kaynağı değiştir]
ŞULE TÜFEKÇİOĞLU
Eğitim Odyoloğu-Fizyoterapist
Ankara doğumlu. Evli ve 1 çocuk annesi.
yılında Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi Yüksek Okulu,
yılında Hacettepe Üniversitesi KBB Ana Bilim Dalı Eğitim Odyolojisi ( Yüksek Lisans) mezunu.
Halen Ankara'da ikamet etmektedir.
EĞİTİM ve SEMİNERLER
, Ulusal Serebral Palsi Günleri, İstanbul
1. Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi ANKARA
Bobath TerapiKursu (Heidi Steinbeck- ALMANYA)
Pediatrik Odyoloji Semineri ANKARA
Afazi Semineri ANKARA
Denver Gelişi Tarama Testi II ANKARA
3. Ulusal Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Kongresi ANKARA
Davranım Odyolmetrisi Kursu ANKARA
IPPA Intensive Programe On Paediatric Audiology (BELÇİKA)
İşitme Cihazları ve Programlama, Kursu, İnkumu/Bartın
Motor Gelişim Kursu, 3C, Ankara
, Outcomes of physical therapy in children with cerebral palsy: a pilot study. Kişioğlu, Ş., Kişioğlu Kalan, P., Çağın Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi. Hacettepe Üniv. Tıp Fak. Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon ABD. Ankara
, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Odyolojisi,Kişioğlu , Ş., Gelişimsel dil bozukluğu olan çocuklarda duyu bütünlüğü ve ince motor becerilerin değerlendirilmesi ., Ankara
Serebral Palside Ortopedik Yaklaşımlar, GATA, Ankara
PINOTAPE Kinezyolojik Bantlama, Ankara
Konuşma Bozukluklarında Güncel Yaklaşımlar, Ankara
Konuşma Bozukluklarına Güncel Yaklaşım Kursu, Ankara
Serebral Palside Ayak,IV Gülhane Rıdvan Ege Ortopedi ve Travmatoloji Günleri, Ankara
Başkent I. Otoloji-Odyoloji Sempozyumu, Ankara
Kekeme Çocuk, Adölesan ve Yetişkinlerde Değerlendirme, Değerlendirme, Tanı ve Tedavi Kursu, Ankara, J. Scott Yaruss Phd. Pittsburg Üniversitesi Konuşma ve Dil Bozuklukları Program Direktörü
Duyu Bütünlüğü I Kursu, Prof. Dr. Hülya Kayıhan, Hacettepe Üniversitesi, Ankara
Duyu Bütünleme II Kursu, Prof. Dr. Hülya Kayıhan, Hacettepe Üniversitesi, Ankara
İŞ DENEYİMİ
/ : BİZ ANKARA ÖZEL EĞİTİM VE REH. MER. ANKARA
-POZİSYON: EĞİTİM ODYOLOĞU
|
|
- POZİSYON: FİZYOTERAPİST EĞİTİM ODYOLOĞU | |
|
|
- POZİSYON: FİZYOTERAPİST | |
| |
- POZİSYON: FİZYOTERAPİST-YÖNETİCİ | |
|
|
- POZİSYON: FİZYOTERAPİST |
Görüldüğü üzere bu kelimeyi söylerken ağzımız 3 defa hareket etti. Yani Öğretmen kelimesinin 3 heceden oluştuğunu söyleyebiliriz. Peki, tek heceli sözcükler nedir? Şimdi buna bir örnek vererek daha iyi anlayalım.
‘’Gül’’
Bu kelimeyi söylerken ağzımız bir kere hareket ediyor. Yani bu kelime ağzımızdan tek seferde çıktığından dolayı, ‘gül’ kelimesi tek heceli bir sözcüktür. Bu şekilde daha birçok farklı kelime kullanılarak kaç hece olduğu kolayca anlaşılabilir.
Hece bilgisi öğrencilere anlatılırken bazı püf noktaları bulunmaktadır. Bu püf noktaları öğrenerek hece bilgisini daha kolay şekilde idrak etmek mümkündür. Mesela bir kelimede kaç hece olduğunu anlamak adına, ünlü harf sayısına bakabiliriz. Zira herhangi bir sözcükte ünlü harf sayısı kadar hece bulunur.
Okul = ‘’O - kul’’ Görüldüğü üzere bu kelime içerisinde iki tane sesli harf vardır ve aynı şekilde iki hece bulunur.
Bir başka örnek vermek gerekirse:
Televizyon = ‘’Te- le - viz - yon’’ İşte aynı şekilde bu kelime içerisinde de 4 tane sesli harf yer alır. Bakıldığı zaman 4 tane de hece bulunduğu görülüyor.
Bu şekilde öğrenciler için daha pek çok değişik kelime üzerinden hece bilgisi etkin şekilde ve kolayca anlatılabilir. Hem kolay bir konu olması ile beraber hem de öğrencilerin mutlaka öğrenmesi gereken önemli Türkçe bilgileri içerisinde yer almaktadır.