâlinde, şüpheli hakkında kovuşturmaya yer olmadığına dair karar verilir ve adlî sicile kaydedilmez. Aksi hâlde kamu davası açılır. 

Kovuşturma evresinde uzlaşmanın gerçekleşmesi ve edimin yerine getirilmesihâlinde, sanık hakkında düşme kararı verilir ve adlî sicile kaydedilmez. Aksi hâlde yargılamaya devam olunur. 

Uzlaşmanın sağlanması halinde, soruşturma konusu suç nedeniyle tazminat davası açılamaz; açılmış olan davadan feragat edilmiş sayılır.

Uzlaştırma müzakereleri sırasında yapılan açıklamalar herhangi bir soruşturma ve kovuşturmada ya da davada delil olarak kullanılamaz.

Failin, edimini yerine getirmemesi halinde uzlaştırma raporu veya uzlaşma belgesi, sayılı İcra ve İflas Kanununun 38 inci maddesinde yazılı ilam mahiyetini haiz belgelerden sayılır.

  • Uzlaştırma Kurumunun Olumlu Etkileri

  • Uzlaştırma Kurumunun Mağdura Olumlu Etkileri

  • Mağdurun yaşadığı güven bunalımı ve korkuların ortadan kalkmasına, bozulan tehlike algısının düzelmesine katkı sağlar, 
  • Mağdura özür dilenmesini isteme veya belirlenecek edim ile maddi/manevi zararının tazminini sağlama fırsatını sunar, 
  • Tazminatın gerçekten ödenme şansı artar,
  • Uzun süreli yargılama boyunca mahkemeye gidilmemesini sağlar. 
  • Taraflarda adaletin yerine geldiği duygusunun tesis edilmesine katkı sunar.
  • Uzlaştırma Kurumunun Faile Olumlu Etkileri

  • Faile, suçun muhatabı üzerinde yarattığı etkiyi görmesi fırsatını sunar, 
  • Failin devlete karşı değil mağdura karşı şahsen sorumlu olmasını sağlar, 
  • Failin yeniden suç işleme ihtimali azalır, 
  • Taraflarda adaletin yerine geldiği duygusunun tesis edilmesine katkı sunar, 
  • Faile sadece cezalandırılmak yerine hatalarını telafi etme fırsatı sunar, 
  • Failin filinin gerekçesini açıklama ve özür dileme fırsatı olur, 
  • İlk kez suç işleyen kişilere(özellikle çocuk suçlarında) ceza ve sabıka kaydı almadan meselenin halli ile toplumda suçlu damgası yemeden hayatına devam etme fırsatı sunar, 
  • Failin infaz kurumuna girmesini engeller ve kurumda diğer suçlulardan etkilenerek tahliye sonrasında yeniden suç işleme ihtimalini önler.
  •  Uzlaştırma Kurumunun Topluma Faydaları

  • Suçların müeyyideye tabi tutulmasındaki temel gerekçe bozulan toplum düzeninin düzeltilmesi olduğundan, suçun toplum üzerindeki etkilerinin giderilmesini sağlar, toplum barışına katkı sunar.
  • Toplumun adalet tecrübesinin artmasına ve sorunların adli birimlere yansımadan toplum içerinde sulh ile çözülmesine katkı sağlar, 
  • Taraflar arasında sürekli olarak yinelenecek uyuşmazlığın halli ile yeni suçların ve dosyaların önü alınır, 
  • Uzlaştırmacıların müzakerelerde edindikleri tecrübe ve becerilerini toplum içerisinde kullanmaları ve paylaşmaları ile uzlaşı kültürünün toplumun geneline yayılmasına katkı sağlar.
  • Tarafların adalet sistemine olan güvenlerinin artmasını sağlar.

 

  • Uzlaştırma sürecinde uzlaştırmacı ücretinden ya da yapılan diğer masraflardan mağdur sorumlu olur mu?

 Uzlaşmanın sağlanması hâlinde, şüpheli ya da sanık uzlaştırma giderlerini ödemez. Bu giderler Devlet Hazinesi’nden karşılanır.

  • Mağdurun uzlaşma teklifini kabul etmesi ve uzlaştırma görüşmesi yapması haklarından vazgeçtiği anlamına gelir mi?

Mağdur ya da suçtan zarar görenin uzlaşma teklifini kabul etmesi ve uzlaştırma görüşmesi yapması, haklarından vazgeçtiği anlamına gelmez.

  • Şüpheli ya da sanığın uzlaşma teklifini kabul etmesi ve uzlaşma görüşmesi yapması suçu kabul ettiği anlamına gelir mi?

Şüpheli ya da sanığın uzlaşma teklifini kabul etmesi ve uzlaştırma görüşmesi yapması suçu kabul ettiği anlamına gelmez.  

  • Uzlaştırma müzakerelerine kimler katılabilir?

Uzlaştırma müzakereleri gizli olduğu için müzakerelere sadece şüpheli, müdafi, mağdur veya suçtan zarar görenin kendisi veya kanunî temsilcisi ya da vekili katılabilir.  

  • Uzlaştırma müzakerelerine tarafların istedikleri kişiler ya da uzmanlar katılabilir mi?

Uzlaştırma müzakerelerine katılabilecek kişiler kanunda tek tek sayılmıştır. Burada sınırlı sayılılık söz konusudur. Bu nedenle kanunda sayılanların dışında, müzakerelere tarafların üzerinde uzlaştıkları kişiler veya uzmanlar katılamaz.    

  • Uzlaştırma raporu Cumhuriyet savcısına verildiği an hüküm doğurur mu?

    Hayır. Cumhuriyet savcısı öncelikle uzlaştırmanın hukuka uygun olup olmadığını kontrol eder. Aynı zamanda uzlaşmanın tarafların özgür iradelerine dayanıp dayanmadığını da denetler. Uzlaşmanın tarafların özgür iradesine dayandığını ve üzerinde anlaşılan edimin hukuka uygun olduğunu belirlerse, ancak o zaman uzlaştırma raporu veya uzlaşma belgesi hüküm doğrurur. Bu durumda, Cumhuriyet Savcısı raporu veya belgeyi mühür ve imza altına alarak, soruşturma dosyasında muhafaza eder.

  • Uzlaşma teklifini kim yapar?

Uzlaştırma bürosundan sorumlu Cumhuriyet savcısı tarafından görevlendirilen uzlaştırmacı, şüpheli ile mağdur veya suçtan zarar görene uzlaşma teklifinde bulunur. Soruşturma ve kovuşturma sırasında Cumhuriyet savcısı, hakim ya da adli kolluk görevlileri şüpheli ile mağdur veya suçtan zarar görene uzlaşma teklifinde bulunamazlar.

  • Bir taraf uzlaşma teklifini kabul etmezse, diğer tarafa, buna rağmen uzlaşma teklif edilmesi gerekir mi?

 Gerekmez. Bir taraf uzlaşma teklifini kabul etmez veya red ederse, CMK inci maddesi hükmü saklı kalmak üzere dosyada birden çok fail varsa, ayrıca diğerlerine uzlaşma teklifinde bulunulması zorunlu değildir.

  • Şüpheli, mağdur veya suçtan zarar gören, kendisine uzlaşma teklifinde bulunulduktan sonra kararını hemen vermek zorunda mıdır?

Hayır. Kendisine uzlaşma teklifinde bulunulan kişi düşünmek için uzlaştırmacıdan süre isteyebilir, bu süre en fazla üç gün olabilir. Uzlaşma teklifinde bulunulan kişi üç gün içinde kararını bildirmediği takdirde, teklifi reddetmiş sayılır.

  • Bir uzlaştırma dosyası için birden fazla uzlaştırmacı görevlendirilebilir mi?

Evet. Bir dosyada görevlendirilecek uzlaştırmacı sayısını belirleme yetkisi Cumhuriyet savcısına aittir. Cumhuriyet savcısı bu belirlemeyi yaparken cezai uyuşmazlığın niteliği ile taraf sayısını göz önünde bulundurur.

  • Uzlaştırma sonunda kararlaştırılan edim birden fazla olabilir mİ?

Olabilir. Uzlaştırma müzakereleri sonunda taraflar belli bir edimin yerine getirilmesi konusunda anlaşabilecekleri gibi birden fazla edimin yerine getirilmesi konusunda da uzlaşabilirler.

  • Çocuklarda uzlaştırma müzakereleri kiminle yürütülür?

Suça sürüklenen çocuklar ile suç mağduru çocuklara ilişkin uzlaştırma müzakereleri uzlaşma teklifini kabul eden yasal temsilci ile yürütülür.

  • Suça sürüklenen çocuklarda uzlaşma teklifi kime yapılır?

    Suça sürüklenen çocuklarda uzlaşma teklifi çocuğun kanuni temsilcisine yapılır.

  • UYAP Uzlaştırmacı Bilgi Sistemi Genel Bilgiler;

Giriş butonuna tıklandıktan sonra giriş seçeneklerinden herhangi biri seçilir.  

  • E-Devlet aracılığıyla giriş yapılabilmektedir.E-Devlet üzerinden giriş yapılırken mobil imza veya e-imza ile giriş yapma seçeneklerinden bir seçilerek devam edilir. E- devlet şi̇fresi̇ i̇le yalnizca uzlaştırmacı sınavın başvuru yapilabi̇lmektedi̇r.
  • E-İmza Kullanarak : Bilindiği üzere elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır. Elektronik imzanızı çalıştırabilmeniz için öncelikle kart sürücü yazılımını kurmanız gerekmektedir. Bu yazılım elektronik imza ile beraber gönderilen CD veya diğer medyalar içerisinde bulunabilir veya e-imzanızı aldığınız firmanın internet sitesinden edinilebilir. Bilgisayarınıza kurulan program ile elektronik sertifikanıza giriş gerçekleştirebiliyorsanız sertifikanız kullanıma hazırdır.
  • Mobil İmza Kullanarak : mobil imza cep telefonu ve GSM SIM kart kullanılarak sayılı Elektronik İmza Kanunu ve ilgili yasal mevzuata uygun olarak ıslak imza niteliğinde güvenli bir biçimde elektronik imza işlemi yapılmasına imkân sağlayan uygulamadır. UYAP Bilişim Sistemi mobil imza kullanımı için herhangi bir ücret talep edilmezken, GSM operatörleri tarafından bir ücretlendirme mevcuttur. Çünkü mobil elektronik imza GSM işletmecileri tarafından sunulan bir hizmettir.  

Giriş tercihine bağlı olarak istenen bilgiler girildikten sonra portala giriş yapılabilir. 

  • Uzlaştırmacı Portal Google Chrome tarafından desteklendiğinden portala giriş yapılırken tarayıcı olarak Google Chrome kullanılması gerekmektedir.
  • Sisteme yüklenecek resimler son 6 (altı) ay içerisinde çekilmiş bir vesikalık fotoğraf olmalıdır. Fotoğrafın, adayın kolaylıkla tanınmasını sağlayacak şekilde cepheden ve yüzü açık olarak çekilmiş olması gerekmektedir. Yükleyeceğiniz resmin yüksekliği px, genişliği px olmalıdır. Aşağıdaki ekran görüntüsünde detaylı bir şekilde anlatılmıştır.
  • Adres Tipinde “Ev (Yurt içi ) Adresi” ve “İş Adresi” ayrı ayrı sunulmuş olup, ikisini de sırayla seçip düzenleyebilirsiniz. İlgili düzenlemeler yapıldıktan sonra “Devam Et” butonu ile bir sonraki adıma geçebilirsiniz.
  • Başvuru aşamasında “Dosya Almak İstemiyorum” seçeneğini işaretleyen adaylar portal üzerinden dosya alamayacaklardır.
  • Uzlaştırmacı olarak görev yapıp, dosya almak isteyen adaylar “Dosya Almak İstiyorum” seçeneğini seçmeli ve üç adet Ağır Ceza Merkezini Seçmelidir.
  • Daha sonra dosya almak istemeyen adaylar portal üzerinden kendilerine pasif konuma getirebileceklerdir.
  • Son olarak bilgilerin doğruluğunu kabul ettikten sonra aşağıdaki uyarıyı almanız halinde başvurunuz başarıyla tamamlanmış olacaktır.

05/08/  tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Ceza Muhakemesinde Uzlaştırma Yönetmeliğinin “Sınavda başarı puanı” kenar başlıklı 59 uncu maddesine göre; yazılı sınavda en az yetmiş puan alanlar, sınavda başarılı sayılmıştır.

Bu aşamadan sonra ise; 16/04//04/ tarihleri arasında, yazılı sınavda başarılı olan adayların; Yönetmeliğin 48 inci maddesine göre uzlaştırmacı siciline kayıt başvuruları alınacaktır. 

Uzlaştırmacı sicil başvuru kılavuzuna: monash.pw linki üzerinden erişim sağlayabilirsiniz.

  • Portalda Yapılabilen İşlemler
YAPILABİLECEK  İŞLEME-DEVLET ŞİFRESİE-İMZAM-İMZA
Yeni Dosya Açma
Dosyaya Toplantı Tutanağı Ekleme
Son Tutanağı Ekleme
Yenileme Eğitim Belgesini ve Aidat Makbuzu Gönderme
Daire Başkanlığı ile Yazışma
Dosya Raporlarını İnceleme/İndirme

 

Sicile kayıt adayın Daire Başkanlığımıza elektronik ortamda başvurması ve şartları taşıdığının anlaşılması halinde yapılacaktır.

Ceza Muhakemesinde Uzlaştırma Yönetmeliğinin, “Uzlaştırmacı siciline kayıt olma şartları” kenar başlıklı 48 inci maddesinde;

“(1) Sicile kayıt başvurusu, Daire Başkanlığına elektronik ortamda başvurmak suretiyle yapılır.

(2) İlgilinin, uzlaştırmacı olarak görev yapmak istediği ağır ceza mahkemesi Cumhuriyet başsavcılığı ile iletişim bilgilerini içerir başvuru dilekçesine;

  1. a) Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası,
  2. b) Mezuniyet belgesi ile hukuk fakültesi mezunları dışındakiler için not dökümüne ilişkin belgenin onaylı örneği,
  3. c) Son altı ay içerisinde çekilmiş vesikalık fotoğraf,

ç) Varsa kayıtlı olunan oda, çalışılan kurum ve kuruluşun isimleri,

  1. d) Uzlaştırmacı eğitiminin tamamlandığını gösterir katılım belgesinin aslı veya onaylı örneği,

eklenir.

(3) Uzlaştırmacı siciline kaydedilebilmek için;

  1. a) Türk vatandaşı olmak,
  2. b) Tam ehliyetli olmak,
  3. c) Avukatlar yönünden baroya kayıtlı olmak,

ç) Hukuk öğrenimi görmüş kişiler yönünden üniversitelerin hukuk fakültelerinden mezun olmak veya hukuk ya da hukuk bilgisine programlarında yeterince yer veren siyasal bilgiler, idari bilimler, iktisat veya maliye alanlarında en az dört yıllık yüksek öğrenim yapmış olmak,

  1. d) Kasten işlenmiş bir suçtan mahkûm olmamak,
  2. e) Terör örgütleriyle iltisaklı veya irtibatlı olmamak,
  3. f) Uzlaştırmacı eğitimini tamamlamak ve yazılı sınavda başarılı olmak,
  4. g) Disiplin yönünden meslekten veya memuriyetten çıkarılmamış ya da geçici olarak yasaklanmamış olmak,

gerekir.

(4) Sicile kayıt için başvuruda bulunacak kişinin fiilen yürütmekte olduğu asıl mesleğinin ilgili mevzuatında, uzlaştırma faaliyetini yürütmesine engel bir hüküm bulunmamalıdır.

(5) Üçüncü fıkrada sayılan sicile kayıt şartlarını taşıdığı anlaşılan ve belgelerinde eksiklik bulunmayan başvuru sahipleri uzlaştırmacı siciline kaydedilir. İlgililerden, şartları taşımadığı anlaşılan veya verilen bir aylık süreye rağmen eksik belgelerini sunmayan başvuru sahiplerinin sicile kaydı yapılmaz.

(6) Başvurular hakkında geliş tarihinden veya eksik belgenin ikmalinden itibaren iki ay içinde karar verilerek ilgilisine de tebliğ edilir.

(7) Belge eksikliği nedeniyle sicile kayıt talebi reddedilen kişiler eksik belgeleri ikmal ederek yeniden sicile kayıt için başvuruda bulunabilirler.

(8) Uzlaştırmacı, üçüncü fıkrada sayılan şartlarla ilgili olarak, kendisine ait bilgilerde meydana gelen her türlü değişikliği bir ay içinde, varsa belgesi ile birlikte Daire Başkanlığına bildirmek zorundadır.

(9) Sınavda başarılı olanların sınav sonuçları, yenileme eğitimlerini de tamamlamak şartıyla, sicile kayıt yaptırıncaya kadar geçerliliğini korur.”

Hükmü yer almaktadır.

Bu itibarla;

Ceza Muhakemesinde Uzlaştırma Yönetmeliğinin, uzlaştırmacı siciline kayıt olma şartlarını düzenleyen 48 inci maddesindeki şartları taşıyan ve Uzlaştırmacı Siciline kayıt olmak isteyen ilgililerin; e-devlet şifresi, e-imza veya mobil imza ile monash.pw adresinden Uzlaştırmacı Portal’a giriş yaparak;

  • Sicil başvuru formu butonunu seçmek,
  • Portal’da istenilen bilgileri doğru, güncel ve eksiksiz olarak doldurmak,
  • Son altı ay içerisinde çekilmiş vesikalık fotoğrafını sisteme yüklemek, (ÖNEMLİ NOT:Uzlaştırmacı Portal üzerinden yapılacak sicil kayıt başvurularında; sisteme yüklenecek fotoğraf, ilgilinin adına düzenlenecek “Uzlaştırmacı Kimlik Kartı”nda ve şahsi sicil dosyasında kullanılacağından, burada yer alan fotoğrafın; son 6 (altı) ay içerisinde, adayın kolaylıkla tanınmasını sağlayacak şekilde cepheden ve yüzü açık olarak çekilmiş olması gerekmektedir. Yükleyeceğiniz resmin yüksekliği: px, genişliği: px olmalıdır. Fotoğrafa ilişkin ayrıntılı bilgiler UzlaştırmacıSicil Başvuru Kılavuzunda detaylı bir şekilde anlatılmıştır: monash.pw

Suretiyle Başkanlığımıza başvurularını yapmaları gerekmektedir. Fiziki başvuru kabul edilmeyecektir.

Uzlaştırmacı siciline kayıt başvurusu esnasında;

Uzlaştırmacı olarak fiilen görev almak isteyen adayların;

– “Dosya almak istiyorum” seçeneğini işaretlemeleri,

– Uzlaştırmacı olarak görev yapmak istedikleri 3 farklı ağır ceza mahkemesi Cumhuriyet başsavcılığını

seçmeleri,

Zorunludur.

NOT: Adaylar belirlemiş oldukları tercihlerinden biri olan ağır ceza mahkemesi Cumhuriyet başsavcılığı listesine kaydedilecek olup, mümkün olduğunca ilk tercih yerlerinde görevlendirileceklerdir.

  • Uzlaştırmacı Bilgi Sistemi’ne kayıt olmak için yapılması gereken işlemler
  • Uzlaştırma siciline kayıt olmak için Uzlaştırmacı eğitimi ve yazılı sınavda başarılı olma şarttır.
  • Sicile kayıt başvurusu, Daire Başkanlığına elektronik ortamda başvurmak suretiyle yapılır.
  • İlgilinin, uzlaştırmacı olarak görev yapmak istediği Ağır Ceza Mahkemesi Cumhuriyet Başsavcılığı belirtilir.
  • Hukuk fakültesi mezunları dışındakiler için not dökümüne  ilişkin belgenin onaylı örneği
  • Uzlaştırmacı eğitiminin tamamlandığını gösterir katılım belgesinin aslı veya onaylı örneği

 

Yazar Hakkında

Özge Evci Eralp

Avukat
Öğretim Görevlisi
Marka ve Patent Vekili

yılında Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun olmuş ve Avukatlık stajının ardından yılında Ankara Barosu’na kaydolmuştur.

Gazi Üniversitesi’nde yüksek lisans yapmıştır.

Bahçeşehir Üniversitesi’nde Dijital ve Sosyal Medya Pazarlama Yönetimi Eğitimi, Ankara Üniversitesi Bankacılık ve Ticaret Hukuku Enstitüsü’nde hukuk çevirisi eğitimi almıştır.

Türk Patent ve Marka Kurumu’na kayıtlı marka ve patent vekilidir.

Başkent Üniversitesi’nde Bilişim Hukuku ve Ankara Üniversitesi’nde Mesleki Bilgisayar-UYAP, derslerinde öğretim görevlisidir.

Uzun yıllar Ankara Barosu Bilişim Kurulu ve Bilgi İşlem Merkezi üyeliği yapmıştır. Ankara Barosu Bilişim ve Hukuk Dergisi ile Ankara Bar Review dergilerinde editor olarak gorev almıştır.

yılında Dijital Reklamcılığın Teknik, Hukuki ve Vergisel Boyutu isimli kitabını yayınlamıştır.

Avukatlığın yanı sıra, LegalTalks’un içerik koordinatörlüğünü yapmaktadır.

[email protected]

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır