ekap doğrudan temin girişi / Duyurular | İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI

Ekap Doğrudan Temin Girişi

ekap doğrudan temin girişi

 

 

1 Şubat 2022 tarihinde doğrudan temin yöntemiyle yapılan alımların, alım öncesinde elektronik ortamda duyurulabilmesine ve varsa alıma ilişkin dokümanlara duyuru ile birlikte erişilebilmesine yönelik uygulama EKAP üzerinde devreye alınmıştır. Bu alımlarda rekabet, saydamlık ve tasarrufun artırılması için diğer işlemlerin de elektronik ortama taşınması önem arz etmektedir.

Bu çerçevede doğrudan temin yöntemiyle yapılan alımların kayıt altına alınması, alımların EKAP üzerinden Kurum tarafından belirlenen formata uygun olarak duyurulması, alımlara teklif sunacak, ancak EKAP’a kaydı bulunmayan kişilerin EKAP’a basitleştirilmiş şekilde kaydının yapılması ve alımlarda elektronik ortamda fiyat teklifi alınması ve değerlendirilmesi ile bu alımlarla ilgili hâlihazırda Kamu İhale Genel Tebliğinde açıklanan hususların yeniden düzenlenmesi gibi süreçlere ilişkin usul ve esasların belirlenmesi amaçlarıyla “Doğrudan Temin Yöntemiyle Yapılacak Alımlara İlişkin Tebliğ” taslağı hazırlanmıştır.

Taslak düzenlemeye ilişkin görüşlerin ekte yer alan görüş bildirme formuna uygun olarak 15 Kasım 2022 günü mesai bitimine kadar [email protected] e-posta adresine iletilmesi mümkündür.

Kamuoyunun bilgisine sunulur.

DOĞRUDAN TEMİN YÖNTEMİYLE YAPILACAK ALIMLARA İLİŞKİN TEBLİĞ TASLAĞI

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesine göre doğrudan temin yöntemiyle yapılacak alımlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Dayanak

MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 4734 sayılı Kanunun 53 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3 – (1) Bu Tebliğin uygulanmasında, 4734 sayılı Kanunun 4 üncü maddesi ile İhale Uygulama Yönetmeliklerindeki tanımlar yanında;

Alım: 4734 sayılı Kanunun 22 nci maddesine göre doğrudan temin yöntemiyle yapılan mal veya hizmet alımı ile yapım işini,

Doğrudan temin kayıt numarası: Alıma ilişkin EKAP üzerinden otomatik olarak verilen numarayı,

Doğrudan Temin Sorumlusu: İdareler ve alımlara katılacak gerçek veya tüzel kişiler adına alımlara ilişkin kullanıcı oluşturma, silme, yetki verme işlemleri ile bu alımlara ilişkin EKAP’la ilgili diğer işlemleri gerçekleştirebilecek kullanıcıyı,

Doküman: Alımın niteliğine göre idarece hazırlanan talep formu, onay belgesi, şartnameler, sözleşme tasarısı ve gerekli diğer belge ve bilgileri,

Duyuru: Alıma ilişkin EKAP üzerinden yapılan ilanı,

e-fiyat teklifi: EKAP üzerinden hazırlanarak gönderilen teklifi,

Onay belgesi: Alım konusu işin; nev’i, niteliği, varsa proje numarası, miktarı, gereken hallerde yaklaşık maliyeti, kullanılabilir ödeneği ve tertibi,  avans ve fiyat farkı verilecekse şartlarını gösteren ve ihale yetkilisinin imzasını taşıyan belgeyi,

İfade eder.

Alımlara ilişkin uygulama esasları

MADDE 4 – (1) Alımlar e-fiyat teklifi ve/veya fiziki ortamda fiyat teklifi alınmak suretiyle yapılabilir ve alımlara ilişkin süreçler, kısmen veya tamamen, EKAP üzerinden elektronik ortamda yürütülebilir.

(2) Alımlar ilan/duyuru yapılması, teminat alınması, ihale komisyonu kurulması ve Kanunun 10 uncu maddesinde sayılan yeterlik kurallarının aranması zorunluluğu bulunmaksızın; ihale yetkilisince görevlendirilecek kişi veya kişiler tarafından piyasada fiyat araştırması yapılarak gerçekleştirilebilir. Fiyat araştırması, kısmen veya tamamen elektronik ortamda yapılabilir.

(3) İdarelerce gerekli görülmesi halinde fiyat araştırmaları, ilgili İhale Uygulama Yönetmeliğinde düzenlenen yaklaşık maliyetin belirlenmesine ilişkin esas ve usuller çerçevesinde yapılabilir. Ancak yapım işlerine ilişkin fiyat araştırmasının, 4/3/2009 tarihli ve 27159 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde belirlenen yaklaşık maliyetin hesaplanmasına ilişkin esas ve usullere göre yapılması zorunludur. Fiyat farkı hesaplanması öngörülen alımlarda, fiyat araştırması yapılırken bu husus dikkate alınır.

(4) Alımlara ilişkin yaklaşık maliyet hesaplanması, duyuru yapılması, doküman oluşturulması, teminat alınması, ihale komisyonu kurulması, teklif sunacak kişilerde belirli yeterlik kriterlerinin aranması ile sözleşme imzalanması gibi hususlar idarelerin takdirindedir. Ancak teslimi, sunumu veya yapımı belli bir süreyi gerektiren alımlar ile Kanunun 22 nci maddesinin (c) bendi kapsamında yapılan alımlarda sözleşme imzalanması zorunludur.

(5) Alımlara ilişkin dokümanlarda, alıma yalnızca ticari merkezi dokümanda belirtilen il veya illerde bulunan gerçek veya tüzel kişilerin teklif sunabileceğine ilişkin düzenleme yapılabilir.

(6) Alımlar ihtiyacın niteliğine göre, kısmi teklife açık olarak yapılabilir.

(7) Alım sürecine başlamadan önce onay belgesi düzenlenmesi, onayı takiben ihale yetkilisince görevlendirilen kişi veya kişiler tarafından piyasada fiyat araştırması yapılması ve buna ilişkin belgelerin dayanakları ile birlikte onay belgesine eklenmesi zorunludur.

(8) Alımlarda, EKAP üzerinden Kurum tarafından belirlenen yönlendirmelere uyularak işlem yapılması ve Kurum tarafından yayımlanan standart formların kullanılması zorunludur.

(9) Geçici ve kesin teminat mektubu istenilen hallerde, 25/2/2011 tarihli ve 27857 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin ilgili maddelerine uygun olarak alınmış e-teminat mektubu sunulabilir.

(10) Kanunun 22 nci maddesinde belirtilen hallerden birinin gerçekleştiği durumlarda, danışmanlık hizmetleri Kanun ve bu Tebliğ hükümlerine göre temin edilebilir.

(11) Yapılan alımların sonuçları, idareler tarafından en geç alımı takip eden ayın onuncu gününe kadar EKAP üzerinden kayıt altına alınır.

(12) Bu Tebliğ kapsamında alım yapılması halinde, alım yapılacak gerçek veya tüzel kişinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı teyit edilmez. Ancak Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinde belirtilen parasal limitler dahilinde yapılan alımlarda, alım yapılacak gerçek veya tüzel kişinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı teyit edilir ve bu kişinin yasaklı olduğunun anlaşılması durumunda kendisinden alım yapılamaz.

(13) Bedel içeren bir sözleşme kapsamında gerçekleştirilen alımlarda, İhale Uygulama Yönetmeliklerinin ilgili maddeleri çerçevesinde iş deneyim belgesi düzenlenebilir.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Alım Süreci

Doğrudan temin kaydının yapılması

MADDE 5 – (1) Alıma başlanmadan önce, idareler tarafından EKAP üzerinden doğrudan temin kayıt numarasının oluşturulması ve alımın EKAP’a kaydedilmesi zorunludur.

(2) e-fiyat teklifi alınmak suretiyle yapılacak alımlarda, alım konusuna ve/veya alıma teklif sunacak kişilere ilişkin idarenin ihtiyacına göre belirlenen kriterlerin istendiği hallerde, bu kriterlerin yer aldığı idari şartname, teknik şartname vb. ile sözleşme imzalanacak alımlarda sözleşme tasarısının da kayıt işlemi esnasında EKAP’a yüklenmesi gerekir.

(3) Kayıt aşamasında alıma e-fiyat teklifi sunulup sunulamayacağının belirtilmesi ve duyuru yapılan hallerde, teklif sunma yöntemine duyuruda yer verilmesi zorunludur.

Duyuru

MADDE 6 – (1) Alımlar, Kurum tarafından belirlenen formata uygun olarak EKAP’ta duyurulabilir. Bu durumda, duyuru tarihi ve saati ile teklif sunulabilecek son tarih ve saat arasında en az yirmi dört saatlik bir zaman aralığı bulunması gerekir.

(2) Kurum tarafından belirlenen formata uygun olmayan duyurular yayımlanmaz.

(3) Duyuru yapılmış olması, idareye alım yapma yükümlülüğü getirmez.

Teklif sunmaya davet

MADDE 7 – (1) Duyuru yapılmayan alımlarda, EKAP’a kayıtlı kişilere elektronik ortamda davet gönderilerek, davette belirtilen tarih ve saate kadar teklif sunulması talep edilebilir.

(2) Duyuru yapılan alımlarda da idareler tarafından EKAP’a kayıtlı kişilere elektronik ortamda davet gönderilerek, davette belirtilen tarih ve saate kadar teklif sunulması talep edilebilir. Bu durumda, davet edilen kişilere teklif sunmak için verilecek süreler bakımından, 6 ncı maddenin birinci fıkrasındaki sınırlamalar uygulanmaz.

Alımlara e-fiyat teklifi sunacak kişilerin EKAP’a kaydı

MADDE 8 – (1) Alımlara e-fiyat teklifi sunacak kişilerin EKAP’a kayıtlı olması zorunludur.

(2) Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 7 nci maddesi uyarınca EKAP kaydı bulunmayan kişilerin e-fiyat teklifi sunabilmeleri için kayıt olacak kişi veya yetkili temsilcisinin beyanı esas alınarak, Kurum tarafından belirlenen doğrulama yöntemleri kullanılmak suretiyle EKAP’a kayıt işlemi gerçekleştirilir.

(3) Kayıt işlemi sonrasında EKAP üzerinde bir kullanıcı adı ve şifresi oluşturulur. Doğrudan temin yöntemiyle yapılacak alımlara teklif sunacak kişilerin EKAP üzerinden işlem yapabilmesi için öncelikle kullanıcı adı ve şifresini kullanarak EKAP’a giriş yapmaları gerekir.

(4) Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 7 nci maddesi uyarınca EKAP’a kayıt olan kişilerin, bu madde kapsamında yeni bir kayıt işlemi yapması gerekmez.

(5) Bu madde kapsamında EKAP’a kayıt olunması, Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 7 nci maddesi uyarınca yapılması zorunlu kayıt yerine geçmez.

e-fiyat tekliflerin hazırlanması ve sunulması

MADDE 9 –  (1) e-fiyat teklifleri, kullanıcı adı ve şifresiyle EKAP’a giriş yapıldıktan sonra hazırlanır ve sunulur.

(2) e-fiyat teklifi kapsamında EKAP üzerinden yalnızca fiyat teklifi gönderilir. Dokümanda yeterlik kuralları aranması durumunda buna ilişkin bilgi ve belgeler idarenin talebi üzerine fiziki ortamda sunulur.

(3) Teklifler e-imza veya Kurum tarafından belirlenen diğer doğrulama yöntemleri kullanılarak imzalandıktan/onaylandıktan sonra gönderilir.

(4) e-fiyat teklifi alınmak suretiyle yapılacak alımlarda, fiziki ortamda da teklif sunulabilir.

(5) e-fiyat teklifinin son teklif sunma tarih ve saatine kadar EKAP üzerinden geri çekilerek yeniden e-fiyat teklifi sunulması veya geri çekilen e-fiyat teklifi yerine fiziki ortamda teklif sunulması mümkündür.

(6) Alıma aynı kişi tarafından hem e-fiyat teklifi hem de fiziki ortamda teklif sunulması durumunda, en düşük tutarlı teklif değerlendirmeye esas alınır.

(7) e-fiyat teklifleri, son teklif sunma tarih ve saatine kadar EKAP’ta şifrelenmiş olarak saklanır.

e-fiyat teklifi sunulan alımlarda tekliflerin değerlendirilmesi ve alımın sonuçlandırılması

MADDE 10 – (1) e-fiyat teklifleri son teklif sunma tarih ve saati geçtikten sonra, EKAP üzerinde açılır. Fiziki ortamda sunulan tekliflerin de bulunması durumunda, e-fiyat teklifleri ve fiziki ortamda sunulan teklifler aynı anda açılır. Fiziki ortamda sunulan tekliflerin açıldıktan sonra EKAP’a kayıt edilmesi zorunludur.

(2) Son teklif sunma tarih ve saatinden sonra sunulan teklifler değerlendirmeye alınmaz.

(3) Teklif sunacak kişiler ile alım konusuna ilişkin bazı kriterlerin veya teknik özelliklerin arandığı alımlarda, bu kriter veya teknik özellikleri tevsik eden belgelerin fiziki ortamda idareye ulaştırılması için e-fiyat teklifi sunanlara bir iş gününden az olmamak üzere makul bir süre verilir. İdare bu belgeleri en uygun teklif sahibinden başlamak suretiyle teklif sıralamasına göre ayrı ayrı veya tüm teklif sahiplerinden aynı anda isteyebilir. Verilen sürede belgelerini sunmayanların teklifleri değerlendirmeye alınmaz.  Fiziki ortamda teklif sunan kişilerin ilgili belgelere teklifleri kapsamında yer vermeleri gerekir.

(4) Teklif sunan kişilerden numune istenilen alımlarda, duyuru veya alım dokümanında yer verilen düzenlemeler çerçevesinde teslim alınan numuneler, satın alma sürecinde görevli kişiler tarafından incelenerek teklif değerlendirmesi tamamlanır. Ancak ihtiyaç duyulması halinde, numunelerin incelenmesi amacıyla idarede görevli teknik personelden yardım alınabilir veya teknik personel bu iş için görevlendirilebilir.

(5) Sözleşme imzalanacak alımlarda, e-fiyat teklifi sunanlara sözleşmeye davet bildirimi EKAP üzerinden gönderilir.

Alım sonucunun bildirilmesi

MADDE 11 – (1) Alım sonucu, EKAP’a kayıtlı kişilere EKAP üzerinden bildirilir.

(2) EKAP’a kayıtlı olmayanlara bildirim yapılması idarenin takdirindedir. Bu kişilere bildirim yapılması durumunda, Kanunda yer alan diğer tebligat yöntemleri kullanılır.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Doğrudan Temin Yöntemiyle Alım Yapılabilecek Haller

İhtiyacın gerçek veya tüzel tek kişiden temini

MADDE 12 – (1) Kanunun 22 nci maddesinin (a) bendi kapsamında, sadece ihtiyacın gerçek veya tüzel tek kişi tarafından karşılanabileceğinin tespit edilmesi halinde alım yapılabilir. Alım yapılmadan önce, alımın gerçek veya tüzel tek kişiden yapılma sebepleri ayrıntılı, net ve objektif bir biçimde ortaya konularak, anılan bentte belirtilen hükümlerin uygulanabilir olmasını sağlayan sebepler detaylı şekilde belirtilir ve bu sebeplere ilişkin belgeler de onay belgesine eklenir. Ayrıca, mal alımları için ihtiyacın niteliği, ihtiyaç konusu malın ayrıntılı teknik özellikleri ve ne amaçla kullanılacağı, bu amacı en az aynı verimlilik, etkinlik ve fonksiyonellikle karşılayabilecek diğer ürünlerin-modellerin-markaların vb. bulunup bulunmadığı ile bulunmuyorsa sebepleri, ihtiyaç konusu malı satan başka firmaların olup olmadığı gibi hususlar tespit edilir.

(2) Bir taahhüt kapsamında; taahhüt konusu sözleşme veya şartnamede yer alan hükümler nedeniyle belli bir marka veya modelli malın alınmasının zorunlu olduğu hallerde de Kanunun 22 nci maddesinin (a) bendi uygulanabilir.

İhtiyacın özel bir hakka sahip gerçek veya tüzel tek kişiden temini

MADDE 13 – (1) Kanunun 22 nci maddesinin (b) bendi kapsamında, sadece gerçek veya tüzel tek kişinin ihtiyaç ile ilgili bilimsel, teknik, fikri veya sanatsal vb. nedenlerle özel bir hakka sahip olması halinde alım yapılabilir. Bu nedenle, ihale konusu mal veya hizmet, bilimsel, teknik, fikri veya sanatsal vb. sebeplerle ve özel hakların korunması nedeniyle sadece belirli bir mal tedarikçisi veya hizmet sunucusu tarafından sağlanabiliyorsa, anılan madde hükmüne göre ihtiyaçlar doğrudan temin yoluyla karşılanabilir.

(2) Diğer usullerle temini mümkün olmayan bilimsel yayın, fikir ve sanat eseri, belirli bir akademik kişiden eğitim vb. mal veya hizmetler Kanunun 22 nci maddesinin (b) bendi kapsamında temin edilebilir.

(3) Kanunun 22 nci maddesinin (b) bendi kapsamında alım yapılmadan önce, 12 nci maddenin birinci fıkrasında belirtilen işlem ve tespitlerin yapılması zorunludur.

Mal ve hizmetlerin ilk alım yapılan gerçek veya tüzel kişiden temini

MADDE 14 – (1) Kanunun 22 nci maddesinin (c) bendi kapsamında, sadece mevcut mal, ekipman, teknoloji veya hizmetlerle uyumun ve standardizasyonun sağlanması için zorunlu olan mal ve hizmetler, asıl sözleşmeye dayalı olarak düzenlenecek ve toplam süreleri üç yılı geçmeyecek sözleşmelerle ilk alım yapılan gerçek veya tüzel kişiden temin edilebilir. Anılan bent kapsamında alım yapabilmek için idarelerin teknik birimlerince, mevcut mal, ekipman, teknoloji veya hizmetlerle uyumun ve standardizasyonun sağlanmasının zorunlu olduğu tespit edilir.  Bu tespitin yapılmasında ilgili kurum ve kuruluşlardan teknik yardım alınabilir.

(2)  Kanunun 22 nci maddesinin (c) bendi kapsamında temin edilecek mal ve hizmet alımları arasında kabul edilebilir doğal bir bağlantı bulunmalıdır.

(3) İdare ile yüklenici (ilk alım yapılan gerçek veya tüzel kişi) arasında asıl sözleşmeye dayalı olarak düzenlenecek sözleşmelerin toplam süresi 3 yılı geçemez.

(4) Kanunun 22 nci maddesinin (c) bendi kapsamında alım yapılmadan önce, 12 nci maddenin birinci fıkrasında belirtilen işlem ve tespitlerin yapılması zorunludur.

Parasal limitler kapsamında yapılacak alımlar ile temsil ağırlama faaliyetleri kapsamında yapılacak alımlar

MADDE 15 – (1) Kanunun 22 nci maddesinin (d) bendi kapsamında, sadece temsil ağırlama faaliyetleri için yapılacak konaklama, seyahat ve iaşeye ilişkin mal ve hizmet alımları ile anılan bentte belirtilen ve Kurum tarafından her yıl güncellenen tutarı aşmayan mal ve hizmet alımları ile yapım işleri doğrudan temin yöntemiyle yapılabilir.

(2) İşin niteliğine göre idareler yapacakları günlük ve küçük ölçekli alımlar için genel bir onay belgesi düzenleyebilecekleri gibi, her bir alım için ayrı onay belgesi de düzenleyebilirler. İlgili mevzuatı çerçevesinde düzenlenmesi gerekli olan harcama belgeleri onay belgesine eklenir.

(3) Parasal limitler dâhilinde yapılacak alımlarda, piyasada yapılan fiyat araştırması sonucunda öngörülen parasal limitin aşılacağının tespit edilmesi halinde, ihtiyacın Kanunun ilgili hükümlerine göre ihale yoluyla temin edilmesi gerekir.

(4) Kanunun 18 inci maddesinde öngörülen ihale usulleriyle temin edilmesi gereken ihtiyaçlar, Kanunun 22 nci maddesinin (d) bendinde belirtilen parasal limitlerin altında kalacak şekilde adet, kısım veya gruplara bölünmek suretiyle temin edilemez.

(5) Alım yapacak idarenin tabi olduğu parasal limit, idarenin büyükşehir belediyesi mücavir alan sınırları içerisinde bulunup bulunmadığına göre belirlenir. Ancak, büyükşehir belediyesi mücavir alan sınırları içerisindeki bir idarenin, büyükşehir belediyesi mücavir alan sınırları dışında olan başka bir idare adına alım yapması durumunda, diğer idareler için belirlenen parasal limit uygulanır.

(6) İdarelerce işletilen eğitim ve dinlenme tesisi, ordu evi, askeri gazino, misafirhane, çocuk bakımevi, kreş, spor tesisi, kantin ve benzeri sosyal tesisler tarafından, bu tesislerden yararlananların tercihine göre satılmak üzere Kanunun 22 nci maddesinin (d) bendi kapsamında yapılacak mamul mal alımlarında, marka belirtilmeden yararlananların tercihinin karşılanamayacağı hallerde, marka belirtilmek suretiyle alım yapılabilir.

(7) Kanunun 62 nci maddesinin (ı) bendinde yer alan “idarelerin bütçelerine bu amaçla konulacak ödeneklerin” ifadesinden, aynı bentte belirtilen % 10’luk sınırlamaya 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 20 nci maddesindeki ödeneklerin kullanılması ile ilgili düzenlemeye tabi ödeneklerin konu olabileceği anlaşılır.

(8) Orduevleri, askeri gazinolar ve sosyal tesislere bütçeden ödenek aktarılmadığı sürece, bunların Kanunun 22 nci maddesinin (d) bendi kapsamında yapacakları alımlar için % 10’luk sınırlama uygulanmaz. Ancak bunlara bütçeden ödenek aktarılması halinde, aktarılan ödeneklerin harcanması sırasında, anılan bent kapsamında yapacakları alımlar için % 10’luk sınırlama uygulanır.

Taşınmaz mal alımı ve kiralanması

MADDE 16 – (1) Kanunun 22 nci maddesinin (e) bendi kapsamında taşınmaz mal alımı ve kiralanmasında; alım veya kiralamaya ihtiyaç duyulmasına ilişkin gerekçelerin belirtilmesi, alınması veya kiralanması düşünülen taşınmazın yeri ve sahip olması gereken özelliklerin belirlenmesi, alım veya kiralamaya ilişkin rayiçlerin tespit edilmesi, bu konudaki bilgilerin alıma veya kiralamaya ilişkin onay belgesine eklenmesi, ayrıca tabi olunan mevzuatın öngördüğü diğer zorunlulukların da yerine getirilmesi gerekir.

(2) Genel yönetim kapsamındaki idarelerin taşınmaz mal kiralamalarına ilişkin olarak; daha önce kiralanmış bulunan taşınmaz malların kira artış oranları, 16/1/2019 tarihli ve 30657 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Kamu İdarelerinin Taşınmaz Mal Kiralamalarına İlişkin Genelge hükümlerine göre yapılır. Kanun kapsamındaki diğer idarelerin kira bedelleri ise sözleşmelerinde belirtilen oranlarda artırılabilir.

(3) Sözleşmelerde, kira bedelinde artış yapılmasının öngörülmesi halinde; sözleşmeye, genel yönetim kapsamındaki idareler için artış oranının Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından her yıl yayımlanan kira artış oranlarını geçmeyeceği yönünde, diğer idareler için ise genel uygulamalar dikkate alınmak suretiyle belirlenecek oranlarda artış yapılacağı yönünde hüküm konulması zorunludur.

İlaç, tıbbi sarf malzemeleri ile test ve tetkik sarf malzemesi alımları

MADDE 17 – (1) Kanunun 22 nci maddesinin (f) bendi kapsamında, sadece özelliğinden ve belli süre içinde kullanılma zorunluluğundan dolayı stoklanması ekonomik olmayan veya acil durumlarda kullanılacak olan ilaç, aşı, serum, anti-serum, kan ve kan ürünleri ile ortez, protez gibi uygulama esnasında hastaya göre belirlenebilen ve hastaya özgü tıbbî sarf malzemeleri, test ve tetkik sarf malzemesi alımları doğrudan temin yöntemiyle yapılabilir.

Milletlerarası tahkim davaları için alınacak hizmetler

MADDE 18 – (1) Kanunun 22 nci maddesinin (g) bendi kapsamında, sadece milletlerarası tahkim yoluyla çözülmesi öngörülen uyuşmazlıklarla ilgili davalarda, Kanun kapsamındaki idareleri temsil etmek ve savunmak üzere Türk veya yabancı uyruklu avukatlardan ya da avukatlık ortaklıklarından doğrudan temin yoluyla hizmet alınabilir.

(2) Bu kapsamda yapılacak hizmet alımları milletlerarası tahkim yoluyla çözülecek anlaşmazlıklara münhasır olup, anlaşmazlıkların milletlerarası tahkim dışındaki çözümü yollarında, ihtiyaçlar Kanunun genel hükümlerine göre temin edilir.

Doğrudan temin yöntemiyle yapılabilecek diğer alımlar

MADDE 19 – (1) Aşağıda belirtilen alımlar doğrudan temin yöntemiyle yapılabilir:

(a) Kanunun 22 nci maddesinin (h) bendi kapsamında, Türk veya yabancı uyruklu avukatlardan hizmet alımları ile fikri ve sınai mülkiyet haklarının ulusal ve uluslararası kuruluşlar nezdinde tescilini sağlamak için gerçekleştirilen hizmet alımları.

(b) Kanunun 22 nci maddesinin (ı) bendi kapsamında,  sadece Türkiye İş Kurumunun, 25/6/2003 tarihli ve 4904 sayılı Türkiye İş Kurumu ile İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanunun 3 üncü maddesinin (b) ve (c) bentlerinde sayılan görevlerine ilişkin hizmet alımları ile 25/8/1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanununun 48 inci maddesinin yedinci fıkrasında sayılan görevlerine ilişkin hizmet alımları.

(c) Kanunun 22 nci maddesinin (i) bendi kapsamında,  sadece Cumhurbaşkanının halk tarafından seçilmesi, Anayasa değişikliklerine ilişkin kanunların halkoyuna sunulması, milletvekili genel ve ara seçimleri, mahalli idareler ile mahalle muhtarlıkları ve ihtiyar heyetleri genel ve ara seçimi dönemlerinde Yüksek Seçim Kurulunun ihtiyacı için yapılacak filigranlı oy pusulası kâğıdı ile filigranlı oy zarfı kâğıdı alımı, oy pusulası basımı, oy zarfı yapımı hizmetleri ile bu seçimlere yönelik her türlü seçim malzemelerinin alımı ile yurt dışı seçim harcamaları, il seçim kurulu başkanlıkları tarafından alınacak oy pusulası basım hizmeti alımları.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Özel Hükümler

            İdarelerin kendi elektronik platformları üzerinden yapılan alımlar ile istisna ve kapsam dışı olarak doğrudan temin yöntemiyle yapılan alımlar

MADDE 20 – (1) Alımlar, varsa idarelerin bu Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce kurduğu ve işlettiği elektronik platformlar üzerinden de yapılabilir.

(2) İdarelerin kendi elektronik platformları üzerinden alım yaptığı durumlarda, EKAP üzerinden doğrudan temin kayıt numarasının alınması ve Kuruma sonuç bildiriminin yapılması zorunludur.

(3) Kanunun kapsamı dışında veya Kanundan istisna olarak doğrudan temin yöntemiyle yapılan alımlar, bu Tebliğ hükümlerine uygun olarak, EKAP üzerinden e-fiyat teklif alınmak suretiyle yapılabilir. Bu durumda, alımlar için EKAP üzerinden doğrudan temin kayıt numarasının alınması ve Kuruma sonuç bildiriminin yapılması zorunludur.

(4) İki ve üçüncü fıkra kapsamında yapılan alımlar EKAP üzerinden duyurulabilir.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Alımlarda yasaklama kararı

MADDE 21 – (1) Alımlarda, Kanunun 17 nci maddesinde ve 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunanlar hakkında, Kanunun 58 inci ve 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesine göre ihalelere katılmaktan yasaklama kararı verilemez.

(2) Alımlarda ortaya çıkan ve Kanunun 17 nci veya 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil veya davranışların aynı zamanda 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre de suç teşkil etmesi durumunda; yasaklama kararının verilememesi, bu fiil veya davranışlar için ceza sorumluluğuna ilişkin hükümlerin uygulanmasına engel teşkil etmez.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 22 – (1) Bu Tebliğ’de hüküm bulunmayan hallerde; Kanun, ilgisine göre 31/12/2005 tarihli ve 26040  sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği, 15/08/2007 tarihle ve 26614 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği veya 27/06/2007 tarihli ve 26565 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sosyal Güvenlik Kurumları Harcama Belgeleri Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 23 − (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 24 − (1) Bu Tebliğ hükümlerini Kamu İhale Kurumu Başkanı yürütür.

 

salimdemirel

Duyuru -1-

İhale  İşlemlerinin  yürütüldüğü Elektronik  Kamu  Alımları Platformu (EKAP) üzerinde gerçekleştirilen  iyileştirmeler neticesinde  tüm  ülkede yapılan kamu  alımlarının  belli  bir standardı  yakalaması  amacına  hizmet  etmek  üzere  EKAP kullanıcılarının, kullanıcı adı ve şifrelerini girdikten sonra “İhale Öncesi” sekmesine  tıkladıklarında görebilecekleri “Şartname  Havuzu”  linki  aktif  hale getirilmiştir.

Duyuru -2-

DOĞRUDAN TEMİNLER EKAP ÜZERİNDEN DUYURULABİLECEK

4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesi kapsamında yapılacak doğrudan teminler ile istisna ve kapsam dışındaki doğrudan teminlerin alım öncesi EKAP üzerinden duyurulabilmesine yönelik uygulama 1 Şubat 2022 itibariyle devreye alınmıştır.

Bu kapsamda; doğrudan temin yoluyla yapılacak alımların, alım öncesi ilgililere duyurulması, varsa alıma ilişkin dokümanlara duyuru ile birlikte erişilmesi ve duyuruya çıkan alımların farklı kriterlerle aranmasına yönelik geliştirmeler tamamlanmış ve Doğrudan Temin Arama Sayfası ekap.kik.gov.tr adresinde “İhale İşlemleri” menüsü altında erişime açılmıştır. Geliştirme ile alımlara duyuru imkânı getirilmesinin yanı sıra, alıma ilişkin bilgilerin EKAP’a kayıt edilmesi ve sonuç bilgisinin gönderilmesine ilişkin işlemler de sadeleştirilmiştir.

Doğrudan temin yoluyla yapılacak alımların duyurulması idarelerin takdirinde olup söz konusu alımlar duyuru yapılmaksızın da neticelendirilebilecektir.

Duyurulu Doğrudan Temin Kılavuzuna erişim için tıklayınız.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir