inkılap tarihi üniversite 1 sınıf final soruları / Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi 1 ve 2 – auzef bahar dönemi – auzef güz

Inkılap Tarihi Üniversite 1 Sınıf Final Soruları

inkılap tarihi üniversite 1 sınıf final soruları

Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi 1 Çıkmış Sınav Soruları

Atat&#;rk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi 1 dersi Ara (Vize) Sınavı, Dönem Sonu (Final) Sınavı, Tek Ders, Üç Ders ve Yaz Okulu sorularına aşağıda bulunan sınavları seçerek ulaşabilirsiniz. Çıkmış Sınav Soruları ile geçmiş sınavlarda sorulan soruları görebilir ve çalışabilirsiniz.

Atat&#;rk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi 1 dersi için önceki yıl sınavlarının karışımı ile oluşturulmuş Online Deneme Sınavları'nı çözerek kendinizi test edebilir sınavlara daha hazırlıklı olabilirsiniz.

Çıkmış sorular e-öğrenme portalında yayımlanmakta olup öğrencilerin bizlere göndermesi ile sitemize eklenmektedir. Daha fazla soruya erişebilmek için sizlerde ekampüs sayfanızdan çıkmış soruları tarafımıza BURAYA tıklayarak gönderebilirsiniz.

Hakkımızda


Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Bölümü, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olarak eğitim ve öğretim faaliyetlerini yürütmektedir. Bölümümüz tarafından üniversitelerin birinci sınıflarında Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 5/i maddesi uyarınca okutulması zorunlu olan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersi verilmektedir.


Misyonumuz

Öğrencilerin,

- Osmanlı Devleti’ni yüzyıldan itibaren ele alıp Cumhuriyet Türkiye’sinde günümüze kadar yaşanan önemli gelişmeler üzerine bilgilerini artırması ve araştırma üretmesi

- Türkiye Cumhuriyeti tarihinin siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri hakkında bilgi birikimlerini artırması

- Eleştirel ve analitik düşünme becerileri kazandırarak bu beceriyi kendi branşlarındaki araştırma alanlarına taşımaları

- Yapılacak olan araştırmaları farklı disiplinlerin katkılarına açık olarak yürütebilmeleri

- Yurttaşlık bilinci içerisinde çoğulcu görüş ve düşüncelere açık kişiler olarak günümüz Türkiye ve dünya tarihini, meseleleri sahip oldukları bilgi birikimi çerçevesinde değerlendirebilmeleri

- Bilimsel araştırma bilgi ve deneyimine sahip kişiler olarak düşüncelerini etkin biçimde aktarabilen bireyler olarak yetiştirilmeleri hedeflenmektedir.


Vizyonumuz

Yakın dönem Türk tarihine ait kaynakları doğru bir şekilde tarih metotlarını kullanıp, Türk inkılabını ve geçmişten günümüze Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve Atatürk ilke ve İnkılaplarını objektif bir bakış açısıyla ele alarak oluşacak olan bilgi birikimi sayesinde tarihi konuları yorumlayabilen ve güncel gelişmeleri izleyen, bu gelişmelerden hareketle geleceğe dair öngörülerde bulunup strateji geliştirmeye açık, eleştirel düşünmeyi içselleştirmiş, çağdaş, demokratik değerlerin pekiştirilip zenginleştirilmesine katkı sunacak bireyler yetiştirmek.

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I


Hafta Ders Konuları

1. Osmanlı Devleti’nde Yenileşme Çabaları
2. Türkiye’de Reform Arayışları ()
3. Türkiye’de Reform Arayışları ()
4. Türkiye’de Meşrutiyet Dönemleri
5. Avrupa ve Türkiye ()
6 Avrupa ve Türkiye ()
7. Mondros’tan Lozan’a Türkiye
8. ARA SINAV
9. Mondros’tan Lozan’a Türkiye
Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Siyasi Yapılanma ()
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Ekonomik Gelişmeler
Yeni Türk Devleti’nin ilanı: Lozan’dan Cumhuriyet’e
Yeni Türk Devleti’nin ilanı: Lozan’dan Cumhuriyet’e
FİNAL SINAVI


Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 

Hafta Ders Konuları

1 Yeniden Yapılanma Dönemi
2. Yeniden Yapılanma Dönemi
3. Türkiye Cumhuriyeti’nde Temel Politikaların Ortaya Çıkışı ( Dönemi)
4. Türkiye Cumhuriyeti’nde Temel Politikaların Ortaya Çıkışı ( Dönemi)
5. Atatürk ilkeleri ve Atatürk Döneminde Dil-Tarih ve Kültür Alanındaki Çalışmalar
6. Atatürk ilkeleri ve Atatürk Döneminde Dil-Tarih ve Kültür Alanındaki Çalışmalar
7. Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ve Uygulama Esasları
8. ARA SINAV
9. ’den ’ye Ekonomik Gelişmeler
’den ’ye Ekonomik Gelişmeler
Türk Dış Politikası’nda () Dönemi
Atatürk’ten Sonra Türkiye
13 ’den Günümüze Sosyal, Kültürel ve Sanatsal De¤işme ve Gelişmeler
FİNAL SINAVI

DERSİN BAZI TEMEL KAYNAKLARI
Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk / Söylev, IV Cilt, Türk Tarih Kurumu yayını.
Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, (Bugünkü dile aktaran Ali Sevim vd.), Atatürk Araştırma Merkezi yayını.
Bugünkü Dille Atatürk'ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, (Bugünkü dile aktaran Ali Sevim vd.), Atatürk Araştırma Merkezi yayını.
Afet İnan, Medeni Bilgiler ve Mustafa Kemal Atatürk'ün El Yazıları, Atatürk Araştırma Merkezi yayını.
Doğumundan Ölümüne Kadar Kaynakçalı Atatürk Günlüğü, (Haz. Utkan Kocatürk), Atatürk Araştırma Merkezi yayını..
Atatürk'ün Bütün Eserleri, XX Cilt, Kaynak Yayınları.
Atatürk İlkeleri ve Dayandığı Tarihi Temeller, (Haz. İbrahim Kafeoğlu-Mehmet Saray), İstanbul Üniversitesi yayını.
Gotthard Jaeschke, Türk Kurtuluş Savaşı Kronolojisi, II Cilt, Türk Tarih Kurumu yayını.
Selahattin Tansel, Mondros'tan Mudanya'ya, IV Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı
Bilal Şimşir, İngiliz Belgeleriyle Sakarya'dan İzmir'e.
Sabahattin Selek, Anadolu İhtilali, Kastaş Yayınları.
Zeki Sarıhan, Kurtuluş Savaşı Günlüğü, Türk Tarih Kurumu yayını.
Ergün Aybars, İstiklal Mahkemeleri, / , Zeus Yayınları.
Salahi Sonyel, Türk Kurtuluş Savaşı ve Dış Politika, II Cilt, Türk Tarih Kurumu yayını.
Stefanos Yerasimos, Kurtuluş Savaşı'nda Türk-Sovyet İlişkileri, , Boyut Yayınları.
İzzet Öztoprak, Türk ve Batı Kamuoyunda Milli Mücadele, Türk Tarih Kurumu yayını.
Kazım Özalp, Milli Mücadele, II Cilt, Türk Tarih Kurumu yayını.
Rahmi Apak, İstiklal Harbi'nde Garp Cephesi Nasıl Kuruldu, Türk Tarih Kurumu yayını.
Mazhar Müfit Kansu, Erzurum'dan Ölümüne Kadar Atatürk'le Beraber, II Cilt, Türk Tarih Kurumu yayını.
Ali Fuat Cebesoy, Milli Mücadele Hatıraları, Temel Yayınevi.
Ali Fuat Cebesoy, Sınıf Arkadaşım Atatürk, Temel Yayınevi.
Celal Bayar, Ben de Yazdım, 10 cilt, Celal Bayar Vakfı yayını.
Fahrettin Altay, Görüp Geçirdiklerim: 10 Yıl Savaş ve Sonrası, İnsel Kitabevi.
Falih Rıfkı Atay, Çankaya, Pozitif yayınları.
Falih Rıfkı Atay, Zeytindağı, Pozitif yayınları.
Falih Rıfkı Atay, Atatürk'ün Bana Anlattıkları, Pozitif Yayınları.
Fethi Okyar, Üç Devirde Bir Adam.
İbrahim Ethem Akıncı, Demirci Akıncıları, Türk Tarih Kurumu yayını
Ahmet İzzet Paşa, Feryadım, II Cilt, Nehir Yayınları.
Kazım Karabekir, İstiklal Harbimiz, Emre Kitabevi.
İsmet İnönü, Hatıralar, (Haz. Sabahattin Selek), Bilgi Yayınevi.
İsmet İnönü, Defterler, (Haz. Ahmet Demirel), Yapı Kredi yayını.
Fevzi Çakmak, Mareşal Fevzi Çakmak ve Günlükleri, (Haz. Nilüfer Hatemi), Yapı Kredi Yayını.
Şevket Süreyya Aydemir, Suyu Arayan Adam, Remzi Kitabevi.
Hüsrev Gerede'nin Anıları, (Haz. Sami Önal), Literatür Yayınları.
Cemal Paşa, Hatıralar, Türkiye İş Bankası yayını.
Talat Paşa, Hatıralarım ve Müdafaam, Kaynak Yayınları.
Liman Von Sanders, Türkiye'de Beş Yıl, (Haz. Resul Bozyel), Kesit Yayınları.
Şevket Süreyya Aydemir, Tek Adam, III Cilt, Remzi Kitabevi.
Şevket Süreyya Aydemir, İkinci Adam, III Cilt, Remzi Kitabevi.
Şevket Süreyya Aydemir, Enver Paşa, III, Cilt, Remzi Kitabevi.
Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Atatürk, İletişim Kitabevi.
Andrew Mango, Atatürk: Modern Türkiye'nin Kurucusu, Remzi Kitabevi.
William Campell, Atatürk, Türk Tarih Kurumu yayını.
H.C. Amstrong, Bozkurt, Nokta Kitap.
Lord Kinross, Atatürk / Bir Milletin Yeniden Doğuşu, Altın Kitaplar.
Utkan Kocatürk, Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kronolojisi (), Türk Tarih Kurumu yayını.
Sina Akşin, Ana Çizgileriyle Türkiye'nin Yakın Tarihi (), İmaj yayıncılık.
Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, İletişim Kitabevi.
Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu yayını.
Stefanos Yerasimos, Azgelişmişlik Sürecinde Türkiye, III Cilt, İmge Kitabevi.
Tarihi Gelişmeler İçinde Türkiye'nin Sorunları Sempozyumu, Türk Tarih Kurumu yayını.
Selim Deringil, Denge Oyunu: İkinci Dünya Savaşı'nda Türkiye'nin Dış Politikası, Yapı Kredi yayını.
Arnold Toynbee- Kenneth P. Kirkwoood, Türkiye: İmparatorluktan Cumhuriyete Geçiş Serüveni, Birey Yayınları.
Feroz Ahmed, Modern Türkiye'nin Oluşumu, Kaynak Yayınları.
Mete Tunçay, Türkiye Cumhuriyeti'nde Tek Parti Yönetimi'nin Kurulması, Tarih Vakfı Yurt Yayınları
Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, Alfa Kitabevi.
Niyazi Berkes, Türkiye'nin Çağdaşlaşması, Yapı Kredi yayını.
Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce, VII Cilt, İletişim Kitabevi.
Bülent Tanör, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Yapı Kredi yayını.
Tarık Zafer Tunaya, Türkiye'de Siyasi Partiler.
Tarık Zafer Tunaya, Türkiye'nin Siyasi Hayatında Batılılaşma Hareketleri.
Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Kitabevi.
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Kitabevi.
Stefanos Yerasimos, Milliyetler ve Azınlıklar, İletişim Kitabevi.
Aykut Kansu, Devrimi, İletişim Kitabevi.
Ali Akyıldız, Osmanlı Bürokrasisi ve Modernleşme, İletişim Kitabevi.
Ali Akyıldız, Anka'nın Sonbaharı / Osmanlı'da İktisadi Modernleşme ve Uluslararası Sermaye, İletişim Yayınları.
Ahmet Bedevi Kuran, İnkılap Tarihimiz ve Jön Türkler, Kaynak Yayınları.
Selim Deringil, Simgeden Millete: 2. Abdülhamid'den Mustafa Kemal'e Devlet ve Millet, Yapı Kredi yayını.
A. L. Macfie, Osmanlı'nın Son Yılları , (Çev. Damla Acar-Funda Soysal), Kitap Yayınları.
Osmanlı İmparatorluğu'nun Sonu ve Büyük Güçler, (Edt. Marian Kent), Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
Kemal Karpat, Osmanlı Nüfusu , Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
Feroz Ahmad, İttihatçılıktan Kemalizme, Kaynak Yayınları.
Sina Akşin, Jön Türkler ve İttihat Terakki, İmge Kitabevi.
Olaylarla Türk Dış Politikası, , (Komisyon), Siyasal Kitabevi.
Türk Dış Politikası, Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, (Edt. Baskın Oran), İletişim Yayınları.
Zafer Toprak, İttihad-Terakki ve Cihan Harbi, Savaş Ekonomisi ve Türkiye'de Devletçilik, , Homer Yayınları.
Yahya Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, , Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
Fahir Armaoğlu, Yüzyıl Siyasi Tarihi, , Türk Tarih Kurumu yayını.
Fahir Armaoğlu, Yüzyıl Siyasi Tarihi, Alkım Yayınları.
Eric Hobsbawn, Kısa Yüzyıl, Aşırılıklar Çağı, Everest Yayınları.
Erol Manisalı, Dünden Bugüne Kıbrıs, Gündoğan Yayınları.
Süleyman Koç, Dünden Bugüne Kıbrıs Sorunu ve Stratejik Yaklaşımlar, IQ Kültür Sanat Yayınları.
Hilmi Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Ülken Yayınları.
Bilal N. Şimşir, Ermeni Meselesi /, Bilgi Yayınevi.
Recep Karacakaya, Ermeni Meselesi: Kronoloji ve Kaynakça, Gökkubbe Yayını.
Ermeni Sorunu: Tarihi Gerçekler ve Bilim Işığında, (Haz. Süleyman Beyoğlu vd.), IQ Kitap.
Mim Kemal Öke, Ermeni Sorunu, Yüzyılın Kan Davası, İrfan Yayıncılık.
Tarihten Güncelliğe Ermeni Sorunu, (Karma), Kaynak Yayınları
Justin McCarthy, Ölüm ve Sürgün, İnkılap Kitabevi.
Sürgün ve Göç, (Edt. Hikmet Özdemir), Türk Tarih Kurumu yayını.
Kemal Çiçek, Ermenilerin Zorunlu Göçü, , Türk Tarih Kurumu yayını.
Kamuran Gürün, Ermeni Dosyası, Türk Tarih Kurumu yayını.
Ermeni Meselesi Üzerine Araştırmalar, (Haz. Erhan Afyoncu), Tatav yayını.
Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İletişim Kitabevi.
Tanzimattan Cumhuriyete Türkiye Ansiklopedisi, İletişim Kitabevi.
Cumhuriyet Ansiklopedisi, Yapı Kredi Yayınları.


Güz ve bahar dönemi olmak üzere toplam iki vize, iki final ve iki bütünleme sınavı mevcuttur.

Herhangi bir şekilde muafiyet sınavı söz konusu değildir. 

Daha önce benzer Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi müfredatına sahip olan üniversitelerden ders alan öğrenciler için ise oluşturulacak komisyon tarafından uygun görülenler ancak dönemsel bazda dersten muaf olma hakkına sahiptir.

Ders Başarı Notu

Öğrencilere aldıkları derslerde gösterdikleri başarı için, harf notlarından biri verilir ve bu notlar ders başarı notu olarak adlandırılır. Sınavlar mutlak veya bağıl ölçütlere göre değerlendirilir.
Harfle ilan edilen başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır:

Başarı notu Katsayı Puanı

AA
BA
BB
CB
CC
DC
DD
FD
FF

Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır.

İlgili yarıyıl/yılsonu itibarıyla GANO 2,00 ve üzeri olduğunda, bitirdiği yarıyıl ve bir önceki yarıyıla ait DC ve DD başarı notu aldığı derslerin şartlı olarak başarıldığını belirtir.

Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane (Haydarpaşa) Külliyesi, Selimiye Mah. Tıbbiye Cad. No: 38 , Üsküdar, İstanbul.

     

     Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I Dersi Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Vize, Final  ve Bütünleme Sınavları Hakkında Duyuru!

 

Sevgili Öğrenciler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I dersininin Güz Yarıyılı Vize (Ara Sınav) Sınavında Bölüm Başkanlığı tarafından önerilen ders kitabında ve ders notlarında yer alan:

"XIX. Yüzyıl  Osmanlı Modernleşmesi (1. Bölüm)" 

"XX. Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti(2. Bölüm)" 

ve

"Mondros Mütarekesi ve Sonrasındaki Gelişmeler (3. Bölüm)" başlığının içinde altında yer alan "İzmir'in İşgali" konusunun sonuna kadar tüm konulardan sorumludur. (1. ve 7. hafta konuları/slaytları arasındaki hafta dahil- tüm konular)

 

  Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I  Güz Yarıyılı Final Sınavı (Yarıyıl Sonu Sınavı) ve sonrasında yapışacak olan Bütünleme Sınavında ise Bölüm Başkanlığı tarafından önerilen ders kitabında yer alan: 

"XIX. Yüzyıl  Osmanlı Modernleşmesi (1. Bölüm)" 

"XX. Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti(2. Bölüm)" 

"Mondros Mütarekesi ve Sonrasındaki Gelişmeler(3. Bölüm)

"Genelgeler ve Kongreler Dönemi(4. Bölüm)"

"TBBM'nin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Kuruluşu(5. Bölüm)"

"Savaş ve Cepheler(Askeri ve Siyasi Gelişmeler)(6. Bölüm)"

Mudanya Mütarekesi'nden Lozan Barış Antlaşması'na(7. Bölüm)"   bölümlerinde yer alan -kitabın başından, Lozan Barış Antlaşması konusunun sonuna kadar-  tüm konulardan (Güz  yarıyılının  14 bölüm/slaytında yer alan tüm konular)sorumlu olacaklardır. 

 

   Bölüm Başkanlığı tarafından, Uşak Üniversitesi öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II dersi için yararlanabilecekleri bir kaynak önerisi olarak, Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü öğretim elemanları tarafından hazırlanan "Başlangıcından Günümüze Türkiye Cumhuriyeti Tarihi" adlı kitap önerilmektedir. Dersin slaytları hazırlanırken bu kitaptan faydalanılmıştır. 

     Ancak önerilen bu kitap/kaynak dışında, diğer üniversitelerin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi bölümlerinin veya araştırmacıların/akademisyenlerin hazırlamış olduğu ve bölümümüz tarafından verilmekte olan Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I ve II derslerinin konularını içeren ders kitaplarından da yararlanabilirsiniz. Bu ders kitapları ve notları dışında sayfamızda "Dersin Temel Kaynakları" kısmında belirtilen ayrıntılı bibliyografyada yer alan kitaplardan ve bağlantı linklerinden de faydalanabilirsiniz.

      Atatürk İlkeleri ve ve İnkılap Tarihi-I dersinin final ve bütünleme sınavlarında 20 soru sorulacaktır. 

     Sınavlarla ilgili sorusu olanlarlar veya ders konusunda daha fazla bilgi edinmek isteyen öğrenciler, dersi aldıkları öğretim elamanları ile web sayfamızda  "kadromuz" kısmında yer alan ve aşağıda belirtilen e-mailleri veya öğrenci sistemi yoluyla irtibata geçebilir. Aynı zamanda öğretim elemanlarının danışmanlık saatlerinde odalarına gidip görüşebilirler.  

 

Sorumlu Öğretim Elemanları: 

Prof. Dr. Barış METİN                : Eğitim Fakültesi Binası 3. kat         [email protected]   [email protected]  

Öğr. Gör. Erdoğan SOLAK        : Eğitim Fakültesi Binası 4. kat                                                     [email protected]

Öğr. Gör. Dr.  Murat SOYSAL   : Fen Edebiyat Fakültesi B/Blok(Ek Bina) 3. Kat   Oda No    [email protected]

Arş. Gör. Dr. Alper ERSAYDI   : Eğitim Fakültesi Binası                            3. kat    Oda No     [email protected]

 

Sınavla ilgili ek duyurular bölümün web sayfasında yapılmaya devam edecektir. 

Sınavlarınızda Başarılar

 

 

01 Kasım


Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Çıkmış Vize Soruları

1- Mustafa Kemal Paşa Lenine hangi tarihte hangi amaçla mektup göndermiştir?

a. 13 Ekim İngilizlere karşı yardımlaşma ve askeri yardım
b. 26 Nisan Emperyalistlere karşı İşbirliği ve askeri yardım
c. 16 Mart Emperyalistlere karşı İşbirliği ve askeri yardım
d. 13 Ekim Askeri yardım ve işbirliği
e. 3 Haziran -Emperyalistlere karşı İşbirliği ve askeri yardım

Cevap : b Nisan Emperyalistlere karşı İşbirliği ve askeri yardım

2- Aşağıdakilerden hangisi Yeni Türk devletinin somut modernleşme/batılılaşma Araçları arasında sayılamaz?

a. Devlet memurlarına fes takma zorunluluğu getirilmesi
b. Okullarda dans dersleri konulması
c. Moda konulu süreli yayınların çıkartılması
d. Miss Turkey adlı bir güzellik yarışması düzenlenmesi
e. Balolar düzenlenmesi

Cevap : seafoodplus.info memurlarına fes takma zorunluluğu getirilmesi

3- Osmanlı dönemi kanunlaştırma faaliyetleri ile ilgili olarak hangisi söylenemez?

a. Osmanlı dönemi kanunlaştırma faaliyetleri Batı hukukunun toptan iktibası anlamına gelmektedir
b. Osmanlı döneminde kanunlaştırma faaliyetleri esnasında batıdan da yararlanıldığı görülebilmektedir
c. Osmanlı döneminde kanunlaştırma faaliyetleri ikili bir yapı arz eder
d. Osmanlı döneminde kanunlaştırma faaliyetleri Cumhuriyet döneminde hukuk alanında gerçekleştirilen ve konular açısından önadım olarak görülebilir
e. Osmanlı dönemi kanunlaştırma faaliyetleri esnasında devlet adamları arasında önemli fikir çatışmaları yaşandığı olmuştur

Cevap : a. Osmanlı dönemi kanunlaştırma faaliyetleri Batı hukukunun toptan iktibası anlamına gelmektedir

4- 23 Aralık ’da Menemen’de Derviş Mehmet ve adamlarınca hunharca öldürülen ve Devrim şehidi olarak anılan kişi aşağıdakilerden hangisidir?

a. Hasan Tahsin
b. Mustafa Fevzi
c. Mustafa Kubilay
d. Mazhar Müfit
e. Mustafa Necati

Cevap : seafoodplus.infoa Kubilay

5-Aşağıdakilerden hangisi halk eğitiminin amaçlarındandır?

a. Aydınların halk eğitimine yaptıkları katkı sebebiyle öne çıkarılması
b. Çok kültürlülüğe katkıda bulunma
c. Türkiye’nin yaşlı ve genç neslini bir araya getirme
d. Fertlerin yeteneklerini geliştirme
e. Zirai faaliyetleri modernleştirme

Cevap : seafoodplus.inforin yeteneklerini geliştirme

Eylül ’de Mustafa Kemal Paşa’nın Türkiye Büyük Millet Meclisi’ni sunduğu tasarısının adı aşağıdakilerden hangisidir?

a. Bolşeviklik
b. Cumhuriyetçilik
c. Anayasacılık
d. Halkçılık
e. Milliyetçilik

Cevap : seafoodplus.infoçılık

7- Atatürk için tek medeniyet hangisidir?

a. Avrupa medeniyeti
b. Doğu medeniyeti
c. Asya medeniyeti
d. Roma medeniyeti
e. İslam medeniyeti

Cevap : seafoodplus.info medeniyeti

8- yüzyılda ilk defa devlet yönetimi ile ilgili gözlemlerde bulunmak için Avrupa’ya giden meşhur Osmanlı bürokratı aşağıdakilerden hangisidir?

a. Damat İbrahim Paşa
b. Ebubekir ratip Efendi
c. Patrona Halil
d. Şair Nedim
e. yirmisekiz Çelebi Mehmet Efendi

Cevap : seafoodplus.infoekiz Çelebi Mehmet Efendi

9-Türk İnkılabı ile Fransız İhtilali’nin ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir?

a. Her iki hareketin sonunda Cumhuriyet ilan edilmiştir
b. Her iki hareketin sonunda teokrasi ilan edilmiştir
c. Her iki hareketin sonunda saltanat ilan edilm

iştir
d. Her iki hareketin sonunda hilafeti ilan edilmiştir
e. Her iki hareketin sonunda meşrutiyeti ilan edilmiştir

Cevap : seafoodplus.info iki hareketin sonunda Cumhuriyet ilan edilmiştir

Atatürk hangi Balkan başkentinde ateşemiliter olarak görev yapmıştır?

a. Belgrad
b. Sofya
c. Bükreş
d. Atina
e. Moskova

Cevap : seafoodplus.info

anayasası’ndan Devletin dini İslam’dır ibaresi hangi tarihte çıkarılmıştır?

a. 20 Haziran
b. 22 Haziran
c Nisan
d Nisan
e. 10 Şubat

Cevap : d Nisan

Tevhid-i Tedrisat kanunu hangi tarihte kabul edilmiştir?

a. 29 Ekim ’te
b. 1 Kasım ’de
c. 17 Şubat ’da
d. 3 Mart ’te
e. 23 Nisan ’de

Cevap : d. 3 Mart ’te

Aşağıdakilerden hangisi Şapka Kanunu ile ilgili doğru bilgi değildir?

a. Fikir ve zihniyetin Medeni olması anlamını taşıyordu
b. Şapkanın dinle ilgisi olmadığını göstermek
c. Halkın bu başlığı kullanmakta istekli olması
d. Türk halkın umumi bir başlık sağlamak
E. uluslararası kıyafetlerin daha ucuz olması

Cevap : E. uluslararası kıyafetlerin daha ucuz olması

Aşağıdakilerden hangisi toplumsal alandaki inkılaplardan değildir?

a. Takvim saat ve ölçüde yapılan değişiklikler
b. kılık kıyafet inkılabı
c. Kadınların seçme ve seçilme hakkı kazanması
d. Cumhuriyet Halk Fırkası’nın kurulması
e. lakap ve ünvanların kaldırılması

Cevap : d. Cumhuriyet Halk Fırkası’nın kurulması

Atatürk Fransız düşünür J.J. Rousseau’nun hangi fikirlerinden yararlanmıştır?

a. Toplumsal sözleşme ve genel irade
b. Kuvvetler birliği
c. Sosyal dayanışmacı
d. Kuvvetler ayrılığı
e. Pozitivist felsefe

Cevap : seafoodplus.infosal sözleşme ve genel irade

Aşağıdakilerden hangisi Türk Dili tetkik Cemiyeti’nin amaçlarından değildir?

a. Türk dilinin Asya dillerinin atası olduğunu göstermek
b. Türk dilini sadeleştirmek için çalışmak
c. Türk dilini kökenini ilmi olarak araştırmak ve yayınlar yapmak
d. Güneş-Dil teorisi ile Türk Tarih tezini desteklemek
e. dili İslamistik kaygıdan kurtarmak

Cevap : c.Türk dilini kökenini ilmi olarak araştırmak ve yayınlar yapmak

Yeni cumhuriyetin tarih çalışmaları ve amaçları ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

a.Türklerin medeniyet alanında meydana getirdiği eserleri incelenerek tanıtılması
b.Sümer ve Hitit gibi Anadolu uygarlıklarının Avrupalıların atası olduğunu ispatlamak
c.Türklerin İslamiyet öncesi tarihini öne çıkarmak
d.Türk tarihini araştırmak üzere bir cemiyet kurulması
e.Türk tarihinin kaynaklarının araştırılıp yayımlanması

Cevap : b.Sümer ve Hitit gibi Anadolu uygarlıklarının Avrupalıların atası olduğunu ispatlamak

Tevhid-i Tedrisat kanunu ile amaçlanan nedir?

a. Kız çocuklarının okula devamının sağlanması
b. Yabancı dilde eğitimin başlaması
c. Eğitim ve öğretimin tek çatı altında birleştirilmesi
d. Yeni harflerin kabulü
e. Karma eğitime geçilmesi

Cevap : c.Eğitim ve öğretimin tek çatı altında birleştirilmesi

Aşağıdakilerden hangisi 12 Temmuz ’de kurulan Türk Dili tetkik Cemiyeti’nin üyelerinden biri değildir?

seafoodplus.info Sahir erozan
seafoodplus.info Kadri Karaosmanoğlu
seafoodplus.info Rıfat
seafoodplus.info Gökalp
seafoodplus.infoşen Eşref Ünaydın

Cevap : seafoodplus.info Gökalp

Tarihi Menemen Olayı öncesinde kapatılan siyasi parti aşağıdakilerden hangisidir?

a. müstakil Parti
b. Cumhuriyet Halk Fırkası
c. Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası
d. Serbest Cumhuriyet Fırkası
e. Demokrat Parti

Cevap : d. Serbest Cumhuriyet Fırkası

Aşağıdakilerden hangisi saltanatın kaldırılmasını gerekli kılan sebeplerden biri değildir?

a. Milli mücadelede padişahın sergilediği tutum
b. Millet egemenliğine ters düşmesi
c. Devlette iki başlı yönetimin olması
d. Padişah Vahdettin’in İngiltere’ye sığınması
e. İstanbul Hükümeti’nin Barış Konferansı’na katılmak istemesi

Cevap : seafoodplus.infoşah Vahdettin’in İngiltere’ye sığınması

Aşağıdaki kişilerden hangisi Cumhuriyet öncesinde harflerin ıslahı meselesini tartışanlardan değildir?

seafoodplus.info Cevdet Paşa
b.Münif Efendi
seafoodplus.info Paşa
seafoodplus.info Nuri
seafoodplus.info feth ali ahundzade

Cevap : seafoodplus.info Paşa

Şeyh Sait isyanı dışında Doğu Anadolu’da çıkan en büyük ikinci İsyan aşağıdakilerden hangisidir?

a. Dersim-Van
b. Ağrı- Dersim
c. Ağrı- diğer
d. Dersim- Elazığ
e. ağrı- Van

Cevap : b. Ağrı- Dersim

Türkçe ezan uygulaması hangi yıl başlamıştır?

a
b.
c.
d.
e.

Cevap : b.

Osmanlı hukukunun tarihli Tanzimat Fermanı’nın ilanına kadarki dönemi ne şekilde adlandırılır?

seafoodplus.infodern dönem İslam hukuku
b. Klasik Dönem Osmanlı hukuku
c. ıslahat Dönemi Osmanlı hukuku
d. Meşrutiyet Dönemi Osmanlı hukuku
e. postmodern Dönem Osmanlı hukuku

Cevap : b. Klasik Dönem Osmanlı hukuku

Aşağıdakilerden hangisi Türklerin İslamiyet’i kabulü sonrasında kullandığı takvimlerden değildir?

a. 12 hayvanlı Türk takvimi
b. Miladi takvim
c. Rumi takvim
d. Hicri Takvim
e. Celali takvim

Cevap : a. 12 hayvanlı Türk takvimi

Şeyh Sait isyanı Dolayısıyla hangi şehirlerde İstiklal Mahkemeleri kuruldu?

seafoodplus.infoakır- Urfa
b. Ankara- Diyarbakır
c. Ankara- Elazığ
d. Diyarbakır- Elazığ
e. Erzurum- Diyarbakır

Cevap : b. Ankara- Diyarbakır

26 Aralık tarihli “takvimde tarih mebdeinin tebdili hakkında kanun” ile kabul edilen Miladi takvim hangi tarihten itibaren kullanılmaya başlanmıştır?

a. 1 Ocak
b. 31 Aralık ’te
c. 1 Ocak
d. 1 Mart
e. 31 aralık

Cevap : c. 1 Ocak

Hukuki aile kararnamesi hangi tarihte kabul edilmiştir?

a.
b. ’da
c.
d.
e.

Cevap : c.

Türk Ocakları ve halkevlerinin Halk eğitimi ile ilgili faaliyetleri mukayese edildiğinde Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

a. İkisi de köycülük faaliyeti ile ilgilenmiştir
b. ikisi de Türkiye dışındaki Türkler ve sorunları ile ilgilenmiştir
c. ikisi de Milli kültür ve bilinci güçlendirmeye çalışmıştır
d. ikisi de sanatsal faaliyetleri desteklemiştir
e. İkisi de sosyal yardım faaliyetleri ile ilgilenmişlerdir

Cevap : b. ikisi de Türkiye dışındaki Türkler ve sorunları ile ilgilenmiştir

Aşağıdakilerden hangisi Latin alfabesine geçilmesinin sebeplerinden değildir?

a. Sovyetler birliğindeki Türklerle iletişimi kolaylaştırmak
b. Batı medeniyeti ile iletişimi kolaylaştırmak
c. Arap Harflerinin Türk dilinin ihtiyaç duyduğu sesli harfleri ihtiva etmemesi
d. Halkın tamamı için kolayca okunup yazılabilen bir gramer oluşturmak
e. Doğu medeniyetinin yeni Cumhuriyeti ve inkılapları dışlaması

Cevap : a. Sovyetler birliğindeki Türklerle iletişimi kolaylaştırmak

Tekke, zaviye ve Türbeler ne zaman kapatılmıştır?

a. 3 Mart ’te
b. 30 Ekim
c. 30 Kasım
d. 1 Kasım ’de
e. 24 Kasım ’da

Cevap : c. 30 Kasım

Ibadet dilinin türkçeleşmesini, camileri sıra ve müzik aletleri konulmasını isteyen beyanname Aşağıdakilerden hangisidir?

seafoodplus.info dilinin türkçeleştirilmesi beyannamesi
b. Medeni ilişkiler beyannamesi
c. Diyanet beyannamesi
d. Milli din beyannamesi
e. dini ıslah beyannamesi

Cevap : seafoodplus.info dilinin türkçeleştirilmesi beyannamesi

Haziran tarihli Soyadı Kanunu’nun amacı aşağıdakilerden hangisi değildir?

a. iftihar edilen sıfatları gösterebilmek
b. rütbe, aşiret, yabancı ırk ve millet isimleri ile Anılmamak
c. muhtemel isim karışıklıklarını engellemek
d. Türk vatandaşlarının öz türkçe soyadları ile anılmasını sağlamak
seafoodplus.info, baba, eş gibi aile isimlerini göstermek

Cevap : a. iftihar edilen sıfatları gösterebilmek

Din kitapları hutbe ve vaazlar Türkçe olmalıdır diyen fikir adamı kimdir?

seafoodplus.info Gökalp
b. Abdullah Cevdet
c. Yusuf Akçura
d. ismail Gaspıralı
e. Hüseyin Cahit

Cevap : seafoodplus.info Gökalp

Atatürk yeni osmanlılardan en fazla hangi şair ve fikir adamından etkilenmiştir

a.Şinasi
b. Ali Suavi
c. Ziya Paşa
d. Mustafa Fazıl Paşa
e. Namık Kemal

Cevap : e. Namık Kemal

Kadın hakları ile aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

a. Milli Mücadele Döneminden itibaren kadınların mahkemelerde erkeklerle eşit haklar sağlandı
b. Cumhuriyet döneminde kadın haklarının verilmesi için kadın dernekleri gösteri yürüyüşü yapmışlardı
seafoodplus.infoye kanununda yapılan değişiklik ile ilk kadın muhtar seçimi yapıldı
d. Kadınlara seçme seçilme hakkının verilişi 5 Aralık ’te oldu
e. ’te ilk kadın belediye başkanı seçildi

Cevap : d. Kadınlara seçme seçilme hakkının verilişi 5 Aralık ’te oldu

Aşağıdakilerden hangisi Milli Mücadele’ye destek veren Türk kadınları arasında sayılamaz

a. Gördesli Makbule
b. Müfide Kadri
c. Halide Edip
d. Münevver Saime
e. Kara Fatma

Cevap : b. Müfide Kadri

Aşağıdakilerden hangisi Ankara’nın başkent olması ile ilgili yanlış bir bilgidir

a. istanbul’un eski Devri temsil etmesi
b. Ankara’nın Milli Mücadele’nin merkezi olması
c. Mustafa Kemal Paşa’nın Ankara’da yaşaması
d. Ankara Ankara’nın coğrafi konum bakımından oldukça elverişli bir yerde olması
e. istanbul’un denizleri açık olması dolayısıyla sık sık tehditlere maruz kalması

Cevap : c. Mustafa Kemal Paşa’nın Ankara’da yaşaması

milli mücadele devam ederken ankarada toplanan maarif kongresinin konusu aşağıdakilerden hangisidir?

a.eğitim alanında yapılması gereken adımlar
seafoodplus.infoşım alanındaki aksaklıklar için alınması gereken önlemler
c. tarım alanında yapılması gereken düzenlemeler
d. idari düzenlemelerle ilgili yapılması gereken çalışmalar
e. askeri alanda yapılması gereken yenilikler

Cevap : a.eğitim alanında yapılması gereken adımlar

tarihli ve sayılı türk medeni kanunu hangi ülkeden iktibas edilmiştir?

a. İspanya
b. İskoçya
c. Fransa
d. İsviçre
e. İsveç

Cevap : d. İsviçre

dersim isyanında idam edilen en büyük asi aşağıdakilerden hangisidir?

a. Şeyh apo
b. Şeyh nazım
c. Şeyh simko
d. Şeyh said
e. Şeyh rıza

Cevap : e. Şeyh rıza

aşağıdakilerden hangisi ıı.tbmm döneminde yaşanan olaylardan birisidir?

A. Lozan antlaşmasının onaylanması
B. Saltanatın kaldırılması
C. Mudanya ateşkes antlaşması
D. Soyadı kanunu kabulü
E. teşkilatı esasiye kanunun kabulü

Cevap : A. Lozan antlaşmasının onaylanması

atatürkün kültür ve medeniyet kavramlarına bakışı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

a. Yüksek bir kültür diğer milletleri de etklier
b. Türkler doğu ve batı medeniyetini birleştirecek tüm doğuya öncülük edecektir
c. Türk kültürünü çağdaş medeniyet seviyesinin üzerine çıkarmak gerekmektedir
d. Medeniyeti kültürden ayırmaz
e. Türkün öz kültürünü koruma fikri ile medeniyeti bir araya getirmelidir

Cevap : b. Türkler doğu ve batı medeniyetini birleştirecek tüm doğuya öncülük edecektir

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir