2006 ve 2013 okul öncesi eğitim programının karşılaştırılması / 2012 okul öncesi eğitim programı - Vikipedi

2006 Ve 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Karşılaştırılması

2006 ve 2013 okul öncesi eğitim programının karşılaştırılması

kaynağı değiştir]

Programın temel özelliği çocukların ilgi ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir. Bu yüzden etkinliklerde hazır eğitim setleri ve hazır plan kullanmak programın temel felsefesine aykırıdır. Millî Eğitim Bakanlığı öğretmenlerin kendi planlarını yapmaları için, doküman yükünü hafifletmiş ve örnek bir plan kitabı yayınlamıştır.[3] Etkinliklerde sonuçtan çok sürece önem verilir.

Esneklik[değiştir kaynağı değiştir]

  1. ^"Arşivlenmiş kopya". 3 Eylül 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2014. 
  2. ^"Arşivlenmiş kopya"(PDF). 18 Ocak 2017 tarihinde kaynağından(PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2014. 
  3. ^"Arşivlenmiş kopya"(PDF). 16 Ağustos 2014 tarihinde kaynağından(PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2014. 
  4. ^Millî Eğitim Bakanlığı - Okul Öncesi Programı Tanıtım Kitabı 2012 - Sayfa:15
  5. ^Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü - İlköğretim Anabilim Dalı - Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı - OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKULA UYUM VE TÜRKÇE DİL BECERİLERİNE ETKİSİ - Zeynep TOPCU - Yüksek Lisans Tezi - Ankara, 2012
  6. ^"Arşivlenmiş kopya"(PDF). 16 Ağustos 2014 tarihinde kaynağından(PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2014. 
  7. ^Millî Eğitim Bakanlığı - Okul Öncesi Proğramı Tanıtım Kitabı 2012 - sayfa:17
  8. ^"Arşivlenmiş kopya"(PDF). 6 Eylül 2014 tarihinde kaynağından(PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Eylül 2014. 
  9. ^
    • Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Montessori Ve Geleneksel Öğretim Yöntemleri Alan Çocukların Sayı Kavramını Kazanma Davranışlarının Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
    • Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Dört – Beş Yaş Grubu Çocuklarına Geometrik Şekil Kavramı Kazandırmada Montessori Eğitim Yönteminin Etkililiği. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
    • Montessori Metodu Ve Montessori Okulları: Türkiye`de Montessori Okullarının Yönetim Ve Finansman Bakımından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,İstanbul.
    • Montessori Eğitimi Alan Ve Almayan Anaokulu Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 511–516.
    • Montessori Yöntemi Etkinliklerinin 5–6 Yaş Çocuklarınınn El Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
    • 6 Yaş Çocuklarının Geometrik Şekil Ve Sayı Kavramlarının Gelişiminde Kavram Eğitim Programının Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
    • Montessori Yönteminin Anaokulu Çocuklarının İlköğretime Hazır Bulunuşluklarına Etkilerinin İncelenmesi - Gökhan Kayılı - Yüksek Lisans Tezi.
kaynağı değiştir]

Öğrenci Merkezli Eğitim[değiştir kaynağı değiştir]

2012 Programı dünyada uygulanan diğer programların, uygulanabilecek yaratıcı ve yararlı özellikleri alınarak ve Türkiye'nin değerleri - eğitim sistemi göz önünde bulundurularak oluşturulmuştur. Öğretmene tanıdığı yoğun özgürlük ve öğretmenin, öğreten değil, rehber olarak betimlenmesi programın etkililiğini artırmaktadır. Ancak buna rağmen yapılan bazı araştırmalarda diğer eğitim programları ile eğitilen çocukların gelişim alanlarında daha başarılı oldukları tespit edilmiştir[9]. Henüz bilimsel bir çalışma bulunmamasına rağmen, 2012 okul öncesi programının, diğer programlarla karşılaştırıldığı araştırmalarda daha az başarılı olmasının nedeni; eğitim seti ve hazır plan kullanımının, öğretmenlerin yaratıcılıklarını ve öğretmenlik becerilerini olumsuz etkilemesinden kaynaklandığı düşünülmektedir.

Kaynakça[değiştir

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır