erciyes üniversitesi gsf yüksek lisans başvuruları / Güzel Sanatlar Bölümleri Olan Üniversiteler

Erciyes Üniversitesi Gsf Yüksek Lisans Başvuruları

erciyes üniversitesi gsf yüksek lisans başvuruları

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖZEL YETENEK GİRİŞ SINAV PUANI VE HESAPLAMADA KULLANILAN PUANLARIN ÖZEL YETENEK SINAV BAŞARISI İLE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ (Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Örneği)

Bu çalışmanın amacı, Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin özel yetenek sınav başarısı ve akademik başarısı ile özel yetenek sınav puanları hesaplanırken kullanılan diğer puan türleri ve katsayılar arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmada Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim, Heykel, Görsel İletişim Tasarımı, Seramik ve Cam Tasarımı bölümlerinden mezun olan 227 öğrenciye ait veriler kullanılmıştır. Veri toplama süreci, 2006-2012 ve 2010-2016 yılları arasında toplam 10 yılık dönemi kapsamaktadır. Verilerin analizinde çoklu doğrusal regresyon analizi ve t-testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda akademik başarı üzerinde alan dışı lise mezuniyeti, YGS ve AOÖBP puanlarının pozitif yönde etkisi olduğu, Yetenek Sınav Puanının bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir. Yetenek sınav puan başarısı üzerine ise AOÖBP’nin pozitif yönde YGS’nin negatif yönde etki ettiği mezun olunan lise türünün ise etkisi bulunmadığı tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Özel Yetenek Sınavı, ÖYSP, Akademik Başarı, Yerleştirme Puanı, AOÖBP

The aim of this study is to investigate the relationship between the Entering (Special Talent) Exam Performance and Academic Achievement of the students of the Faculty of Fine Arts and the other grade types and factors used in calculating the Entering Exam Score. The data were obtained from 227 students graduated from the Departments of Painting, Sculpture, Visual Communication Design, Ceramic and Glass Design at Erciyes University Faculty of Fine Arts. The data collection process covers total for 10 years between 2006-2012 and 2010-2016. Multiple linear regression analysis and t-test were used for data analysis. As a result of the analysis, it was concluded that non-area high school graduation, YGS (the transition to higher education examination) and AOÖBP (weighted high school GPA) scores have a positive effect on the Academic Achievement and the Entering Exam Score had no effect. On the other hand, it was identified that AOÖBP has a positive, YGS has a negative and the type of high school has no effect on Entering Exam Score. 

Keywords:

Entering Exam, ÖYSP (entering exam score), Academic Achievement, Placement Score, AOÖBP (weighted high school GPA),

Tam Metin

___

  • Altınkurt, L. (2006, Ağustos). Üniversitelerdeki Güzel Sanatlar Eğitim Programları Giris Sınavı Sonuçlarının Değerlendirilmesi (Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Örneği). Dumlupına Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(15), 227-238.
  • Arapgirlioğlu, H., & Tankız, K. D. (2013). Özel Yetenek Sınavlarında AOBP ve YGS Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Dağılımının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 28(2), 14-26.
  • Atar, H. Y. (2012). Resim-İş Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarının Sınıflama Doğruluğu Üzerine Bir Çalışma. Eğitim ve Bilim, 37(163), 283-296.
  • Başpınar, E., & Öğüş, E. (1997). Özel Yetenek Sınavı ile Öğrenci Alan Üniversitelerde Puanların Değerlendirilmesi İçin Yöntemler. Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi II, 1, 33-40.
  • Değirmencioğlu, L. (2012). Müzik Bölümü Öğrencilerinin Mezun Olduğu Lise Türü ve Öss Puanlarının Temel Müzik Kuramları Dersindeki Başarı Durumuna Etkisi. Erciyes İletişim Dergisi “akademia”, 2(3), 40-56.
  • Dilekçi, N., & Ece, A. S. (2012, Ağustos). Resim İş Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 21-42.
  • Ece, A. S. (2007). Özel Yetenek Sınavlarında Yerleştirmeye Esas Olan Puan Ve Katsayıların Alan ve Alan Dışından Gelen Adaylara Yansıması (Karşılaştırmalı Durum Saptaması). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi(13), 121-132.
  • Ece, A. S., & Bilgin, S. (2007). Mezun Oldukları Lise Türlerine Göre Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Başarı Durumlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), 113-130.
  • Ece, A. S., & Kaplan, S. (2008). Müzik Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın Puanlayıcılar Arası Güvenilirlik Çalışması. Milli Eğitim(177), 36-49.
  • Ece, A. S., & Sazak, N. (2006, Haziran). Özel Yetenek Sınavlarında ÖSS Puanı İle Yetenek Puanları (İşitme Alanı, Ses Alanı, Çalgı Alanı) Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 133-144.
  • Ergün, A. (2006). Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı'nı Kazanan Öğrencilerin Mezun Oldukları Lise Türüne Göre Giriş Sınavı Puanları İle Müzik Teorisi ve Bireysel Çalgı Derslerindeki Başarı Puanlarının. T.C. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstiitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • ERÜ GSF. (2018). Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Özel Yetenek Sınav Klavuzu. Retrieved from ERU GSF Kurumsal Web Sitesi: http://guzelsanat.erciyes.edu.tr/Uploads/2018-sinav-kilavuzu.pdf
  • Güneştan, S., & Ayrancıoğlu, G. (2018). Özel Yetenek Sınavlarının Mezun Olunan Ortaöğretim Kurumuna Göre Karşılaştırılması Ve Alan Derslerine Ait Akademik Başarıyla İlişkisi. İdil Dergisi, 841-850.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi (13 ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavuran, T. (2003-2004). Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dallarına Özel Yetenek Sınavları İle Öğrenci Alınırken Karşılaşılan Sorunlar. Sosyal Bilimler Dergisi, 159-180.
  • Kurtuldu, M. K., & Aksu, C. (2017). Müzik Öğretmeni Adaylarının Yetenek Sınavı Puanları İle Lisans Akademik Başarı Puanları Arasındaki İlişki. Sanat Eğitimi Dergisi, 5(1), 37-55. doi: 10.7816/sed-05-01-03
  • ÖSYM. (2006). ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. Retrieved from Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı: https://www.osym.gov.tr/TR,1474/2006.html
  • ÖSYM. (2007). ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. Retrieved from Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı: https://www.osym.gov.tr/TR,1328/2007.html
  • ÖSYM. (2008). ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. Retrieved from Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı: https://www.osym.gov.tr/TR,1209/2008.html
  • ÖSYM. (2009). ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. Retrieved from Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı: https://www.osym.gov.tr/TR,1168/2009.html
  • ÖSYM. (2010). ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. Retrieved from Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı: https://www.osym.gov.tr/TR,1112/2010.html
  • ÖSYM. (2011). ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. Retrieved from Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı: https://www.osym.gov.tr/TR,1011/2011.html
  • ÖSYM. (2012). ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. Retrieved from Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı: https://www.osym.gov.tr/TR,925/2012.html
  • ÖSYM. (2013). ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. Retrieved from Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı: https://www.osym.gov.tr/TR,876/2013-osys-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html
  • Peker, M. R., & Yarcı, F. (1999). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinin Özel Yetenek Sınavlarıyla Öğrenci Alan Bölümlerinde Bu Sınavların Seçiciliği Üzerine Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 203-210.
  • Sungurtekin, M. (2006). U.Ü. Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 2004-2005 Yetenek Sınavının Genel Değerlendirmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 399-414.
  • Taşkesen, O., & Taşkesen, S. (2018). Özel Yetenek Sınavına Alan ve Alan Dışından Başvuran Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 13-20.

___

APA Çoruh, L. (2020). GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖZEL YETENEK GİRİŞ SINAV PUANI VE HESAPLAMADA KULLANILAN PUANLARIN ÖZEL YETENEK SINAV BAŞARISI İLE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ (Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Örneği) . Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 19 (73) , 287-298 . DOI: 10.17755/esosder.547402

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTELERİ Bölüm, Kontenjan ve T.Y.T Baraj Puanları Nedir?

   Sevgili aday öğrenciler, bilindiği üzere Yetenek Sınavı ile öğrenci alan her üniversite kendi belirlediği T.Y.T. puanı ve kontenjanı üzerinden öğrenci kayıtlarını gerçekleştirmektedir. Yetenek sınavlarına gireceği üniversitelerin baraj tyt puanını ve öğrenci kontenjanı  önceden bilen bir öğrencinin yetenek sınavlarındaki başarı oranı daha yüksektir. Bu anlamda Yetenek Sınavlarına hazırlanan öğrenciler için, Türkiye’de ki tüm ÜniversitelerinT.Y.T. Baraj Puanları ve Bölümleri ile ilgili bilgi aşağıda yer almaktadır.

Son olarak,  T.Y.T. puanlarının ve bölüm kontenjanlarının üniversiteler tarafından değiştirebileceğini unutmayın.

NOT: 2016 Eğitim Döneminden itibaren İç Mimarlık ve Endüstri Ürünler, Tasarımı Yetenek Sınavları ile öğrenci Almamaktadır. Bu bölümler ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınavlar ile öğrenci almaktadır.

 

Yetenek Sınavlarına Girecek Tüm Öğrencilere ARKHE SANAT Olarak Başarılar Dileriz…

 

mimar_sinan_guzel_sanatlar_universitesi

GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTELERİ
Bölüm, Kontenjan ve T.Y.T. Baraj Puanları 

DEVLET ÜNİVERSİTELERİ

  • MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ (Baraj Grafik Tasarımı Bölümü İçin 150 ve Üstü, Resim Bölümü İçin 170 ve Üstü, Sahne Dekorları ve Kostümü, Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü İçin 200 ve Üstü, Heykel, Seramik ve Cam, Geleneksel Türk El Sanatları, Fotoğraf ve Sanat Eserleri Konservasyonu Restorasyonu Bölümü İçin 185 T.Y.T. Puanı)
    Resim: 40   Heykel: 10   Grafik Tasarımı: 20   Seramik ve Cam Tasarımı: 15   Tekstil ve Moda Tasarımı: 20  Fotoğraf: 10   Sahne Dekorları ve Kostümü: 10  Sanat Eserleri Konservasyonu ve Restorasyonu: 10
  • MARMARA ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30   Heykel: 15   Seramik ve Cam: 30  Moda Tasarımı: 30  Grafik Tasarımı:30  Fotoğraf: 15  Geleneksel Türk Sanatları: 30   Resim İş Öğretmenliği: 100
  • YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Grafik Tasarımı:40 Bileşik Sanatlar:15 Fotoğaf ve Video:15 İletişim Tasarımı:15
  • ANADOLU ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 Üstü ve T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30  Seramik: 30   Heykel: 15  Cam: 12   Grafik: 30  Baskı Sanatları:25  Çizgi Film (Animasyon): 20
  • DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 20   Heykel: 15  Grafik: 20   Fotoğraf:15  Moda Giyim Tasarımı: 12  Sahne Sanatları: 10  Seramik ve Cam: 20   Tekstil Tasarımı: 16   Tezhip(Süsleme):10   Resim İş Öğretmenliği: 40
  • AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj Fotoğraf, Geleneksel Türk El Sanatları, Heykel Bölümü İçin 150 ve Üstü, Resim, Garafik Tasarımı, Moda Tasarımı ve Seramik Bölümü İçin 180 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 22    Seramik: 18  Heykel: 9 Grafik: 31  Fotoğraf: 22 Geleneksel Türk El Sanatları:22 Moda Tasarımı: 36
  • ÇANAKKALE ON SEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 25   Seramik: 30   Tekstil Tasarımı: 15   Grafik Tasarımı: 15  Çini: 25  Resim İş Öğretmenliği: 30
  • DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 200 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 40   Seramik: 40    Çizgi Film ve Animasyon: 60
  • HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Grafik: 30   Heykel: 30    Resim: 30   Seramik ve Cam: 30
  • GAZİ ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim İş Öğretmenliği: 15
  • İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Taşınabilir Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarımı: 15
  • İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Moda Tasarım: 30   Tekstil Geliştirme ve Pazarlama: 30
  • ON DOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 180 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 20    Görsel İletişim Tasarımı: 20   Seramik ve Cam:20
  • KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim İş Öğretmenliği: 50
  • ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30   Seramik: 25 Geleneksel Türk El Sanatları:30
  • KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 25  Seramik: 15  Heykel: 15   Grafik: 25   Sahne Tasarımı: 10   Fotoğraf: 25
  • ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 25   Grafik Tasarımı: 25  Moda Tasarımı: 25   Sahne Sanatları:25   Seramik ve Cam:25
  • SAKARYA ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30   Seramik ve Cam: 20    Geleneksel El Sanatları: 35
  • BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 20   Baskı Sanatları: 15
  • SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü YGS Puanı)
    Resim: 15   Grafik: 15   Seramik ve Cam: 15   Tekstil ve Moda Tasarım: 15  Sahne Sanatları: 20
  • TRAKYA ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 180 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30   Heykel:15   Grafik: 20  Resim İş Öğretmenliği: 30
  • ERCİYES ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 40   Heykel: 24   Seramik ve Cam: 15   Grafik: 30   Görsel İletişim: 15
  • NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 15
  • SELÇUK ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30   Heykel: 10  Seramik: 15  Grafik: 25  Geleneksel Türk Sanatları: 25   El Sanatları: 14   Moda Tasarım: 14
  • KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30
  • KARABÜK SAFRANBOLU FETHİ TOKER GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T.Puanı)
    Resim: 25
  • MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 15   Heykel: 15   Grafik: 15   Sahne Sanatları: 15
  • NEVŞEHİR HACI BEKTAŞI VELİ ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30  Seramik ve Cam: 30
  • SİVAS CUMHUİYET ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 20    Heykel: 15 Resim   İş Öğretmenliği: 35
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 15   Seramik: 15   Moda Tasarım: 15  Geleneksel Tasarım El Sanatları: 20
  • ORDU ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 20   Heykel: 15   Grafik Tasarım: 15
  • AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30
  • AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim İş Öğretmenliği: 40
  • PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim İş Öğretmenliği: 40
  • MERSİN ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30   Heykel: 15   Seramik: 15  Tekstil: 15   Grafik: 20
  • GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T.Puanı)
    Resim: 20
  • KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ GSF(Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 20
  • HATAY MUSTAF KEMAL ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30   Heykel: 30
  • ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 16   Seramik: 15  Grafik: 16
  • ADANA ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim İş Öğretmenliği: 40
  • ERZURUM ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30  Heykel: 15   Grafik: 20  Sahne Sanatları: 20   Geleneksel El Sanatları: 40   Seramik:15    Tekstil ve Moda Tasarımı:20
  • MALATYA İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 15  Seramik: 15   Grafik: 15
  • MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 30   Heykel: 15
  • BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve ÜSTÜ T.Y.T. Puanı)
    Seramik ve Cam: 20
  • ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 20
  • BATMAN ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 20
  • VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 15
  • AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim İş Öğretmenliği: 50
  • AKSARAY ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim İş Öğretmenliği: 30
  • NİĞDE ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim İş ve Öğretmenliği: 30
  • KIRGIZTAN TÜRKİYE MANAS ÜNİVERİSTESİ GSF (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Resim: 5  Grafik: 5  Sahne Sanatları:5

ÖZEL ÜNİVERSİTELER

  • BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Çizgi Film – Animasyon: 40
  • YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Grafik Tasarımı: 50    Moda ve Tekstil Tasarımı: 40  Plastik Sanatlar: 25
  • IŞIK ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    İç Mimarlık: 40  Moda ve Tekstil Tasarımı: 20  Görsel Sanatlar: 20
  • İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Moda ve Tekstil Tasarımı: 50
  • DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Görsel İletişim Tasarımı: 25   Grafik: 25
  • BEYKENT ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Grafik Tasarım: 30  Tekstil ve Moda Tasarımı: 50
  • İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Grafik Tasarımı: 40  Moda ve Tekstil Tasarımı: 40
  • İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Grafik Tasarımı: 40   Moda ve Tekstil Tasarımı: 4   Çizgi Film ve Animasyon: 25
  • İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı) 
    İletişim Tasarımı: 90
  • İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    İletişim Tasarımı: 90  Sanat Yönetim: 30
  • İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ(Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Moda ve Tekstil Tasarımı: 30
  • MALTEPE ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Çizgi Film ve Animasyon: 40   Grafik Tasarım: 40
  • İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Çizgi Film – Animasyon Bölümü:40 Grafik Tasarımı: 50    İletişim Tasarımı: 45  İletişim Tasarımı: 5 (Tam Burslu)  Moda ve Tekstil Tasarımı: 50    Moda ve Tekstil Tasarımı: 50
  • KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T.Puanı)
    Grafik Tasarımı: 17
  • İSTANBUL ALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Plastik Sanatlar: 15
  • OKAN ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Moda Tasarımı: 40
  • YENİ YÜZYIL Üniversitesi (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Grafik Tasarımı: 40
  • NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Tekstil ve Moda Tasarımı: 30
  • İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    İç Mimarlık: 60 (Yetenek Sınavı İle Öğrenci Alınmıyor)
  • ANKARA  ATILIM ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Grafik Tasarımı: 40    Moda ve Tekstil Tasarımı: 20
  • ANKARA BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Grafik Tasarımı: 25   Moda ve Tekstil Tasarımı: 20
  • ANKARA TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Sanat ve Tasarım: 10
  • ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ (Baraj 180 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Geleneksel Türk Sanatları: 30
  • İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Görsel İletişim: 20
  • İZMİR YAŞAR ÜNİVERSİTESİ (Baraj 150 ve Üstü T.Y.T. Puanı)
    Animasyon : 15 (Tam Burslu)  Grafik Tasarım: 20 (Tam Burslu)

Benzer belgeler

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü Anabilim Dallarına 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı Güz Yüksek ans ve Doktora Programları için öğrenci alınacaktır. döneminde

Detaylı

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü Anabilim Dallarına 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde Yüksek Lisans, Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora Programları

Detaylı

BAŞVURUDA ARANAN GENEL ŞARTLAR

BAŞVURUDA ARANAN GENEL ŞARTLAR T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü Anabilim Dallarına 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde Tezli Yüksek Lisans, Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora Programları

Detaylı

BAŞVURULARDA ARANAN GENEL ŞARTLAR

BAŞVURULARDA ARANAN GENEL ŞARTLAR Lisansüstü Başvuru Tarihleri: 27-31 Ağustos 2018 T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü Anabilim Dallarına 2018-2019 Eğitim- Öğretim yılı Güz döneminde Tezli Yüksek

Detaylı

T.C. ĠNÖNÜ ÜNĠVERSĠTESĠ REKTÖRLÜĞÜ NDEN

T.C. ĠNÖNÜ ÜNĠVERSĠTESĠ REKTÖRLÜĞÜ NDEN T.C. ĠNÖNÜ ÜNĠVERSĠTESĠ REKTÖRLÜĞÜ NDEN Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü Anabilim Dallarına 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı Güz döneminde Yüksek Lisans ve Doktora Programları için öğrenci alınacaktır.

Detaylı

T.C. ĠNÖNÜ ÜNĠVERSĠTESĠ REKTÖRLÜĞÜ NDEN

T.C. ĠNÖNÜ ÜNĠVERSĠTESĠ REKTÖRLÜĞÜ NDEN T.C. ĠNÖNÜ ÜNĠVERSĠTESĠ REKTÖRLÜĞÜ NDEN Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü Anabilim Dallarına 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı Güz döneminde Yüksek ans, Yüksek ans ve Doktora Programları için öğrenci

Detaylı

İLAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN

İLAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN İLAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN Üniversitemiz GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ ne 2013-2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI için Enstitümüz Sanat ve Tasarım, Resim ve Müzik Anasanat Dallarına belirtilen

Detaylı

ĠNÖNÜ ÜNĠVERSĠTESĠ REKTÖRLÜĞÜ NDEN

ĠNÖNÜ ÜNĠVERSĠTESĠ REKTÖRLÜĞÜ NDEN ĠNÖNÜ ÜNĠVERSĠTESĠ REKTÖRLÜĞÜ NDEN Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü Anabilim Dallarına 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılı Güz döneminde Yüksek Lisans ve Doktora Programları için öğrenci alınacaktır.

Detaylı

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü Anabilim Dallarına 20132014 EğitimÖğretim yılı Bahar döneminde Yüksek Lisans, Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora Programları

Detaylı

ADAYLARIN DİKKATİNE!

ADAYLARIN DİKKATİNE! ADAYLARIN DİKKATİNE! SİSTEME GİRİŞ İÇİN SİSTEME KAYDEDİLDİĞİNİZ E-MAİL ADRESİNİZE ŞİFRE OLUŞTURMA LİNKİ GÖNDERİLECEKTİR. BU LİNK TIKLANARAK YENİ ŞİFRE OLUŞTURULACAK VE BU ŞİFRE İLE BAŞVURU YAPILACAKTIR.

Detaylı

İŞLETME ANABİLİM DALI

İŞLETME ANABİLİM DALI Başvuru Tarihleri: 05-19 Ocak 2015 tarihleri arasında olup, Başvuru formu doldurulduktan sonra istenilen evraklar ile Sosyal Bilimler Enstitüsü ne bizzat yapılacaktır. Sınav Tarihleri: Yabancı Dil Sınavı

Detaylı

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü Anabilim Dallarına 2014-2015 Eğitim- Öğretim yılı Bahar döneminde Yüksek Lisans, Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora Programları

Detaylı

İLAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN

İLAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN İLAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN Üniversitemiz GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ ne 2013-2014 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI için Enstitümüz Sanat ve Tasarım, Resim ve Müzik Anasanat Dallarına belirtilen

Detaylı

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ ENSTİTÜ KURULU TOPLANTI TUTANAĞI TOPLANTI TARİHİ 01 Haziran 2006 Perşembe günü, Prof.Dr. Vasfi HAFTACI Başkanlığında toplanan Enstitü Kurulu aşağıdaki

Detaylı

HARRAN ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ

HARRAN ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ HARRAN ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı Bahar yarıyılında Fen, Sağlık ve Sosyal Bilimleri Enstitüleri Anabilim Dalları yüksek lisans ve doktora programlarına öğrenci alınacaktır. Anabilim

Detaylı

BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN

BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ NDEN Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ne 20152016 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılında aşağıda belirtilen sayıda yüksek lisans ve doktora öğrencisi alınacaktır.

Detaylı

AKSARAY ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN

AKSARAY ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN AKSARAY ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü ne 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında Doktora, Tezli Yüksek Lisans ve Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına öğrenci alınacaktır.

Detaylı

İLAN METNİ AŞAĞIDA YER ALMAKTADIR

İLAN METNİ AŞAĞIDA YER ALMAKTADIR BAŞVURU YAPACAK OLAN ADAYLARIN DİKKATİNE 1- Başvuru yapmadan önce ilanda belirtilen başvuru koşullarının ve kontenjanlarının yer aldığı ilan metnini mutlaka okuyunuz. Eğer başvuru koşullarını taşıyorsanız

Detaylı

YÜKSEK LİSANS KONTENJAN 1/8

YÜKSEK LİSANS KONTENJAN 1/8 KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ 2007 2008 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA PROGRAMLARI ÖĞRENCİ KONTENJANLARI VE BAŞVURU ŞARTLARI YÜKSEK LİSANS KONTENJAN TEZLİ TEZSİZ TOPLAM Başvuru

Detaylı

AKSARAY ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN

AKSARAY ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN AKSARAY ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN Üniversitemiz Fen Bilimleri Enstitüsü ne 2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı nda Tezli Yüksek Lisans, Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora Programlarına öğrenci alınacaktır.

Detaylı

T.C. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ SENATO KARARLARI

T.C. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ SENATO KARARLARI T.C. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ SENATO KARARLARI TOPLANTI TARİHİ : 16 ARALIK 2016 TOPLANTI SAYISI : 13 KARAR 15: Trakya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği nin 5. maddesinde değişiklik yapılmasına

Detaylı

BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI

BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI 2013 2014 Eğitim-Öğretim Yılında Başkent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı na Önkayıt ve Özel Yetenek Sınavları ile öğrenci alınacaktır. Ön kayıt koşulları 2013

Detaylı

YÜKSEK LİSANS KONTENJAN 1/8 İŞLETME

YÜKSEK LİSANS KONTENJAN 1/8 İŞLETME KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ 2009-2010 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA PROGRAMLARI ÖĞRENCİ KONTENJANLARI VE BAŞVURU ŞARTLARI YÜKSEK LİSANS İŞLETME KONTENJAN TEZLİ TEZSİZ

Detaylı

SİNEMA ve TELEVİZYON ANABİLİM DALI ALES

SİNEMA ve TELEVİZYON ANABİLİM DALI ALES T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü 2015-2016 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİ KONTENJANLARI ve BAŞVURU KOŞULLARI SİNEMA ve TELEVİZYON ANABİLİM DALI

Detaylı

KONTENJAN ve ÖN KOŞULLAR

KONTENJAN ve ÖN KOŞULLAR ULUDAĞ UNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ LİSANSÜSTÜ PROGRAM KONTENJANLARI ve BAŞVURU KOŞULLARI 2017-2018 GÜZ DÖNEMİ Sevgili Adaylar, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 2017-2018 Eğitim-Öğretim

Detaylı

BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI

BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI 2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılında Başkent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı na Önkayıt ve Özel Yetenek Sınavları ile öğrenci alınacaktır. Ön kayıt koşulları 2010

Detaylı

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 2018-2019 ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILINDA LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARINA ASIL ÖĞRENCİ KABULÜNDE GEREKLİ LİSANS YÜKSEK LİSANS MEZUNİYET ALANLARI VE KONTENJANLARI ANABİLİM DALI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI LİSANSÜSTÜ

Detaylı

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir