10 sınıf türk dili ve edebiyat konuları / Sınıf (Lise 2) Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Konuları - Türk Dili ve Edebiyatı

10 Sınıf Türk Dili Ve Edebiyat Konuları

10 sınıf türk dili ve edebiyat konuları

Sınıf Edebiyat Konuları Nelerdir?

15 Eylül

Sınıf Edebiyat Konuları Nelerdir? Sınıf Edebiyat Dersine Nasıl Çalışılır? Sınıf Edebiyat Konuları AYT’de Çıkar mı?

Sınıf Edebiyat Konuları Nelerdir? Sınıf Edebiyat Dersine Nasıl Çalışılır? Sınıf Edebiyat Konuları AYT’de Çıkar mı? sorularının cevaplarını içeren bu yazımız sadece sınıfları değil sınıfları da ilgilendirmektedir. Lise 2. sınıfa geçilmesiyle birlikte edebiyat konularının mihenk taşıyla karşılaşılır. 9. sınıf edebiyat konuları genel kapsamdaki temel konulardan oluşmaktadır.

Böylelikle bir üst sınıf olan sınıf edebiyat konularına giriş sağlamak için gerekli olan temel bilgiler verilmektedir. 10 sınıfa geçildiği zaman Türk dili ve edebiyatı dersinin asıl konularına giriş yapılmaktadır. Bundan dolayı tüm konuların anlaşılması son derece önemlidir. Öğrenciler yazımız içerisinde yer alan sınıf edebiyat konuları ile kolaylıkla hangi konulara çalışması gerektiğini öğrenebilir.

Sınıf Edebiyat Konuları Nelerdir?

Lise 2. sınıfa geçen öğrenciler tarafından sınıf edebiyat konuları nelerdir? sorusu çok fazla araştırılmaktadır. Bundan dolayı yazımızda tüm konuları bir arada toplayarak hangi konulara çalışılması gerektiği hakkında yardımcı olmayı amaçlamaktayız. Öğrenciler edebiyat dersi konularını inceleyerek haftalık ders çalışma planını kolaylıkla oluşturabilir. Genel konu başlıkları ders sırasında öğrenildikten sonra ders kitabı üzerinden etkinlikler sağlanmaktadır. Bundan dolayı genel konu başlıklarını bir araya toparlayarak sunmaktayız.

  • Edebiyat-Din İlişkisi
  • Edebiyat- Tarih İlişkisi
  • Yazım Kuralları
  • Fiilimsiler
  • Noktalama İşaretleri
  • Halk Hikayesi
  • Dede Korkut Hikayeleri
  • Mesnevi
  • Hikaye Nedir?
  • Hikaye Türleri
  • İslamiyet’in Kabulünden Önceki Türk Edebiyatı
  • Koşuk Nedir?
  • Sagu
  • Sav Nedir?
  • Geçiş Dönemi Eserleri ve Özellikleri
  • İlahi Nedir?
  • Nefes
  • Koşma
  • Mani
  • Türkü
  • Gazel
  • Şarkı
  • Kaside
  • Roman
  • Dünya Edebiyatında Roman
  • Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatında Roman
  • Serveti Fünun Döneminde Roman
  • Milli Edebiyat Döneminde Roman
  • Destan
  • Destan Türleri
  • Destan Örnekleri
  • Dünya Destanları
  • İslamiyet’in Kabulünden Önceki Türk Edebiyatında Destan
  • İslamiyet’in Kabulünden Sonraki Destanlar
  • Efsane Nedir?
  • Efsane Örnekleri
  • Dönemi Türk Yapma Destanları
  • Cümle Çeşitleri
  • Sıfat Tamlamaları
  • Anı
  • Servet-i Fünun dönemi Türk Edebiyatında Anı
  • Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında Anı
  • Haber Yazısı Nedir?
  • Tiyatro Nedir?
  • Geleneksel Türk Tiyatrosu
  • Modern Türk Tiyatrosu
  • Gezi Yazısı
  • Divan Edebiyatında Gezi Yazısı
  • Cumhuriyet Döneminde Gezi Yazısı

Sınıf Edebiyat Dersine Nasıl Çalışılır?

Lise 2. sınıfa geçen öğrenciler Sınıf Edebiyat dersine nasıl çalışılır? sorusunu çok fazla araştırmaktadır. Çünkü sınıf konuları geçen seneye oranla biraz daha zorlaşmaya başlamıştır. Üstelik öğrencilerin geçen seneki konuları anlamadığı takdirde sınıf konularını anlamaları oldukça zordur. Bundan dolayı öğrencilerin bir önceki seneye ait anlamadığı konular bulunuyorsa öncelikle o konuları öğrenmesi gerekmektedir. Çünkü konular arasında bir kopukluk oluştuğu takdirde hiçbir şekilde yeni konular anlaşılmayacaktır. Öğrencilerin geçmiş konulara ait herhangi bir eksiği bulunmuyorsa kendi düzenlerine ait çalışma planı yapmalarını tavsiye ediyoruz. Özellikle edebiyat dersi ezbere dayalı sözel bir ders olduğu için tekrar edilmediğinde konular unutulmaktadır. Unutmayı önlemek adına küçük notlar ve özetler çıkarılarak haftanın bir günü tekrar yapılmasını tavsiye etmekteyiz.

Haftalık tekrar sonrasında soru çözümü ile konuların pekiştirilmesini de önermekteyiz. Ayrıca Türk dili ve edebiyatı ders kitabı içerisinde yer alan hikaye ve romanlarla ilgili bir kaynak okuma etkinliği mutlaka yapılmalıdır. Böylelikle haftalık bir kitap okuyarak hem anlama yeteneğinizi geliştirir hem de konu içerisinde verilen okuma metnine daha fazla hakim olabilirsiniz.

Sınıf Edebiyat Konuları AYT’de Çıkar mı?

Özellikle üniversite sınavına hazırlanan öğrenciler tarafından 10 sınıf edebiyat konuları AYT’de çıkar mı? sorusu merak uyandırmaktadır. Genellikle ve sınıf edebiyat konuları sınavda ağırlıklı olarak yer almaktadır. Ancak edebiyat konuları tıpkı bir zincirin halkaları gibi birbirine bağlı olduğundan dolayı 9. ve sınıf edebiyat konuları da sınav müfredatında bulunmaktadır. Bu nedenle sınıf edebiyat konularının iyice öğrenilmesi son derece önemli!

Özetle; edebiyat ve sözel bölüm okumayı hedefleyen öğrencilerimize, edebiyatın sürekli ve düzenli çalışmayı gerektiren bir ders olduğunu hatırlatalım. Bu nedenle tekrar yapmayı asla ihmal etmeyin. Not alın ve pekiştirmenize yardımcı olacak soru çözümlerini aksatmayın. Bu sayede edebiyat dersinde başarıyı yakalayacağınızdan emin olabilirsiniz.

Sınıf Edebiyat Konuları Nelerdir? Sınıf Edebiyat Dersine Nasıl Çalışılır? Sınıf Edebiyat Konuları AYT Sınavında Çıkar mı? sorularına siz öğrenci arkadaşlarımıza faydalı olacak şekilde açıklık getirdik.

Ünikolik Mobil Uygulaması

Sınıf Edebiyat Konuları için en doğru yerdesiniz. Sizler için hazırladığımız Sınıf Edebiyat Müfredatı yazımızda yer almaktadır.

Sınıf Konuları ve Müfredatı

Yukarıdaki butona tıklayarak diğer  Sınıf Konuları ve Müfredatıyazılarına ulaşırsınız.

Sınıf Edebiyat Konuları ve Müfredatı

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan güncel müfredat referans alınarak sizlere  Sınıf Edebiyat Konuları ve Müfredatı listesini hazırladık.

İster lise sınavlarına ister de üniversite sınavlarına hazırlanın aşağıdaki konu listeleri sizin işinize yarayacaktır. YKS sınavında AYT Edebiyat konularının içinde Sınıf Edebiyat Konuları da yer almaktadır. Sınavlara hazırlanırken hangi konulardan sorumlu olduğunuzu bilmek sizi sınavda daha başarılı bir öğrenci yapacaktır.

Sınıf Edebiyat Konuları 1. Dönem

sınıfa giden öğrencileri birinci dönemde aşağıdaki edebiyat konularından sorumludur.

  • 1. Ünite: Giriş
    • Edebiyat ve Tarih İlişkisi
    • Edebiyat ve Din İlişkisi
    • Türk Edebiyatının Tarihi Dönemleri
    • Türkçenin Tarihi Gelişimi
    • Yazının Gelişimi
  • 2. Ünite: Hikâye
    • Dede Korkut Hikayeleri
    • Halk Hikayeleri
    • Mesnevi
    • Tanzimat Dönemi Hikayeleri
    • Milli Edebiyat Dönemi Hikayeleri
  • 3. Ünite: Şiir
    • İslamiyetten Önceki Türk Edebiyatı
    • Geçiş Dönemi Türk Edebiyatı
      • İlahi
      • Nefes
      • Koşma
      • Mani
      • Türkü
      • Gazel
      • Kaside
      • Şarkı
  • 4. Ünite: Destan / Efsane
    • Dünya Edebiyatında Destan
    • Türk Edebiyatında Destan
    • İslamiyetten Önceki Türk Edebiyatında Destan
    • İslamiyetten Sonraki Türk Edebiyatı Destan

Sınıf Edebiyat Konuları 2. Dönem

sınıfa giden öğrencileri ikinci dönemde aşağıdaki edebiyat konularından sorumludur.

  • 5. Ünite: Roman
    • Roman
    • Dünya Edebiyatında Roman
    • Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatında Roman
    • Serveti Fünun Döneminde Roman
    • Milli Edebiyat Döneminde Roman
  • 6. Ünite: Tiyatro
    • Tiyatro
    • Geleneksel Türk Tiyatrosu
    • Modern Türk Tiyatrosu
  • 7. Ünite: Anı
    • Anı
    • Servetifünun Dönemi Türk Edebiyatında Anı
    • Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında Anı
  • 8. Ünite: Haber
    • Haber
    • Güncel Gazete Haberleri
    • Dergi Haberler
    • Genel Ağ Haberleri
  • 9. Ünite: Gezi Yazısı
    • Gezi Yazısı
    • Divan Edebiyatında Gezi Yazısı
    • Cumhuriyet Edebiyatında Gezi Yazısı

Sınıf Konuları ve Müfredatı

Yukarıdaki butona tıklayarak diğer  Sınıf Konuları ve Müfredatıyazılarına ulaşırsınız. İnternet sitemizde bütün 9, 10, 11 ve sınıf matematik, edebiyat, fizik, kimya, biyoloji, coğrafya, tarih konuları ve müfredatı yazıları mevcuttur. Aynı zamanda TYT Konuları ve AYT Konuları için de yazıları sizler için hazırladık.

FacebookTwitterLinkedInTumblrPinterestRedditVKontakteWhatsAppTelegramE-Posta ile paylaşYazdır

Sınıf (Lise 2) Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Konuları

Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Üniteleri ve Ünite Süreleri:

1. ÜNİTE: GİRİŞ (Ünite Süresi: 3 Hafta, 3&#;5=15 ders saati)
2. ÜNİTE: HİKÂYE (Ünite Süresi: 6 Hafta, 6&#;5=30 ders saati)
3. ÜNİTE: ŞİİR (Ünite Süresi: 6 Hafta, 6&#;5=30 ders saati)
4. ÜNİTE: DESTAN/EFSANE (Ünite Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)
5. ÜNİTE: ROMAN (Ünite Süresi: 6 Hafta, 6&#;5=30 ders saati)
6. ÜNİTE: TİYATRO (Ünite Süresi: 4 Hafta, 4&#;5=20 ders saati)
7. ÜNİTE: HATIRA (ANI) (Ünite Süresi: 2 Hafta, 2&#;5=10 ders saati)
8. ÜNİTE: HABER METNİ (Ünite Süresi: 2 Hafta, 2&#;5=10 ders saati)
9. ÜNİTE: GEZİ YAZISI (Ünite Süresi: 2 Hafta, 2&#;5=10 ders saati)

I. DÖNEM
SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÜNİTELERİ-KONULARI-AÇIKLAMALARI

1. ÜNİTE: GİRİŞ

(Ünite Süresi: 3 Hafta, 3&#;5=15 ders saati)

OKUMA (3&#;3=9 ders saati)

1. Edebiyatın tarih ve din ile ilişkisi

* Tarihî gerçekliğin edebî metinlerde yeniden yorumlandığı, tarihin edebiyattan yararlanabileceği üzerinde durulur. Dinî hayatın edebî dönemleri belirleyen etkenlerden biri olduğundan bahsedilir. Edebiyatın dinî hayata, dinî hayatın da edebiyata ve dile etkide bulunduğuna dikkat çekilir.

2. Türk edebiyatının tarihî dönemleri

* Türk edebiyatının ana dönemleri (İslamiyetin kabulünden önceki dönem, İslami Dönem, Batı etkisinde gelişen dönem) üzerinde durulur. Bu dönemlere ilişkin bilgilendirme örnek metinler üzerinden yapılır.

3. Türkçenin tarihî gelişimi

* Sözlü edebiyat dönemi ile ilgili kısaca bilgi verilir. Yazılı edebiyat dönemi hakkındaki açıklamalar Türklerin kullandığı alfabeler (Kök Türk, Uygur, Arap, Kiril, Latin alfabesi) çerçevesinde yapılır.

YAZMA (3&#;1=3 ders saati)

* Öğrencilerin &#;Yazının gelişimi&#;, &#;Türk yazı sanatı&#; ve &#;Alfabeler&#; gibi konularda bir yazma çalışması yapmaları sağlanır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (3&#;1=3 ders saati)

* Öğrencilerin hat sanatı, yazı tipleri/ karakterleri, kâğıt, kitap, kütüphane gibi konular üzerinde hazırlıklı bir konuşma yapmaları; konuşmalarını görsel unsurlarla desteklemeleri sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

2. ÜNİTE: HİKÂYE

(Ünite Süresi: 6 Hafta, 6&#;5=30 ders saati)

OKUMA (6&#;3=18)

1. Dede Korkut Hikâyeleri&#;nden bir örnek
2. İki halk hikâyesi
3. Bir mesnevi
4. Tanzimat Dönemi&#;nden bir hikâye
5. Millî Edebiyat Dönemi&#;nden bir hikâye

Hikâye türünün dünya edebiyatından bir örneğine yer verilir ve bu hikâyeyi, inceledikleri metinlerle karşılaştırmaları sağlanır.

* Halk hikâyeleri, destan tipi ve aşk temalı olmak üzere iki farklı tarzdan seçilir. Hz. Ali Cenknameleri&#;ne yer verilir.

* Mesnevi örnekleri Yusuf u Züleyha Ashab-ı Kehf ve Mem u Zîn gibi eserleden seçilir.

YAZMA (6&#;1=6)

* Öğrencilere inceledikleri metinlerden hareketle bir hikâye yazdırılır. Hikâye yazma çalışmalarının dışında incelenen metinlerden edinilen düşünce ve izlenimleri konu alan farklı türlerde de yazma çalışmaları yaptırılabilir.

* Öğrencilerin yazdığı metinler çeşitli araç ve yöntemlerle (sınıf panosu, okul panosu, dergi, gazete, sosyal medya vb.) sergilenir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (6&#;1=6)

* Öğrencilerin hikâyeden uyarlanmış bir filmi izlemeleri ve filme konu olan hikâyeyi okumaları sağlanır. Daha sonra film ile hikâye arasındaki farkı değerlendirmeleri istenir (Ömer Seyfettin&#;in &#;Diyet&#;, Mustafa Kutlu&#;nun &#;Uzun Hikâye&#; adlı eserleri gibi).

Dilbilgisi Konuları:

* Metindeki fiilimsileri bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

3. ÜNİTE: ŞİİR

(Ünite Süresi: 6 Hafta, 6&#;5=30 ders saati)

OKUMA (6&#;3=18)

1. İslamiyet&#;in kabulünden önceki Türk şiirinden bir koşuk, bir sagu
2. Geçiş dönemi ( yüzyıl) Türk edebiyatından kısa metin örnekleri
3. Halk edebiyatından bir ilahi ve bir nefes
4. Halk edebiyatından üç mâni (düz, kesik ve yedekli mâni) ve bir türkü
5. Halk şiirinden bir koşma
6. Divan şiirinden iki gazel
7. Divan şiirinden bir kaside
8. Divan şiirinden bir şarkı

* Halk edebiyatından ilahi örneği Yunus Emre&#;nin şiirlerinden seçilir ve bu şiir üzerinden tasavvuf geleneği açıklanır.

YAZMA (6&#;1=6)

* Öğrencilerin okuma bölümünde edindikleri bilgilerden yararlanarak mâni ve koşma yazmaları sağlanır.
* Öğrencilerin yazdığı şiirler sınıfta değerlendirilir, çeşitli araç ve yöntemlerle (sınıf panosu, okul panosu, dergi, gazete, sosyal medya vb.) sergilenir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (6&#;1=6)

* Öğrencilerin bir grubundan aile büyüklerinden veya başka kişilerden &#;mâni&#; derlemeleri ve bunları konularına göre tasnif ederek sınıfta okumaları istenir.

* Öğrencilerin bir grubundan halk şiiri nazım biçimlerinden (koşma, semai, varsağı, destan, türkü, mâni, ilahi, nefes vb.) oluşan bir şiir dinletisi hazırlamaları ve sunmaları istenir.

* Öğrencilerin bir grubundan divan şiiri nazım biçimlerinden (gazel, kaside, şarkı, rubai, terkibibent vb.) oluşan bir şiir dinletisi hazırlamaları ve sunmaları istenir.

* Yapılan sunumlardan sonra dinledikleri şiirlerin ahenk unsurları, ses akışları ve hissettirdikleri ile ilgili çıkarımlarda bulunmaları sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

* Metindeki isim tamlamalarını bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

4. ÜNİTE: DESTAN/EFSANE

(Ünite Süresi: 5 Hafta, 5&#;5=25 ders saati)

OKUMA (5&#;3=15)

1. Dünya edebiyatının ilk destanlarından bir örnek
2. Türk halk edebiyatından bir efsane
3. İslamiyet&#;in kabulünden önceki Türk edebiyatından bir destan
4. İslamiyet&#;in kabulünden sonraki dönemden bir destan
5. dönemi Türk edebiyatından bir yapma destan

* Efsane ve destanların, ait oldukları toplumun millî kimliğiyle olan bağı; tarihî, kültürel ve toplumsal açıdan önemi üzerinde durulur. Türk destanları işlenirken millî ve manevi değerler üzerinde durulur.

* Efsane ve destanların, ait oldukları toplumun millî kimliğiyle olan bağı; tarihî, kültürel ve toplumsal açıdan önemi üzerinde durulur. Türk destanları işlenirken millî ve manevi değerler üzerinde durulur.

YAZMA (5&#;1=5)

* Öğrencilerden yakın çevrelerindeki varlıklar, mekânlar, tarihî olaylar, tabiat olayları ve inanışlarla ilgili efsaneleri sözlü kültür kaynaklarından derlemeleri ve bunları yazıya geçirerek sergilemeleri (sınıf panosu, okul panosu, dergi, gazete, sosyal medya vb.) istenir.

* &#;Bozkurtların Ölümü&#;, &#;Gün Olur Asra Bedel&#; gibi eserlerin destan türünden etkilenerek yazıldığı bilgisinden hareketle &#;15 Temmuz Demokrasi Zaferi ve Şehitleri&#; konusunda, öğrencilerin tercih ettiği türde bir yazı yazdırılır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (5&#;1=5)

* Öğrencilerin, derleyip yazdıkları efsaneleri sınıfta sunmaları sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

* Metindeki sıfat tamlamalarını bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

II. DÖNEM SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÜNİTELERİ- KONULARI

5. ÜNİTE: ROMAN

(Ünite Süresi: 6 Hafta, 6&#;5=30 ders saati)

OKUMA (6&#;3=18)

1. Dünya edebiyatından bir roman
2. Tanzimat Dönemi Türk edebiyatından bir roman
3. Servetifünun Dönemi&#;nden bir roman
4. Millî Edebiyat Dönemi&#;nden bir roman

* Dünya edebiyatından alınan metin, roman türünün yüzyıldaki klasik örneklerinden seçilir.

YAZMA (6&#;1=6)

* Öğrencilerden, okudukları bir romanın sonucunu değiştirerek yazmaları, romandaki olay örgüsünü hikâye formunda yazmaları veya romanın bir kesitini diyalog hâlinde yazmaları istenir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (6&#;1=6)

* Öğrencilerin Türk ve Dünya edebiyatından sinemaya uyarlanmış bir romanın filmini izlemeleri ve izlediklerini
yorumlamaları sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

* Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

6. ÜNİTE: TİYATRO

(Ünite Süresi: 4 Hafta, 4&#;5=20 ders saati)

OKUMA (4&#;3=12)

1. Geleneksel Türk tiyatrosundan iki metin (Karagöz, orta oyunu)

2. Modern Türk tiyatrosundan bir metin

* Tiyatro türünün dünya edebiyatından bir örneğine yer verilir ve bu örneğin incelenen metinlerle karşılaştırılması sağlanır.

YAZMA (4&#;1=4)

* Öğrencilerin, inceledikleri metinlerden hareketle geleneksel tiyatronun eğlence kültürümüzdeki yeri, Osmanlı toplumunda bir arada yaşama kültürü, isimlerle karakterler arasındaki ilişki, yanlış anlamalar ve şive taklitleri, gibi konular üzerinde yazı yazmaları sağlanır.

SÖZLÜ İLETİŞİM (4&#;1=4)

* Meddah hakkında bilgi verilir.

* Öğrencilerin, izledikleri bir meddah ve stand-up gösterisinden hareketle kısa bir meddah oyunu sunmaları sağlanır. Genel Ağ&#;dan Karagöz oyunu videoları izlettirilir.

Dil Bilgisi Konuları:

* Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

7. ÜNİTE: HATIRA (ANI)

(Ünite Süresi: 2 Hafta, 2&#;5=10 ders saati)

OKUMA (2&#;3=6)

1. Servetifünun Dönemi Türk edebiyatından bir hatıra (anı)

2. Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatından bir anı

* Anıların hikâye ve roman türüne kaynaklık edebileceği belirtilir. Ömer Seyfettin&#;in &#;Kaşağı&#;, &#;İlk Namaz&#;; Orhan Kemal&#;in &#;Sağ İç&#; gibi hikâyeleri ve Peyami Safa&#;nın &#;Dokuzuncu Hariciye Koğuşu&#; romanının anı türünden yararlanılarak yazıldığı üzerinde durulur.

YAZMA (2&#;1=2)

* Öğrencilerden türün özelliklerine uygun birer anı yazmaları istenir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (2&#;1=2)

* Öğrencilerden, bir hatıralarını anlatmaları istenir.

Dil Bilgisi Konuları:

* Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.

* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

8. ÜNİTE: HABER METNİ

(Ünite Süresi: 2 Hafta, 2&#;5=10 ders saati)

OKUMA (2&#;3=6)

1. Güncel gazete ve dergilerden iki haber metni

2. Genel Ağ (internet) haberlerinden bir metin

* 5N 1K kuralından ve temel habercilik terimlerinden (sütun, spot, manşet, tekzip, sürmanşet, asparagas, muhabir vb.) bahsedilir.
* Gazete, dergi, Genel Ağ, radyo ve televizyon haberciliğinin farkları vurgulanır.
* Şiddet içerikli haberlerin, reyting aracı olarak kullanılmaması gerektiği üzerinde durulur.
* Haber metinlerinin sanat metinlerine kaynaklık edebileceği belirtilir.
* Dostoyevski&#;nin &#;Suç ve Ceza&#;, Orhan Kemal&#;in &#;Vukuat Var&#; adlı eserlerinin bir haberden yola çıkılarak yazıldığı üzerinde durulur.

YAZMA (2&#;1=2)

* Öğrencilerden yaşadıkları veya kurguladıkları bir olayı haber metni hâline getirmeleri istenir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (2&#;1=2)

* Haber spikerliğinden bahsedilir.
* Öğrencilerden yazdıkları veya seçtikleri haber metinlerini haberin içeriğini yansıtacak şekilde sunmaları istenir.

Dil Bilgisi Konuları:

* Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.

* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

9. ÜNİTE: GEZİ YAZISI

(Ünite Süresi: 2 Hafta, 2&#;5=10 ders saati)

OKUMA (2&#;3=6)

1. Divan edebiyatından bir gezi yazısı

2. Cumhuriyet Dönemi&#;nden iki gezi yazısı

* Divan edebiyatından seçilen gezi yazısı Evliya Çelebi&#;nin Seyahatnâme&#;sinden alınır.

YAZMA (2&#;1=2)

* Öğrencilerden gezdikleri bir yer hakkında bir gezi yazısı yazmaları istenir. Yazıyı görsel unsurlarla desteklemeleri önerilir.

SÖZLÜ İLETİŞİM (2&#;1=2)

* Öğrencilerden yazdıkları gezi yazılarını sınıfta sunmaları istenir.

Dil Bilgisi Konuları:

* Metindeki cümle çeşitlerini bulur ve bunların metindeki işlevlerini belirler.
* Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

9. ve Sınıflar Türk Dili ve Edebiyatı Ders Konuları

Sınıf Edebiyat Konuları Nelerdir? 1. D&#;nem ve 2. D&#;nem Sınıf Edebiyat M&#;fredatı

Haberin Devamı

Sınıf Edebiyat 1. Dönem Konuları

1. Ünite: Giriş

  • Edebiyat ve Tarih İlişkisi
  • Edebiyat ve Din İlişkisi
  • Türk Edebiyatının Tarihi Dönemleri
  • Türkçenin Tarihi Gelişimi
  • Yazının Gelişimi

2. Ünite: Hikâye

  • Dede Korkut Hikayeleri
  • Halk Hikayeleri
  • Mesnevi
  • Tanzimat Dönemi Hikayeleri
  • Milli Edebiyat Dönemi Hikayeleri

3. Ünite: Şiir

  • İslamiyetten Önceki Türk Edebiyatı
  • Koşuk
  • Sav
  • Sagu
  • Geçiş Dönemi Türk Edebiyatı
  • İlahi
  • Nefes
  • Koşma
  • Mani
  • Türkü
  • Gazel
  • Kaside
  • Şarkı

4. Ünite: Destan / Efsane

  • Dünya Edebiyatında Destan
  • Türk Edebiyatında Destan
  • İslamiyetten Önceki Türk Edebiyatında Destan
  • İslamiyetten Sonraki Türk Edebiyatı Destan

Sınıf Edebiyat Konuları 2. Dönem

5. Ünite: Roman

  • Roman
  • Dünya Edebiyatında Roman
  • Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatında Roman
  • Serveti Fünun Döneminde Roman
  • Milli Edebiyat Döneminde Roman

6. Ünite: Tiyatro

  • Tiyatro
  • Geleneksel Türk Tiyatrosu
  • Modern Türk Tiyatrosu

7. Ünite: Anı

  • Anı
  • Servetifünun Dönemi Türk Edebiyatında Anı
  • Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında Anı

8. Ünite: Haber

9. Ünite: Gezi Yazısı

  • Gezi Yazısı
  • Divan Edebiyatında Gezi Yazısı
  • Cumhuriyet Edebiyatında Gezi Yazısı

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir