örgün eğitim dışına çıkarılma / Örgün eğitim dışına çıkarılma cezası verildi

Örgün Eğitim Dışına Çıkarılma

örgün eğitim dışına çıkarılma

Eğitim Sen Merkez Yürütme Kurulu tarafından yayımlanan yazılı açıklamada, MEB 2017 Faaliyet Raporu’na ilişkin olarak dikkati çeken başlıklar şu şekilde sıralandı:

- 2017 yılında MEB tarafından yapılan inceleme ve soruşturma sayısı 17 bin 113’tür. 133 kişiye uyarma, 374 kişiye kınama, 7298 kişiye aylıktan kesme, 680 kişiye kademe ilerlemesinin durdurulması, 47 kişiye devlet memurluğundan çıkarma, 51 kişiye adli teklif, 8530 kişiye disiplin yönünden idari ceza teklifi getirilmiştir.

- Mali denetim sonuçları içinde en dikkat çekici gelişme, bazı İl ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin Avrupa Birliği projeleri kapsamındaki kaynaklar ile yapılan projelerde gelir ve giderleri muhasebeleştirmemesi, dolayısıyla usulsüzlük yapıldığı tespitidir.

- Özel okullarda okuyan öğrencilere verilen eğitim ve öğretim desteğine ilişkin mevzuattan kaynaklanan eksiklikler ile uygulamadan kaynaklanan hata ve noksanlık tespit edilmiştir.

- 4+4+4 sonrasında zorunlu eğitim süresinin 12 yıla çıktığı iddia edilmesine rağmen, ortalama eğitim süresi 8,5 yıl olarak hedeflenmiş, ancak 7,5 yılda kalmıştır.

- 2016-2017 eğitim öğretim yılı itibariyle örgün eğitim dışına çıkan öğrencilerin sayısı 239 bin 233 olmuştur.

- MEB, kamusal eğitim ile ilgili hedeflerine büyük ölçüde ulaşamazken, özel öğretimin payını arttırmak adına hedeflerine ulaştığı, bazı alanlarda hedeflerini aştığı görülmektedir.

- MEB’in başarısız olduğu bir diğer alan da öğrencilere yönelik disiplin cezalarının hedeflerin üzerinde belirgin bir şekilde artmış olmasıdır.

- Ücretli çalıştırılan öğretmen oranı hedefin üzerine çıkılmıştır. 2017 yılında 78 bin 106 kişi ücretli öğretmen olarak çalıştırılmıştır.

- Organize sanayi bölgelerinde bulunan özel mesleki ve teknik okul sayısında hedef yüzde 26 iken, gerçekleşme oranı yüzde 35 olmuştur.

- Türkiye’de spor salonu bulunan okul oranı sadece yüzde 13’tür ve okulların yüzde 87’sinde spor salonu yoktur. Kütüphanesi olmayan okul oranı yüzde 61, çok amaçlı salonu olmayan okulların oranı yüzde 62’dir.

Antalya’nın Serik ilçesinde, sınavdan sonra boş kalan bir sınıfta aşağılık lise öğrencileri Kur’an-ı Kerim’e saygısızca hareketlerde bulunmuş ve tekme atmışlardı.

Hadiseye yönelik tepkiler büyürken Eğitim-Bir-Sen Antalya Şube Başkanı Eyüp Bülent Miran, olaya karışan 3 öğrenciye örgün eğitim dışına çıkarılma cezasının verildiğini belirtti.

Miran, olaya yönelik açıklamasında şu ifadeleri kullandı:

“Son dönemde sık sık rastladığımız, dikkat çekmek, gündeme gelmek, sosyal medya hesaplarının daha fazla tıklanması amacıyla başvurulan yollar, paylaşılan görüntüler, bazısı ölümle biten çekimler, üzerinde daha fazla durulması, dur denilmesi gereken bir noktaya varmıştır.

“Sosyal medya mecralarıyla ilgili adım atılmasının zamanı gelmiştir”

Sıklıkla yaşanan ve toplumun değerlerini zedeleyen, insanların hassasiyetlerine, sinir uçlarına dokunan yaklaşımların, açık edilen nahoş görüntülerin önüne geçilmesinin; sosyal medya mecralarıyla ilgili olarak ciddi bir şekilde adım atılmasının zamanı gelmiş hatta geçmiştir.”

Örgün Eğitim Dışına Çıkarma nedir

"Örgün Eğitim Dışına Çıkarma", öğrencinin devam zorunluluğu olan okullara kayıt yaptıramayacak şekilde okuldan tasdikname ile uzaklaştırılması demek. 

örgün eğitim ne demek

  • Teğmen
    225 Mesaj
    Konu Sahibi
    ben lisede 2 sene devamsızlıktan kaldım örgün eğitim dısı olduğumu söylediler

    liseyi zaten açıktan okuyacağım üniversitede bir etkisi var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksolotl -- 17 Kasım 2011; 12:37:38 >



  • Teğmen
    225 Mesaj
  • Binbaşı
    1112 Mesaj
    Örgün eğitim, belirli yaş grubundaki ve aynı seviyedeki bireylere, amaca göre hazırlanmış programlarla okul çatısı altında yapılan düzenli eğitimdir. Örgün eğitim, okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsamaktadır.
  • Yarbay
    4232 Mesaj
    örgün eğitim basit olarak okul çatısı altında, gündüz ders saatleri içinde yapılan eğitimdir. örgün eğitimin dışına çıkarıldığın için eğitimine açık lisese de devam edeceksin. eğer düz liseden okuduysan, devam zorunluğu olmadan, sadece uzaktan eğitim alacaksın. açık lisede sınıf geçme problem değil, ama bitirmek için tüm derslerden başarılı olman gerekir. bunun için her dönem toplu sınavlara gireceksin.(sbs gibi) eğer meslek lisesinde okuduysan, kültür dersleri aynı mantıkta geçer. ama meslek derslerinde yüzyüze eğitim görürsün. bunun için örgün eğitim saatleri dışında, bir meslek lisesine devam etme zorunluluğun var.

    açık lise veya mesleki açık lise diploması, normal lise diplomasından farklı değildir. ayrıntılı bilgilere aşaüıdaki linklerden ulaşabilirsin.


    http://www.aol.meb.gov.tr/

    http://maol.meb.gov.tr/




  • Teğmen
    225 Mesaj
    Konu Sahibi
    hani örgün eğitim yüzyüze eğitim anlamına geliyor ya. bunun dısında kalırsam

    üniversiteyi de mi açıktan vermek zorunda kalıyorum ozaman?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksolotl -- 18 Kasım 2011; 18:00:26 >
  • Yarbay
    4232 Mesaj
    derslere devam etme dışında açık lisenin normal liseden farkı yok. katsayı dışında üniversiteyi kazanma engelin olmaz. bunun dışında lys ve lgs ile aynı mantıktaki sınavları gireceğin ve boş zamanın olacağı için avantajlı bile sayılabilirsin.(meslek lisesinde okumadıysan.) ama paso ve rapor gibi ayrıcalıklardan da mahrum oluyorsun.
  • Er
    1 Mesaj
    aga durumun ne oldu? eğer üniversite kazandıysan örgün eğitim görebiliyor musun? aynı konudan muzdaribim. lütfen bana buradan ya da gogsumdaraliyor twitter hesabından bir cevap yaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni mesaja gitYeni mesaj
    Bilgi ikonYeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme

Benzer içerikler

Ortaöğretim kademesinde örgün eğitim dışına çıkma durumunun çeşitli değişkenler açısından analizi (Malatya ili örneği)

Bu çalışmada, ortaöğretimde; örgün eğitim dışına çıkmış öğrencilerin mevcut durumlarının ve okuldan ayrılma nedenlerinin bazı değişkenler açısından tespit edilmesi ile lise eğitiminin örgün eğitim yerine açıköğretimde sürdürülmesine imkan veren 6287 sayılı yasayla yapılan düzenlemeye ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Betimsel nitelikte olan araştırmanın çalışma evrenini; 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Malatya ili merkez ilçelerinde (Battalgazi, Yeşilyurt), açıköğretim lisesine kayıtlı ve 6 okulda sınava giren toplam 320 öğrenci ile ortaöğretim kademesindeki farklı okul türlerinde görev yapan 20 yönetici ve 50 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem belirlemede amaçsal örnekleme ve küme örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Karma desende gerçekleştirilen araştırmada veriler, "Ortaöğretim Okul Terki Anketi" ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Öğrencilerin görüşleri, Karacabey (2016) tarafından hazırlanan 18 maddelik anket formu, yönetici ve öğretmen görüşleri ise araştırmacı tarafından geliştirilen 8 maddelik yarı yapılandırılmış soru formu ile alınmıştır. Araştırmanın verileri, frekans değerleri ve ki kare testlerine tabi tutulmuştur. Demografik değişkenlere ilişkin veriler için frekans değerleri hesaplanırken, bu değişkenlerle okuldan ayrılma nedenleri arasındaki ilişki ki kare testi ile belirlenmiştir. Nitel yöntemle elde edilen veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda; Malatya ili genelinde ortaöğretim kademesinde bir yılda açık öğretime yönelen öğrencilerin %9,4 oranında olduğu, bu öğrencilerin büyük kısmının kız öğrenci, 9. sınıf, mesleki- teknik ile Anadolu lisesi öğrencisi, hanehalkı 4-5 kişiden oluşan ve sosyo-ekonomik durum ile eğitim düzeyi düşük ailelerden olduğu görülmüştür. "Maddi imkansızlık" ve "başarısızlık" hem erkek hem de kız öğrenciler için ortak neden olarak vurgulanırken; erkek öğrencilerde "okulu sevmemek", kız öğrencilerde ise "ailenin engel olması" farklı nedenler olarak ortaya çıkmıştır. 6287 sayılı yasa ile yapılan düzenlemeye ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri arasında da fark ortaya çıkmış olup, yöneticilerin büyük çoğunluğu yapılan düzenlemeyi olumlu değerlendirirken; bir kısmı da, okulu terk sayısında ciddi artışa yol açması nedeniyle olumsuz bulduklarını vurgulamışlardır. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu ise yöneticilerin aksine, düzenlemeyi olumsuz bulurken; bir bölümü de, okula devam etmek istemeyen öğrencilerin, diğer öğrencilerin motivasyonlarını olumsuz etkilemeleri nedeniyle olumlu bulduklarını belirtmişlerdir. Araştırmanın sonucunda ortaöğretimde örgün öğretim dışına çıkmanın önlenmesi için, erken müdahale programlarının geliştirilmesi, farklı bakanlıklarca bütüncül politikaların izlenmesi, takip sisteminin kurulması öneriler arasındadır. Anahtar Kelimeler: Açıköğretim, Lise Öğrencisi, Okul Terki, Ortaöğretim, Örgün Eğitim Dışına Çıkma.In this study, it was aimed to determine the current situation of the students who have gone out of formal education at high school education level and the reasons for leaving the school in terms of various variables, and also to determine the views of the administrators and teachers about the arrangement which allows high school education to continue as open education instead of formal education. The population of the descriptive research was consisted of 320 students enrolled in open education high schools who were examined in 6 different schools and also 20 administrators and 50 teachers working in different school types at high school education level, in the central districts of Malatya (Battalgazi, Yeşilyurt), in 2016-2017 academic year. Purposive sampling and cluster sampling methods were used for sampling. The data in the mixed design were collected by "High School Abandonment Questionnaire", and semi-structured interview form. The views of the students were gathered by a 18-item questionnaire which is developed by Karacabey (2016) and while the views of administrators and teachers were taken by a semi-structured questionnaire developed by the researcher which includes 8 questions. The data of the study were subjected to frequency values and chi-square tests. While calculating the frequency values for the demographic variables, the relationship between some demographic variables and the reasons for leaving the school was determined by the chi- square test. The data obtained by qualitative method were subjected to content analysis. The results of the current study were seen; in Malatya province, 9,4% of students at high school education level are in open education, the majority of these students are consisted of female, 9th grade, vocational-technical and Anatolian high school students, with families consisted of 4-5 people who are low educational background status. Although "financial difficulties" and "academic failure" were emphasized as a common reasons for both male and female students, the different reasons were emerged for them as the reason of "I dislike school" in male students and "family obstruction" in female students. The difference between the opinions of the administrators and teachers regarding the regulation made by Law No. 6287 was appeared, and the majority of the administrators evaluated the regulation positively; others stressed that they found it negatively because of the dramatic increase in the number of drop-outs. The vast majority of teachers, unlike the administrators, evaluated the regulation negatively; others stated it positively because the law prevents students who do not want to attend school from affecting the negatively the motivation of other students. Some suggestions for preventing leaving school in high school level, include the development of early intervention programs, the monitoring of holistic policies by different ministries, and the establishment of a follow-up system in order to prevent non-formal education. Keywords: Open Education, High School Student, School Dropout, High School Education, Out of Formal Education.

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır