turkce dil etkinligi plani / 2. Türkçe Etkinlik Planları | Okul Öncesi ~ Okul Öncesi Etkinlikleri , Ana Okulu

Turkce Dil Etkinligi Plani

turkce dil etkinligi plani

Home: Welcome

Home: Hoş Geldiniz

HAKKIMDAKİ HER ŞEY

İKİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİNİN HAZIRLAMIŞ OLDUĞU ETKİNLİKLİKLER, BLOG YAZILARI, ÇOCUĞA DAİR HER ALANDA BİLGİ SAHİBİ OLACAĞINIZ BİR WEB SİTESİDİR.

Bizim Hikayemiz

Bahçeşehir Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünden mezun iki öğretmeniz. yaş döneminin bireyin ilerleyen zamanlarını nihai derecede etkilediğini düşünmekteyiz. Çocuğun Gözünden Dünya' da bu düşüncelerle doğseafoodplus.info de blogumuza göz atarak bu konular hakkında bilgi almaya ve ilginizi çekebilecek konuları keşfetmeye davet ediyoruz.

Home: Ben Kimim?

Home: Blog2

• “Küçük Mor Balık” isimli hikâye okunur.
“Küçük Mor Balık masmavi denizde yüzüyordu. Yapayalnız ve mutsuzdu. Hiç arkadaşı yoktu. Bir küçük mor balık geldi, “Benimle oynar mısın?” dedi. “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Benim beneklerim pembe, seninki mavi. “İki küçük yeşil balık geldi, “Gel, bizimle oyna” dediler. “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Mor değilsiniz ki sizler.” Üç küçük sarı balık geldi, “Bizimle oyna,” diye seslendiler ona. “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Hiç benzemiyorsunuz bana.” Dört küçük kırmızı balık geldi, “Haydi,” dediler, “bizimle oyna bari”. “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Ben kırmızı değilim ki.” Beş küçük mavi balık geldi, “Gel,” dediler, “gel katıl bize.” “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Hiç benziyor muyum size?” Altı küçük turuncu balık geldi, “Gel,” dediler, “birlikte oynayalım.” “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Ben yalnızca benim gibi mor balıklarla oynarım.” Yedi küçük kara balık geldi, “Neden yalnızsın?” diye sordular, “Gel, sen de oyna.” “Olmaz!” dedi Küçük Mor Balık, “Ben morum, sizlerse kara.” “Hiçbir ortak yanım yok kimseyle. İşte bu yüzden, ben hep tek başımayım böyle.” Küçük kara balıklar gülmekten kırıldılar bu söze. Kuyruklarını sallayarak: “Sen göremiyorsun anlaşılan.” dediler “Tüm balıklara bir kez daha bak iyice.” Küçük Mor Balık yeniden baktı mavi benekli mor balığa. Yeşil, sarı, kırmızı, mavi, turuncu, kara balıklara. Yeniden baktı bir bir. Sonra dönüp baktı bir de kendi kuyruğuna “Evet!” diye bağırdı sevinçle, “Evet, hepimizinki aynı; hepimizinki alaca.” Sonra da tüm balıklar neşeyle, kuyruklarını kıvırarak Başladılar kıvrak bir kuyruk dansına. Bilmem inanır mısınız, ama bu öyküyü bana, olayları yakından izleyen, pulları sedefli, kuyruğu ve yüzgeçleri bin bir renkli, sevimli mi sevimli minik bir kara balık anlattı.”
                                                                                                            A.Çınaroğlu


• Hikâyenin ardından çocuklara “Küçük mor balığın karşısına kimler çıktı? Küçük mor balık onlarla neden oynamak istemedi? Daha sonra neler oldu? “gibi sorular sorularak hikâye hakkında sohbet edilir.
• Çocuklara hep birlikte kendi denizlerini ve balıklarını oluşturacakları söylenerek masalara geçilir.
• Açık ve koyu mavi renkteki kuru ve keçeli kalemler dağıtılır. Renk tonları hakkında sohbet edilir. Çocuklardan açık ve koyu mavi renk tonlarını kullanarak resimlerine farklı çizimlerle katkı sağlayabilecekleri söylenir (Gerekirse su, dalga, gökyüzü gibi ipucu verilir).
• Kare şeklinde kesilmiş el işi kâğıtları dağıtılır. Kare kâğıtları dörde katlayarak katlama izlerinden kesmeleri ve daha küçük kareler oluşturmaları istenir. Oluşturulan küçük karelerin bir kısmı kenara ayrılır. Diğer küçük kareler iki köşesinden katlanır ve katlama izinden kesilerek küçük üçgenler oluşturulur.
• Oluşturulan küçük kare ve üçgenleri kullanarak balıklar oluşturmaları ve kâğıtlarına yapıştırmaları istenir. Ortaya çıkan şeklin neye benzediği, balığa benzeyip benzemediği sorularak cevaplar dinlenir. Boyalarını kullanarak çalışmalarını tamamlayabilecekleri söylenir.
• Tüm çalışmalar panoya asılır. Panonun kocaman bir deniz olduğu ve bu denizde birbirinden farklı bir sürü balığın yaşadığı söylenerek farklılıklarla bir arada olmanın önemi vurgulanır.

37Sınıfımı Keşfediyorum Uyum, Öğrenme Merkezi, İlköğretim Haftası Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup ( Sanat , Müzik )İlköğretim Haftası38Merhaba Arkadaşım, Merhaba Çiçek Uyum, Tanışma, Nezaket Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Drama , Oyun )39El Sık Selam Ver Koş Geleneksel Çocuk Oyunları, Selamlaşma, Tanışma, Nezaket Büyük Grup ( Oyun )40Merhaba Arkadaşım Selamlaşma, Tanışma, Nezaket, Uyum Haftası Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Hareket , Oyun , Müzik )İlköğretim Haftası41Haydi Gel Tanışalım Ritim, Şarkı Söyleme Büyük Grup ( Müzik )42Serçenin Yemek Evi Hayvanları Koruma, YardımlaşmaAç-Tok Büyük Grup ( Fen )Hayvanları Koruma günü43Dünya Çocuklarının Oyunları Kültürel Özellikleri Bilme, Farklı Kültürleri Tanıma, Dünya Çocuk Günü Büyük Grup ( Oyun )Dünya Çocuk Günü44Barış Manço Dünya Çocuk Günü, Barış Değeri, Farklılıklara SaygıAynı-Farklı-Benzer Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe , Müzik )4529 Ekim Cumhuriyet Bayramı Atatürk, Cumhuriyet Bayramı Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe , Müzik )Cumhuriyet Bayramı46Atatürk Albümü Atatürk, Vatanseverlik Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )47Yarın 10 Kasım Atatürk Haftası Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup ( Sanat , Müzik )Atatürk Haftası48Öğretmenimin Resmini Çiziyorum Öğretmenler Günü Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Drama , Türkçe )Öğretmenler Günü49Çadır Kent Kızılay, YardımlaşmaÜçgen Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Kızılay Haftası50Bizim Seçimimiz Demokrasi, Hak, Oy Kullanma, SeçimAz-Çok Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Türkçe , Okuma Yazmaya Hazırlık , Matematik )İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası51Kış Meyvesi İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası, Az-Çok, Eşit, Seçim, GrafikAz-Çok Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Okuma Yazmaya Hazırlık , Matematik )İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası52Yeni Yıl Yeni YılÖnce-Şimdi-Sonra Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Yeni Yıl53Dünya&#;mızı Koruyalım Enerji TasarrufuDoğru-Yanlış Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Oyun , Türkçe )54Geri Dönüşüm1- Atık Avcıları Çöp, Atık, Geri DönüşümAz-Çok Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Türkçe , Matematik )Enerji Tasarrufu Haftası55Geri Dönüşüm 2 – Sembol Atık, Enerji Tasarrufu, Geri DönüşümYeşil,Sarı,Mavi Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup ( Fen , Sanat , Matematik )Enerji Tasarrufu Haftası56Geri Dönüşüm 3- Sev Dünyayı (Geri Dönüşüm, Atık, Çöp, Deney, Enerji Tasarrufu, Kirli-Temiz)Kirli-Temiz Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Sanat , Türkçe )Enerji Tasarrufu Haftası57Hayatımızı Kolaylaştıran İcatlar Elektrikli Ev Aletleri, Enerji Tasarrufu Haftası, Tutumlu Olmak Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Enerji Tasarrufu Haftası58Orman Candır Orman Haftası Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Orman Haftası59Ormanımı Koruyorum Orman Haftası, Güzel, Çirkin, Kirli, TemizKirli-Temiz Büyük Grup ( Drama )60Tohumlar Doğaya Tohum, Çimlenme, Önce-Şimdi-SonraÖnce-Şimdi-Sonra Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Fen , Sanat , Türkçe )Orman Haftası61Sessiz İnsanlar Evi Kütüphane Haftası, Kitap, Sevgi, Saygı Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Türkçe , Alan Gezisi )Kütüphane Haftası62Paf ile Puf Dünya Tiyatrolar Günü Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Drama , Türkçe )Dünya Tiyatrolar Günü64Kendi Kitabım Kütüphane Haftası, Dünya Kitap Günü, Yazar, KitapSıra sayısı (birinci-ikinci…) Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Kütüphane Haftası65Kitap Hastanesi Sorumluluk, Kitap Sevgisi Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe )Dünya Kitap Günü6623 Nisan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Vatanseverlik, Bağımsızlık Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Oyun , Türkçe )Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı67Dünya Çocukları 23 Nisan, Yarım-Tam, Parça-BütünYarım-Tam Bütünleştirilmiş Büyük Grup ( Sanat , Türkçe , Müzik )Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

Türkçe Etkinlik Planları





Etkinlik planı Emel ÖZDEMİR hocanın günlük plan örneklerinden derlenerek yeni programa göre hazırlanmıştır.


BENİ AYAKTA TUTAN TEK ŞEY; İSKELETİM


BAKINIZ.
seafoodplus.info#post

Etkinlik Türü :Türkçe,müzik, oyun, hareket, fen, sanat(bütünleştirilmiş büyük, küçük grup ve bireysel etkinlik
Yaş Grubu (ay) ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
MOTOR GELİŞİM KAZANIM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Göstergeleri:
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. Göstergeleri:
Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. Göstergeleri:
Fiziksel özelliklerini söyler.
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. Göstergeleri:
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanıseafoodplus.infoe katılır.
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Kazanım Görsel materyalleri okur. Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
MATERYALLER: Oyuncak bebek,vücudumuz kitabı, dergiler ve resimler, tavuk kemiği, sirke, kavanoz, kağıt, kibrit çöpü, elişi kağıdı, yapıştırıcı, makas
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Vücut, iskelet, kas, hareketli-hareketsiz, sirke
ÖĞRENME SÜRECİ
&#; Öğretmen çocuklarla yere oturur.çocuklarla birlikte &#;Bedenim&#; adlı parmak oyunu oynanır.
El çırpmak için iki elim var, (İki el çırpılır.)
Koklamak için burnum, (Koklama hareketi yapılır.)
Düşünmek için başım, (Baş sallanır.)
Nefes almak için ciğerlerim, (Nefes alınır.)
Görmek için gözlerim, (Gözler gösterilir.)
İşitmek için kulaklarım var,(Kulaklar gösterilir.)
Benim işte böyle,
Güzel bir bedenim var. (Beden gösterilir.)
Dramatik oyun merkezinden peluş bir bebek alır ve çocuklara&#; Bebek ayakta durabiliyor mu? Neden? &#;Ayakta durmamızı neler sağlıyor?&#; gibi sorular sorar. Alınan cevapların ardından vücudumuzu iskeletin ayakta tutuğunu söyler ve iskeletin görevleri konuşulur. &#;Vücudumuz &#; kitabı resimleri gösterilerek anlatılır. Çocuklarla birlikte kitaptaki resimler ve sınıfa getirilen dergiler incelenir. Kemiklerin güçlenmesi, kırılmaması için nasıl beslenilmesi gerektiği üzerinde tartışılır. Peki, bu mükemmel vücudumuzu kazalardan ve tehlikelerden nasıl koruyabiliriz? (Ateşle oynamama, tehlikeli olabilecek koşma davranışından sakınma, çarpmama için yapılması gerekenler, sıkışma ve yaralanmalardan korunma tartışılır. )
&#; Vücudumuz şarkısı çocuklarla birlikte söylenir. Hareketler yapılmaya çalışılır.
VÜCUDUMUZ
İki elim iki kolum bacaklarım var
Her insanda bir burun birde ağız var
Sen hiç gördün mü Üç kulaklı bir adam
Olur mu hiç üç kulak dön de aynaya bak hey
İki kulak iki yanak birde başım var
Sen hiç gördün mü üç dudaklı bir adam
Olur mu hiç üç dudak dön de aynaya bak hey
İki gözüm, iki kaşım parmaklarım var
İnci gibi dişlerim bir de çenem var (bilgi seafoodplus.info)
Sen hiç gördün mü üç yanaklı bir adam
Olur mu hiç üç yanak dön de aynaya bak hey
&#; Çocuklarla birlikte oyun alanına geçilir. Önce yere oturmaları istenir sonra ayağa kalkmaları istenir. İskeletimiz olmasaydı boş bir çuval gibi yerde sürünebileceğimiz söylenir. Kendilerini yere bırakırlar. Öğretmen ;
&#; Kemiklerimizi görebiliyor muyuz? Neden göremiyoruz acaba? Evet haklısınız. Üzeri kaslarla örtülü.
&#; Kaslarımızı tanımak istermisiniz? Der ve aşağıdaki yönergeleri verir.
&#; Yere kollarınızı iki yana açarak uzanın. Sadece el parmaklarınızı yerden kaldırın. Dikkat edin. Sadece Parmaklarınızı. Vücudunuz hareketsiz durumda. Parmaklarınızı şimdi yere koyun. Dizlerinizi biraz karnınıza çekin. Kalçanızı oynatmaya çalışın. Avucunuz iyice yere yapışsın. El ve bileklerinizdeki gerilmeyi hissedin.
&#; Şimdi ayaklarınızı yerden kaldırın. Havada ayaklarınızla daireler çizin. Ayak bileklerinizde gerilme oldu mu? Gerilmenin nedenini düşünün.
&#; İkişer eş olun. Eşlerden biri diğerinin ayaklarını tutsun. Yatan ellerini yere koymadan kalkmaya çalışsın. Eşler değişsin. Şimdi hangi kaslarınız gerildi?
&#; Oturun. Derin nefes alın bırakın. Kaslarınızın varlığını hissettiniz mi? Gibi sorular sorar ve çocukların görüşleri alınır.
&#; Çocuklar fen ve doğa merkezine alınır. Okula getirilen deney malzemeleri çocuklara tanıtılır. Tavuk kemiği; içinde sirkenin bulunduğu kavanoza konur. 2 hafta sonra kemiğin durumunun ne olabileceği sorulur. Yanıtı gözlerimizle göreceğimiz söylenerek, kavanoz fen ve doğa merkezine yerleştirilir.
&#; Çocuklara kağıt ve kibrit çöpleri dağıtılır. Yapıştırıcı alırlar. Çöp adam resmi yaparlar. Çöpleri insan iskeleti olarak düşünmeleri istenir. Kasları ne ile yapabileceğimizi söylerler. Çöplerin üzerine de elişi kağıtları ile elbise yapabilecekleri söylenir. Çalışmalar panoda sergilenir.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
&#; Öğretmen çocukların dikkatini çekmek için sınıfa iskelet resmi, vücudumuz ile ilgili dergiler getir.
&#; Sohbet sırasında çocukların yaşı dikkate alınmalı, kelimler özenle seçilmeli. Bilmedikleri terimler mutlaka anlatılmalıdır.
&#; Çocukların makası kullanırken dikkatli olmaları vurgulanmalı ayrıca kibrit çöplerinin de tehlikesi üzerinde durulmalı.
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir;
Kemiklerimizi görebiliyor muyuz? Neden göremiyoruz acaba?
Etkinliğimizde kullanılan araç-gereç yeterli miydi?
Bizim iskeletimiz var mı?
Başka nelerin iskeleti var?
Kemik ve kaslarımızın gelişip, büyümesini ne sağlar?

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Tuvalet kağıtlarından iskelet yapılabilir.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir