11 sınıf tarih proje ödevleri / Tefsir / SINIF / Tefsir Tarihi / Proje Ödevleri - Materyal Listesi

11 Sınıf Tarih Proje Ödevleri

11 sınıf tarih proje ödevleri

Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Proje ve Performans Ödev/Çalışma Konuları

  • Edebiyatla sosyal hayat arasındaki ilişkinin araştırılması, bu konuda öne çıkan romanların, şiirlerin örneklenmesi.
  • Başlangıçtan günümüze kadar edebiyatımızda görülen dönemlerin, akımların araştırılması.
  • Sanat akımlarının edebiyat resim, müzik ve mimari gibi farklı sanat dallarına nasıl yansıdığı üzerinde bir sunum yapmaları ve sunumlarını görsel, işitsel ögelerle desteklemeleri.
  • Atatürkçülüğün çağdaşlaşmaya verdiği önemin araştırılması.
  • Atatürk’ün sanat anlayışının araştırılması.
  • Tanzimat edebiyatının oluşumunun araştırılması.
  • Tanzimat edebiyatında öne çıkan şahsiyetlerin, eserlerin araştırılması.
  • Roman ve hikâye incelemesi. (Tanzimat Edebiyatı Dönemi roman veya hikayeleri olacak)
  • Servet-i Fünun edebiyatının, bu edebiyat döneminde öne çıkan edebi şahsiyetlerin, eserlerin araştırılması, incelenmesi.
  • Fecr-i Ati topluluğunun edebiyatımızdaki yerinin, bu topluluğun önemli şahsiyetlerinin araştırılması.
  • Milli Edebiyat Dönemine ait eserlerin araştırılması, incelenmesi. (Örnek: Ateşten Gömlek &#; Halide Edip ADIVAR, Yaban &#; Yakup Kadri KARAOSMANOĞLU), Memleket Hikâyeleri &#; Refik Halit KARAY, Küçük Ağa &#; Tarık BUĞRA, Zeytindağı &#; Falih Rıfkı ATAY …)
  • Beğenilen şairlerin şiirlerinden antoloji oluşturma.
  • “Yazarın Sosyal ve Siyasî Şartlardan Etkilenmesi &#; Metinlerin, Yazıldığı Dönemin Zihniyetiyle İlişkisi” konularına örnek olabilecek Milli Edebiyat Dönemi eserlerinden iki tanesi ( farklı türlerde, farklı sanatçılara ait) incelenecektir.
  • Edebiyatımızda tiyatro konusunun araştırılması, edebiyatımızın önemli tiyatro yazarlarının tanıtılması.
  • Servet-i Fünûn döneminde verilen eserleri içerik, dönemin özelliklerini yansıtma, yapı bakımından inceleme: (Mai ve Siyah &#; Halit Ziya UŞAKLIGİL, Aşk-ı Memnû &#; Halit Ziya UŞAKLIGİL, Eylül &#; Mehmet Rauf, Sis &#; Tevfik Fikret, Elhân- Şitâ &#; Cenap Şahabettin… gibi)
  • Ömer Seyfettin’in 5 (beş) hikâyesinin okunup yapı, tema, dil ve anlatım unsurlarının incelenmesi.
  • Batı edebiyatındaki edebi akımlar hakkında bir sunum hazırlama.
  • Bir tane biyografik roman, bir tane de otobiyografik roman örneği incelenecektir. (Roman inceleme planı daha sonra verilecektir.)
  • Bir mülakat hazırlanacaktır.
  • Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı&#;nın genel özelliklerini belirleme, özellikler hakkında bilgi verme.
  • Şinasi ve Namık Kemal&#;in Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı için önemi hakkında araştırma yapma.
  • Tanzimat Döneminde yazılan tiyatro eserlerini konu, tema, dil ve sahneleme bakımlarından incelenmesi.
  • Batı edebiyatındaki edebi akımlar hakkında bir sunum hazırlama.
  • Servet-i Fünûn Edebiyatı&#;nın genel özellikleri hakkında araştırma yapma,
  • Servet-i Fünûn döneminde yazılan eserleri içerik, dönemin özelliklerini yansıtma, yapı bakımından inceleme.
  • Tanzimat ve Servet-i Fünûn Dönemi Türk Edebiyatlarının dil, edebi akımlar, edebi tür ve temalar bakımlarından karşılaştırılması benzer ve farklılıklarının belirlenerek bunların sebeplerinin belirlenmesi.
  • Fecr-i Âtî Edebiyatı ve Ahmet Haşim hakkında bilgi toplama.
  • Millî Edebiyat Dönemi ile Fecr-i Atî Dönemi Türk şiirini ses ve ahenk, yapı, dil ve anlatım ve temalar bakımlarından karşılaştırılması benzer ve farklılıklarının belirlenerek bunların sebeplerinin belirlenmesi.
  • Çanakke Zaferini konu alan şiirlerin derlenmesi.
  • Ahmet Vefik Paşa&#;nın tiyatroya katkıları, (Adapte ve orijinal eseri karşılaştırma).
  • Tanzimat tiyatrosu.
  • Yahya Kemal&#;in şiirlerinde İstanbul.
  • Ziya Paşa&#;nın hayatı, edebi kişiliği ve eserleri hakkında genel bilgi.
  • Abdülhak Hamit TARHAN&#;ın hayatı, edebi kişiliği ve eserleri hakkında genel bilgi.
  • Ahmet Mithat Efendi veya Ahmet Vefik Paşa&#;nın hayatları, edebi kişilikleri ve eserleri hakkında genel bilgi.
  • Servet-i Fünun (Edebiyat-ı Cedide) hikâye, roman ve şiirinin genel özellikleri.
  • Tevfik Fikret, hayatı, edebî kişiliği ve eserleri hakkında genel bilgi.
  • Halit Ziya UŞAKLIGİL, hayatı, edebî kişiliği ve eserleri hakkında genel bilgi.
  • Hüseyin Rahmi GÜRPINAR, hayatı, edebî kişiliği ve eserleri hakkında genel bilgi.
  • Milli Edebiyat Akımı, özellikleri ve temsilcileri hakkında genel bilgi.
  • Yahya Kemal BEYATLI, hayatı, edebî kişiliği ve eserleri hakkında genel bilgi.
  • Ziya GÖKALP, hayatı, edebî kişiliği ve edebi kişiliği hakkında genel bilgi.
  • Halide Edip ADIVAR, hayatı, edebî kişiliği ve eserleri hakkında genel bilgi.
  • Namık Kemal&#;in hayatı, edebî kişiliği ve eserleri hakkında genel bilgi.
  • Şinasi&#;nin hayatı, edebî kişiliği ve eserleri hakkında genel bilgi.
  • İstanbul konulu şiirlerin derlenmesi ve bu şiirlerden bir şiir antolojisi oluşturulması.
  • Cumhuriyet döneminde yazılmış farklı eğilimleri temsil eden (bireyin iç dünyasını esas alan, toplumcu gerçekçi, millî-dinî duyarlılıkları yansıtan, modernist) hikâyelerin okunup, incelenmesi.
  • Öğrencilerin kendi hazırladıkları tek kişilik veya birkaç kişilik bir oyunu canlandırmaları.
  • Belirtilen hikâyelerden birinin özelliklerine (bireyin iç dünyasını esas alan, toplumcu gerçekçi, millî-dinî duyarlılıkları yansıtan, modernist) uygun olarak bir hikâye yazma.
  • Aşağıda belirlenen eserlerinin incelenmesi:
    * Ateşten Gömlek (Halide Edip ADIVAR),
    * Yaban (Yakup Kadri KARAOSMANOĞLU),
    * Memleket Hikâyeleri (Refik Halit KARAY),
    * Küçük Ağa (Tarık BUĞRA),
    * Zeytindağı (Falih Rıfkı ATAY)
    * Mai ve Siyah (Halit Ziya UŞAKLIGİL),
    * Aşk-ı Memnû (Halit Ziya UŞAKLIGİL),
    * Eylül (Mehmet Rauf),
    * Sis (Tevfik Fikret),
    * Elhân- Şitâ (Cenap Şehabettin) &#;
  • Halit Ziya Uşaklıgil’in “Aşk-ı Memnu” romanındaki anne figürüyle, Fakir Baykurt’un “Yılanların Öcü” adlı romanındaki anne figürlerinin zihniyet çerçevesinde irdelenerek bu iki figürün karşılaştırıldığı bir edebi makale yazılması.
  • Yaşar Kemal’in “Fırat Suyu Kan Akıyor” ve “İnce Memed I” adlı romanını yazarın yaşadığı coğrafyalardaki sosyal, dini, kültürel, siyasi ve ekonomik hayatın, onun duyuş tarzında ve yapıtlarında nasıl etkili olduğu doğrultusunda analiz edilerek bu konuda edebi bir makale yazılması.
  • Peyami Safa’nın “Fatih &#; Harbiye” romanı ile Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Kiralık Konak romanlarında kültürel değişim ve çatışma konulu bir edebi makale yazılması.
  • Sabahattin Ali’den dört, Tarık Buğra’dan dört öykünün seçilmesi ve bu öykülerin öykü inceleme planına göre incelenip çözümlenmesi. İki yazarın öykülerindeki tema, sosyal, ekonomik, kültürel şartlara dair çıkarımlarda bulunularak iki yazarın öykülerinin karşılaştırıldığı bir edebi makale yazılması.
  • Tanzimat’tan günümüze Türkçedeki gelişim ve değişimleri dil – toplum, kültür, devlet, ulusal bütünlük açısından değerlendiren bir edebi makale yazılması.
  • Fransız sembolist şairlerinden tercih edilecek ikisinin toplam beş şiiri ile (Stéphane Mallarmé, Paul Verlaine, Arthur Rimbaud, Charles Baudelaire…) Türk Edebiyatı’nda “saf şiir anlayışı”yla yazılmış beş şiirin; sanatçıların yaşam öyküleri, dönemin şartları, zihniyet özellikleri ve şiirlerin içerik, yapı unsurları doğrultusunda karşılaştırıldığı edebî bir makale yazılması.
  • Egzistansiyalizmin özelliklerinin, temsilcilerinin; ortaya çıkışını hazırlayan toplumsal, kültürel, siyasi, ekonomik nedenlerin ve genel olarak sanata ne şekilde yansıdığının örnek eserler üzerinden belirlenmesi; Kafka’nın eserlerindeki egzistansiyalist unsurların belirlenmesi, Oğuz Atay’ın “Tutunamayanlar” romanındaki egzistansiyalist unsurların belirlenmesi ve bunların Kafka’nın eserleriyle karşılaştırıldığı bir edebi makale yazılması

TÜRKÇE &#; TÜRK DİLİ

Ayrıca bakınız ⇒ Sınıf (Lise 3) Türk Dili ve Edebiyatı Ders Konuları

Türk Dili ve Edebiyatı Proje ve Performans Ödevi Konuları

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Proje ve Performans Ödev, Çalışma Konuları

  • Edebiyatın sanatla ve bilim dallarıyla ilişkisi (Edebiyat ve Sanat- Edebiyat ve Bilim).
  • Günümüz edebiyatından bir hikâyenin incelemesi veya günümüz edebiyatına uygun bir hikâye yazılması.
  • Roman incelemesi, müfredat konularında yer alan romanların incelenmesi. (Roman incelenirken ders kitaplarındaki plan doğrultusunda incelenecektir.)
  • Bir konu başlığı altında, kurallara uygun olarak bir şiir antolojisi oluşturma.
  • Atatürk’ün hayatını şiirlerle ve resimlerle anlatan bir albüm hazırlama.
  • Edebiyatımızdaki önder isimleri anlatan bir Powerpoint sunusu hazırlama.
  • Türk destanlarındaki mitolojik unsurları ve gerçek yaşamın izlerini araştırma.
  • Yöremizdeki halk hikâyesi, masal, efsane, mani, türkü, ninni, tekerleme, bilmece vs. sözlü edebiyat ürünlerini derleme.
  • Düğünlerdeki gelenek-görenekleri anlatma.
  • Okul web sitesinde edebiyat sayfası hazırlama.
  • Gazete çevresinde gelişen türleri örneklerle açıklayan bir defter tutma. (Makale, deneme, fıkra, eleştiri, sohbet, röportaj, haber yazısı)
  • Herhangi bir şair ya da yazarın biyografisini Powerpoint sunusu olarak hazırlama.
  • Seçilen beş şiiri biçim ve içerik olarak inceleme.
  • Türk masallarındaki öne çıkan motiflerden birini veya birkaçını araştırma.
  • Yöremizdeki bir halk aşığı ile röportaj yapma.
  • Edebi sanatları (söz sanatlarını) açıklama, örnek metinlerde inceleme.
  • Aşağıda belirtilen şiirlerin ritim, ahenk ve yapı unsurlarını inceleme:
    * Orhan Veli Kanık – İstanbul’u Dinliyorum
    * Cahit Sıtkı Tarancı – Otuz Beş Yaş
    * Ahmet Kutsi Tecer – Nerdesin
    * Necip Fazıl Kısakürek – Kaldırımlar
    * Yahya Kemal Beyatlı &#; Sessiz Gemi &#;
  • Türk Halk şiiri geleneğinin örneklerle incelenmesi.
  • Anlatmaya bağlı edebi metinler ve göstermeye bağlı edebi metinleri inceleme metotlarını araştırma.
  • Seçilen bir roman veya hikâyeyi inceleme:
    * Reşat Nuri Güntekin – Çalıkuşu
    * Yakup Kadri Karaosmanoğlu – Yaban
    * Tarık Buğra – Küçük Ağa
    * Refik Halit Karay – Eskici
    * Ömer Seyfettin – Yalnız Efe
    * Sait Faik Abasıyanık – Semaver
  • Göstermeye bağlı edebi metinlerin araştırılması.
  • Beğenilen şairlerin şiirlerinden bir antoloji oluşturma.
  • &#;İnsanlığın gelişiminde sanat mı yoksa bilim mi daha önemlidir?&#; sorusunu bir münazara şeklinde sınıfta tartışınız.
  • Şiir programı düzenleme.
  • Kitap incelemesi ve kitap tanıtımı.
  • Sanatın insan yaşamındaki yeri ve etkileri
  • Yaşanılan şehrin tarihi ve edebi şahsiyetlerinin araştırılması.
  • Sınıf adına dergi çıkarılması.
  • Güzel sanatlarda edebiyatın yeri ve edebiyatın diğer bilim dallarıyla ilişkisi hakkında araştırma.
  • Edebi eser nedir? Edebi metinlerin özellikleri nelerdir? Örnek metinler üzerinde inceleme, araştırma.
  • Şiir incelemeleri, şiir örneklerini yorumlama, edebiyatımızın önde gelen şahsiyetlerden birinin araştırılması.
  • Olay çevresinde oluşan edebi metinler konusunda araştırma, bir roman veya hikaye incelemesi.
  • Öğretici metinler konusunda araştırma (Makale, deneme, fıkra, eleştiri, sohbet,röportaj, haber yazısı).
  • Anonim Halk edebiyatının genel özellikleri ve Anonim Halk edebiyatı nazım şekillerinden Türkü, Mani, Ağıt ve Ninni konusunda araştırma,
  • Dini-Tasavvufi Halk edebiyatı, özellikleri; İlahi, Nefes, Nutuk, Şathiyye nazım şekilleri hakkında bilgi.
  • Âşık Tarzı Halk edebiyatı, genel özellikleri ve Koşma, Semai, Destan, Varsağı nazım şekilleri ve Güzelleme, Koçaklama, Taşlama nazım türleri konularında araştırma.
  • Tiyatro türü, genel özellikleri ve Trajedi ve Komedya konularında araştırma.
  • Geleneksel Türk Halk Tiyatrosu, özellikleri ve Karagöz, Meddah Hikâyeleri, Ortaoyunu ve Köy Seyirlik Oyunları konularında araştırma.
  • Divan Edebiyatı (Klasik Türk Şiiri) şiir geleneğinin örneklerle incelenmesi, ders kitabında örnekleri olan şairler hakkında araştırma.
  • Füruzan’ın ‘’Parasız Yatılı’’ adlı hikâye kitabının okunması ve bu eser ile ilgili bir edebi dergi çıkarılması.
  • Öyküden senaryoya, senaryodan kısa filme dönüştürmek.
  • Ahmet Ümit’in ‘’İstanbul Hatırası’’ adlı romanından hareketle tarihi yarımadada mekânın ruhunu yakalamak ve yeni bir öykü yazmak.
  • Orhan Kemal’in ‘’Ekmek Kavgası’’ adlı hikâye kitabından hareketle toplumsal olayları sosyolojik perspektiften değerlendirmek.
  • Çevirmenlerin dünyasına yolculuk ve çevirmen olmayı deneyimlemek.
  • Chocolate (Çikolata) filminin ve romanının karşılaştırılması ve çikolata ile değişen hayatlara dair imgelerin incelenmesi.

TÜRK DİLİ / TÜRKÇE

  • İletişim nedir? İletişim araçları nelerdir? İletişimin bir toplumdaki yeri nedir?
  • Yaşadığı şehirdekii dükkan, mağaza gibi işyerlerinde kullanılan yabancı isimlerin ve bunların dilimze olan etkilerini araştırma.
  • Atatürk&#;ün dil ve kültür hakkındaki görüşlerini araştırma.
  • İnsan, iletişim ve dil kavramlarının ilişkisini araştırma.
  • Herhangi bir metin üzerinde belli başlı ses olayları (ses düşmesi, ses türemesi, ulama, ünsüz yumuşaması, ünsüz sertleşmesi, büyük sesli ve küçük sesli uyumu) tespiti çalışmasının yapılması.
  • Herhangi bir metin üzerinde kelimede anlam çalışması yaptırılabilir. ( Metinler farklı olmak şartıyla birden fazla öğrenciye verilebilir.)
  • Cümle çeşitlerinin ve anlamlarına göre cümle çeşitlerinin araştırılması.
  • Haber kipleri ve dilek kipleri ile ilgili araştırmalar, bu konuda akıllı tahtaya uygun test sorularının hazırlanması.
  • Türk dilinin tarihi gelişimi hakkında araştırma.
  • Paragraf ve çeşitleri hakkında araştırma.
  • Dil ve kültür ilişkisi hakkında araştırma.
  • Atatürk&#;ün dil ve edebiyat hakkındaki görüşleri ile ilgili araştırma.
  • Dünyadaki dil aileleri hakkında araştırma.
  • Anlatım bozukluklarının sebeplerini araştırılması. Örnek çözümlemelerin yapılması. Üniversite sınavında konu ile ilgili çıkmış sorulardan örnekler gösterme.
  • Paragrafta düşünceyi geliştirme yollarını araştırılması. Üniversite sınavında konu ile ilgili çıkmış sorulardan örnekler gösterme.
  • İnsan yaşamında dilin çok anlamlı kullanımı.
  • İnsan yaşamında edebiyatın yeri.
  • Dildeki kirlenmenin günlük yaşama etkileri.
  • Dil ve toplum ilişkisinin araştırılması, dilin insan hayatındaki önemi konusunda çalışma.
  • İmla (yazım) kurallarının araştırılıp örneklerler açıklanması.
  • Noktalama işaretlerinin araştırılıp örneklerle kullanımının açıklanması.

Not: Bu çalışmalar daha çok bilgisayar ortamında, akıllı tahta ortamında sunulmasına uygun olarak hazırlanmasına ağırlık verilecektir. Powerpoint sunusu gibi.

Türk Dili ve Edebiyatı Proje ve Performans Ödevi Konuları

Türk Edebiyatı

Yorum Yap!

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir