hz süleyman ve belkıs filmi / "Dünden Bugüne Türkiye Sineması" (Yalçın Özgül) : 2015

Hz Süleyman Ve Belkıs Filmi

hz süleyman ve belkıs filmi

Yönetmen:Aram Gülyüz
Senaryo:Bülent Oran (*)
Foto Direktörü Memduh Yükman
Yapım: Metro Film / Aram Gülyüz

Reji Asistanları: Yücel Çakmaklı, Mustafa Akkaş, Kameraman: Muzaffer Turan, Işık Şefi: Rıdvan Varol, Set Elemanları: Muammer Hücuptan, Mahmut Tarakçı, Prodüksiyon Amiri: Adil Kıbıcı, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Montaj: İsak Dilman, Senkron: Mustafa Kent, Negatif Montaj: Ender Teker, Laboratuvar Şefi: İbrahim Üstüner, (Lâle Film Stüdyosunda hazırlanmıştır)

Oyuncular: Sadri Alışık (Gariban Ali), Orhan Günşıray (Ekrem), Esen Püsküllü (Gül), Ergun Köknar (Osman), Mümtaz Ener (Meyhaneci Kamil baba), Sevim Sevil, Faik Coşkun (Bakkal Arif), Memduh Ünsal (Komiser), Bedros Çiçekyan, Kamer Baba, Seyfi Havaeri

Konu: Polisten kaçıp bir eve sığınan suçlu bir gençle,ona aşık olan meyhanecinin kızı,ve ona aşık olup,duygularını bir türlü açamıyan garibanın hikayesi…
____________________________________
(*) Fransız Yönetmen René Clair‘in (1898-1981) senaryo ve rejisiyle çekilen 1957 yılı yapımı Fransız-Amerikan ortak yapımı olan “Porte des Lilas “Lale Sokağı” isimli filminden uyarlama. Başlıca rolleri Pierre Brasseur (1905-1972), Georges Brassens (1921-1981), Henri Vidal (1919-1959) oynamışlar.

Kazan Tatarlarının Kültürel Kimliğinin Oluşumunda Sabantuy Bayramı, 1 5,

ÖZ. Bu makale 2016-2017 yıllarında, İstanbul’da Ermeni liselerinde eğitim görmüş 18-30 yaş aralığındaki gençlerle gerçekleştirilen bir saha araştırmasının verilerine dayanmaktadır. Günümüz Ermeni gençliğini anlamayı, böylece Türkiye’de gençlik çalışmaları literatürüne bir gayrimüslim azınlık grubu gençliği üzerine yapılmış saha çalışmasının verileriyle katkı sunmayı hedeflemektedir. Makalede, Ermeni liselerinden mezun olan ve Ermenilerin yoğun yaşadığı semtlerde yaşayan gençler hedeflenerek, öncelikle günümüz Ermeni gençlerinin kimlik stratejilerinde mekânın, bir sosyalleşme ve kültür aktarımı alanı olarak okulun etkisi ölçülmek istenmiştir. Bunların yansıra, aile ve kilisenin, gençlerin Ermeni kültürüyle bağlantısında rolü anlaşılmaya çalışılmış, kolektif hafıza ve toplumsal travmaların gençlerin kimlik algıları üzerindeki etkisi sorgulanmıştır. Böylece, Ermenilerin dışa açıldıkları dönemde doğup büyüyen hem de 2007 Hrant Dink suikastı gibi Ermeni topluluğunda travma etkisi yapan olayları da deneyimleyen toplumsal kuşağın kimliği anlaşılmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Ermeni, Gençlik, Kimlik Algısı, Kimlik Stratejileri, Toplumsal Kuşak. BEING ARMENIAN YOUTH IN TODAY’S TURKEY: THE IDENTITY PERCEPTIONS, RESOURCES AND STRATEGIES OF ARMENIAN HIGH SCHOOLS’ GRADUATES IN ISTANBUL ABSTRACT. This article aims to contribute to youth studies field in Turkey through a case study conducted between 2016-2017 on Armenian high school graduates among 18-30 years old living in Istanbul’s neighbourhoods densely populated by Armenians. The article attempts to measure the influence of the school as socialization and cultural transmission context/space on the identity strategies of Armenian youth. The article also looks into the influence of family, church, communal relations, collective memories and traumas on the Armenian youth and questions their perception of being Armenian. Consequently, the article aims to understand a generation of Armenian youth who was not only born and raised in an era in which Armenian community was starting to open up, but also experienced traumatic events such as Hrant Dink’s assassination in 2007. Keywords: Armenian, Youth, Identity Perception, Identity Strategies, Social Generation.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir