dgs soruları ve cevapları 2016 / DGS Çıkmış Soruları ve Cevapları PDF - ÜniversiteGO

Dgs Soruları Ve Cevapları 2016

dgs soruları ve cevapları 2016

DGS (Dikey Geçiş Sınavı), meslek yüksekokulları ile açıköğretim ön lisans programlarından mezun olan başarılı öğrencilerin lisans programlarına dikey geçiş yapmaları hususunda, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından teste tabi tutuldukları sınavdır.

yılı ve öncesine ait Dikey Geçiş Sınavı'nda (DGS) çıkan tüm sorular ve cevap anahtarları ÖSYM tarafından adayların inceleme yapabilmesi adına halihazırda erişime açık tutulmaktadır. seafoodplus.info ana sayfasında yer alan “Geçmiş Yıllardaki Sorular” sekmesinden ulaşılabilen tüm çıkmış DGS soru ve cevaplarına aşağıda yer alan bağlantılardan da hızlı ve kolay bir şekilde erişim sağlayabilirsiniz.

 

Yıllara Göre Çıkmış DGS Soruları

Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

 Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

 Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

 Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

 Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

 Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

 Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

 Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

 Çıkmış DGS Soruları

DGS Çıkmış Soruları

 Çıkmış DGS Soruları

DGS Sayısal Çıkmış Soruları

DGS Sözel Çıkmış Soruları

 Çıkmış DGS Soruları

DGS Sayısal Çıkmış Soruları

DGS Sözel Çıkmış Soruları

 Çıkmış DGS Soruları

DGS Sayısal Çıkmış Soruları

DGS Sözel Çıkmış Soruları

YÖKDİL Çıkmış Soruları YDS Çıkmış SorularıALES Çıkmış SorularıKPDS Çıkmış SorularıÜDS Çıkmış Soruları

 

DUS Çıkmış SorularıTUS Çıkmış Soruları

Merhaba sevgili arkadaşlar, bu yazımız içerisinde Dikey Geçiş Sınavı için DGS çıkmış sorular başlığı altında son 16 yılın DGS çıkmış sorularını ve cevaplarını sizler için paylaşıyoruz. Biliyorsunuz ÖSYM’nin genellikle soru tarzları aynı şekilde olabiliyor. Bu yüzden kendinizi test etmek için sınava yakın bir dönemde Türkçe &#; Sözel, Matematik &#; Sayısal, Sözel Mantık ve Sayısal Mantık testlerini çözmenizi mutlaka öneriyoruz. DGS çıkmış sorular sizler için çok yararlı olacaktır. Ayrıca PDF bir şekilde bu soruları indirebilirsiniz.

DGS Çıkmış Sorular ve Cevapları

DGS Soruları ve Çözümleri

Sınava girmeden önce DGS Soruları ile kendimizi test etmemiz çok önemlidir. Sanki sınavdaymış gibi bir ortam oluşturup deneme olarak çıkmış soruları çözmeniz sizleri hem sınav sorularına alıştıracak hem de kendinizi test etmiş olacaksınız. DGS soruları için her yıla özel Youtube üzerinde çözüm videoları bulunmakta. DGS Çıkmış sorularını çözdükten sonra yapamadığınız soruların çözümlerine Youtube üzerinden ulaşabilirsiniz.

Sitemizde DGS Çıkmış Sorular dışında pek çok DGS içeriği de bulunmaktadır. Sınava ne kadar süre kalmış öğrenebilir, online testlerimizden yararlanabilirsiniz. Bunun yanında DGS puan hesaplama sistemimiz ile puanınızı hesaplayabilirsiniz. Alttaki linkler üzerinden ulaşabilirsiniz.

DGS Nedir?

 

 

DGS; ÖSYM tarafından yapılan ve eğitimine 4 yıllık bir lisans programında devam etmek isteyen meslek yüksekokulları ile açıköğretim ön lisans programlarından mezun olan öğrencilerin girmek zorunda olduğu, yılından bu yana yapılan bir sınavdır

 

 

DGS’de  Sayısal ve Sözel olmak üzerek toplam iki bölüm vardır. Sayısal Bölüm genellikle Matematik ağırlıklı olup toplam 60 sorudan oluşmaktadır. Sözel Bölüm ise genellikle paragraf ve kısmi olarak Dil Bilgisi konularından oluşur ve aynı şekilde 60 sorudan oluşur. Toplam Soru için Dakika süre verilir.

 

 

Meslek yüksekokulları ve açıköğretim önlisans programlarından mezun olanlar DGS’ye girebilir. Sınavın yapıldığı yıl son sınıfta olup da staj dışındaki mezuniyet şartlarını yerine getirmiş olan adayların da başvuru hakkı var. KKTC meslek yüksekokullarının son sınıf öğrencileri ve mezunları ile aynı koşullarda yurtdışından mezun olup denkliği kabul edilen adaylar da DGS’ye başvurabilir. Gerek merkezi yerleştirme gerekse özel yetenek sınavıyla öğrenci alan meslek yüksekokulu son sınıf öğrencileri ve mezunları da eğer alanlarında lisans programı yapmak istiyorsa DGS’ye başvurmak zorundadır.

 

Açıköğretim dahil öğretim süresi 4 ve daha fazla yıl olan programlardan önlisans diploması alan veya alacak olanlar DGS’ye başvuramaz.

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Soruları ve Cevap Anahtarı

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Soru ve Cevapları

 

 

DGS Sözel Deneme Sınavı

Firuze taşı sulu bakır ve alüminyum fosfat mineralidir. Açık yeşil, dağ yeşili ve gök mavisi arasında bir renge sahip olan bu taş opaktır, yani şeffaflıktan uzaktır. Eğer firuzenin oluştuğu ortamın çözeltisi bakır yönünden zengin ise mavi, demir yönünden zengin ise yeşil, çinkoyönünden zengin ise sarımtırak bir renk alır. İran coğrafyasından doğan firuze, Doğu Türkistan’dan Kuzey Afrika’ya, Arabistan yarımadasından Rusya steplerine kadar geniş bir sahaya yayılmıştır. Firuzenin kullanıldığı en belirgin yer ise çinicilik ve seramik işlemeciliğidir. Bu alanda artık firuze bir taş olarak değil, o taşı hatırlatan rengin ismi olarak kabul edilmekte ve kullanılmaktadır. Bu parçadan firuze taşıyla ilgili olarak aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

a) Cam gibi berrak ve geçirgen bir görünümünün olduğuna

b) Dünyanın farklı bölgelerinde yaygın olarak kullanıldığına

c) Hem yeşili hem maviyi andıran bir renge sahip olduğuna

d) Renginin bakır, demir veya çinko yoğunluğuna göre değiştiğine

e) Bazı el sanatlarında bir renk adı olarak da kullanıldığına

Cevap : a) Cam gibi berrak ve geçirgen bir görünümünün olduğuna

Evrensellik bir aldatmaca, büyük bir yalandır. Güçlünün zayıfa dayatması ile vücut bulmuştur. Nedir yani, Mozart evrensel olacak, bu sebeple yüce sayılacak ama Neşet Ertaş’ın esamesi okunmayacak. Mona Lisa evrensel olacak ama Üsküdar Şemsi Paşa Camii’nin adı anılmayacak. Bana sorarsanız bu karşılaştırmalar, yüceltmeler, yok saymalar abestir. Her taş yerinde ağırdır Bu parçada evrensellikle ilgili olarak anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?

a) Gerçeği yansıtmadığı

b) Neşet Ertaş’ın evrensel olduğu

c) Yeni bir kavram olduğu

d) Sözcüğün yanlış kullanıldığı

e) Bütün insanlığı ilgilendirdiği

Cevap : a) Gerçeği yansıtmadığı

Evrensellik bir aldatmaca, büyük bir yalandır. Güçlünün zayıfa dayatması ile vücut bulmuştur. Nedir yani, Mozart evrensel olacak, bu sebeple yüce sayılacak ama Neşet Ertaş’ın esamesi okunmayacak. Mona Lisa evrensel olacak ama Üsküdar Şemsi Paşa Camii’nin adı anılmayacak. Bana sorarsanız bu karşılaştırmalar, yüceltmeler, yok saymalar abestir. Her taş yerinde ağırdır Bu parçada altı çizili cümleyle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?

a) Bir eserin kendi sanatının özelliğini taşıması yeterlidir.

b) Büyük mimari eserlerin evrensel olması gerekir.

d) Ülkemizdeki şaheserler yeteri kadar tanıtılamamıştır.

e) Ülkeler ortak değerler konusunda karar birliğine varmalıdır.
c) Her eserin kendi kültürüne özgü bir değeri vardır.

Cevap : c) Her eserin kendi kültürüne özgü bir değeri vardır.

Ailedeki ahlak kurallarının yaptırım gücü maddi ve manevi cezaya dayanır. Maddi ceza, daha çok, çocukluk çağında görülür ve ahlakın öğrenilmesinde pekiştirici rol oynar. Manevi ceza ise çoğunlukla çocuğu sevgiden mahrum bırakmak şeklindedir. Çocuğun dünyasında duygusal bağlar önemli bir rol oynadığı için bu türlü bir mahrumiyet çoğunlukla maddi cezadan daha kuvvetli bir etki bırakır. Modern psikoloji araştırmaları da ahlak terbiyesinde manevi cezanın hem daha etkili hem de daha az zararlı olduğunu göstermektedir. Ayrıca ailenin çocuğuna verebileceği maddi cezalar konusundaki yetkisi hukuk kurallarıyla sınırlanmıştır. Örneğin bir baba çocuğunu belli bir yaştan önce evden uzaklaştıramaz. Aile ahlakının başlıca yaptırımlarından olan mirastan mahrum bırakma da kanunlarla sınırlandırılmamıştır. Bu parçadan cezayla ilgili olarak aşağıdakilerin hangisine ulaşılabilir?

a) Maddi ceza çocuğun sevgisiz bırakılmasından ibarettir.

b) Ahlak terbiyesinde manevi cezanın sonuçları telafi edilemez.

c) Ailedeki ahlak eğitiminde maddi ceza çocukluk çağıyla sınırlıdır.

d) Aile, maddi ceza konusunda hukuki kuralların dışına çıkamaz.

e) Aile, çocuğu tümüyle mirastan mahrum bırakma hakkına sahiptir

Cevap : d) Aile, maddi ceza konusunda hukuki kuralların dışına çıkamaz.

Ailedeki ahlak kurallarının yaptırım gücü maddi ve manevi cezaya dayanır. Maddi ceza, daha çok, çocukluk çağında görülür ve ahlakın öğrenilmesinde pekiştirici rol oynar. Manevi ceza ise çoğunlukla çocuğu sevgiden mahrum bırakmak şeklindedir. Çocuğun dünyasında duygusal bağlar önemli bir rol oynadığı için bu türlü bir mahrumiyet çoğunlukla maddi cezadan daha kuvvetli bir etki bırakır. Modern psikoloji araştırmaları da ahlak terbiyesinde manevi cezanın hem daha etkili hem de daha az zararlı olduğunu göstermektedir. Ayrıca ailenin çocuğuna verebileceği maddi cezalar konusundaki yetkisi hukuk kurallarıyla sınırlanmıştır. Örneğin bir baba çocuğunu belli bir yaştan önce evden uzaklaştıramaz. Aile ahlakının başlıca yaptırımlarından olan mirastan mahrum bırakma da kanunlarla sınırlandırılmamıştır. Bu parçaya göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

a) Bir çocuğun ahlaki eğitiminde cezalar etkili bir rol oynar.

b) Manevi ceza genellikle maddi cezadan daha etkilidir.

c) Ahlaki yaptırımlar aile içi yaşam dışında uygulanamaz.

d) Ailenin çocuğuna davranışı konusunda hukuki sınırlamalar vardır.

e) Mirastan mahrum kalmak, maddi ceza kapsamına girer.

Cevap : c) Ahlaki yaptırımlar aile içi yaşam dışında uygulanamaz.

Tiyatro eseri, daha doğarken edebiyat eserinden ayrılır çünkü edebiyat tek kişinin ürünüdür. Edebiyat eserini ortaya koyan kişi, konusunu ve anlattığı insanları yalnız kendi üslubuyla şekillendirir. Oysa tiyatroda eser bir birliktelikle ortaya çıkarılır. Oyun yazarının, dramaturgun, yönetmenin, dekor ve giysi tasarımcısının, ışıkçıların, oyuncuların, bestecilerin, dansçıların, müzisyenlerin, suflörlerin ve daha birçok kişinin hep birlikte uyumlu çalışması gerekir. Ancak bu da yetmez, bir tiyatro eserinin tamamlanabilmesi için seyirciye de ihtiyaç vardır. Tiyatro eserinin tamamlanması sahneden seyirciye, seyirciden sahneye doğru akan; kan dolaşımı gibi bir ilişkiyi gerektirir Bu parçaya göre aşağıdakilerden hangisi tiyatronun özelliklerinden biri değildir?

a) Sahnelenmesi için bir ekibe ihtiyaç vardır.

b) Ortak bir çalışma gerektirir.

c) Seyirci memnuniyetini esas alır.

d) Sahne ile seyirci arasında bir bağ bulunmaktadır.

e) Üretilme biçimi yönünden edebi eserden farklıdır.

Cevap : c) Seyirci memnuniyetini esas alır.

Tiyatro eseri, daha doğarken edebiyat eserinden ayrılır çünkü edebiyat tek kişinin ürünüdür. Edebiyat eserini ortaya koyan kişi, konusunu ve anlattığı insanları yalnız kendi üslubuyla şekillendirir. Oysa tiyatroda eser bir birliktelikle ortaya çıkarılır. Oyun yazarının, dramaturgun, yönetmenin, dekor ve giysi tasarımcısının, ışıkçıların, oyuncuların, bestecilerin, dansçıların, müzisyenlerin, suflörlerin ve daha birçok kişinin hep birlikte uyumlu çalışması gerekir. Ancak bu da yetmez, bir tiyatro eserinin tamamlanabilmesi için seyirciye de ihtiyaç vardır. Tiyatro eserinin tamamlanması sahneden seyirciye, seyirciden sahneye doğru akan; kan dolaşımı gibi bir ilişkiyi gerektirir Bu parçanın anlatımıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez.

a) Terimler kullanılmıştır.

b) Açıklama yapılmıştır.

c) Karşılaştırmaya başvurulmuştur.

d) Benzetme yapılmıştır.

e) Alıntıya yer verilmiştir.

Cevap : e) Alıntıya yer verilmiştir.

(I) Beynin işleyiş düzeni konusunda yapılan araştırmaların birinde, rüya esnasında beynin nasıl çalıştığının belirlenmesi amaçlandı. (II) Bu araştırmada bir grup insanın erken uyku evresindeki beyin etkinlikleri kaydedilerek katılımcılardan rüyalarında gördükleri nesneleri betimlemeleri istendi. (III) Daha sonra aynı nesneler, bu kişilere uyanık durumda gösterildi ve nesnelerin rüyada görüldüğü zaman ortaya çıkan beyin dalgaları ile uyanıkken görüldüğü andaki beyin dalgalarının şaşırtıcı bir benzerlik taşıdığı belirlendi. (IV) Bu çalışmada farklı katılımcılarla on binlerce kez tekrarlanarak bir veri tabanı oluşturulması planlanıyor. (V) Veri tabanında tanımlanan beyin dalgaları sayesinde insanların rüyalarında gördüklerinin bir yazılım aracılığıyla bilgisayarlar tarafından belirlenmesi bekleniyor. Bu parçadan, sözü edilen araştırmayla ilgili olarak aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

a) Rüya görme sırasında beynin aktif olduğu saptanmıştır.

b) Uykunun belli bir dönemine yoğunlaşılmıştır.

c) Rüyaların gerçek yaşamı yönlendirme düzeyi belirlenmiştir.

d) Rüya ve gerçek yaşam arasında bir benzerlik gözlemlenmiştir.

e) Kapsamı genişletilerek devam ettirilmesi planlanmaktadır.

Cevap : c) Rüyaların gerçek yaşamı yönlendirme düzeyi belirlenmiştir.

(I) Beynin işleyiş düzeni konusunda yapılan araştırmaların birinde, rüya esnasında beynin nasıl çalıştığının belirlenmesi amaçlandı. (II) Bu araştırmada bir grup insanın erken uyku evresindeki beyin etkinlikleri kaydedilerek katılımcılardan rüyalarında gördükleri nesneleri betimlemeleri istendi. (III) Daha sonra aynı nesneler, bu kişilere uyanık durumda gösterildi ve nesnelerin rüyada görüldüğü zaman ortaya çıkan beyin dalgaları ile uyanıkken görüldüğü andaki beyin dalgalarının şaşırtıcı bir benzerlik taşıdığı belirlendi. (IV) Bu çalışmada farklı katılımcılarla on binlerce kez tekrarlanarak bir veri tabanı oluşturulması planlanıyor. (V) Veri tabanında tanımlanan beyin dalgaları sayesinde insanların rüyalarında gördüklerinin bir yazılım aracılığıyla bilgisayarlar tarafından belirlenmesi bekleniyor. Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde araştırmanın yapılış biçimiyle ilgili bir bilgi yoktur?

a) I

b) II

c) III

d) IV

e) V

Cevap : a) I

(I) Beynin işleyiş düzeni konusunda yapılan araştırmaların birinde, rüya esnasında beynin nasıl çalıştığının belirlenmesi amaçlandı. (II) Bu araştırmada bir grup insanın erken uyku evresindeki beyin etkinlikleri kaydedilerek katılımcılardan rüyalarında gördükleri nesneleri betimlemeleri istendi. (III) Daha sonra aynı nesneler, bu kişilere uyanık durumda gösterildi ve nesnelerin rüyada görüldüğü zaman ortaya çıkan beyin dalgaları ile uyanıkken görüldüğü andaki beyin dalgalarının şaşırtıcı bir benzerlik taşıdığı belirlendi. (IV) Bu çalışmada farklı katılımcılarla on binlerce kez tekrarlanarak bir veri tabanı oluşturulması planlanıyor. (V) Veri tabanında tanımlanan beyin dalgaları sayesinde insanların rüyalarında gördüklerinin bir yazılım aracılığıyla bilgisayarlar tarafından belirlenmesi bekleniyor. Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde tahmin söz konusudur?

a) I

b) II

c) III

d) IV

e) V

Cevap : e) V

(I) Ulusal kültürün temel sözlü ürünlerini ölü birer yapıt olmaktan kurtarmanın en etkili yolu, onları sürekli olarak yeniden kullanmak, bir başka deyişle güncellemektir. (II) Bilinen en eski ürünleri, önceden söylenmiş olanı değişik amaçlarla yinelemek son derece doğaldır. (III) Bu doğal yönelimin etkisiyle değişik dönemlerde sanatçılar ve yazarlar bu tür folklor unsurlarını yeni bağlamlarda biçimsel, anlamsal ve işlevsel değişikliklerle yazıya dönüştürmüşlerdir. (IV) Yazıya dökülüp metinleştirildikleri andan itibaren sözlü geleneğin ürünleri bir ‘yeniden kurgulama’ nesnesi hâline gelmişlerdir. (V) Yalnızca yazınsal alanda yinelenmekle kalmayıp sanatın değişik biçimlerinde de yeniden kullanıma sokulmuştur bu unsurlar. Bu parçaya göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

a) Eski metinlerin modern dönemlerde de ele alınması sık rastlanan bir durumdur.

b) Folklor ürünlerinden yararlanılan alanlardan biri de edebiyattır.

c) Sözlü ürünlerin dönüştürüldüğü alanlar değişkenlik göstermektedir.

d) Edebiyatın geçmişi hakkında ancak folklor ürünleriyle bilgi edinilebilir.

e) Yazınsal ürünlerdeki ortak kullanılan unsurlara, her dönemde rastlanabilir.

Cevap : d) Edebiyatın geçmişi hakkında ancak folklor ürünleriyle bilgi edinilebilir.

LOLONOLO

DGS çıkmış Sorular

(I) Ulusal kültürün temel sözlü ürünlerini ölü birer yapıt olmaktan kurtarmanın en etkili yolu, onları sürekli olarak yeniden kullanmak, bir başka deyişle güncellemektir. (II) Bilinen en eski ürünleri, önceden söylenmiş olanı değişik amaçlarla yinelemek son derece doğaldır. (III) Bu doğal yönelimin etkisiyle değişik dönemlerde sanatçılar ve yazarlar bu tür folklor unsurlarını yeni bağlamlarda biçimsel, anlamsal ve işlevsel değişikliklerle yazıya dönüştürmüşlerdir. (IV) Yazıya dökülüp metinleştirildikleri andan itibaren sözlü geleneğin ürünleri bir ‘yeniden kurgulama’ nesnesi hâline gelmişlerdir. (V) Yalnızca yazınsal alanda yinelenmekle kalmayıp sanatın değişik biçimlerinde de yeniden kullanıma sokulmuştur bu unsurlar. Aşağıdakilerden hangisi bu parçada sözü edilen ‘yeniden kurgulama’ya örnek oluşturmaz?

a) Eski bir metnin dilini sadeleştirerek günümüz okuruna sunmak

b) Modern bir binanın tasarımında Selçuklu mimari tarzını kullanmak

c) Bir atasözünden hareketle şiir türünde eser vermek

d) Destan kahramanlarını konu alan bir film çekmek

e) Mitolojik bir varlığı bir etkinliğin simgesi durumuna getirmek

Cevap : a) Eski bir metnin dilini sadeleştirerek günümüz okuruna sunmak

(I) Ulusal kültürün temel sözlü ürünlerini ölü birer yapıt olmaktan kurtarmanın en etkili yolu, onları sürekli olarak yeniden kullanmak, bir başka deyişle güncellemektir. (II) Bilinen en eski ürünleri, önceden söylenmiş olanı değişik amaçlarla yinelemek son derece doğaldır. (III) Bu doğal yönelimin etkisiyle değişik dönemlerde sanatçılar ve yazarlar bu tür folklor unsurlarını yeni bağlamlarda biçimsel, anlamsal ve işlevsel değişikliklerle yazıya dönüştürmüşlerdir. (IV) Yazıya dökülüp metinleştirildikleri andan itibaren sözlü geleneğin ürünleri bir ‘yeniden kurgulama’ nesnesi hâline gelmişlerdir. (V) Yalnızca yazınsal alanda yinelenmekle kalmayıp sanatın değişik biçimlerinde de yeniden kullanıma sokulmuştur bu unsurlar. Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinden onra “İşlevini yitirdiği kabul edilen sözlü kültür ürünlerinin sürekliliği bu güncelleme yoluyla sağlanabilir.” cümlesi getirilebilir?

a) I

b) II

c) III

d) IV

e) V

Cevap : a) I

Farklı zamanlarda bir evi ziyaret eden Aras, Berna, Cenk, Derya, Emir ve Fırat adlı kişiler, gittikleri evdeki kumbaraya kâğıt ya da metal para atmışlardır. Kişilerin eve gelme sırasına ve kumbaraya attıkları para türüne ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Eve ilk gelen kişi kumbaraya kâğıt para, son gelen kişi metal para atmıştır.  Kumbaraya metal para atan toplam üç kişiden biri olan Aras, eve üçüncü sırada gelmiştir.  Eve ikinci ve beşinci sırada gelen kişiler, kumbaraya aynı tür para atmıştır.  Eve Fırat’tan hemen sonra Emir, Emir’den hemen sonra da Cenk gelmiştir. Buna göre I. Berna, II. Cenk, III. Fırat adlı kişilerden hangileri kumbaraya kâğıt para atmıştır?

a) Yalnız I

b) Yalnız II

c) I ve II

d) I ve III

e) II ve III

Cevap : a) Yalnız I

Farklı zamanlarda bir evi ziyaret eden Aras, Berna, Cenk, Derya, Emir ve Fırat adlı kişiler, gittikleri evdeki kumbaraya kâğıt ya da metal para atmışlardır. Kişilerin eve gelme sırasına ve kumbaraya attıkları para türüne ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Eve ilk gelen kişi kumbaraya kâğıt para, son gelen kişi metal para atmıştır.  Kumbaraya metal para atan toplam üç kişiden biri olan Aras, eve üçüncü sırada gelmiştir.  Eve ikinci ve beşinci sırada gelen kişiler, kumbaraya aynı tür para atmıştır.  Eve Fırat’tan hemen sonra Emir, Emir’den hemen sonra da Cenk gelmiştir. Aşağıdakilerden hangisi kesin olarak bilinmemektedir?

a) Eve ikinci sırada gelen kişi

b) Eve dördüncü sırada gelen kişi

c) Eve beşinci sırada gelen kişi

d) Eve ikinci sırada gelen kişinin kumbaraya attığı paranın türü

e) Eve dördüncü sırada gelen kişinin kumbaraya attığı paranın türü

Cevap : a) Eve ikinci sırada gelen kişi

Farklı zamanlarda bir evi ziyaret eden Aras, Berna, Cenk, Derya, Emir ve Fırat adlı kişiler, gittikleri evdeki kumbaraya kâğıt ya da metal para atmışlardır. Kişilerin eve gelme sırasına ve kumbaraya attıkları para türüne ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Eve ilk gelen kişi kumbaraya kâğıt para, son gelen kişi metal para atmıştır.  Kumbaraya metal para atan toplam üç kişiden biri olan Aras, eve üçüncü sırada gelmiştir.  Eve ikinci ve beşinci sırada gelen kişiler, kumbaraya aynı tür para atmıştır.  Eve Fırat’tan hemen sonra Emir, Emir’den hemen sonra da Cenk gelmiştir. Derya’nın, Berna’dan sonra eve geldiği biliniyorsa aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

a) Eve ikinci sırada gelen kişi, kumbaraya metal para atmıştır.

b) Eve birinci sırada Berna gelmiştir.

c) Eve dördüncü sırada Derya gelmiştir.

d) Eve dördüncü sırada gelen kişi, kumbaraya kâğıt para atmıştır.

e) Eve beşinci sırada Cenk gelmiştir.

Cevap : b) Eve birinci sırada Berna gelmiştir.

Farklı zamanlarda bir evi ziyaret eden Aras, Berna, Cenk, Derya, Emir ve Fırat adlı kişiler, gittikleri evdeki kumbaraya kâğıt ya da metal para atmışlardır. Kişilerin eve gelme sırasına ve kumbaraya attıkları para türüne ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Eve ilk gelen kişi kumbaraya kâğıt para, son gelen kişi metal para atmıştır.  Kumbaraya metal para atan toplam üç kişiden biri olan Aras, eve üçüncü sırada gelmiştir.  Eve ikinci ve beşinci sırada gelen kişiler, kumbaraya aynı tür para atmıştır.  Eve Fırat’tan hemen sonra Emir, Emir’den hemen sonra da Cenk gelmiştir. Fırat’ın eve gelme sırası ve kumbaraya attığı para türü aşağıdakilerden hangisinde birlikte verilmiştir?

a) İkinci(Eve gelme sırası) – Kâğıt (Attığı para türü)

b) İkinci(Eve gelme sırası) – Metal (Attığı para türü)

c) Dördüncü(Eve gelme sırası) – Kâğıt (Attığı para türü)

d) Dördüncü(Eve gelme sırası) – Metal (Attığı para türü)

e) Beşinci(Eve gelme sırası) – Kâğıt(Attığı para türü)

Cevap : d) Dördüncü(Eve gelme sırası) – Metal (Attığı para türü)

Defne, alışverişte birer adet etek, gömlek, kitap, oje, parfüm, saat ve yüzük satın almıştır. Alışveriş sırasında ödemelerini A, B veya C bankalarına ait kredi kartlarını kullanarak yapmıştır. Defne’nin alışverişte kullandığı kartlara ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Bir ürünü sadece tek bir kredi kartı kullanarak satın almıştır.  Eteği A bankasının, ojeyi B bankasının, parfümü ise C bankasının kredi kartıyla satın almıştır.  Kitap, parfüm ve yüzüğü farklı bankaların kredi kartlarıyla satın almıştır.  B ve C bankalarının kredi kartlarıyla eşit sayıda ürün satın almıştır.  Yüzüğü, A bankasının kredi kartıyla satın almamıştır. Defne aşağıdaki ürün çiftlerinden hangisini aynı bankanın kredi kartıyla satın almış olamaz?

a) Oje ile saat

b) Parfüm ile saat

c) Etek ile gömlek

d) Gömlek ile parfüm

e) Oje ile yüzük

Cevap : a) Oje ile saat

LOLONOLO

DGS çıkmış Sorular

Defne, alışverişte birer adet etek, gömlek, kitap, oje, parfüm, saat ve yüzük satın almıştır. Alışveriş sırasında ödemelerini A, B veya C bankalarına ait kredi kartlarını kullanarak yapmıştır. Defne’nin alışverişte kullandığı kartlara ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Bir ürünü sadece tek bir kredi kartı kullanarak satın almıştır.  Eteği A bankasının, ojeyi B bankasının, parfümü ise C bankasının kredi kartıyla satın almıştır.  Kitap, parfüm ve yüzüğü farklı bankaların kredi kartlarıyla satın almıştır.  B ve C bankalarının kredi kartlarıyla eşit sayıda ürün satın almıştır.  Yüzüğü, A bankasının kredi kartıyla satın almamıştır. Defne gömleği I. A, II. B, III. C bankalarına ait kredi kartlarından hangileriyle satın almış olabilir?

a) I

b) II

c) III

d) I ve II

e) I ve III

Cevap : e) I ve III

Defne, alışverişte birer adet etek, gömlek, kitap, oje, parfüm, saat ve yüzük satın almıştır. Alışveriş sırasında ödemelerini A, B veya C bankalarına ait kredi kartlarını kullanarak yapmıştır. Defne’nin alışverişte kullandığı kartlara ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Bir ürünü sadece tek bir kredi kartı kullanarak satın almıştır.  Eteği A bankasının, ojeyi B bankasının, parfümü ise C bankasının kredi kartıyla satın almıştır.  Kitap, parfüm ve yüzüğü farklı bankaların kredi kartlarıyla satın almıştır.  B ve C bankalarının kredi kartlarıyla eşit sayıda ürün satın almıştır.  Yüzüğü, A bankasının kredi kartıyla satın almamıştır. Defne’nin kitap ve saati aynı bankaya ait kredi kartıyla aldığı biliniyorsa aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

a) Etek ile saati farklı bankalara ait kredi kartlarıyla satın almıştır.

b) Gömlek ile parfümü aynı bankaya ait kredi kartıyla satın almıştır.

c) Kitap ile yüzüğü aynı bankaya ait kredi kartıyla satın almıştır.

d) A bankasına ait kredi kartıyla toplam iki ürün satın almıştır.

e) B bankasına ait kredi kartıyla toplam üç ürün satın almıştır.

Cevap : b) Gömlek ile parfümü aynı bankaya ait kredi kartıyla satın almıştır.

Defne, alışverişte birer adet etek, gömlek, kitap, oje, parfüm, saat ve yüzük satın almıştır. Alışveriş sırasında ödemelerini A, B veya C bankalarına ait kredi kartlarını kullanarak yapmıştır. Defne’nin alışverişte kullandığı kartlara ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Bir ürünü sadece tek bir kredi kartı kullanarak satın almıştır.  Eteği A bankasının, ojeyi B bankasının, parfümü ise C bankasının kredi kartıyla satın almıştır.  Kitap, parfüm ve yüzüğü farklı bankaların kredi kartlarıyla satın almıştır.  B ve C bankalarının kredi kartlarıyla eşit sayıda ürün satın almıştır.  Yüzüğü, A bankasının kredi kartıyla satın almamıştır. Aşağıdakilerden hangisi kesin olarak doğrudur?

a) Kitap, A bankasına ait kredi kartı ile satın alınmıştır.

b) Kitap, B bankasına ait kredi kartı ile satın alınmıştır.

c) Saat, A bankasına ait kredi kartı ile satın alınmıştır.

d) Saat, B bankasına ait kredi kartı ile satın alınmıştır.

e) Yüzük, C bankasına ait kredi kartı ile satın alınmıştır.

Cevap : a) Kitap, A bankasına ait kredi kartı ile satın alınmıştır.

LOLONOLO

DGS çıkmış Sorular

Öğrenci Dostu
Öğrenme Yönetim Sistemi – LOLONOLO

DGS çıkmış Sorular

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir