gib müdür yardımcılığı sınavı / T.C. Gelir İdaresi Başkanlığı:Vergi Dairesi Müdür Yardımcılığı Sınavının Sonucu Açıklandı

Gib Müdür Yardımcılığı Sınavı

gib müdür yardımcılığı sınavı

Vergi Dairesi M&#;d&#;r Yardımcılığı Sınavı

    Bu ürün, Gelir İdaresi Başkanlığı, Vergi Dairesi Müdür Yardımcılığı Sınavına hazırlık amacıyla oluşturulan soru arşivinden oluşmaktadır.

     Soru çözme dışında Videolu Eğitim Paketlerimiz ile ilgileniyorsanız  anasayfamızda yer alan eğitim paketlerini inceleyebilirsiniz.

    Sınava yönelik olarak geçmiş sınav soruları, her konu bazında uzman editörlerimizce incelenerek sınav formatına uygun sorular ve kanun metnini daha iyi kavramaya yönelik genel tekrar soruları oluşturularak kullanıma sunulmuştur.

    Şu an yaklaşık adet üzerinde bulunan arşivimiz kullanıma açılmış olup, sınav sürecinde yeni düzenlemelere paralel olarak ilave edilen soruları aşağıda yer alan SINAV KONULARI sekmesinden takip edebilirsiniz.

     Vergi mevzuatına yönelik yazılı ve digital yayıncılıkta en fazla soruya sahip sınav paketimizde;

     * Süre kontrollü deneme sınavı oluşturma,

     * Süreden bağımsız serbest deneme oluşturma,

     * Kanun maddesine kadar seçim yaparak soru çözme,

     * 5 farklı zorluk derecesi belirlenerek soru çözme,

     * Doğru cevaplanma derecelerine göre otomatik değişen zorluk derecesi,

     * Çıkmış sınav sorusu, editör sorusu vs gibi soru kaynakları belirlenerek soru çözme,

     * Hatalı cevaplanan sorulardan deneme sınavı oluşturma,

     * Tekrar ulaşmak üzere soruları takibe alma,

     * Kanun maddesine kadar ayrıntılı istatistik sonuçları ile genel durum takibi,

     * Sorulara yorum ekleme, gibi özellikler mevcut bulunmaktadır.

     Sınav paketimiz kapsamında yapılacak olan ücretsiz ve ücretli sınav tarihlerimiz hakkında bilgi sahibi olmak için üye olunuz.

     Anlık olarak aktif bulunan sınav konusu ve soru adedini aşağıda yer alan "SINAV KONULARI" sekmesinden inceleyebilirsiniz.

    Aşağıdaki linkte yer alan videodan portal özellikleri ve kullanım kolaylıklarını inceleyebilirsiniz.

     PORTAL TANITIM VİDEOSU

     Sitemize üye olarak günlük 5 adet sorudan oluşan ücretsiz kullanımdan yararlanabilirsiniz.

     Üyeliklerimiz satın alma tarihinden itibaren başlamakta ve sınav ilanının yapılmış olması halinde ilk sınav tarihinde, yayında aktif sınav ilanın olmaması halinde ise bir yılın sonunda sona ermektedir.

GİB, vergi dairesi müdür yardımcılığı için sınav yapacak

Gelir İdaresi Başkanlığı, memurlar arasından vergi dairesi müdür yardımcısı alacak.

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

VERGİ DAİRESİ MÜDÜR YARDIMCILIĞI

SINAV DUYURUSU

I- SINAVA İLİŞKİN BİLGİLER

Gelir İdaresi Başkanlığı Personeli Yer Değiştirme Yönetmeliği eki 1 sayılı cetvelde yer alan Ankara, Bursa, İstanbul, İzmir, Konya, Adana, Gaziantep ve Kocaeli il merkezleri ile 2, 3, 4 ve 5'inci hizmet bölgelerinde ihtiyaç duyulan diğer hizmet alanlarına atama yapılmak üzere (üç yüz) adet vergi dairesi müdür yardımcısı kadrosu için Gelir İdaresi Başkanlığı Yönetici Atama Yönetmeliği hükümleri uyarınca sınav yapılacaktır.

II- SINAV TARİHİ VE YERİ

Yazılı sınav, tarihinde saat 'da Ankara'da yapılacaktır.

III- SINAVA BAŞVURU ŞARTLARI

Sınava başvuracak adayların aşağıdaki şartların tamamını sınav tarihi itibarıyla taşımaları gerekmektedir;

- Dört yıl veya daha fazla süreli yüksek öğrenim mezunu olmak,

- Devlet memuriyetinde en az altı yıl hizmeti bulunmak,

- Şef, gelir uzmanı, çözümleyici veya vergi istihbarat uzmanı kadrosunda en az iki yıl fiilen çalışmış olmak. (Gelir İdaresi Başkanlığı Yönetici Atama Yönetmeliğinin yayımından önce mesleki eğitim kursundan mezun olanlar ile eğitim döneminde mesleki eğitim kursundan mezun olanlar için, belirtilen unvanlarda çalışmış olma şartı aranmaz).

IV- SINAV BAŞVURUSU

Başvurular ile tarihleri arasında "Sınav Başvuru Formu" (Ek:1) ile Başkanlık Merkezinde Sınav Hizmetleri Müdürlüğüne, vergi dairesi başkanlıklarında insan kaynakları müdürlüklerine ve defterdarlıklarda personel müdürlüklerine yapılacaktır.
Sınava başvuran adayların bilgileri (Ek:2) listeye işlenerek son başvuru tarihinden sonraki ilk iş günü ( Pazartesi) mesai saati bitimine kadar [email&#;protected] elektronik posta adresine excel formatında e-posta olarak gönderilecektir. Ayrıca sınav başvuru formları (Ek:1) ve ilgili birim tarafından onaylanacak (Ek:2) listeler "Gelir İdaresi Başkanlığı Eğitim Merkezi (OECD Çok Taraflı Vergi Merkezi) 25 Mart Mahallesi İstiklal Caddesi No: 7 Yenimahalle/ANKARA" adresindeki İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı Sınav Hizmetleri Müdürlüğüne en geç Cuma günü mesai saati bitimine kadar iletilecektir.

V- SINAV ŞEKLİ VE KONULARI

Sınav, yazılı ve sözlü bölümden oluşur. Yazılı sınav konularına aşağıda yer verilmiştir.

A- Gelir Mevzuatı:

1) Her türlü vergi, resim ve harçlara ait kanunlar, usul kanunları ve vergilendirmeye ilişkin diğer mevzuat ve uygulamaları,

B- Gider ve Personel Mevzuatı:

1) sayılı Sayıştay Kanunu,

2) sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,

3) sayılı Kamu İhale Kanunu,

4) sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu,

5) sayılı Harcırah Kanunu,

6) sayılı Devlet Memurları Kanunu,

C- Kuruluş Kanunları:

1) sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname,

2) sayılı Gelir İdaresi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun,

3) Vergi Dairesi Başkanlıklarının Kuruluş ve Görev Yönetmeliği,

4) Vergi Daireleri Kuruluş ve Görev Yönetmeliği,

5) Vergi Daireleri İşlem Yönergesi ve Uygulamaları,

D- Muhasebe:

1) Genel Muhasebe,

E- Diğer Kanunlar:

1) sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun,

2) sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu.

Yukarıda belirtilen konulardan (A) ve (D) bölümlerinde yer alan sınav konularının toplam ağırlığı %70 (yüzde yetmiş)'ten az olamaz.

VI- DEĞERLENDİRME

- Sınavda başarılı olabilmek için, yapılacak yazılı ve sözlü sınavda ayrı ayrı (yüz) üzerinden en az 70 (yetmiş) puan alınması şarttır. Yazılı ve sözlü puanlarının aritmetik ortalaması, adayların başarı notunu oluşturur.

- Yazılı sınavın değerlendirilmesi sonucu, bu sınavdan (yüz) üzerinden 70 (yetmiş) ve üzeri puan alan adaylardan; en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere, atama yapılacak kadro sayısının iki katı aday, son sıradaki adayla eşit puanı alan adaylar da dahil olmak üzere, yazılı sınav sonucunun ilan tarihini izleyen en az yirmi iş gününü müteakip bir tarihte sözlü sınava çağrılacaktır.

- Sözlü sınavın değerlendirilmesi sonucu 70 (yetmiş) ve üzeri puan alanların sayısı atama yapılacak kadro sayısından fazla ise başarı notu esas alınmak suretiyle yapılacak sıralamaya göre ilanda belirtilen kadro sayısı kadar kişi başarılı sayılacaktır. Ancak başarı notuna göre yapılan sıralama neticesinde, başarılı sayılan son sıradaki adayla aynı puanı alan adayların bulunması halinde, bu adaylar da başarılı olmuş kabul edilecektir.

- Sınav kurulu, atama yapılacak kadro sayısının yüzde onu kadar başarı sırasına göre yedek liste belirleyebilir. Yedek liste belirlenmesi durumunda asil listede yer alıp hakkından feragat eden veya süresinde göreve başlamayan adayların yerine bu listeden atama yapılır. Yedek listede yer alıp ataması yapılmayan adaylar için sınav sonucu kazanılmış hak sayılmaz.

- Sınav sonucuna göre atanmaya hak kazananlar, başarı sırası ve tercihleri değerlendirilerek atanacaktır.

- Sınav sonuçları, İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından sınavın bitim tarihini izleyen yirmi iş günü içinde Başkanlık internet sitesinde yayımlanacak ve sınavı kazananlara tebliğ edilmek üzere birimlerine yazılı olarak bildirilecektir.

VII- SINAV SONUÇLARININ DUYURULMASI VE İTİRAZ

- Yazılı sınavı kazanan adaylara, sözlü sınav yeri ve tarihine ilişkin bilgiler ayrıca bildirilecektir.

- Sınava katılanlar, gerekçelerini de belirtmek suretiyle sınav sonuçlarına yazılı olarak itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının duyurulmasını müteakip beş iş günü içinde sınav kuruluna yapılır.

- İtirazlar, sınav kurulu tarafından itiraz süresinin bitimini müteakip yedi iş günü içinde değerlendirilir ve sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.

VIII- DİĞER HUSUSLAR

- Sınavda başarılı olanlardan, atanma şartlarını taşımadıkları sonradan anlaşılanların sınavı geçersiz sayılarak atamaları yapılmayacak, atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilecektir. Sınavı kazanarak atanmaya hak kazanmış olanlardan, görevden uzaklaştırılmış olanların, göreve iade edilinceye kadar; aylıksız izinli olanların ise, izni sona erinceye kadar atamaları yapılmayacaktır.

- Ataması yapılanlardan süresinde göreve başlamayanlar ile atama onaylarının iptalini talep edenlerin atamaları iptal edilecektir. Bunlar ile atanmadan önce feragat edenlerin sınav sonucu kazanılmış hak teşkil etmez.

- Görevden uzaklaştırılmış olanlar veya Başkanlık kadrosunda bulunmayanlar sınava başvuramazlar.

- Başkanlık kadrolarında bulunmakla birlikte başka kurumlarda geçici görevli bulunanlar bu durumlarını sonlandırmaları şartıyla sınava katılabilirler.

- Adaylar ile sınav başvuru formlarını onaylayanlar, formda yer alan bilgilerin doğruluğundan sorumludurlar.

- Adayların çanta ve benzeri eşyalar, cep telefonu, çağrı cihazı, telsiz, fotoğraf makinesi, cep bilgisayarı, hesap makinesi ve benzeri cihazlar ile saat fonksiyonu dışında fonksiyonu bulunan saatlerle sınava girmeleri kesinlikle yasaktır. Bu eşya, araç ve cihazları yanında bulunduranların durumları tutanakla tespit edilerek bu adayların sınavı geçersiz sayılacaktır.

- Sınav sırasında kopya çeken, kopya veren veya bunlara teşebbüs edenler ile sınav kağıtlarına belirtici işaret koyanların durumları tutanakla tespit edilerek bu adayların sınavı geçersiz sayılacak ve bu kişiler hakkında disiplin hükümleri uygulanacaktır.

- Adayların sınava girebilmeleri için, T.C. kimlik numarası ve fotoğrafı bulunan; Türkiye Cumhuriyeti Nüfus Cüzdanı/Kimlik Kartı, sürücü belgesi, kullanım süresi dolmamış pasaport belgesi veya kurum kimlik kartlarından en az birini yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.

İlan olunur.

Ek 1 için tıklayınız.

Ek 2 için tıklayınız.

Bu Habere Tepkiniz

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI YÖNETİCİ ATAMA YÖNETMELİĞİ(1)

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde, hizmet gerekleri ve personel planlaması esas alınarak, Gelir İdaresi Başkanlığı personelinin atama ve yükselmesine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Gelir İdaresi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personelden bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde belirtilen unvanlara atanacakları kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 14/7/ tarihli ve sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 5/5/ tarihli ve sayılı Gelir İdaresi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 28 ve 29 uncu maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Bakanlık: Maliye Bakanlığını,

b) Başkan: Gelir İdaresi Başkanını,

c) Başkanlık: Gelir İdaresi Başkanlığını,

ç) Fiilen çalışmış olmak: Yıllık, mazeret, hastalık ve refakat izinlerinde geçirilen süreler dâhil işgal edilen kadroya ait unvanda fiilen çalışılan süreyi,

d) Hizmet grubu: 5 inci maddede belirtilen hiyerarşi, görev, yetki ve sorumluluk açısından benzer veya aynı düzeydeki unvanlardan teşekkül eden grupları,

e) Hizmet süresi: 8/6/ tarihli ve sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesi kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşlarında geçen fiili hizmet süresi (işçi statüsü ile geçici personel statüsünde geçirilen süreler, sayılı Devlet Memurları Kanununun 72 nci maddesi uyarınca verilen izinler ve her türlü aylıksız izin süreleri hariç) ile muvazzaf askerlikte geçen süreleri,

f) İş günü: Ulusal bayram ile genel ve hafta sonu tatil günleri hariç, diğer günleri,

g) Sözlü sınav: Adayın; bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücünün, liyakati, temsil kabiliyeti, bilgi düzeyi, davranış ve tepkilerinin mesleğe veya göreve uygunluğunun, özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığının, genel yetenek ve genel kültürünün, bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığının değerlendirilmesi suretiyle yapılan sınavı,

ğ) Yazılı sınav: Personelin mesleki bilgilerini ölçmek amacıyla Başkanlıkça yapılan sınavı,

h) Yönetici atama sınavı: Yazılı ve sözlü bölümlerden oluşan sınavı,

ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Hizmet Grupları

Hizmet grupları

MADDE 5 – (1) Hizmet grupları aşağıda belirtilmiştir:

a) I. Grup: Vergi dairesi başkanı,

b) II. Grup: Gelir idaresi grup müdürü,

c) III. Grup: Müdür, vergi dairesi müdürü,

ç) IV. Grup: Müdür yardımcısı, vergi dairesi müdür yardımcısı.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Unvanlara Atanma Şartları

Unvanlara atanacaklarda aranacak ÅŸartlar

MADDE 6 – (1) 5 inci maddede belirtilen unvanlara atanmak için aşağıdaki şartlar aranır:

a) Vergi dairesi başkanı unvanına atanabilmek için;

1) Hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinin birinde en az lisans düzeyinde yüksek öğrenim görmüş olmak,

2) Devlet memuriyetinde en az on yıl hizmeti bulunmak,

3) Gelir idaresi grup müdürü kadrosunda en az üç yıl fiilen çalışmış olmak.

b) Gelir idaresi grup müdürü unvanına atanabilmek için;

1) Dört yıl veya daha fazla süreli yüksek öğrenim mezunu olmak,

2) Devlet memuriyetinde en az on yıl hizmeti bulunmak,

3) Müdür veya vergi dairesi müdürü kadrosunda en az üç yıl, devlet gelir uzmanı veya avukat kadrosunda en az sekiz yıl fiilen çalışmış olmak,

4) Yapılacak yönetici atama sınavında başarılı olmak.

c) Müdür, vergi dairesi müdürü unvanına atanabilmek için;

1) Dört yıl veya daha fazla süreli yüksek öğrenim mezunu olmak,

2) Devlet memuriyetinde en az sekiz yıl hizmeti bulunmak,

3) Müdür yardımcısı veya vergi dairesi müdür yardımcısı kadrosunda en az iki yıl fiilen çalışmış olmak,

4) Yapılacak yönetici atama sınavında başarılı olmak.

ç) Müdür yardımcısı, vergi dairesi müdür yardımcısı unvanına atanabilmek için;

1) Dört yıl veya daha fazla süreli yüksek öğrenim mezunu olmak,

2) Devlet memuriyetinde en az altı yıl hizmeti bulunmak,

3) Şef, gelir uzmanı, çözümleyici veya vergi istihbarat uzmanı kadrosunda en az iki yıl fiilen çalışmış olmak,

4) Yapılacak yönetici atama sınavında başarılı olmak.

(2) En az on yıl hizmeti olan vergi müfettişleri ile gelir idaresi grup başkanı ve daha üst görevlerde bulunanlar, birinci fıkranın (a) bendinde belirtilen öğrenim şartını taşımaları kaydıyla, talep etmeleri halinde vergi dairesi başkanı unvanına atanabilirler.

(3) Devlet gelir uzmanlığına atandıktan sonra bu unvanda en az beş yıl hizmeti bulunanlar talep etmeleri halinde, müdür unvanına sınava tabi tutulmadan atanabilirler.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Sınav Konuları ve Sınavlara İlişkin Usul ve Esaslar

Sınav konuları

MADDE 7 – (1) Her bir unvana ilişkin yapılacak sınavın konuları görev alanları da dikkate alınmak suretiyle Başkanlık tarafından belirlenir.

Sınava katılma

MADDE 8 – (1) Görevden uzaklaştırılmış olanlar veya Başkanlık kadrosunda bulunmayanlar sınava başvuramazlar.

(2) Başkanlık kadrolarında bulunmakla birlikte başka kurumlarda geçici görevli bulunanlar bu durumlarını sonlandırmaları şartıyla sınavlara katılabilirler.

(3) Sınav sonuçları, yalnızca sınav açılan unvan için müteakip sınav tarihine kadar geçerlidir.

Sınav kurulunun oluşumu

MADDE 9 – (1) Sınav kurulu, Başkanlık onayı ile bir başkan ve en az dört üyeden teşekkül eder. Sınav kurulunda yeteri kadar yedek üye görevlendirilir. Asil üyenin katılamadığı toplantıya yedek üye katılır.

(2) Sınav kurulunu teşkil eden üyeler, sınava alınacak personelden, ihraz ettikleri unvanlar itibarıyla daha düşük seviyede olamazlar.

(3) Sınav kurulu başkan ve üyeleri; boşanmış olsa dahi eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kayın hısımlarının veya evlatlıklarının katıldığı sınavda görev alamazlar. Görev aldıklarının tespit edilmesi halinde, bunların sınav kurulu başkan veya üyeliği sona erdirilir ve yerlerine yeni başkan, üye veya üyeler görevlendirilir.

Sınav kurulunun görevleri ve çalışma usulü

MADDE 10 – (1) Sınav kurulu, soruların hazırlanmasından, sınavın yapılmasından, başarı listesinin düzenlenmesinden, sınav sonuçlarının ilan edilmesinden, itirazların sonuçlandırılmasından ve sınavla ilgili diğer işlemlerden sorumludur.

(2) Sınav kurulu, en az beş üye ile toplanır ve çoğunlukla karar verir. Oylamada çekimser oy kullanılamaz. Karara katılmayanlar karşı oylarını gerekçeleri ile birlikte belirtmek zorundadırlar.

(3) Sınav kurulunun sekretarya hizmetleri İnsan Kaynakları Daire Başkanlığınca yürütülür.

Sınav duyurusu ve başvuru

MADDE 11 – (1) Sınava katılma şartları, sınav açılan görevin kadro unvanı, atama yapılacak kadro sayısı, atama yapılacak yerler, sınav konuları, sınav tarihi ve başvuru süresi gibi hususlar İnsan Kaynakları Daire Başkanlığınca ilan edilir. Sınavda başarılı olanların eğitime tabi tutulacak olması halinde, duyuruda ayrıca belirtilir.

(2) Sınav duyurusu, Başkanlık internet sitesinde ilan edilir ve sınav tarihinden en az otuz gün önce merkez ve taşra birimlerine gönderilir.

(3) Son başvuru tarihi ile sınav tarihi arasındaki süre on beş iş gününden az olamaz. Sınav başvuruları, sınava katılacak personelin görev yaptığı birime yapılır. Başvurular, son başvuru tarihinden itibaren beş iş günü içinde elden veya postayla İnsan Kaynakları Daire Başkanlığına gönderilir. Sınav başvuruları, ilanda belirtilmesi şartıyla elektronik ortamda da yaptırılabilir.

Başarı notu

MADDE 12 – (1) Unvanlara atanabilmek için, yapılacak yazılı ve sözlü sınavlardan ayrı ayrı yüz üzerinden en az yetmiş puan alınması şarttır. Yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalaması, adayların başarı notunu oluşturur.

Sınavların değerlendirilmesi ve sonuçlarının duyurulması

MADDE 13 – (1) Yazılı sınavın değerlendirilmesi sonucu, bu sınavdan yüz üzerinden yetmiş ve üzeri puan alan adaylardan; en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere, atama yapılacak kadro sayısının iki katına kadar aday, son sıradaki adayla eşit puanı alan adaylar da dahil olmak üzere, yazılı sınav sonucunun ilan tarihini izleyen en az yirmi iş gününü müteakip bir tarihte sözlü sınava çağrılır. Sözlü sınav yeri İnsan Kaynakları Daire Başkanlığınca belirlenir ve sınavı kazananlara tebliğ edilmek üzere birimlerine yazılı olarak bildirilir.

(2) Sözlü sınavın değerlendirilmesi sonucu yetmiş ve üzeri puan alanların sayısı atama yapılacak kadro sayısından fazla ise başarı notu esas alınmak suretiyle yapılacak sıralamaya göre ilanda belirtilen kadro sayısı kadar kişi başarılı sayılır. Ancak başarı notuna göre yapılan sıralama neticesinde, başarılı sayılan son sıradaki adayla aynı puanı alan adayların bulunması halinde, bu adaylar da başarılı olmuş kabul edilir.

(3) Sınav kurulu, atama yapılacak kadro sayısının yüzde onu kadar başarı sırasına göre yedek liste belirleyebilir. Yedek liste belirlenmesi durumunda asil listede yer alıp hakkından feragat eden veya süresinde göreve başlamayan adayların yerine bu listeden atama yapılır. Yedek listede yer alıp ataması yapılmayan adaylar için sınav sonucu kazanılmış hak sayılmaz.

(4) Yönetici atama sınavı sonuçları, İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından sınavın bitim tarihini izleyen yirmi iş günü içinde Başkanlık internet sitesinde yayımlanır ve sınavı kazananlara tebliğ edilmek üzere birimlerine yazılı olarak bildirilir.

Sınavların geçersiz sayılması

MADDE 14 – (1) Yapılan yazılı sınavlarda hatalı soruların tespit edilmesi durumunda bu sorular her aday tarafından doğru cevaplanmış kabul edilir. Ancak, soruların yüzde beşinden fazlasının hatalı olduğunun tespit edilmesi hâlinde sınav iptal edilir.

Sınav sonuçlarına itiraz

MADDE 15 – (1) Sınava katılanlar, gerekçelerini de belirtmek suretiyle sınav sonuçlarına yazılı olarak itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının duyurulmasını müteakip beş iş günü içinde sınav kuruluna yapılır.

(2) İtiraz, sınav kurulu tarafından itiraz süresinin bitimini müteakip yedi iş günü içinde değerlendirilir ve sonuç, ilgiliye yazılı olarak bildirilir.

Sınav belgelerinin saklanması

MADDE 16 – (1) Yönetici atama sınavında başarı gösterenlerin sınavla ilgili belgeleri ilgililerin özlük dosyalarında, başarısız olanlara ilişkin sınav belgeleri ise sınavı yapan birimlerce dava açma süresinden az olmamak kaydıyla aynı unvan için yapılacak bir sonraki sınava kadar saklanır.

Sınavlarda başarılı olanların atanması

MADDE 17 – (1) Yönetici atama sınavı sonucuna göre atanmaya hak kazananlar, başarı sırası ve tercihleri değerlendirilerek sınav ilanında belirtilen yerlere atanırlar.

(2) Sınavda başarılı olanların eğitime tabi tutulmaları halinde atamaları, eğitimde başarılı olmaları kaydıyla yapılır. (1)

(3) Sınavlarda başarılı olanlardan, atanma şartlarını taşımadıkları sonradan anlaşılanların sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz, atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Sınavları kazanarak atanmaya hak kazanmış olanlardan, görevden uzaklaştırılmış olanların, göreve iade edilinceye kadar; aylıksız izinli olanların ise, izni sona erinceye kadar atamaları yapılmaz.

(4) Ataması yapılanlardan süresinde göreve başlamayanlar ile atama onaylarının iptalini talep edenlerin atamaları iptal edilir. Bunlar ile atanmadan önce feragat edenlerin sınav sonuçları kazanılmış hak teşkil etmez.

(5) Ataması yapılıp göreve başlayan personelin feragat ettiği unvana tekrar atanabilmesi, atama yapılacak yerin ilk atamanın yapıldığı yer olması kaydıyla mümkündür. Bu şekilde atananlar, atandıkları yerde eksik kalan sürelerini tamamlamak zorundadırlar.

(6) Atama onaylarının, görev yapılan birime intikalini takip eden günden itibaren on beş iş günü içinde ilgililerine tebliğ edilmesi ve ilgililerin de bu süre zarfında görevlerinden ayrılmaları zorunludur. Ancak atama onaylarının belirtilen süre içinde ilgilisine tebliğ edilememesi halinde, gerekçeleri belirtilmek suretiyle durum ilgili valilik veya vergi dairesi başkanlığınca Başkanlığa bildirilir. Gerekçelerin yeterli görülmemesi halinde, Başkanlık tarafından tanzim edilecek bir yazı ile tebligat işlemlerinin tamamlanması ilgili birimden istenir. Tebligatın tamamlanmasına ilişkin yazının görev yapılmakta olan birime intikalini takip eden on iş günü içinde atama onayı ilgili personele tebliğ edilir.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Sınavsız atama

MADDE 18 – (1) Sınavsız atamalar aşağıdaki esaslar çerçevesinde yapılır:

a) Müdür ile vergi dairesi müdürü ve müdür yardımcısı ile vergi dairesi müdür yardımcısı unvanları arasında sınav yapılmaksızın geçiş yapılabilir.

b) Bu Yönetmeliğe tabi personel, talep etmesi halinde, daha önce bulunduğu unvana veya daha alt unvana sınavsız atanabilir.

Zorunlu unvan deÄŸiÅŸimi

MADDE 19 – (1) Adli veya idari soruşturma sonucu ya da sağlık nedenleriyle görevini yürütemeyeceği anlaşılanlar, daha alt unvanlara kazanılmış hak aylık dereceleri ile atanırlar.

Mesleki eÄŸitim kursundan mezun olanlar

GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin yayımından önce mesleki eğitim kursundan mezun olanlar ile eğitim döneminde mesleki eğitim kursundan mezun olacaklarda, 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (ç) bendinin (3) numaralı alt bendinde belirtilen unvanlarda çalışmış olma şartı aranmaz.

Yürürlük

MADDE 20 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.

 

(1) Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun YD İtiraz No: / sayılı dosyası üzerinden verdiği 6/6/ tarihli kararı ile bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “sınavda başarılı olanların eğitime tabi tutulmaları halinde atamaları, eğitimde başarılı olmaları kaydıyla yapılır” ibaresinin yürütülmesinin durdurulmuş olup, daha sonra Danıştay 2. Dairesinin 28/12/ tarihli ve E/, K/ kararı ile bu ibarenin iptaline karar verilmiştir.

Vergi Dairesi Müdürlüğü Vergi Dairesi Müdür Yardımcılığı Gelir Uzman Yardımcılığı Sınavlarına Hazırlık Kitabı Yargı Yayınları

  • seafoodplus.info ‘dan satın alınan ürünler, teslim tarihinden itibaren (7) gün içerisinde değişim yapabilmektedir.

  • Bir ürünün iade edilebilmesi genel olarak aşağıdaki şartlara bağlıdır:

  • Satın aldığınız ürünleri tahrip etmeden, kullanmadan ve ürünün tekrar satın alabilirliğini bozmadan, teslim tarihinden itibaren yedi (7) günlük süre içinde neden belirterek iade edebilirsiniz.

  • Kullanılmış, ambalajı açılmış, tahrip edilmiş vb. şekildeki ürünler iade edilemez.

  • Görüntülü DVD, Flash Disk görüntülü Eğitim Setleri vb. için; ürün kutusunda yer alan koruma bandı çıkarılmamış olmalıdır. Ürünlerin diğer yerlerinde çizik, hasar, darbe, sıvı teması vs. olmamalıdır.

  • Orijinal ambalaja sahip ürünlerin iadesi, orijinal ambalaj ile yapılmalıdır.

  • İade edilecek ürünün şirketimiz adına kesilecek bir iade faturası ile iade faturası düzenleme imkanı bulunmayan durumlarda, ürüne ait fatura ve sevk irsaliyesinin aslıyla birlikte iade edilmesi gerekmektedir. İade faturası ya da fatura ve sevk irsaliyesi asıllarının temin edilemediği durumlarda, bundan kaynaklanan KDV vb. mali yükümlülükler iade edilecek bedelden indirilir.

  • Üründe ve ambalajında herhangi bir yazı yazma, açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma vb. durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün müşteriye teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda, ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.

  • İade şartlarına uygun durumlarda yapılan gönderimlerde taşıma masrafı müşteri tarafından ödenecektir.

  • İade edilecek ürünler PTT kargo ile kurumumuzdan aldığınız iade mağaza koduyla gönderilmelidir.

  • Baskısında hata bulunan, eksik, fazla veya yanlış basılmış ürünlerin iadesinde kargo ücreti geliş ve gidiş olarak seafoodplus.info`a aittir.

  • Siparişin yanlış gönderilmesinden kaynaklanan değişimlerde kargo ücreti geliş ve gidiş olarak seafoodplus.info’a aittir.

  • nest...

    batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir