1 sınıf okuma hızı / 1. Sınıf Okuma & Yazma Kitapları Fiyatları - Trendyol

1 Sınıf Okuma Hızı

1 sınıf okuma hızı

İlkokul 1. sınıf öğrencilerinin 1 dakikada okuduğu kelime sayısını ölçmek için kullanabileceğiniz okuma hızı testi metinlerini bu sayfada bulabilir ve pdf olarak indirebilirsiniz.

1. SINIF OKUMA HIZI TESTİ METİNLERİ

Okumaya yeni geçen öğrencileri kendi aralarında okuma yarışması yaptırmak sakıncalı olsa da öğrencilerin bir dakikada okuduğu kelimeyi takip etmek okuma hızının gelişimi açısından etkili olabiliyor.

Okuma hızı ölçme metinlerini uygularken öğrenci ile metin arasında iki karış mesafenin olmasına ve parmak ile takip etmiyor olmasına dikkat etmek gerekiyor.

Okuma Hızı Testi Metni 1

YAVRU KAPLUMBAĞA

Büyük bir çiftliğin yanında yeşil bir alanda bir anne kaplumbağa yaşıyordu. Kaplumbağanın çok sevimli bir yavrusu vardı. Yavru kaplumbağa sevimli olduğu kadar da yaramazdı.

< 24 >

Oynamayı ve gezmeyi çok seviyordu. Annesi zaman zaman yavru kaplumbağayı uyarıyordu.

< 35 >

&#; Yavrum biliyorum oynamayı ve gezmeyi çok seviyorsun. Ama sakın uzaklara gitme. Hep seni görebileceğim yerlerde dolaş olur mu?

< 52 >

&#; Anneciğim ben zaten çok uzaklara gitmiyorum.

&#; Aferin sana

&#; Yavru kaplumbağa çoğu zaman annesinin sözünü dinliyordu. Ama bazen oyuna dalıp uzaklara gittiği oluyordu. Öyle zamanlarda annesi onu azarlıyordu.

< 79 >

&#; Hani uzaklara gitmeyecektin? Çiftliğin öbür tarafına gitmişsin. Seni buluncaya kadar canım çıktı.

&#; Ama anneciğim ben oraları da görmek istiyorum.

< 98 >

&#; Biraz daha büyüyünce beraber gezeriz oraları. Biz en güzel yerde yaşıyoruz yavrum.

< >

Gerçekten etraf yeşil çayırlar ve kır çiçekleri ile kaplıydı. Yakınlarda meyve bahçeleri vardı. Uzun ve yeşil ağaçlar çok güzeldi.

< >

Dosyayı İndirmek İçin Tıklayınız

Okuma Hızı Testi Metni 2

TİLKİ İLE HOROZ

Bir çiftlikte, çok akıllı ve bilgili bir horoz yaşarmış. Bu horoz, bir gün çevrede gezinmeye karar vermiş. Hem biraz dolaşır hem de hava alırım, demiş.

< 25 >

Bir süre yürüyen horoz çok yorulmuş. Dinlenmek için bir ağacın dalına çıkmış.

< 37 >

Bu sırada avlanmaya çıkan kurnaz bir tilki, ağaçta tünemiş olan horozu görmüş. Koşarak ağacın yanına gelmiş. Yukarıya bakarak horoza seslenmiş:

< 57 >

&#; Sevgili horoz kardeş, sana güzel bir haber getirdim. Hayvanlar arasında bir anlaşma oldu. Artık bütün hayvanlar barış içinde yaşayacak.

< 76 >

Haydi aşağıya in de kucaklaşalım. Bu güzel haberi birlikte kutlayalım. Bundan böyle dost olalım demiş.

< 91 >

Tilkinin kurnazlığını bilen horoz:
&#; Söylediğini anlamadım tilki kardeş. Yaşlılık işte. Kulaklarım iyi duymuyor. Söylediklerini tekrar eder misin? demiş.

< >

Kurnaz tilki:
&#; Bütün hayvanlar artık dost oldu. O ağaçtan yere in de kucaklaşalım. Bu anlaşmayı kutlayalım.

< >

Bu sevinçli haberi bütün hayvanlara söyleyeceğim. Daha çok yer gezeceğim, demiş. Horoz tilkinin yapmak istediği oyunu anlamış.

< >

Dosyayı İndirmek İçin Tıklayınız

Okuma Hızı Testi Metni 3

PARMAK KIZ

Uzak bir ülkede, bir zamanlar bir kadın yaşardı. Kadıncağız çocuk sahibi olmayı çok istiyordu. Çaresiz kalınca bir büyücüye gitti.

< 19 >

Çocuk sahibi olmak istediğini söyledi. Büyücü, kadına saksıya ekmesi için lale soğanı verdi.

< 32 >

Bir zaman sonra saksıda bir lale açtı. Çiçeğin yaprakları arasında parmak kadar minik bir kız vardı. Kız öylesine küçüktü ki kadın ona “ parmak kız” adını verdi.

< 58 >

Gece oldu. Oradan yaşlı ve çirkin bir kurbağa geçiyordu. Ceviz kabuğunda uyuyan kızı gördü. Kendi kendine “bu güzel kız oğluma güzel bir eş olur,” diye mırıldandı.

< 84 >

Yavaşça ceviz kabuğunun kenarından tutup dışarıya çıkardı. Onu yaşadığı dereye götürdü. Bir çiçeğin üzerine bıraktı.

< 99 >

Parmak kız sabah erkenden uyandı. Etrafına bakınıp ağlamaya başladı. Bir süre sonra yaşlı kurbağa gelerek oğlunu gösterdi.

< >

&#; Sana kocanı tanıştırayım. Sizlere çok güzel bir düğün hazırlıyorum, dedi.

< >

Sonra oğlu ile birlikte kızın yanından uzaklaştı. Çevrede yüzen balıklar anne kurbağanın sözünü işittiler.

< >

Dosyayı İndirmek İçin Tıklayınız

Okuma Hızı Testi Metni 4

İÇİNDE BEN DE VARDIM

Bir gün hoca evinden çıkmış, çarşıya gidiyormuş. Yolda komşusuna rastlamış. Komşusu hemen söze girmiş.

< 18 >

&#; Hoca dün gece sizin evde neler oldu? Önce sesler duyduk, ardından büyük bir gürültü. Neyin nesi bir türlü anlayamadık. Ne oldu hocam anlatıver.

< 41 >

Hoca karşılık vermek istememiş. Duymamış gibi yapmış. Fakat adam peşini bırakmamış. Sormuş da sormuş. Hoca dayanamayıp anlatmış.

< 58 >

&#; Bizim hanımla kavga ettik. Hanım öfkelendi. Elbiseme bir tekme attı. Merdivenlerden aşağı yuvarlandı. Gürültü dediğin işte bu demiş.

< 76 >

Komşusu manalı manalı bakmış.
&#; Yapma hocam. Hiç elbise o kadar ses çıkarır mı?
Bunun üzerine hoca öfkeli bir biçimde yanıt vermiş.

< 97 >

&#; Sen de amma üsteledin. Elbisenin içinde ben de vardım.
Sen sen ol duyduğun her şeye inanma. Önce bir düşün, araştır.

< >

Dosyayı İndirmek İçin Tıklayınız

Okuma Hızı Testi Metni 5

MAVİŞ

Maviş o gün değişik bir şey yapmak istiyordu. Uzun süre dolaştı durdu. Ne yapacağını bilemiyordu. Arı vız vız da ortalarda yoktu.

< 22 >

Biraz dolaşmaya karar verdi. Değişik yerler görmek istiyordu. “Belki yeni arkadaşlar da edinirim.” Diye düşündü.

< 37 >

Maviş uçmaya başladı. Uzun süre uçtu. Pek çok yerlerden geçti. Geçtiği yerleri daha önce hiç görmemişti. Her gördüğü şey onun ilgisini çekiyordu.

< 59 >

Sonunda kendini yemyeşil bir alanda buldu. Her yer alabildiğine yeşildi. Hatta gökyüzü bile yemyeşil görünüyordu.

< 74 >

Maviş daha önce hiç böyle bir yer görmemişti. Bir anda korkmaya başladı. Nereye baksa yeşil renk görüyordu.

< 91 >

Yerde minik çiçekler vardı. Maviş çiçeklere baktı. Nerede olduğunu anlamaya çalışıyordu. Çevresine bakınırken tuhaf bir ses duydu. Bu sesi daha önce hiç duymamıştı. Sanki birisi şarkı söylüyordu.

< >

Sesin geldiği tarafa doğru yavaşça yürüdü. Kalbi tir tir titriyordu. Ama korkusunu yenmeye çalıştı.

< >

Dosyayı İndirmek İçin Tıklayınız

Okuma Hızı Testi Metni 6

KÜÇÜK BIZDIK

Bir varmış, bir yokmuş. Büyük bir ormanda yaşayan bir ayı ailesi varmış. Bu ailenin yıllar sonra bir oğulları olmuş. Oğullarının adını Bızdık koymuşlar.

< 25 >

Baba ayı her gün ormana, yiyecek ve yakacak toplamaya gidiyormuş.

< 35 >

Bızdık’ın kardeşi olmadığı gibi hiç arkadaşı da yokmuş. Ormanda yapayalnız dolaşmaktan canı sıkılmış.

< 48 >

Ormanda koşmak, ormanın derinliklerine dalmak ve kendine oralarda arkadaş bulmak istiyormuş. Fakat anne ayı fazla uzaklaşmasına izin vermiyormuş. Çünkü Bızdık’ı vahşi hayvanların yemesinden korkuyormuş.

< 72 >

Yine bir gün erkenden kalkmışlar. Duşlarını alıp kahvaltılarını yapmışlar. Evlerinin temizliğini bitirerek ormana gitmek için hazırlanmışlar.

< 88 >

Güneş pırıl pırılmış. Ağaçların yaprakları hafif hafif esen rüzgârla dans ediyormuş.

< 99 >

Uzaklardan sincapların kahkahaları geliyormuş. Bızdık’ın içi öyle coşmuş ki bir an önce dışarı çıkmak istemiş.

< >

Dosyayı İndirmek İçin Tıklayınız

Okuma Hızı Testi Metni 7

ÇİRKİN ÖRDEK YAVRUSU

Göl kenarında güzel bir çiftlik varmış. Bu çiftlikte pek çok hayvan yaşarmış. Bunların aralarında bir de anne ördek bulunuyormuş.

< 22 >

Anne ördek bir gün yumurtaların üstüne yatmış. Günlerce bu yumurtaların üstünden hiç kalkmamış.

< 35 >

Zamanı geldiğinde bu yumurtaların içinden minik ördek yavruları çıkacakmış. Anne ördek yavruları olacağı için çok mutluymuş.

< 51 >

Yumurtalar bir süre sonra çatlamaya başlamış. Çatlayan her yumurtanın içinden birbirine benzeyen yavrular çıkmış.

< 65 >

Minicik sarı yavrular çok sevimliymiş. Bütün yavrular onları çok sevmiş. Üç yumurta çatladığı halde, bir yumurta çatlamamış. Her kez bu yumurtanın içinden ne çıkacağını merak etmeye başlamış.

< 92 >

İçinden koca gagalı, çirkin mi çirkin siyah renkte bir yavru çıkmış.

< >

Bu diğer yavrulara hiç benzemiyormuş. Çirkin yavruyu gören bütün hayvanlar gülmeye başlamış.

< >

“Aaa ne çirkin bir yavru.” Demişler. Ama anne ördek onu da çok sevmiş.

< >

Dosyayı İndirmek İçin Tıklayınız

Okuma Hızı Testi Metni 8

ASLAN VE FARE

Eskiden bir orman varmış. Ormanda bütün hayvanlar mutlu yaşarmış. Ormanın kralı güçlü bir aslanmış. Aslanı hiç kimse sevmiyormuş. Çünkü aslan çok kibirliymiş.

< 25 >

Bir gün aslan ormanı gezmeye çıkmış. Yolda küçük bir fare ile karşılaşmış. Fare selam vermiş. Ama aslan karşılık vermemiş.

< 44 >

Fare çok üzülmüş. Aslan ise fareye bakmadan yoluna devam etmiş.

< 54 >

Bir gün ormana avcılar gelmiş. Bütün hayvanlar kaçmaya başlamış. Aslan ise olanlardan habersiz avcıların olduğu tarafa doğru gitmiş.

< 72 >

Bir avcı aslanı görmüş ve kovalamaya başlamış. Aslan kaçarken tuzağa düşmüş.

< 83 >

Avcılar başka hayvanları yakalamak için yollarına devam etmişler. Aslan ise çaresiz bir şekilde beklemeye başlamış. Çok kibirli olduğu için yardım da isteyememiş.

< >

Bir delikte saklanan fare aslanı görmüş. Hemen yardıma koşmuş. Tuzağın iplerini kemirmiş. Aslan tuzaktan kurtulmuş. Fareye çok teşekkür etmiş.

< >

Aslan bütün hayvanları bir alanda toplamış. Yüksek bir kayanın üzerine çıkmış. Hayvanlardan yaptıkları için özür dilemiş. El birliği yapıp, avcıları ormandan kovmuşlar.

< >

Dosyayı İndirmek İçin Tıklayınız

Okuma Hızı Testi Metni 9

BAŞARILI OLMAK İÇİN

Atatürk, Çankaya’daki evine dönerken yolun kenarında oynayan bir çocuk gördü. Çocuğu bir müddet seyretti. Sonra yanına yaklaşarak omzunu tuttu ve ona:

< 24 >

-Köprüyü, şuraya yaparsan karıncalar rahat ve kolay geçerler, dedi.

< 33 >

Çocuk cevap verdi:
-Önce öyle yaptım. Yine de hep şu tarafa gidiyorlar. Nedense benim köprümden geçmiyorlar.

< 49 >

Atatürk:
-Bak yavrucuğum, karıncalar yakın olan yoldan geçmek istiyorlar. Oysa sen yollarını uzatıyorsun. Şuradaki su birikintisini toprakla doldur. Bu çubukları da tam şuraya yerleştir. O zaman karıncalar senin istediğin yerden geçerler.

< 80 >

Çocuk, Atatürk’ün söylediklerini yapınca karıncalar köprüden geçmeye başladılar.

< 88 >

Bunun üzerine Atatürk:
&#; Karıncalar için, zaman ve çalışmak çok önemlidir. Başarılı olmak için sen de karıncalar gibi davranmalısın. Kısa, güvenli ve yararlı yolları seçmelisin, dedi.

< >

Dosyayı İndirmek İçin Tıklayınız

Okuma Hızı Testi Metni 10

İNCİ DİŞ

Yeşil Ormanda bütün hayvanlar mutlu yaşarlar. Bu ormanı Kral Aslan yönetir ve bütün hayvanlar ona güven duyar. Bir anlaşmazlık olsa ona koşar, ne dertleri varsa ona anlatırlar. O her zaman neşeli ve sevecendir. Fakat bu gün Aslan Kral’ın neşesi yerinde değil; çünkü İncidiş kayıp…

< 45 >

Bütün orman halkı krallarına yardım etmek için seferber oldular. Her yeri aradılar, ama bir sonuç alamadılar. Kralın karşısına elleri boş çıktılar.

< 66 >

Üzgündüler, akıllarına gelen kötü düşüncelere engel olamıyorlardı. En kötüsü de İncidiş sırtlanların eline geçmiş olabilirdi.

< 81 >

Tam o sırada ufukta tanıdık bir feryat kopunca, Kral Aslan ok gibi fırladı. İncidiş’i kovalayan sırtlanlar Kral Aslan’ı görünce çil yavrusu gibi dağıldılar. Zavallı İncidiş, korku ve heyecandan kala kalmıştı.

< >

İncidiş, habersiz gezmeye çıktığına pişman olmuş ve dersini almıştı.

< >

Dosyayı İndirmek İçin Tıklayınız

Kategoriler 1. Sınıf Türkçe

Okuma Hızı Ka&#; Olmalı, Okuma Nasıl Hızlandırılır?

Dünya bilgi toplumu olmak için yarışırken hem basılı yayınlarda hem de dijital yayınlarda milyonlarca bilgi okunmayı bekliyor. Ne var ki ülkemizde ortalama okuma hızı kelime civarında. Peki, okuma hızı kaç olmalı ve okuma nasıl hızlandırılır? Sorunun yanıtı ve okumayı hızlandırma çalışmaları hakkındaki detaylar yazımızın devamında.

yılında Worldatlas tarafından yapılan araştırmalar Türkiye’de kişi başına düşen haftalık okuma süresinin dakikada olduğunu ortaya koymuştur. Sürenin bu kadar az olması okuma alışkanlığını değiştirmek gerektiğinin göstergesidir. Bu da okuma hızını artırmayı gerektirir. Bireylerin okuma hızını artırması toplumun gelişimine de katkıda bulunmak anlamına gelir.

Ortalama Okuma Hızı Kaç Olmalı?

Ortalama Okuma Hızı Kaç Olmalı?

Doğru okuma teknikleri hakkında araştırma yapan bir kişinin karşılacağı kavramlardan biri de okuma hızıdır. Okuma hızı dakikada okunabilen kelime sayısını ifade eder. Bu sayı kişisel olarak değişkenlik gösterir.

Eğitim seviyesi de ortalama okuma hızını önemli ölçüde etkileyen bir unsurdur. İlkokul 1. Sınıf öğrencisi bir çocuk dakikada yalnızca kelime okurken; 5. Sınıf öğrencisi bir çocuk kelime civarında okuyabilir. Üniversite mezunu bir yetişkin dakikada ’ü aşkın kelime okuyabilir.

Aşağıdaki tablo hangi seviyede okuyucu olduğunuzu görmenizi sağlayacaktır:

KelimeOkuma seviyesi
>Yavaş okuyucu
Orta seviye okuyucu
Hızlı okuyucu
Çok hızlı okuyucu

Okuma Hızı Nasıl Ölçülür?

Hızlı okuma, okuma hızını artırmaya dayanak bir tekniktir. Dolayısıyla hızlı okumanın öğrenilebilmesi için öncelikle okuma hızını ölçmek önem taşır. Okuma hızı hesaplama için sözcük sayısı ve metnin okuma süresi baz alınır ve okuma hızı ölçme metinleri kullanılır.

Çocuğunuza veya kendinize okuma hızı testi yaparken metindeki sözcük sayısını okuma süresine böldüğünüzde 1 dakikada okuduğunuz kelime sayısını tespit edebilirsiniz. Şu formül de size doğru sonucu verecektir:

Sözcük sayısı / okuma süresi * 60 = Okuma hızı

Okuma Hızını Artırma İçin Ne Yapmalı?

Okuma Hızını Artırma İçin Ne Yapmalı?

Metni okumaya başladıktan sonra dikkatiniz dağılıyorsa, satır başına geri dönme ihtiyacı duyuyorsanız, yan düşünceleri kaçırıyorsanız ve uzun metinlerden kaçınıyorsanız okuma hızınız ve veriminiz düşük demektir. Bu durumda okumayı hızlandırma çalışmaları yapmalısınız. Okuma hızını artırma için okuma hızını düşüren alışkanlıklardan uzak durmalısınız. Şunlara dikkat ederek okuma hızını artırabilirsiniz:

Göz egzersizleri yapın

Göz egzersizleri aslında ritmik göz hareketleri yapmak demektir. Bu hareket gözle sekizgen çizme, farklı yöne bakma ve göz hızlandırma şeklindedir. Göz egzersizleri sayesinde görme alanı genişler ve hızlı odaklanmak mümkün olur. Böylece okuma hızı ve anlama hızı önemli ölçüde artar.

Sessiz okuma yapın

Sessiz okumak ile kastettiğimiz yalnızca içinizden okumanız değil. Okuma yaparken dilinizin veya dudağınızın da oynamaması gerekir. Bu şekilde okumak aslında konuşma hızıyla okumaktır ve hızlı okumanın önündeki en büyük engellerden biridir.

Okuma pratiği yapın

Çok kitap okumak daha çok bilgi sahibi olmak demektir. Okuma pratiği yapmak okuma hızını artırmanın en temel yoludur. Kitap okuma alışkanlığınızı güçlendirerek kelime dağarcığınızı genişletmenin yanı sıra odaklanma becerinizi de artırabilirsiniz.

5N1K tekniği kullanın

Hızlı okuma teknikleri arasında en kolay uygulanabilen tekniklerden biri 5N1K (ne, neden, ne zaman, nasıl, nerede, kim) tekniğidir. Söz konusu soruları kendinize sorarak metindeki tüm bilgileri yakalayabilirsiniz. Bu sayede yan düşünceleri atlamamış, aynı zamanda konsantrasyonunuzu korumuş olursunuz.

Hızlı okumanın önündeki engelleri ortadan kaldırın

Hızlı okumanın önündeki engeller yalnızca iç monolog yaparak okumak veya kelimeleri grup olarak tek tek okumak değildir. Daha iyi anlamak için daha yavaş okumak gerektiği şeklindeki yanlış düşüncelerden kurtulmak gerekir. Zihin dakikada ortalama kelimeye anlam kazandırma potansiyeline sahiptir. Hızlı okuma ne kadar yüksek olursa anlama düzeyi o kadar yüksek olabilir.

Okuma için doğru ortamın oluşmasını sağlayın

Okuma ortamı okuma ve anlama becerilerinde oldukça etkilidir. Okuma hızını artırabilmek için dikkat dağıtıcı tüm unsurlardan arındırılmış ve doğru şekilde aydınlatılmış bir odada okuma yapmanızı öneririz.

KAPUD tekniği uygulayın

Serkan Aydın tarafından kaleme alınmış olan “+45 Anlayarak Hızlı Okuma” kitabında da yer verilen KAPUD tekniği bilgiyi hafızada tutmak için iyi bir yöntemdir. KAPUD aslında şu anlama gelir: Karar ver + planla + uygula + değerlendir.

Hatırlama ve öğrenmeye engel durumlar olabileceğini de göz önünde bulundurun

Hızlı okuma çalışmaları yapmak okuma hızını ve kalitesini artırmanın yanı sıra anlama ve hatırlama konusunda gelişim sağlamak açısından da faydalıdır. Ancak bazı durumların hatırlamayı ve öğrenmeyi zorlaştırdığını da göz önünde bulundurmak gerekir. Aşağıdaki tabloda hangi bilgilerin kolay hatırlanıp hangi bilgilerin zor hatırlandığını belirttik.

Zor hatırlanan bilgilerKolay hatırlanan bilgiler
Doğruluğundan şüphe duyulan bilgilerMantığa uygun olan ve gerçek olduğuna inanılan bilgiler
Belirli bir amaç olmaksızın öylesine öğrenilen bilgilerBir amaç doğrultusunda öğrenilen bilgiler
İlgi alanına girmeyen bilgilerİlgi alanına giren bilgiler
Üzerinde düşünmeden ezber yapılan bilgilerÜzerinde düşünülen, hatta araştırılan bilgiler
Tekrarı yapılmayan bilgilerTekrarlanan bilgiler
Önemli olmadığı düşünülerek öylesine öğrenilen bilgilerFaydalı olduğuna inanılan ve nasıl kullanılacağı bilinen bilgiler
Uykusuzken, stresliyken veya dikkatsizken öğrenilen bilgilerUykudan önce ve uykudan sonra, stres düzeyi düşükken ve dikkat yoğunken öğrenilen bilgiler

Özetle;

Bilginin meta haline geldiği ve bilgiye ulaşmanın kolaylaştığı çağımızda hızlı okumak önemli bir beceridir. Bu becerinin nasıl kazanılacağına değinerek okuma hızı kaç olmalı ve okuma nasıl hızlandırılır sorularını yanıtladık. Göz kaslarınızı çalıştırarak görme alanınızı genişletip okuduğunuz kelime sayısını kısa sürede artırabilirsiniz. Bunu yapmanızı sağlayacak hızlı okuma tekniklerini detaylıca öğrenmek için hızlı okuma eğitimi almanızı öneririz.

Akıl ve zekâ oyunlarının ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin okuma becerileri ve okuma tutumları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Akıl ve zekâ oyunları öğrencilerin akıl yürütme, akıcı okuma, okuduğunu anlama ve okumaya yönelik tutum geliştirmelerine katkıda bulunabilecek ve bu alandaki eksiklerin giderilmesine destek sağlayabilecektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, eğitim- öğretim yılında Afyonkarahisar ili İscehisar ilçesindeki Selçuklu İlkokulu'nda öğrenim gören 36 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubunda 18 öğrenci kontrol grubunda da 18 öğrenci yer almıştır. Gruplar ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Örneklem seçimindeki ölçütler; ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin zekâ oyunları oynamamış olmaları ve kontrol grubunun araştırmacının kendi sınıfı olmasıdır. Araştırma da dört çeşit veri toplama aracı kullanılmış olup bunlar; "Okuduğunu anlatma yoluyla okuduğunu anlamayı değerlendirme rubriği", "Prozodik okuma ölçeği", "Okumaya yönelik tutum ölçeği" ve "Okumayı değerlendirme formu" dur. Deney grubuna eğitim- öğretim yılı bahar döneminde ön test, son test ve uygulama süreciyle birlikte 10 hafta boyunca akıl ve zekâ oyunları arasında bulunan sözel zekâ oyunlarından resfebe, kelime oyunu, sözcük avı, anagram ve hafıza kartı oyunları ile uygulama yapılmıştır. Kontrol grubunda ise öğretim, programa uygun olarak devam etmiştir. Okuma becerilerinin değerlendirilmesinde İlkokul Türkçe 1 Ders kitabındaki okuma metinlerinden yararlanılmıştır. Grupların ölçümlerden aldıkları puanların normal dağılım gösterip göstermediği Shapiro-Wilk Testi, Skewness ve Kurtosis değerleri ile analiz edilmiş neticede verilerin normal dağıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma verileri SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiş; yüzde, frekans, aritmetik ortalama, bağımlı gruplar t-testi ve bağımsız gruplar t-testi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda akıl ve zekâ oyunları uygulanan deney grubu öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi, prozodik okuma, okuma hızı ve okuma tutumlarında kontrol grubu öğrencilerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte deney ve kontrol grubu okuma hatalarında anlamlı bir farklılık bulunamamış, cinsiyetin anlamlı bir farklılık ortaya çıkarmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

 

It is aimed to determine the effect of mind and intelligence games on primary school 1st grade students' reading skills and reading attitudes. Mind and intelligence games will contribute to students' reasoning, reading fluency, reading comprehension and their attitudes towards reading, and will be able to support the elimination of deficiencies in this field. In the research, a quasi-experimental design with pretest-posttest control group, which is one of the quantitative research methods, was used. The study group of the research consists of 36 first-year students studying at Selcuklu Primary School in Iscehisar district of Afyonkarahisar province in the academic year. There were 18 students in the experimental group and 18 students in the control group. Groups were determined by criterion sampling method. Criteria in sample selection; primary school 1st grade students did not play intelligence games and the control group was the researcher's own class. Four types of data collection tools were used in the research; "The rubric for evaluating reading comprehension through reading comprehension", "Prosodic reading scale", "Attitude towards reading scale" and "Reading evaluation form". In the spring term of the academic year, the experiment group was practiced with resfebe, word game, word hunt, anagram and memory card games, which are among the mind and intelligence games, for 10 weeks together with the pre-test, post-test and application process. In the control group, education continued in accordance with the program. Reading texts in the Primary School Turkish 1 Textbook were used in the evaluation of reading skills. Whether the scores of the groups from the measurements showed normal distribution or not was analyzed with the Shapiro-Wilk Test, Skewness and Kurtosis values, and it was concluded that the data were normally distributed. The research data were analyzed using the SPSS package program; percentage, frequency, arithmetic mean, dependent groups t-test and independent groups t-test. As a result of the research, it was determined that there were statistically significant differences in reading comprehension skills, prosodic reading, reading speed and reading attitudes of the experimental group students to whom mind and intelligence games were applied compared to the control group students. However, no significant difference was found in the reading errors of the experimental and control groups, and it was concluded that gender did not reveal a significant difference.

 

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir