korkuteli bisiklet / Çift Dal Mor Orkide Bisiklet Figürlü Arajman

Korkuteli Bisiklet

korkuteli bisiklet

Antalya-Korkuteli-Elmalı-Kaş-Kumluca-Kemer Bisiklet Turu (15—19 Kasım )

3. Gün : Elmalı-Kaş
Sabah kahvaltı sonra kısa bir online toplantı yapıp çıktım yola. Bugün, klasik olarak km.’yi geçecek bir etabım vardı Kaş’a kadar. Sabah hava sisliydi ve ciddi soğuk vardı. Elmalı’dan çıkarken hafif iniş olan yolda rüzgarı karşıdan alıp soğuğu iyice hissettim. Yolun devamında sis de vardı. O kadar soğuktu ki kısa eldivenimden çıkan parmak uçlarım bıçak sokulurcasına acıyordu. Garmin’den gördüğüm kadarıyla sıcaklık sıfırın altındaydı. “Biraz sonra ısınırım.” diyerek uzun eldivenleri arama zahmetine girmedim. Aslında yanımdalardı ama durmak istemedim açıkçası. Şu ana kadar sürdüğüm en soğuk havada sürüyordum. Bir sene önce Bolu Dağı’nı aşıp Bolu’ya inerken de hava çok soğuktu ama sıfırın altına inmemişti. Yine de bu soğuk hava güneş biraz yükselince yerini daha uygun bir sıcaklığa bıraktı. (Günün sonunda Kaş’ta havanın 20 derece olduğunu görecektim. Gün içinde 20 derecelik sıcaklık farkı da benim için yeni bir tecrübe olacaktı. :))

Finike’ye giden ana yoldan ayrılıp Kaş’a ulaşmak için Gömbe istikametine devam ettim. Gömbe ve burada bulunan Uçarsu Şelale’sinin eşimle bizim için bir önemi vardı. Yıllar önce araçla Yeşil Göl ve Uçarsu Şelale’si için Kaş’tan Gömbe’ye gelmiştik. Şelaleye giderken, Yeşil Göl’ün yanında bir köylü kadın “Ayran içer misin oğul ? “ dedi. Ben de kabul ettim. Eşimle birlikte ayrını paylaştık. Kadın, bakracı göl suyuna daldırıp şöyle bir çalkalayıp bardağa doldurdu ve yine verdi. Göl suyundan ayrını da içtim. “Borcum ne kadar ?” diye sordum. “3 lira.” dedi kadın. Cüzdanıma baktığımda hiç bozuk param olmadığını gördüm. Cüzdanımdaki para da üstü kalsın denecek bir miktar değildi açıkçası. Eşimi kadının yanında bırakıp 1,5 km. yürüyüp arabadan bozuk para almaya gittim. Aynı yolu geri dönerken eşimle kadını bana doğru gelirken gördüm. Parayı verdim. Kadına “3 TL için rehin bıraktığım :)“ eşimi geri aldım. O vakitten sonra da Gömbe muhabbeti olduğunda hep “rehin bırakma” muhabbeti yapmaya başladık. :)

Gömbe’nin merkezinden geçip “eşimi rehin :)bıraktığım” dağlara baktım. Fotoğraf çekip suyu çekilmiş barajın üzerinden geçip ana yola bağlandım. Önce m.’lik Sinekçi Beli, ardından seafoodplus.info Kuruova Beline tırmandım. Kasaba’ya kadar muhteşem inişlerle ormanların içinden geçtim. İniş sırasında videolar çektim ve çok keyif aldım. Kasaba sonrasında Kaş’ın tepesine kadar 7 seafoodplus.info son çıkışı tamamladım. Tepedeki Opet’te telefon üzerinden bir toplantıya katıldım. 1 saat sonra tekrar yola çıktım. Gün batımında muhteşem bir manzara eşliğinde keyifli bir inişle Kaş’a vardım. Akşam Kaş’ta dolaşıp geceyi yine işe bağladım.

Elmalı-Kaş seafoodplus.info

Mesafe : ,28 Km
Yolda Geçen Süre : 5,56 saat
Ortalama Hız : 17,5 km/sa
Maksimum Hız : 57,0 km/sa
Yükseklik Kaybı : m
Maksimum Yükseklik : m

_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg
4. Gün : Kaş-Kumluca

Sabah aklımda, 15 sene önce ilk turumu tamamladığım Kaş’tan, kıyı boyu yola devam edecek olmak vardı. Merak içindeydim. Önümde, dün gün batımına baka baka keyifle indiğim 11 km’lik bir yokuş vardı. Dura dura, fotoğraf çeke çeke çıktım. Bir gün önce tam karşıdan geldiğim ayrımda sağa döndüm. Tam bu noktada köpek barınağı vardı ve peşime takılırlar diye düşünüyordum ama ortalıkta peşime takılacak kuçu kuçu görmediğim için şanslıydım. Küçük iniş-yokuşlarla Demre’nin tepesine kadar yoğun güneş altında geldim. Muhteşem bir deniz manzarasında Demre’ye inerken bir yandan da bir toplantıya bağlanıyordum telefonumdan. Hatta bu sebeple karşı şeritten gelen tam yüklü bir turcu arkadaşla sadece selamlaşabildim. Ön-arka sarı çantaları göz alıyordu. Dursam epeyce muhabbet ederdim ama kulağımda toplantı olunca yola devam ettim. Demre’nin merkezindeki yemek sırasında da toplantıya iştirak ediyordum. Yemek ve toplantı aynı anda bitti. Yola çıktım. Beymelek Lagününe doğru Akdeniz’in güzel manzaraları eşlik etti. Bu yaz, burada, yol kenarındaki mavi yengeç restoranlarından birinde yemek yemiş ve gölde kocaman bir Caretta Caretta’nın çok yakınımızda suyun üstüne çıkışını izlemiştik birkaç sefer. İlginç bir görüntüydü. Lagün kıyısından sonuna kadar devam edip fotoğraf çektim ve Finike’ye doğru pedallara asıldım. Muhteşem manzaralarla, keskin virajlarla, zaman zaman yoğunlaşan trafikte keyifle ilerliyordum. Antalya’ya doğru gittiğim için deniz tarafındaki şeritten ilerliyordum. Orijinal planım Finike’ydi ama yola devam edip Kumluca’ya vardım. Kumluca merkezde yer bulamadığım için girişinde bulunan Uygulama Oteli’ne kadar geriye döndüm. Yemek vaktini yakalamıştım. Turun ikinci km’lik etabını da keyifle tamamlamıştım.

Kaş-Kumluca seafoodplus.info

Mesafe : ,08 Km
Yolda Geçen Süre : 6,15 saat
Ortalama Hız : 16,2 km/sa
Maksimum Hız : 60,6 km/sa
Yükseklik Kaybı : 1, m

5. Kumluca-Kemer

Accuweather bugün tüm günü yağmurlu gösteriyordu. Ben de, Küre Dağları’ndaki faciadan sonra, tedbirimi erkenden alarak, kask kılıfından ayakkabı kılıfına kadar giyinmiştim. Tek eksiğim Ortleib çantalardı. Onun yerine, turu kısa tuttuğum için, eski çantamla (Konnix) yola çıkmıştım. Ama çöp torbalarını da almayı akıl etmiştim. :)Kahvaltı sonrası dışarıda ciddi bir yağmur ve rüzgar vardı. Biraz zaman geçirdim. Hazırlanıp yola çıkarken yağış biraz hafiflemişti. Bugünkü rota hem keyifli hem de yokuşluydu. Karşımda, “Türkiye’nin en güzel manzarası” olarak ünlenen Gelidonya Burnu vardı. Uzun bir süre, temiz bir asfaltta bu manzaranın tadını çıkardım. Karaöz’ün merkezinde Adrasan’a doğru sağlam bir yokuşa başladım. Biraz yağmur, biraz rüzgar, güzel ama gri bir manzara

Adrasan’ın merkezine inerken yağmur iyice hızlandı. Oldukça ıslanmaya başladım. Bir evin önündeki sundurmanın altında beklemeye başladım. Evin hanımı ve çocuğu ile selamlaştım. Bir araç bulup Kemer’e ulaşayım dedim ama araç bulamadım. Sonra da yola devam ettim. Olimpos ayrımını geçip yeniden, bu sefer ana yola doğru yokuş çıkmaya başladım. Yol kenarında, evlerin karşısında, motorsiklet ve arabaların konduğu üstü kapalı bir garaj alanına sığındım. Yağmurun hafiflemesini beklerken dikkatimi çeken ilk şey Harley Davidson motorsiklet oldu. Kallavi bir modeldi. Sonra gözüm üstü branda ile kapanmış arabaya takıldı. Bu dizaynı tanıdığımı fark ettim. Sonra duvardaki şarj ünitesi de beni doğruladı. Burası neresi diyebileceğim, yanında yöresindeki evlerin öyle çok da gösterişli olmadığı bu derme çatma garajda branda altındaki araç bir Tesla’ydı. Etrafına tekrar baktım. Beklentim daha gösterişli bir villa vs. idi ama görebildiğim 2 katlı sıradan bir evdi. “Bu arabanın burada ne işi var ?”diyebildim sadece…

Yağmur hafifleyince o ilginç garajdan ayrılıp yokuşa devam ettim. Ana yola bağlandım. Yağmur bazen hızlı bazen yavaş eşlik etmeye devam etti. Yolda yine bir toplantıya katıldım telefonda. Uzakta Kemer’i gördüğümde artık yemek yiyebilecektim. Vakit akşam olmuştu. Yemek sonrası, gece vakti yola devam edip etmemek konusunda karasız kaldım. Hafta sonu yasakları başlayacağı için Cuma günü İstanbul’a dönmem gerekiyordu. Yarın da yağmurlu görününce turu burada bitireyim dedim. Bir araçla Antalya’ya ulaştım. Aracımı bıraktığım otele döndüm. Bisikletimi arabaya yerleştirip otele geçtim. Ertesi sabah İstanbul’a doğru yola çıktım. 15 yıl sonra Batı Akdeniz kıyısında yeniden keyifle pedallamıştım.

Bu maceranın (da) sonu…

Yükseklik Kaybı : m

_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg_jpg

Offroad demiş ki:

Bisiklet alanı rampada pek de darmış üstadım,

Hepsini görüntüle

Merhaba. Bu yine iyi hali. Buralarda iyiydi. Hiç olmayan çok yer var. :)

TOUR OF ANTALYA, KORKUTELİ ETABIYLA BAŞLADI

T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı, T.C. Antalya Valiliği, Antalya Büyükşehir Belediyesi, Türkiye Bisiklet Federasyonu ve Türkiye Spor Yazarları Derneği’nin destekleriyle Argeus Events ve Yedi İletişim tarafından ilk kez düzenlenecek olan Tour of Antalya powered by AKRA,  Korkuteli etabıyla başladı.

Uluslararası Bisiklet Birliği’nin (UCI) Etaplı Yol Yarışı kategorisinde düzenlenecek ve 25 Şubat Pazar günü sona erecek organizasyonda Korkuteli etabının yanı sıra Kemer, Feslikan ve Side-Lara etaplarında 20 ülkeden 25 takım ve sporcu mücadele edecek. Ayrıca Tour of Antalya’nın kapanış gününde gerçekleştirilecek AKRA Gran Fondo Antalya’da da yüzlerce bisikletçi pedal çevirecek.

Korkuteli, Kemer, Feslikan ve Side-Lara etaplarında bisikletçiler Antalya’nın simge yerlerinden geçecekler. İtalya Bisiklet Turu gibi büyük organizasyonlarda yarışan CCC Sprandi Polkowice ve İtalya’nın en önemli bisiklet takımlarından biri olan Wilier Triestina Tour of Antalya’nın pro-kıta takımları olurken kariyerinde Giro d’Italia’da etap zaferleri bulunan yıldız bisikletçi Filippo Pozzato da Tour of Antalya’nın önemli yüzlerinden biri olacak.

Ayrıca bisiklet tarihinin en büyük efsanelerinden biri olan Alberto Contador’un yönetiminde bulunduğu Polartec-Kometa takımı da Tour of Antalya’da önemli bir sınav verecek. Takımın Genel Menajeri, bir başka efsane Ivan Basso da Antalya’da olacak.

Tour of Antalya takım listesi

Antalya’nın yollarını bisiklet heyecanı ile dolduracak organizasyonda şu takımlar yer alacak:

Tour of Antalya; S Sport’tan yayınlanacak

Pro-kıta takımları, kıta takımları, Milli takımlar ve kulüp takımlarının mücadele edeceği bu dev organizasyonu bisiklet tutkunları S Sport’tan izleyebilecek. 23 Şubat Cuma günü başlayacak yayınlar, 26 Şubat Pazartesi gününe kadar sürecek. Organizasyonun prodüksiyon çalışmalarını ise Saran Group markalarından HD Protek üstlenecek. Organizasyonu yerli-yabancı 50’den fazla medya mensubu da yerinde takip edecek.

Şubat tarihleri arasındaki yayınlar – saatleri arasında, 26 Şubat Pazartesi günü yapılacak yayın ise – saatleri arasında gerçekleştirilecek.

Bu habere ilk yorumu yazan siz olun.

Pandemi nedeniyle 65 yaş üstü olmam, sokağa çıkma yasağı ve seyahat yasağı olması, yılında Cemsiz 9 yıl turumuzu İptal etmiştim, bu sene 1 Temmuz itibariyle yasakların kalkması Cemsiz 10 yıl turumuzu yapabileceğim anlamına geliyordu, hazırlık dönemi kısa olsa da formamızı Town Park sağ olsunlar ücretsiz yaptılar, çadır, fren pabucu, fren teli, sırt çantası, bagaj heybe çantası olmak üzere eksiklerimizi tamamladım, ve bu yıl bisikletime pil takarak e-bike ye çevirdim, yani modifiye ettim, artık düz yol ve iniş benim, rampa onun yaş 68 oldu yeniliklere açık olmak lazım derim, hazırlık ve tanıma için şehir içinde e-bike bisikletimle km. yol gittim, bakalım tur sonunda değerlendirmemiz ne olacak, programımı yine gitmediğim yerler olacak şekilde hazırladım, yola çıkma tarihi 29 temmuz olarak düşündüm, ilk önce Korkuteli sırası ile Tefenni - Salda Gölü - Pamukkale - Serinhisar - Aydın Ortaklar - Selçuk Şirince - Kuşadası - Söke - Milas - Muğla - Akyaka - (Bodrum - Datça - Marmaris - Dalyan - Sarıgerme orman yangını nedeniyle iptal edilmiştir ) Dalaman - Fethiye - Kaş - Demre - Kumluca Karaöz Korsan Koyu - Antalya düşünmüştüm, yola çıkmadan gecesi orman yangınların başlaması devam etmesi bir ara turu iptal edeyim mi acaba dedim, sonra gün gün ilerleyerek yer yer programımızda değişiklikler yapmamıza eden oldu, keşke yangınlar olmasaydı, keşke binlerce canlı ağaçları ve hayvanları kaybetmeseydik, üzüntülüyüm, Dostlarıma bisikletin yeni durumu ve kendimin performansı ne olacak düşüncesiyle gün gün yazacağımı belirttim, km. 5 saat 53 dakika, metre, kalori harcamışım. 29 Temmuz

Korkuteli'de bisiklet turu

Adem DURMAZ/KORKUTELİ, (DHA)- ANTALYA'nın Korkuteli ilçesinde Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından hayata geçirilen 'Bisikletini al gel' projesi kapsamında bisiklet turu düzenlendi.

19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında İlçe Gençlik ve Spor Müdürlüğü tarafından düzenlenen bisiklet turuna Kaymakam Sezgin Üçüncü, AK Parti İlçe Başkanı Kemal Sancaktar, kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri ve vatandaşlar katıldı. Şehitlik Anıtı'ndan başlayan ve spor salonunda sona eren bisiklet turu yoğun ilgi gördü.

Gençlik ve Spor İlçe Müdürü Ahmet Tunç, "Gençlik ve Spor Bakanlığımızın başlattığı 'Bisikletini al gel' projesi kapsamında Korkuteli Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü olarak Gençlik Haftası'nda ilçemizde düzenlemiş olduğumuz şehir içi bisiklet turu 7'den 77'ye herkesin katılımıyla gerçekleşti. İlçemizde spor kültürünü yaymak, bisiklet kullanımını arttırmak, bisiklet branşının temelleri olmasını hedeflediğimiz bu faaliyete olan yoğun ilgi hepimizi sevindirdi" dedi. (DHA)

FOTOĞRAFLI

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir