rafadan tayfa 20 bölüm / Rafadan Tayfa Bölüm - İcat Peşinde (Çizgi Film) | seafoodplus.info

Rafadan Tayfa 20 Bölüm

rafadan tayfa 20 bölüm

OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ İZLEDİĞİ RAFADAN TAYFA ÇİZGİ FİLMİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESİ

Araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının izlemeyi tercih ettikleri Rafadan Tayfa adlı çizgi filmin toplumsal cinsiyet açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda Uşak Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı anasınıflarına kayıtlı çocuk ve Rafadan Tayfa çizgi filminin 20 bölümü (Dünya Rekoru-Yumak’ın Kulübesi bölümleri arası) oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Çocukların İzlediği Çizgi Filmleri ve Görüşlerini Belirleme Formu ve Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Yönelik Çizgi Filmleri Toplumsal Cinsiyet Yönünden Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Formda çizgi film karakterlerinin dış görünüşlerini belirleyen kategoriler, karakterlerin meslekleri, çizgi filmde yansıtılan ev içi ve ev dışındaki görev paylaşımları, karakterlerin kişilik özellikleri, çocukların oynadıkları oyunlar ve oyuncaklar kategorileri bulunmaktadır. Kategorilerin her birinde, kadın ve erkek karakterlerin, kız ve erkek çocuğunun çizgi filmde görsel olarak nasıl yansıtıldığına yönelik bilgiler elde edilmektedir. Araştırma sonuçlarına göre çocukların izlemeyi tercih ettikleri çizgi filmlerde Rafadan Tayfa çizgi filmi tercih edilen ilk 5 çizgi film arasında yer almaktadır. İncelenen bölümlerde 11 erkek karakter, 2 kadın karakter olduğu belirlenmiştir. Erkek karakterlerin her biri esnaf, avukat, yönetmen gibi mesleklerde gözlemlenirken, kadın karakterler hiçbir meslek dalında gözlemlenmemiştir. Kadın ve erkek karakterlerin ev içinde yaptıkları faaliyetlerde beraber hareket ettikleri ve güç gerektiren ev işlerinde yardımlaştıkları gözlemlenmiştir. Ev dışı faaliyetlerinde ise kadın karakterlerin yemek getirme, dikiş dikme gibi faaliyetleri gözlemlenirken, erkek karakterler boya yapımından trafik sorumluluğuna kadar 11 farklı faaliyette gözlemlenmiştir. Çizgi filmdeki kadın karakterlerin tedirgin ve yardımsever kişilik özelliklerine sahip oldukları, erkeklerin ise yardımsever, hevesli, akıllı ve meraklı oldukları belirlenmiştir. Çizgi filmde oynanan oyunlarda erkek karakterler maç, uzun atlama, topaç yarışması gibi 10 farklı oyunda gözlemlenirken, kadın karakterler sadece tiyatro oyununda gözlemlenmiştir. Erkek karakterlerin top, topaç, robot gibi farklı oyuncaklar oynadığı ve kadın karakterlerin oyuncak ile oynamadığı da bulgular arasındadır.

The aim of this study is to examine the cartoon of Rafadan Tayfa that preschoolers prefer watching in terms of gender. The research model is determined as a case study, one of the qualitative research methods. The study group consisted of children which were attended to kindergartens of primary schools in academic year in Uşak and 20 chapters of Rafadan Tayfa cartoon (between World Record & Yumak’s Cabin). In order to collect data Determination Form of Cartoons Watched by Children and Their Opinion and Evaluation Form of Cartoons for Preschoolers In Terms of Gender were used. In the evaluation form, there are the categories of cartoon characters' clothes, occupations, sharing of duties inside and outside the home, personality traits, children's games and children's toys categories. In each category, information is provided on how the elaboration of male and female, girls and boys in cartoons. According to the results of the research, Rafadan Tayfa is one of the top 5 preferred cartoons for children. It is determined that there were 11 male characters and 2 female characters in the examined sections. While each of the male characters was observed in professions such as tradesmen, lawyers and directors, female characters were not observed in any occupations. It has been observed that male and female characters act together in the activities they do at home and they are assisted in household chores that require power. In the out-ofhome activities, while female characters were observed to bring food and sewing activities, male characters were observed in 11 different activities from paint production to traffic responsibility. It has been determined that the female characters in the cartoon had anxious and helpful personality traits, while the men were helpful, enthusiastic, intelligent and curious. In the games played in the cartoons, male characters were observed in 10 different games such as match, long jump and spinning top competition, while female characters were observed only in the theater. Among the findings, male characters played different toys such as balls, spinning tops, robots, and female characters did not play with toys.

Tam Metin

___

  • Aitken, J. E. (). The role of language and gender in" the Transformers": an analysis of messages in cartoons for children. Paper presented at the Annual Meeting of the Organization for the Study of Communication, Language, and Gender.
  • Aksoy, N. (). Toplumsal cinsiyete duyarlı bütçeleme ve kadının statüsü genel müdürlüğünün rolü. Kadın Statüsü Uzmanlığı Tezi, T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Aksoy, P. ve Baran, G. (). Annelerin cinsiyet rollerine ilişkin özellikleri ile çocukların oyuncak tercihleri ve oynadıkları oyun türleri arasındaki ilişki üzerine bir çalışma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(1),
  • Aydın, M. (). Beş nitel araştırma yaklaşımı. John W. Creswel (Ed.), Nitel araştırma yöntemleri beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.) içinde (s. ). Ankara: Siyasal.
  • Baran, G. (). Ankara’da bulunan çocuk yuvalarında kalan yaş grubu çocuklarda cinsiyet rolleri ve cinsiyet özellikleri kalıpyargılarının gelişimi. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Baran, G. ve Erdoğan, S. (). A research on the perspective taking skill and social behaviour of sixyear-old girls and boys. Pakistan Journal of Social Sciences, 4(2),
  • Bee, H. & Boyd, D. (). Çocuk gelişim psikolojisi (O. Gündüz, Çev.) İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Bem, S. L. (). Gender schema theory and its implications for child development: raising gender aschematic children in a gender-schematic society. Signs, 8(4),
  • seafoodplus.info?seq=1&cid=pdf-reference#references_tab_contents sayfasından erişilmiştir.
  • Bingöl, O. (). Toplumsal cinsiyet olgusu ve Türkiye’de kadınlık. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16(Özel Sayı I),
  • Can, A. (). Çocuk ve çizgi film. Konya: Özeğitim. Cann, V. (). Screening gender on children's television: the views of producers around the world. Feminist Media Studies, 13(3),
  • Cengiz, S. A. (). Karadeniz Ereğli örneğinde çocuk oyunlarının halk bilim açısından değerlendirilmesi. Çocuk Kültürü, I. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Chick, K. A., Heilman-Houser, R. A. & Hunter, M. W. (). The impact of child care on gender role development and gender stereotypes. Early Childhood Education Journal, 29(3),
  • Cunningham, M. (). The influence of parental attitudes and behaviours on children’s attitudes towards gender and household labor in early adulthood. Journal of Marriage and Family, 63,
  • Demir, Ö. (). Türk televizyonlarında yayınlanan çizgi filmlerin ilköğretim çağı çocuklarının toplumsallaşma sürecine etkilerinin değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Deniz, Ü. ve Güven, G. (). Okul öncesi dönem çocukları ve annelerinin cinsiyet rolleri kalıpyargıları. 5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Ankara.
  • Deniz, Ü., Kesicioğlu, O. S., Kan, A. (). Öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet rollerini belirleme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması, IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Ordu.
  • Demiral, U., Yamaner, E. & Süklüm, N. (). Çizgi filmlerde verilen eğitimsel mesajlar; TRT Çocuk örneği. Journal of International Social Research, 9(45), seafoodplus.info?site=eds&scope=site&jrnl=&AN=&h =94DN4NUvgd1rUExeJ3P7lTwShQeNSjlxy2zqmmD06cF%2fPG3muYvKvOgjwawjNJmV BS5FVkLzrJa4k%2fG30KBuKw%3d%3d&crl=c&resultLocal=ErrCrlNoResults&resultNs=E host&crlhashurl=seafoodplus.info%3fdirect%3dtrue%26profile%3dehost%26scope%3dsite%26auth type%3dcrawler%26jrnl%3d%26AN%3d sayfasından erişilmiştir.
  • Dilek, Y. (). Parents role in preschool children’s gender role socialization. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Dökmen, Z. Y. (). Toplumsal cinsiyet. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Ebren, Ö. (). Çizgi filmlerde sempatik şiddet olgusu: TRT Çocuk televizyonu örneği. Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Erdoğan, S. ve Baran, G. (). A study on the opinions of parents regarding television watching habits of their children in the four-six age groups. The Social Sciences, 3(3),
  • Eskandari, M. (). İran’da televizyonda yayınlanan çizgi filmlerin ilkokul öğrencilerinin eğitimine etkisi, Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gill, R. (). Gender and the media. Cambridge: Polity Press.
  • Güven, G. ve Akıncı, A. (). Okul öncesi döneme yönelik çizgi filmlerde yer alan değerlere ait sözel ifadelerin sunumu: TRT Çocuk kanalı örneği. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5(16),
  • İrvan, S. (). Medya kültür siyaset. Ankara: Pharmakon. Karcı, H. D. (). Transmedia storytelling as the new generation storytelling from on media: “Rafadan Tayfa” case study. The Online Journal of Communication and Media, 4(2),
  • seafoodplus.info sayfasından erişilmiştir.
  • Kort- Butler, L. A. (). Justice league? Depictions of justice in children’s superhero cartoons. Criminal Justice Review, 38(1),
  • Krijnen, T. & Bauwel, S. V. (). Gender and media: representing, producing, consuming. New York: Routledge.
  • Köseler, F. (). Okul öncesi öykü ve masal kitaplarında toplumsal cinsiyet olgusu. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Marchbank, E. E. & Letherby, G. (). Introduction to gender: social science perspectives. New York: Pearson Longman.
  • Pepee’den sonra rafadan tayfa’ya mahkeme yolu göründü (). seafoodplus.info adresinden erişilmiştir.
  • Rafadan tayfa (). seafoodplus.info adresinden erişilmiştir. Rafadan tayfa tanıtım yazısı (). seafoodplus.info adresinden erişilmiştir.
  • Sadioğlu, Ö., Turan, M., Dikmen, N., Yılmaz, M. ve Özkan, Y. (). Değerlerin öğretiminde çizgi filmler: Rafadan Tayfa örneği. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), seafoodplus.info sayfasından erişilmiştir.
  • Suğur, S. (). Toplumsal cinsiyet. G. Yaktıl Oğuz (Ed.) Toplumsal yaşamda kadın içinde (s. ). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Şen, B. ve Deniz, Ü. (). Okul öncesi dönem çocuklarının izlediği Keloğlan çizgi filminin toplumsal cinsiyet açısından incelenmesi. H. Şahin (Ed.) 6th International Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences Proceeding Book (Educational Sciences) (s. ) içinde. Türkiye: Asos. ISBN:
  • Şıvgın, N. (). Cinsiyet rolleri eğitim etkinliklerinin anasınıfına devam eden aylık çocukların toplumsal cinsiyet kalıp yargılarına etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şıvgın, N. ve Deniz, Ü. (). Cinsiyet rolleri eğitim etkinliklerinin anasınıfına devam eden aylık çocukların oyuncak ve oyunlarla ilgili toplumsal cinsiyet kalıp yargılarına etkisi, 5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Ankara.
  • TRT AR uygulamasıyla rafadan tayfa karakterleri canlanıyor (). seafoodplus.info adresinden erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yorgancı, F. (). İlköğretim ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin inşaası. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

___

APA ŞEN B, DENİZ Ü (). OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ İZLEDİĞİ RAFADAN TAYFA ÇİZGİ FİLMİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies - Social Sciences , 14(5), - /TurkishStudies
Chicago ŞEN Buket,DENİZ Ümit OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ İZLEDİĞİ RAFADAN TAYFA ÇİZGİ FİLMİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies - Social Sciences 14, no.5 (): - /TurkishStudies
MLA ŞEN Buket,DENİZ Ümit OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ İZLEDİĞİ RAFADAN TAYFA ÇİZGİ FİLMİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies - Social Sciences , vol, no.5, , ss - /TurkishStudies
AMA ŞEN B,DENİZ Ü OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ İZLEDİĞİ RAFADAN TAYFA ÇİZGİ FİLMİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies - Social Sciences . ; 14(5): - /TurkishStudies
Vancouver ŞEN B,DENİZ Ü OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ İZLEDİĞİ RAFADAN TAYFA ÇİZGİ FİLMİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies - Social Sciences . ; 14(5): - /TurkishStudies
IEEE ŞEN B,DENİZ Ü "OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ İZLEDİĞİ RAFADAN TAYFA ÇİZGİ FİLMİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESİ." Turkish Studies - Social Sciences , 14, ss - , /TurkishStudies
ISNAD ŞEN, Buket - DENİZ, Ümit. "OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ İZLEDİĞİ RAFADAN TAYFA ÇİZGİ FİLMİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESİ". Turkish Studies - Social Sciences 14/5 (),

Rafadan Tayfa bölümleri listesi

Bölüm no Bölüm adı Yönetmen Senarist Yayın tarihi Kanal 1 Ekmek Teknesiİsmail FidanOzan Civit1 Aralık TRT ÇocukTayfa, mahallede top oynarken, Kamil'in şutu Rüstem Abi'nin ekmek teknesine çarpar. Bunun üzerine hep birlikte köfte arabasını tamir etmek isterler ve macera başlar. Zorlu bir görevin ve yaşanılan bazı aksiyon dolu olayların ardından köfte arabası tamir edilir ve Rüstem Abi'nin gönlü alınır. 2 Kadın İşiİsmail FidanOzan Civit1 Aralık TRT ÇocukSevim ile Hale, ''Yaşlılara Yardım Haftası'' kapsamında mahallenin sakini olan Basri Amca'ya bahçe işlerinde yardım ederler. Uzaktan onları izleyen Tayfa, Sevim ile Hale'nin, dolayısıyla da tüm kadınların işlerini küçümserler. Bunu gören Rüstem Abi, Tayfa'ya minik bir ders vermek ister. Bu sayede Tayfa, kızların işlerinin ne kadar önemli olduğunu anlar 3 UFO Nöbetiİsmail FidanOzan Civit2 Aralık TRT ÇocukSon zamanlarda gazetelerde, radyolarda ve televizyonlardaUFO ile ilgili çok sayıda haber çıkar. İşte tam da bu zamanda, bir gazetede UFO fotoğrafına verilecek olan büyük ödülü duyan Tayfa, ödülü kazanmak için gece vakti Ufo Nöbeti'ne başlarlar. Amansız bir maceranın ardından, yakalamaya çalıştıkları ve UFO olduğunu sandıkları nesnenin, aslında Rüstem Abi'nin evlerinin terasına asılı olan şemsiye olduğunu anlarlar. 4 Evlere Servisİsmail FidanOzan Civit2 Aralık TRT ÇocukMahallelinin bakkalı olan Kamil ve ailesi, kötü gidişattan dolayı zor duruma düşmüş ve köye taşınma durumu ile karşı karşıya kalmışlardır. Bu durumda Tayfa el ele verir ve Kamil ile ailesinin maddi durumunu kısa sürede düzeltmek için hep birlikte mahalleye ''evlere servis'' yapmaya başlarlar. Umutların tükendiği bir anda Rüstem Abi, Tayfa'ya güzel haberi verir ve Kamil ile ailesi taşınma durumundan vazgeçerler. 5 Bir - İki - Üç Tıpİsmail FidanOzan Civit3 Aralık TRT ÇocukBirbirlerini eğlendirmeye çalışan Tayfa, çeşitli taklitler yapmaktadır. Akın'ın, ailesiyle ''fırın sütlaç'' üzerine iddiaya girip konuşmamasını öğrenen Tayfa, kendini ''Bir-İki-Üç Tıp'' oyunu içerisinde bulur. Oyunun kazananı, bir hafta boyunca okul çantasını arkadaşlarına taşıttıracaktır. Oyunu Akın kazanır. Akın'ın, çantasında taşıyacağı ve taşıttıracağı şeyleri duyan Tayfa, oyunu oynadığına pişman olur 6 Kazan Dairesiİsmail FidanOzan Civit3 Aralık TRT ÇocukMahallede saklambaç oynayan Tayfa, oyunda ebe olan Akın'ın kazan dairesine girmek istemesi ile telaşlanır. Mahallede park edilen arabalardan dolayı da, Basri Amca'nın sokağında top oynamaya karar verirler. Ancak o sırada da Basri Amca'ya yakalanırlar ve Basri Amca'nın şiddetli şutu sonrası top, kazan dairesine girer. Tayfa ne yapacağını bilemez 7 Uçurtma Şenliği4 Aralık TRT ÇocukYaklaşan geleneksel uçurtma şenliği için Tayfa, uçurtma provaları yapmaktadır. Yaptıkları uçurtmaların başına gelmeyen kalmamış olsa da, yine de yılmadan yenisi yapmış ve defalarca tamir etmişlerdir. Fakat son uçurtmalarının da ipinin kopmasıyla, uçurtma şenliği hayalleri uçurtmaları ile uçup gitmiştir. Tam da bu sırada Basri Amcaları imdatlarına yetişir ve Tayfa, görkemli uçurtmaları ile şenlikte birinci olurlar. 8 Define4 Aralık TRT ÇocukÇocuklar, olan bitenden habersiz bir şekilde oyun alanında toplanmış, Rüstem Ağabeylerini dinlemektedirler. Onca merakın ardından çözmeleri gereken bilmeceler sonrasında define bulacaklarını anlayınca bir hayli sevinirler. İki grup halinde bilmeceleri çözüp hazine sahibi olma peşine koyulurlar. Bilmeceler zorlaşınca birlikte bulma kararı alırlar ve nihayetinde defineye ulaşırlar. Hazine sandığından çıkan şey, ilk başta ilgilerini çekmese de işin aslını öğrenince çok değerli bir hazine olduğunu anlarlar 9 İp Yumağı5 Aralık TRT ÇocukTayfa oyun alanına geldiklerinde gördüklerine inanamaz. Oyun alanına, hatta tüm mahalleye nedeni bilinmez şekilde ipler dolanmıştır. Aralarında türlü fikirler yürüttükten sonra işin aslını çözmek için başlarlar ipleri takip etmeye. Yaşadıkları birçok macera sonrasında ipin sonuna gelirler ve onları bir sürpriz beklemektedir 10 Telsiz5 Aralık TRT ÇocukTayfa, telsizleri ile oyun oynamaktadır. Fakat Rüstem Abi ve Basri Amca'nın dinlediği radyo frekansı ile telsizin frekansı karışınca ortaya eğlenceli bir yanlış anlaşılma çıkar. Bölüm boyunca çocukları kendilerini bir radyo tiyatrosu içinde bulurlar 11 Rafadan TV6 Aralık TRT ÇocukTayfa, mahalledeki olayları kameraya çekerek haber programı hazırlar. Kimi zaman neşeli, kimi zaman hüzünlü olaylarla karşılaşırken; kimisi spiker, kimisi kameraman olup eğlenceli, bir o kadar da amatör program oluşturmayı başarırlar. 12 Kelebek Etkisi6 Aralık TRT ÇocukKelebek etkisini anlatan bir kitap okuyan Mert, Hayri'ye bunu anlatmaya çalışır. Hayri'nin kelebek etkisini anlamaya niyeti yoktur. Fakat Hayri'nin yapıp attığı bir kağıt uçak, mahallede bir dizi olayın gerçekleşmesine zemin hazırlar ve macera başlar 13 Kamera - Motor7 Aralık TRT ÇocukYapacak hiçbir şey bulamayan Tayfa canı sıkılmış beklerken, Rüstem Ağabeyleri yanlarına gelir. Elinde ise dağıtılmayı bekleyen film malzemeleri bulunmaktadır. Film çekme imkanı varken tabii ki tayfa bu fırsatı kaçırmaz ve ''Rafadan Tayfa'' filmini çekmeye başlarlar
Özet

Bu araştırma, hem yerli hem de yabancı yapım çizgi filmlerde kişilerarası problemlerin ne derece yer aldığının ve nasıl ele alındığının saptanması amacıyla yürütülmüştür. Bu çalışma, nitel bir çalışma olup araştırmada içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada TRTÇocuk kanalında düzenli olarak yayınlanan ve oldukça popüler olan Rafadan Tayfa isimli yayın yerli yapım çizgi film olarak; Heidi isimli yapım ise yabancı yapım çizgi film olarak ele alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna her iki çizgi filmin internet üzerinden ulaşılabilen 10'ar bölümü seçilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Ozan-Demir'in () çalışmasında kullandığı kodlama formuna benzer nitelikle bir kodlama formu oluşturulmuştur. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmış olup frekans ve yüzde dağılımlarından yararlanılmıştır. Araştırma neticesinde; her iki yapım toplamında incelenen 20 bölümün 16'sında kişilerarası problemlere rastlanmış olup bu 16 bölüm içerisinde ise toplam 46 ayrı kişilerarası problemin yaşandığı görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre; çizgi filmlerde tespit edilen kişilerarası problemlerin en çok psikolojik gereksinimlerden kaynaklandığı, ağırlıklı olarak 2 kişi arasında yaşandığı ve taraflara destek olan kişilerin olmadığı, % oranıyla en çok diğer kategorisinde yer alan yöntemlerle ardından ise % oranı ile güç kullanma yöntemiyle çözüldüğü ve daha çok kazan-kaybet ile sonuçlandığı görülmüştür. Araştırma sonucunda, Heidi isimli çizgi filmde Rafadan Tayfa isimli yapıma göre daha fazla sayıda kişilerarası problemin yaşandığı tespit edilmiştir. Rafadan Tayfa'da tespit edilen kişilerarası problemlerin en çok "kıt kaynaklar"dan, Heidi'deki problemlerin ise "karşılanmayan psikolojik gereksinimler"den kaynaklandığı görülmüştür. Problemlerin çözüm yöntemleri açısından, Rafadan Tayfa'daki problemlerin ağırlıklı olarak "güç kullanma" yöntemiyle, Heidi'deki problemlerin ise "diğer/belirsiz" kategorisinde yer alan durumlarla (üçüncü kişi müdahalesi gibi) çözümlendiği tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda; Rafadan Tayfa'daki problemlerin ağırlıklı olarak kaybet-kaybet, Heidi'deki problemlerin ise genellikle kazan-kaybet ile sonuçlandığına ulaşılmıştır. This research has been conducted in order to determine the extent to which interpersonal problems are involved and how they are handled in both domestic and foreign cartoons. The study is a qualitative study and content analysis is used in the research. In this study "Rafadan Tayfa" is selected as domestic cartoon and Heidi is selected as foreign cartoon, both of which are regularly telecasted in the TRTÇocuk channel and are very popular. The study group of the research consists of 10 episodes from each animated cartoon which are accessible on web. As data collection tool of the study, the researcher has used a coding form which is similar to the one Ozan-Demir () used in her own study. In the analysis of the collected data, content analysis method has been used and the researcher has made use of frequency and percentage distributions. As a result of the study; it has been identified 16 interpersonal problems in 20 episodes in both productions and 46 different interpersonal problems in these 16 episodes. According to the results of the study; it is shown that the interpersonal problems, identified in the cartoons, are mostly derived from psychological needs, are mainly between two people, are mostly solved by using methods stated in other category at the ratio of %, followed by "using force" method with % and are mostly resulted in win-lose situation. In Heidi, it has been found that there are more interpersonal problems than Rafadan Tayfa. The results show that the interpersonal problems identified in Rafadan Tayfa is mostly caused by "scarce resources" and the problems in Heidi is generally caused by "unmet psychological needs". Regarding the solution methods of the interpersonal problems, it has been found that the problems in Rafadan Tayfa are mainly solved by the "using force" method and the problems in Heidi are mainly solved with the situations in the "other / uncertain" category (such as third person intervention). In addition, the results of the study reveal that the problems in Rafadan Tayfa mainly result in "lose-lose" situation, while the problems in Heidi usually result in "win-lose" situation.

Bağlantı
seafoodplus.info

Bölüm (Olimpiyat Çiçeği)

Bölüm (Şimşek Tornet)

Bölüm (Tarihin Taşlı Yolları)

Bölüm (Korkusuz Kamil)

Bölüm (Sağlık Muhafızları)

Rafadan Tayfa'dan 3 Bölüm Bir Arada

Bölüm (Yıldız Karması)

Bölüm (Rafadan Telefon)

Bölüm (Rafadan Gazete)

Bölüm (Tamtam'ın Dönüşü)

Bölüm (Karınca Dünyası)

Bölüm (Rafadan Kulüp)

Bölüm (Aile Yadigarı)

Bölüm (Radyo Rafadan)

Bölüm (Eşsiz Kolleksiyon)

Bölüm (Rafadan Rafadana Karşı)

Bölüm (Yanlış Anlama)

Bölüm (Bayram Mendilleri)

Bölüm (Zamanda Yolculuk)

Bölüm (Rafadan Hafiyeler)

Bölüm (Zihin Kütüphanesi)

Bölüm (Oyun Makinesi)

Bölüm (Türk Sanat Müziği)

Bölüm (Ankaralı Ozan)

Bölüm (Vantrilok Kamil)

Bölüm (Domino Taşları)

Bölüm (İnatçı Lekeler)

Bölüm (Muhteşem Yumak)

Bölüm (Çember Yarışı)

Bölüm (Anı Rozetleri)

Bölüm (Tiyatro Kulübü)

Bölüm (Rafadan Taşımacılık)

Bölüm (Trafik Haftası)

Bölüm (Esnaf Dediğin)

Bölüm (Gurbetten Misafir)

Bölüm (Öykü Yarışması)

Bölüm (Uzay Yolculuğu)

Bölüm (Kırık Sandalye)

Bölüm (Çember ve Taş)

Bölüm (Kamera - Motor)

Bölüm (Kelebek Etkisi)

7. Bölüm (Uçurtma Şenliği)

5. Bölüm (Bir - İki - Üç - TIP)

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir