Antalya Büyükşehir Belediyesi, 22 Mart Dünya Su Günü’nde farkındalık oluşturmak için kreş öğrencilerine suyun doğru kullanımı bilincinin oluşturulması amacıyla etkinlik düzenledi. Minik öğrencilere suyun tasarruflu kullanılması gerektiği animasyonlu çizgi filmlerle ve boyama etkinlikleri ile anlatıldı.
22 Mart Dünya Su Günü’nde, dünyada her geçen gün önemi artan suya dikkat çekmek amacıyla hafta boyunca değişik etkinlikler düzenlendi. Dünya Su Günü etkinlikleri kapsamında Antalya Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı Deniz ve Kıyı Yönetimi Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından Antalya’da bulunan bazı okul öncesi ve ilköğretim okullarında da su bilincinin oluşturulması için etkinlik düzenledi.
“Suyun önemi anlatıldı”
Büyükşehir Belediyesi Çocuk Kreşi ve Gündüz Bakımevleri, Sabiha Gökçen Anaokulu ve İlkokul öğrencilerine küçük yaştan itibaren su bilincinin oluşturulması amacıyla su kullanımı anlatıldı. Çocuklara suyun önemi animasyonlu çizgi filmler ile anlatılarak su israfının yapılmaması gerektiği konusunda çizgi filmler ile kreş öğrencileri hem eğlendi hem de öğrendi. Etkinliklerin sonunda çocuklara çim adam oyuncağı ve matara verilerek, Dünya Su Gününe dikkat çekildi.
“Numuneler analiz ediliyor”
Öte yandan Büyükşehir Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen eğitim programında da belediye personeline ASAT’ın su kayıpları, atık su ve su kalitesi konularında yaptığı çalışmalar anlatıldı. ASAT Laboratuvar Şube Müdürü Adil Doğan, Antalya’nın içme suyunun sürekli analiz edildiğini söyleyerek, “Antalya merkez ve ilçelerden noktadan aldığı içme suyu numuneleri analizlerle sürekli kontrol ediliyor. Fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik yönden takibi yapılan içme suyunun temizliği ve kalitesi kontrol altında tutuluyor. Su Kalite Kontrol Laboratuvarı’nda yılında toplamda 21 bin numune üzerinde bin parametre analizi gerçekleştirildi. Antalya’nın suyu kaliteli ve içilebilir” diye konuştu.
Amaç: Deneysel faaliyetler sürecinde çocuklarda suyun özellikleri hakkında fikirlerin oluşumu.
Görevler:
Eğitim alanı "Sağlık"
1. GCD sırasında beden eğitimi oturumları düzenleyin.
Eğitim alanı "İletişim"
1. Bir konuşmayı sürdürme yeteneğini geliştirin.
2. Bir arkadaşınızın yanıtıyla kendi bakış açınızı, aynı fikirde veya anlaşmazlığı uyandırma girişimlerini teşvik edin.
3. Çocukların soruları eksiksiz yanıtlama becerilerini güçlendirin.
Eğitim alanı "Bilgi"
1. Çocukların suyun özellikleri hakkındaki bilgilerini genişletin ve netleştirin.
2. Laboratuvar deneyleri yapma becerilerini geliştirmek.
3. Çocukların mantıksal düşünme, hayal gücü, fantezilerini geliştirin.
Eğitim alanı "Sosyalleşme"
Eylemlerinizi ortakların eylemleriyle koordine etme yeteneğini geliştirmeye devam edin.
Eğitim alanı "Güvenlik"
Laboratuvar ekipmanı ile çalışırken davranış kurallarını düzeltmek.
Eğitim alanı "Kurgu okuma"
Dikkatlice öğrenin, dinleyin ve bilmeceleri ezberleyin.
Eğitim alanı "Sanatsal yaratıcılık"
Fantezi, hayal gücü geliştirin.
Teçhizat: Dünya; yağmur, su birikintileri, kar taneleri, göletler, akarsular, nehir, dalga tasvir eden resimler; su tankları; bardaklar, kaşıklar - çocuk sayısına göre; huni; süngerler; kum; sebze yağı; Şeker; un.
GCD ilerlemesi:
Eğitimci: Çocuklar, bugün sizi bilimsel bir laboratuvara davet etmek istiyorum. Sizce laboratuvarda ne yapıyorlar? Bilim adamları ne yapıyor? (Çocukların cevapları.)
Eğitimci: Bilim adamları bilim yapar. Bilim bilgidir. Bilim adamları yürütür çeşitli deneyimler. Laboratuvarda çalışırken sizce hangi kurallara uyulmalıdır? (Dikkatli olun, acele etmeyin, dikkatlice dinleyin, itmeyin.)
Eğitimci: Ama laboratuvara ulaşmak için orada ne araştıracağımızı bulmamız gerekiyor. Ve elimde senin için ilk ipucu var. (Öğretmen küreyi elinde döndürür.)
Öğretmen: Elimde ne var? (Dünya.)
Eğitimci: Doğru. Bak ne kadar renkli. Üzerinde hangi renkleri görüyorsun? (Mavi, sarı, yeşil, kahverengi.)
Sizce küre üzerinde ne tasvir ediliyor? yeşil? Sarı? Kahverengi? Mavi? Hangi renk daha çok? Suda kim yaşıyor? (Çocukların cevaplarını dinleyin, gerekirse düzeltin.)
Eğitimci: Aferin, herkes yaptı. İşte size yeni bir ipucu - bilmeceler.
Havada biraz daire çizen bir yıldız,
Avucumda oturdu ve eridi.
(Kar tanesi.)
Çakıl taşlarının üzerinden merdiven gibi koşuyorum, çalıyorum.
Uzaktan beni şarkıdan tanıyacaksın.
Denizde yürümek, yürümek
Ve kıyıya ulaşacak -
İşte burada kayboluyor.
(Dalga)
Bacak yok, ama yürüyor. Göz yok ama ağlıyor
Sonbahar yağmuru şehri dolaştı,
Yağmur aynasını kaybetti.
Ayna asfaltta yatıyor,
Rüzgar esecek - titreyecek.
(Su birikintisi.)
Alanın ortasında bir ayna yatıyor:
mavi cam, yeşil çerçeve.
(Gölet.)
ana nehre koşuyorum
Ve susamıyorum.
ben onun öz oğluyum
Ve ilkbaharda doğdu.
Eğitimci: Tek kelimeyle bilmece hakkında nasıl söyleyebilirsin? (su hakkında). Bugün sizlerle su, özellikleri ve suyun önemi hakkındaki sohbetimize devam edeceğiz.
Su nasıldır? (sıcak, sıcak, soğuk, taze, berrak, karbonatlı vb.).
Su ne yapar? (akar, dökülür, üfürür, yayılır, damlar, donar, erir).
Bir insan neden suya ihtiyaç duyar? (içme, yıkama, banyo yapma, yemek pişirme, yıkama, bitkileri sulama, bulaşık yıkama vb.).
Şimdi biliyoruz anahtar kelime, temamız laboratuvar araştırması, ve sizi, deneyler yapacağımız ve suyun özelliklerini öğreneceğimiz bilimsel laboratuvarımıza davet ediyorum, yani, ne tür bir su?
2. Ana kısım.
Laboratuvardaki davranış kurallarını hatırlatın:
Dikkat olmak;
Acele etme;
Dikkatle dinleyin;
itmeyin;
Her şeyi kaydedin.
(Çocuklar masalara oturur.)
Eğitimci: Artık suyun sırlarını açığa çıkarmaya hazırız.
Bilim insanı olmaya ne kadar hazır olduğunuzu öğrenmek için oynamanızı öneririm. oyun"Yüzer - lavabolar."
“Bir cisim yüzerse elimizi çırparız,
Ama eğer boğulursa ayaklarımızı yere vuracağız.
Öğretmen: Deneye başlayalım.
Deneyim No. 1 Suyun rengi yoktur (şeffaf).
Çocuklar şişedeki sudan şişenin (zil) arkasındaki nesneye ve süt şişesine bakmaya davet edilir.
Sonuç: su nesneleri deforme eder, ancak iyi görülebilirler.
Deneyim No. 2 Suyun tadı yoktur.
Çocuklar bir şişeden bir bardağa su dökerler. Denerler, suyun tadını (tatsız) belirlemeye çalışırlar. Şimdi bir bardak suya şeker ekleyelim. Dene. Ne değişti? (su tatlıdır).
Sonuç: Suyun tadı yoktur, ancak suyun tadını kendimiz değiştirebiliriz.
Deneyim No. 3 Suyun kokusu yoktur.
Çocuklar şişeleri açar ve koku olup olmadığını belirlemeye çalışırlar. Bir bardağa su dökün.
Öğretmen: Nasıl kokuyor? (Çocukların cevapları.)
Şimdi suya sarımsak ekleyelim. Suya ne oldu? (su kokuyor)
Sonuç: Suyun kokusu yoktur, ancak kokulu maddelerin kokusunu alabilir.
Deney No. 4 Su bir çözücü olabilir.
Eğitimci: Bardaklarda sofralarınızda çeşitli maddeler (un, şeker, kum, ayçiçek yağı).Bu maddelerin ne olduğunu belirlemeye çalışın. Bilinmeyen maddelerin tadına bakamayacağınızı unutmayın, onları çok dikkatli bir şekilde koklamanız gerekir.
Altındaki bardağın içinde ne olduğunu birlikte belirliyoruz1 numara şeker, 2 numara un, 3 numara ayçiçek yağı, 4 - nehir kumu.
Şimdi bu maddeleri suda çözmeye çalışalım ve ne elde ettiğimizi görelim. Şekeri sıcak ve soğuk suda eritiyoruz.
Çözünen maddeler, çocuklar aşağıdaki sonuçlara varırlar:
- şeker sıcak suda daha hızlı çözünür, su kalırşeffaf;
- un da çözülür, ancak su bulanıklaşır,Çözelti bir süre bekledikten sonra un çöker.alt;
Yağ suda çözünmez, yüzeyde yüzersu, yani sudan daha hafiftir;
- kum suda çözünmez, dibe çöker.
Eğitimci: Uzun bir çalışmadan sonra ısınma yapmayı öneriyorum.
Hızla nehre indik,
Eğilip yıkanır.
1,2,3,4, işte bu kadar güzel yenilenmiş.
nehirde yüzmek güzel
Sahil solda, sahil sağda.
Nehir şeridi önde
Köprünün üstünde - bak.
Daha hızlı yüzmek için
Daha hızlı kürek çekmemiz gerekiyor.
Yağlarla çalışıyoruz
Bizi kim takip edecek?
Sarp kıyıya gittim
Ve eve gittik.
Eğitimci: - Suyumuzu arıtmaya çalışalım. Bunun için en basit filtreyi yapalım. Boş bir bardak alın ve içine bir huni koyun. Bir huni içine koyun pamuk ped ve filtremiz hazır.
Ardından sırasıyla un, yağ, kum ile çözeltileri süzüyoruz (her çözeltiden sonra filtreyi değiştiriyoruz).
Filtreleme işleminin sonunda,aşağıdaki sonuçlar:
- çözeltiyi un ile süzdükten sonra, süzülmüş çözeltide geçebilecek küçük parçacıklar kaldıfiltre aracılığıyla unun çoğu filtrede kaldı;
- yağ hızlı ve iyi bir şekilde filtrelendi,filtrede yağ izleri açıkça görülebilir;
- bir çözeltiyi kumla filtrelerken, filtrelenmişsu berraklaştı ve kum filtrede kaldı.
Bugün suyun yeni bir özelliğini öğrendik. Su bir çözücü olabilir ve suyu arıtmanın en kolay yolunu buldu.
3. Son kısım.
Öğretmen: Çocuklar, anaokuluna dönme zamanımız geldi.
Bilim adamlarına dönüşmemizi beğendiniz mi?
Bugün ne yaptık?
Su nasıldır?
Suya ihtiyacımız olup olmadığını söyleyebilir misin? Başka kimin suya ihtiyacı var? (çocukların cevapları).
Su tasarrufu yapmalı mıyız? Ve bunu nasıl yapabiliriz? (Musluğu kapatın, çöp atmayın, su kütlelerini kirletmeyin.)
daha büyük çocuklarla ne oynarsın okul öncesi yaş? Kesinlikle çocuk zaten reddediyor basit oyuncaklar ve daha karmaşık eğlence gerektirir. Çocuk deneyimden zevk alacak mı?su çok ilginç malzeme Hem çocukların hem de yetişkinlerin onunla oynamaktan keyif alacağını. herkese tanıdık geldiğini biliyorsun temiz sıvıÜç hali vardır: sıvı, gaz ve katı. O zaman çocuğa anlatalım.
bir kaşık al deniz tuzu ve yapay olarak bir tuzlu su çözeltisi elde ederek sıradan suda karıştırın. Şimdi çocuğunuzu bu suyu tatmaya davet edin. Bundan sonra eğlence başlıyor: suyun tamamen buharlaşmasını sağlamamız gerekiyor. Bir bardağa biraz çözelti dökün ve kaynatın. Sıvı altta kaldığında bardağı bir kenara koyun ve kaç gün boyunca unutun. Su kalmadığında dibe bakın. Tuz var! Çözüm nereye gitti? Yeniden tatlı su oldu!
buzu dondurur musun Harika, hadi özel küpler yapalım. Bir kokteyl için ince çubuklar alın, yaklaşık 5 cm uzunluğunda kesin ve bir buz kalıbına yapıştırın. Her şeyi buzdolabına koyun ve donmasını bekleyin. Ne oldu? Bu doğru, çubuklu sert küpler. Bana bir gemiyi mi hatırlatıyor? Direğe bir yelken takın ve gemiyi yelken açın. Tekneler su birikintilerinden denize indirilebilir veya bir su havzasında bir tekne yarışı düzenleyebilirsiniz.
Eminiz ki, çocuk ilk başta suyun buza dönüşmesini izlemekle ilgilenecek ve daha sonra bunun tersini görünce şaşıracaktır.
Bu deney için ihtiyacımız olan normal boya. Suya bir damla damlatıyoruz ve yavaş yavaş karışmanın nasıl olduğunu gözlemliyoruz. Rengin daha az canlı, daha çok renk tonu olduğunu unutmayın. Daha fazla boya, daha parlak renk.
biraz ihtiyacımız olacak küçük eşyalar: çakıl taşları, deniz kabukları, düğmeler, parıltılar. Bir bardağa su dökün ve "hazineleri" dökün. Her şeyi dondurucuya koyuyoruz. Sıvının donmasını bekliyoruz. Şimdi kazıya gidelim! Hazineler nasıl alınır? Kendinizi cımbızla, bir kaşıkla silahlandırın - ve gidin. Bir parça buzu ılık suya indiriyoruz, biraz erimesini bekliyoruz ve hazineyi kazmaya başlıyoruz!
Bir kaba su dökün, bir sünger getirin ve gözlemleyin. Hemen gözeneklere emilir. Gerçek odak! Suya farklı nesneler getirmek ve hangilerinin onu emebildiğini ve hangilerinin bu özelliğe sahip olmadığını gözlemlemek ilginçtir.
unutmayalım zeka oyunları. Çocuğunuzdan aşağıdaki durumlarda ne olacağını düşünmesini isteyin:
Çok var basit deneyler su ile okul öncesi için. Her biri kendi yolunda ilginç. Hangisini seçerseniz seçin, asıl mesele çocuğun oyunlar sırasında maksimum zevk alması ve bilgi tabanını ilginç gerçeklerle doldurmasıdır.
Anında özet Eğitim faaliyetleri(GCD)
konuyla ilgili: "suyun özellikleri"
(okul öncesi yaş: yaş)
öğretmen - organizatör
Ekoloji
Maksimova S.A.
Entegrasyon eğitim alanları"Bilgi" (oluşum tam resim dünya, çocukların ufkunu genişletme) ve "İletişim".
Hedef: Çocukların suyun özellikleri hakkındaki fikirlerini genişletin ve pekiştirin.
Ana hedefler:
Eğitim görevleri:
Dünyanın bütünsel bir resminin oluşturulması, ufukların genişletilmesi:çocukları doğal olaylarla tanıştırmaya devam edin, çocukların suyun özellikleri hakkındaki bilgilerini pekiştirin;
Yetişkinler ve çocuklarla ücretsiz iletişimin geliştirilmesi:Çocukların yetişkinler ve çocuklarla iletişim kurma konusundaki ilgilerini geliştirmeye devam edin (soruları dikkatlice dinleyin, soruları yanıtlayın, soru sorun), izlenimlerini öğretmen ve çocuklarla paylaşma ihtiyacını oluşturun; çocukları konuşma ve oyun etkileşimi ile meşgul edin.
Sözlü konuşmanın tüm bileşenlerinin gelişimi, konuşma normlarının pratik ustalığı: bir sözlüğün oluşumu -isimleri çocukların kelime dağarcığına girin: laboratuvar, deneyler, ekipman.
Suyun özelliklerini karakterize eden fiillerin kullanılmasına yardımcı olun: akar, ıslatır, emer, çözer;
bağlantılı konuşma geliştirme – çocukları genel bir sohbete dahil etmek; bir konuşmada aktivitenin tezahürünü teşvik etmek; çocuklarda öğretmenle diyalog kurma yeteneğini oluşturmak: dinleyin ve anlayın soru soruldu, öğretmenin sorusuna cevap verin, normal bir hızda konuşun, öğretmenin açıklamalarını dinleyin;
2. Geliştirme görevleri:
Merak gelişimini teşvik edin;
Çocukların dikkatini geliştirin;
Gelişimi teşvik edin mantıksal düşünme: konuyu, araştırma problemini, sırayı belirleyin araştırma faaliyetleri, sonuçları analiz edin.
3. Eğitim görevleri:
Bir davranış kültürü geliştirmeye devam edin;
Çocuklarda eğitin saygılı tutumçevreye;
Gezegendeki tüm nesneler için suyun önemine dair bir anlayış oluşturmak.
Ekipman ve malzemeler:
Şemalar: "Suyun özellikleri", "Mevsimler", konuyla ilgili çizimler. “Suyun özellikleri” konulu sunum (su bulabileceğiniz yerler: nehir, akarsu, deniz, kaynak, su musluğu). Her çocuk için çalışma kağıdı: için tepsi bildiri, su, peçete, tuz ile tek kullanımlık, şeffaf bardaklar, toz şeker, limon suyu, süt, kokulu yağ, kokteyl pipetleri, tek kullanımlık kaşıklar, boya ile fırçalayın.
Konum - grup odası.
Ön çalışma: “Su” bloğundaki sınıflar, Çocuklarla suyun anlamı ve özellikleri hakkında sohbet, film izleme: “Saf su dersi”, N.A. Ryzhova “İnsanlar nehri nasıl rahatsız ettiler”, konuyla ilgili şiirler okuyor, bilmeceler tahmin ediyor, “Deniz ve sakinleri” konusunu çiziyor, suyla ayrı deneyler yapıyor. "Bir adam ve bir akvaryum balığı hakkında" masalını okumak. "Cheburashka ve Timsah Gena nehri temizliyor" karikatürünü izlemek
Metodik yöntemler:
Konuşma;
Sorular;
Bir öğretmenin çocuklarla ortak etkinliği (deneysel etkinlik);
Bulmacalar;
sürpriz an,
Oyun.
İlk bölüm: (bilgilendirici ve eğitici)
Organizasyon zamanı:
Çevre öğretmeni grup odasına girer, çocukları selamlar ve el ele tutuşarak bir daire oluşturarak halının üzerinde toplanmayı teklif eder. Bilmeceyi çözelim:
ben bulut ve sis
Ve nehir ve okyanus
Ve uçuyorum ve koşuyorum
Ve ben cam olabilirim!
Çocuklar cevaplamayı zor buluyorsa, daha az zor bir bilmece yapın:
Beni içiyorlar, beni döküyorlar.
herkesin bana ihtiyacı var
Ben kimim?
Çocuklar bilmeceyi tahmin eder, peçeteyi çıkarır. Şişedeki sürpriz an (5 litrelik şişe) - bir damla su (kağıttan)
Bugün ne hakkında konuşacağız? Su hakkında.
Çocuklarla su hakkında konuşmak
Ekranda 1 numaralı slayt suyla buluşabildiğimiz yerdir.
Çocukların cevabından sonra laboratuvara geçmeyi öneriyorum, yerlere oturuyoruz. Ve su hakkında konuşmaya devam ediyoruz.
eğitimci: Sıvı su ne yapabilir?
Çocuklar: Akar, dökülebilir, dökülebilir.
Deneyim #1 "Su bir sıvıdır."
Mülk bir:
Hadi deney masasına gidelim ve başka bir kaba su dökmeye çalışalım. İnce bir dereye dökebiliriz. Suyun kesintisiz aktığını görüyorsunuz. Bu özelliğin adını bilen var mı? (akışkanlık)
Dolayısıyla birinci özellik akışkanlıktır. (ilk plaka)
2 Numaralı Deneyim "Renksiz su"
Mülk iki:
Beyler, suda bir renk var mı? (çocukların cevapları)
Kontrol edip kanıtlayalım. İşte bir kağıt parçası. O ne renk? (beyaz)
Ve bu bir bardak süt. Süt ne renk? (beyaz)
Şimdi bir bardak suya bakın. Su için beyaz olduğunu söylemek mümkün müdür? (hayır) Süt, bir sayfa beyaz kağıt (çocukları doğru cevaba yönlendiriyoruz - su ne renk?
Suyun rengi hakkında ne söyleyebiliriz? (renk yok)
Renksiz ne demek? (renksiz, şeffaf) Su her zaman şeffaf ve renksiz midir? Suyun rengi, içinde ne olduğuna bağlıdır.
kanıtlayalım
Suya boya ekleyelim. Ne oldu?
Bundan sonuç nedir? (su, eklenene göre rengini değiştirir. (ikinci tabak)
İkinci özellik: rengi yoktur.
Deneyim numarası 3 " Suyun tadı yok."
Mülk üç:
Sizce suyun tadı güzel mi?
Bardaklarda su. Dene. (çocuklar su içer)
O ne? Tatlı mı, tuzlu mu? (o tatsız)
Su tatsız.
Suya çeşitli maddeler ekliyoruz, neyi nereye eklediğimi çocuklara söylemiyorum (şeker, tuz, limon suyu. Çocuklara farklı tatlarda su dağıtırım.)
Bir pipet alın ve suyun tadına bakın. Suyun tadı nasıldı? (tatlı, ekşi, tuzlu)
Tadı çıktı ama suya kattığımız maddeler nerede? Nereye kayboldular?
Su bir çözücüdür.
Suya kum ekleyelim, ne olur?
Sonuç: Tadı yoktur, tüm maddeler suda çözülmez.
Beden eğitimi dakikası
Yağmur hakkında.
İlk damla düştü - bırak!
Sol elin avuç içi yukarı, sağ parmak avuç içine damlıyor.
Ve bir diğeri koşarak geldi - şapka!
gökyüzüne baktık
Eller yukarı
Damla, damla, damla, damlacıklar şarkı söyledi,
Yüzümüzü ıslattık, sildik.
Ayakkabılar ıslak çelik görünüyor,
Omuzlarımızı silkeceğiz, her şeyi, tüm damlacıkları silkeleyeceğiz.
Yağmurdan kaçacağız yerinde durmak
Bir çalının altına oturalım!çömelir ve bir evle başımızın üstüne koyarız.
4 Numaralı Deneyim "Suyun kokusu yoktur."
Mülk dört:
Suyu koklamanızı öneririm. Su kokusu hakkında ne söyleyebilirsiniz?
(su kokmaz)
Doğru, su hiçbir şey kokmuyor (altıncı plaka)
Hadi bir oyun oynayalım, kural şudur: gözlerini kapat, kokla ve nasıl koktuğunu tahmin et.
Su ile bardaklara kokulu yağ ekliyorum (ekşi, tatlı, tuzlu). Fincanı bir peçeteyle örtüyorum ve koklaması için çocuklara getiriyorum. Gözler kapalı. Bil bakalım nasıl kokuyor?
Bu bardakta, diğerinde su nasıl kokuyor? Ne düşünüyorsun?
Peki su hakkında ne öğrendik? (çocukların cevapları)
Çeşitli kaplara su dökerek şu soruyu soruyorum - suyun şekli nedir?
Su sıvı olabilir. Sıvı olduğunda, sıvıdır.
Su renksizdir.
Su tatsız.
Su kokusuzdur
Suyun şekli yoktur.
Ama istenirse rengini, tadını, kokusunu değiştirebiliriz.
Teşekkürler beyler. Suyun özellikleri hakkında çok şey biliyorsun.
Bugün laboratuvarda iyi iş çıkardın.
Başvuru
için kartlar çocuk deneyiçalışılan materyali birleştirmek için "Suyun özellikleri" konusunda.
Su şekil alır
Bir görev: suyun içine döküldüğü kabın şeklini aldığını gösterir.
malzemeler, huniler, dar uzun bir bardak, yuvarlak bir kap, geniş bir kase, bir lastik eldiven, aynı büyüklükte bir kepçe, bir balon, bir plastik torba, bir su leğeni, tepsiler, kabataslak şekilli çalışma sayfaları, renkli kalemler.
Tanım. Çocukların önünde - bir su havzası ve çeşitli kaplar. Meraklı Küçük Gal, nasıl yürüdüğünü, su birikintilerinde yüzdüğünü ve bir sorusu olduğunu anlatıyor: “Suyun herhangi bir şekli olabilir mi?”Nasıl kontrol edilir? Bu gemilerin şekli nedir?Onları suyla dolduralıseafoodplus.info bir kaba su dökmek için daha uygun olan nedir?(Bir huniden kepçe ile.) Çocuklar tüm kaplara iki kepçe su döker ve farklı kaplardaki su miktarının aynı olup olmadığını belirler. Suyun farklı kaplarda ne şekilde olduğunu düşünün. Suyun döküldüğü kabın şeklini aldığı ortaya çıktı. Elde edilen sonuçlar çalışma sayfalarında çizilmiştir - çocuklar çeşitli kapların üzerini boyar.
Temiz su
Bir görev: suyun özelliklerini saptar (şeffaf, kokusuz, dökülen, ağırlığı olan).
Malzemeler: iki opak çömlek (biri su dolu), geniş ağızlı cam çömlek, kaşıklar, küçük kepçeler, bir leğen, bir tepsi, obje resimleri.
Masanın üzerinde kapaklı iki opak kavanoz var, bunlardan biri su ile dolu. Çocuklar bu kavanozları açmadan içinde ne olduğunu tahmin etmeye davet seafoodplus.infoı ağırlıktalar mı? Hangisi daha kolay? Hangisi daha zor? Neden daha ağır?Kavanozları açıyoruz: biri boş - bu nedenle hafif, diğeri suyla seafoodplus.info olduğunu nasıl tahmin ettin, ne renk? Su nasıl kokar?
Bir yetişkin çocukları doldurmaya davet ediyor cam kavanoz su. Bunu yapmak için, onlara farklı kap seçenekleri sunulur.Dökmek için daha uygun olan nedir? Suyun masaya dökülmediğinden nasıl emin olunur? Biz ne yapıyoruz?(Dökün, su dökün.)votka ne işe yarar(O dökülür.) Akışını duyalım. Hangi sesi duyuyoruz?
Kavanoz su ile dolduğunda, çocuklar "Bul ve isim ver" (kavanozun içinden resimlere bakarak) oyunu oynamaya davet seafoodplus.info gördün? Resim neden bu kadar net?
Ne tür su? (Şeffaf.) Su hakkında ne öğrendik?
3. Suda ne çözünür?
Bir görev: çocuklara çeşitli maddelerin sudaki çözünürlüğünü ve çözünmezliğini gösterin.
Malzemeler: un, toz şeker nehir kumu, Gıda boyası, çamaşır deterjanı, gözlüklü Temiz su, kaşık veya çubuklar, tepsiler, sunulan maddeleri gösteren resimler.
Tanım. Tepsilerde çocukların önüne çeşitli kaplarda su, çubuk, kaşık ve maddeler konulur. Çocuklar suyu inceler, özelliklerini hatıseafoodplus.info şeker eklenirse ne olur sizce?şeker ekleyin, karıştırın ve birlikte nelerin değiştiğini göseafoodplus.info nehir kumu eklersek ne olur?Suya nehir kumu ekleyin, karıştırıseafoodplus.info değişti mi? Bulutlu mu yoksa açık mı kaldı? Nehir kumu çözüldü mü?
Suya gıda boyası eklersek ne olur?Boya ekleyin ve karıştırın. Ne değişti? (Suyun rengi değişti.)Boya çözüldü mü?(Boya eriyip suyun rengini değiştirdi, su matlaştı.)
Un suda çözülür mü?Çocuklar suya un ekler, karıştırıseafoodplus.info ne hale geldi? Bulutlu mu şeffaf mı? Un suda çözülür mü?
Çamaşır tozu suda çözülür mü?Çamaşır tozu eklenir, karıştırılıseafoodplus.info suda çözülür mü? Olağandışı ne fark ettin?Parmaklarınızı karışıma batırın ve dokunuşta hala aynı hissedip hissetmediğini görün. saf su? (Su sabunlu hale geldi.)Suda çözünen maddeler nelerdir? Hangi maddeler suda çözünmez?
4. Suyun tadı var mı?
Deneyden önce sorun: “Suyun tadı nasıl?”
O zaman çocukların denemesine izin ver içme suyu. Sonra bir bardağa biraz tuz, diğerine şeker koyun, karıştırın ve çocukların denemesine izin verin. Sor: “Suyun tadı şimdi nasıl?” Suyun kendisine eklenen maddenin tadını aldığını açıklayın.
5. Su nasıl kokar?
Deneye başlamadan önce şu soruyu sorun: “Su nasıl kokuyor?” Çocuklara üç bardak verin. Önceki deneyimler(saf, tuzlu, şekerli). Koklamayı teklif et. Sonra bunlardan birine bırakın (çocuklar bunu görmemelidir - gözlerini kapatmalarına izin verin), örneğin bir kediotu çözeltisi. Bırak koklasınlar. Ne anlama geliyor? Çocuğa suyun içine konan maddelerin, örneğin kompostoda elma veya kuş üzümü, et suyunda et gibi kokmaya başladığını söyleyin.
6. Bir bulut yapmak
3 litrelik bir kavanoza dökün sıcak su(yaklaşık 2,5 cm). Bir fırın tepsisine birkaç buz küpü koyun ve bir kavanoza koyun. Kavanozun içindeki hava yükselen, soğuyacaktır. İçerdiği su buharı yoğunlaşarak bir bulut oluşturur.
Bu deney, ılık hava soğutulduğunda bulut oluşumu sürecini simüle eder. Ve yağmur nereden geliyor? Yerde ısınan damlaların yükseldiği ortaya çıktı. Orada hava soğuyor ve bir araya toplanarak bulutlar oluşturuyorlar. Bir araya geldiklerinde çoğalırlar, ağırlaşırlar ve yağmur şeklinde yere düşerler.
7. Topu bırak
Çok ince kum (toz veya un) alın ve üzerine su serpin: damlacık toplarının nasıl elde edildiğini görebilirsiniz, yani toz parçacıkları kendi etraflarında küçük su damlaları toplar ve büyük bir top damlası oluşturur.
Bitki yapraklarını bir sprey şişesiyle püskürtün. Bir yaprağa birçok küçük damlacık düştüğünde, bir araya gelerek büyük bir damla veya hatta küçük bir su birikintisi oluştururlar.
8. Kağıt su ile yapıştırılabilir mi?
İki yaprak kağıt alın, birbirine yapıştırın ve şu şekilde hareket ettirmeye çalışın: biri bir yönde, diğeri diğer yönde.
Şimdi tabakaları suyla nemlendirin, birbirine yapıştırın ve fazla suyu sıkmak için hafifçe bastırın.
Önceki deneyde olduğu gibi sayfaları birbirine göre hareket ettirmeye çalışın.
Suyun "yapıştırma" etkisi olduğunu açıklayın. Islak kum, kuru kumun aksine aynı etkiye sahiptir.
Konuyla ilgili yaş arası çocuklar için sınıfların özeti " büyülü özellikler su"
Perevezentseva Galina Evgenievna, öğretmen ek eğitim MBOU DOD Çocuk ve Gençlik Turizmi ve Gezileri Merkezi (genç turistler) Lukhovitsy.Kurs ilerlemesi.
eğitimci:Merhaba çocuklar!Beden Eğitimi:
"Temiz su akar,
Kendimizi yıkamayı biliyoruz.
diş tozunu al
Üç diş sert bir şekilde fırçalandı.
Bedenim, kulaklarım,
Daha sonra kurulayın
(Çocuklar metne göre hareketleri gerçekleştirir)
Bu özet ders kışın işe yarayacak, belki birileri onu kullanır.
Teşekkürler.
Çocuklar her zaman çeşitli deneyimlerden ve deneylerden etkilenirler, ayrıca suyla uğraşmayı da severler. Bu aktiviteleri birleştirerek, sadece kırıntılar için değil, aynı zamanda ebeveynler için de ilginç bir eğlence yaratabilirsiniz.
Önerilen deneyler, yalnızca çok az miktarda ekipman gerektirir ve elbette, sade su. Deneyler yaparken çocuklar her şeyi kendi başlarına yapmaya çalışmalı ve bir yetişkinin yardımı en aza indirilmelidir. Sadece o zaman öğrenecekler önemli özellikler su.
Düşüncesizce hareket edebilirsiniz - içine su dökün güzel fincan ve donduğunda suyun genleşmesini sağlamak için bir süre dondurucuya koyun. Ama sonra buzu kıracak bardağa veda etmelisin. Kırılgan seramiklerin yerini alabilir plastik kap işaretine kadar su dökerek. Donduğunda, işaret buzun altına gizlenecek, yani su hacmi artacaktır.
Deneyin amacı, nesneler suya indirildiğinde seviyesinin yükselmesini sağlamak olacaktır. Kenarın biraz altında bir bardak suya dökün. bir çocuğa vermek küçük taşlar, bardağın kenarına gelene kadar suya birer birer atacak ve dışa doğru taşmaya başlayacak.
Birçok çocuk, nasıl eriyeceğini ve neyden yapıldığını test etmeye çalışarak sokaktan gizlice eve kar getirir. "Vahşi" deneylerini daha az yıkıcı hale getirmek mümkündür. Çocuklara karın herhangi bir ısı kaynağından eriyebileceğinin gösterilmesi gerekir: Elle, bir eldiven aracılığıyla bile, bir ısıtma yastığı üzerinde, bir radyatör üzerinde eritilebilir. Yani kar, herhangi bir sıcak yüzey veya ılık hava ile temastan eriyebilir.
Bir zamanlar devrimciler sütlü mektuplar yazdılar, ancak kriptografi için su ve limon kullanabilirsiniz. Eşit hacimde suyu karıştırın ve limon suyu. Karışıma batırın pamuklu ve onunla bir kağıda bir şeyler yazın veya çizin. Kağıdı kurumaya bırakın, ardından yanan bir akkor ampulün üzerine tutun - ısı mürekkebin görünmesine neden olur.
Bu deney için, su dökmeniz gereken bir havza uygundur, ardından ters çevrilmiş bir bardağı suya dikkatlice batırın. Çocukların camdan tek bir hava kabarcığı kaçırmamaya çalışması gerekir. Daha sonra, bardak suya daldırıldığında, hafifçe eğmek ve çocuğun dikkatini bardaktaki havanın kısmen su ile değiştirildiği gerçeğine çekmek gerekir.
Bir bardak suya çiğ yumurta koyarsanız batar. Ama önce suya birkaç yemek kaşığı tuz döker ve iyice karıştırırsanız, yumurta ortaya çıkan tuzlu çözelti içinde yüzecektir. Sonuçta, tuzlu su tatlı sudan daha yoğundur, bu yüzden denizde yüzmek nehirde yüzmekten daha kolaydır.
Bir kokteyl pipetini en dibine kadar suyla dolu bir bardağa batırın, ardından üst ucunu parmağınızla sıkıştırın ve suyun üzerine kaldırın. Parmağınızı bırakırsanız, içindeki su pipetten bardağa akacaktır.
13 1
bu ilginç eğlenceli matematik okul öncesi çocuklar için sadece çocuklarla değil, bazen yetişkinleri de cezbeder. Bilgilendirici ve aynı zamanda int
Suda buz eritme
Bir su havzasında, iki farklı boyuttaki buz parçasını indirmeniz gerekir. Yüzerken bebeğe sormalısınız - hangisi daha hızlı eriyecek? Deneyin sonunda, büyük bir buz parçasının daha uzun süre eriyeceğine ve burada bu boyutun önemli olduğuna ikna olacak.
Erimiş su içmek mümkün mü?
Amaç, şehirde yaşayan bir çocuğu, temiz görünen karın bile daha kirli olabileceğine ikna etmektir. musluk suyu. Beyaz bir tabağa bir avuç sokak karı koymanız ve musluktan diğerine su dökmeniz gerekir. Kar eridikten sonra, çocuğun her iki daireyi de dikkatlice incelemesi ve hangisinde kar olduğunu belirlemesi gerekir - altta enkaz olabilir. Bu nedenle, bahçede kar yememek daha iyidir, ancak bahçeyi sulayabilir ve hayvanları ondan eriyen suyla sulayabilirsiniz.
Su şeffaflığı
İki özdeş bardak almanız gerekir: birine süt, diğerine su dökün ve her ikisine de bozuk para atın. Çocuğun dikkatini, madeni paranın bir bardakta göründüğü ve diğerinde “kaybolduğu” konusunda çekin. Bundan, bazı malzemelerin renginin olmadığı ve şeffaf olarak adlandırıldığı sonucuna varabiliriz.
Doğada su döngüsü
Geniş ve tercihen koyu renkli bir kaba biraz su dökün ve ortasına küçük bir boş kavanoz yerleştirin ve üstüne polietilen ile örtün, bunun üzerine ortada, kavanozun üzerine küçük bir ağırlık koyun. Kabı güneş ışınlarının altına yerleştirin. Kabın dibini suyla birlikte ısıtacak, bu da buharlaşacak, film üzerinde yoğunlaşacak ve onu merkezi kavanoza akıtacaktır.
gökkuşağı efekti
Deneyim gerektirecektir küçük ayna, bir beyaz karton, bir kase su ve parlak bir güneş. üzerine bir kap su koyun güneşli yer, aynayı kasenin kenarına yaslanarak indirin. Aynanın yakalanması gerekiyor Güneş ışığı, ardından kartonu önünde döndürerek, gökkuşağının üzerine yansıdığı konumu bulun.
Su akışkanlığı
Çocuğunuza biraz gösterin çesitli malzemeler(top, kalem, küp) ve onunla şekillerini belirleyin. Ardından bir bardak suyu gösterip şekli olup olmadığını sorun. Çocuğun bardaktan kaplara su dökmesine izin verin çeşitli şekiller. ona şunu hatırlat farklı şekil yoldaki su birikintileri. Her şeyden, suyun kendi formunun olmadığı, ancak onu içeren kabın şeklini aldığı ve kolayca değiştirdiği sonucuna varabiliriz.
su emme
renkli koymak sulu boya bir çiçeği sulayın ve renginin nasıl değiştiğini izleyin. Çocuğa bitkinin gövdesinde suyu emen ve çiçeğe veren minik tüpler olduğu söylenmelidir. Bu fenomene ozmoz denir.
Suyun kokusu var mı?
İki bardağa temiz su dökün ve çocuğa sudan bir koku gelip gelmediğini sorarak burnunu çekin. Bundan sonra kediotu bir bardağa bırakın, bebeğe tekrar koklayın ve başka bir bardaktaki suyla karşılaştırın. Sonuç olarak saf suyun kokusu yoktur ama içine kokulu maddeler eklenirse aynı kokar.
Suyun tadı var mı?
Üç bardağı temiz suyla doldurun ve çocuğun tadına bakmasını sağlayın, suyun tadının güzel olup olmadığını sorun. Sonra bir bardağa şeker, diğerine tuz ekleyin, iyice karıştırın ve bebeği tekrar suyun tadına cevap vermeye davet edin. Sonuç: Saf su tatsızdır, ancak içine bir madde eklendiğinde tadını alır.
Kategoride popüler:
Şeritler ile yeni yıl için şişelerin dekorasyonu Şampanya Noel Baba
okumanPlastik kaşıklardan el sanatları: kendi ellerinizle nasıl süslemeler yapılır
okumanKendi elinizle slingo boncukları: tığ işi ustalık sınıfı
okumankendin yap popik bebek: ana sınıf
okuman