işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir / 6sinif-Islem-Onceligi 1 | PDF

Işleminin Sonucu Aşağıdakilerden Hangisidir

işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir

DOĞAL SAYILARLA İŞLEMLER -İŞLEM ÖNCELİĞİ - 02 6.

0 оценок0% нашли этот документ полезным (0 голосов)
59 просмотров2 страницы

Оригинальное название

Авторское право

Доступные форматы

PDF, TXT или читайте онлайн в Scribd

Поделиться этим документом

Поделиться или встроить документ

Этот документ был вам полезен?

0 оценок0% нашли этот документ полезным (0 голосов)
59 просмотров2 страницы

Оригинальное название:

SINIF
2019 - 2020 M.6.1.1.2. İşlem önceliğini dikkate alarak doğal sayılarla dört işlem yapar.

1. 4+7.5 işleminin sonucu aşağıdakilerden han- 5. 6.6+5.5–5 işleminin sonucu aşağıdakilerden


gisidir? hangisidir?
A) 31 B) 39 C) 47 D) 55 A) 46 B) 56 C) 66 D) 76

2. 14.(37–17) işleminin sonucu aşağıdakilerden 6. Aşağıdaki işlemlerden hangisinin sonucu


hangisidir? yanlıştır?
A) 173 B) 249 C) 280 D) 501
A) 27–9:3=24
B) 54:6.3=27
C) 40+10:5=42
D) 28:2.7=2
www.matematikbankasi.com

3. 2.3+52 işleminin sonucu aşağıdakilerden 7. 30–8:2 işleminin sonucu aşağıdakilerden


hangisidir? hangisidir?
A) 31 B) 44 C) 56 D) 63 A) 11 B) 16 C) 23 D) 26

4. Aşağıdaki işlemlerden hangisinin sonucu 8. 18–(3+2).3 işleminin sonucu aşağıdakilerden


yanlıştır? hangisidir?

A) 50–15:5=47 A) 3 B) 26 C) 39 D) 41

B) 24:4.2=12
C) 48+16:4=16
D) 60:3.5=100
DOĞAL SAYILARLA İŞLEMLER -İŞLEM ÖNCELİĞİ - 02
Cevaplar için karekod:

9. 17+(9–7).32 işleminin sonucu aşağıdakilerden 13. 2.30–12+3:5


hangisidir?
A) 25 B) 35 C) 45 D) 52 işleminin sonucunun 57 olması için hangi iş-
lem parantez içine alınmalıdır?
A) 2.30 B) 30–12 C) 12+3 D) 3:5

10. Aşağıdakilerden hangisinde parantez kaldırı- 14. 14+14:14 ..... 18:3.3


lırsa işlemin sonucu değişmez?
5x5–5x4 ..... 6x4–4x5
A) 7.(4+6)
Yukarıda verilen karşılaştırmada boş bırakılan
B) (24–12):6
yerlere aşağıdakilerden hangisi yazılmalıdır?
C) (4.8)+13 1. Kutu 2. Kutu
D) (3+7).9 A) < <
www.matematikbankasi.com

B) < >
C) > <
D) > >
11. [8:4+1].2–6:3

Yukarıda verilen işleminin sonucu kaçtır?


A) 4 B) 6 C) 8 D) 10 15. 18( )5( )3( )8 = 25

Yukarıda verilen eşitliğin doğru olabilmesi


parantez içlerine sırasıyla hangi işlemler gel-
melidir?
A) +, x, –
B) x, +, –
12. I. 5.(24–8) C) +, x, +
II. 42:7+34 D) –, x, +
III. 28.3–12
IV. 33.(9–6)-1
Yukarıdaki işlemlerden hangilerinin sonuçları 16. 14+(25+26):3+19–12
aynıdır?
A) I ve II B) II ve III Yukarıda verilen işleminin sonucu kaçtır?
C) III ve IV D) I ve IV A) 38 B) 39 C) 40 D) 41

Нижнее меню

Вам также может понравиться

Нижнее меню

Bir İstihdam Politikası Olarak Girişimcilik

Bu çalışmada girişimci, girişimcilik ve kişilik kavramlarına değinilmiş olup, girişimciler ile maaşlı çalışanlar arasında kişilik özellikleri bağlamında bir fark olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmada, Gençöz ve Öncül (2012)’nin Türk kültürüne yönelik geliştirdiği ve 45 maddeden oluşan “Temel Kişilik Özellikleri” ölçeğinden yararlanılarak bir anket formu hazırlanmıştır. Hazırlanan anket formu, 1 Kasım-15 Aralık 2016 tarihleri arasında, Çanakkale il merkezinde yer alan 450 girişimci ve maaşlı çalışana yüz yüze görüşme yöntemi aracılığıyla uygulanmıştır. Girişimciler ile maaşlı çalışanların kişilik özellikleri arasındaki farklılıklar, T-testi ve Anova testleri aracılığıyla analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda girişimci – maaşlı çalışanların kişilik özellikleri bakımından yaş, medeni durum, gelir seviyesi ve iş durumuna göre, “Dışadönüklük”, “Sorumluluk”, “Uyumluluk”, “Duygusal Tutarsızlık”, “Gelişime Açıklık” ve “Olumsuz Değerlik” boyutları arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Girişimciler ile maaşlı çalışanların kişilik özellikleri arasındaki farklılıklar cinsiyet değişkenine göre incelendiğinde ise, “Sorumluluk” ve “Uyumluluk” boyutlarında anlamlı bir farklılık olduğu; kadınların erkeklere göre daha fazla sorumluk sahibi ve uyumlu oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Girişimciler ile maaşlı çalışanların kişilik özellikleri arasındaki farklılıklar eğitim değişkenine göre incelendiğinde ise, “Duygusal Tutarsızlık” boyutunda ilköğretim–lise ve lise–ilköğretim eğitim seviyeleri arasında farklılık olduğu; lise eğitim seviyesine sahip girişimci ve maaşlı çalışanların, eğitim seviyesi ilköğretim olanlara göre daha fazla duygusal tutarsızlığa sahip oldukları görülmüştür. Türk kültürüne yönelik olarak geliştirilen “Temel Kişilik Özellikleri” ölçeğinden yararlanılarak gerçekleştirilen bu çalışmanın sonuçlarının literatüre katkı sağlayacağı ve ileride konu ile ilgili yapılacak çalışmalarda yol gösterici olacağı düşünülmektedir. In this study, the concepts of entrepreneur, entrepreneurship and personality are mentioned and also it has been examined whether there is a difference between entrepreneurs and salaried employees in terms of their personality traits. A questionnaire form was prepared by using the "Basic Personality Features" scale developed by Gençöz and Öncül (2012) for Turkish culture and consisting of 45 items for the study. The prepared questionnaire was applied between 1 November and 15 December 2016 through 450 entrepreneurs and salaried employees, faceto-face interviewing methods in Canakkale province center. Differences between personality traits of entrepreneurs and salaried employees were analyzed through the t-test and Anova tests. As a result of the study, it is determined that there is no difference between the dimensions of "Outwardness", "Responsibility", "Compatibility", "Emotional Inconsistency", "Developmental Clarity" and "Negative Validity" according to age, marital status, income level and employment status of entrepreneurs and salaried employees. When the differences between personality traits of entrepreneurs and salaried employees are examined according to gender variable, it is seen that there is a meaningful difference between "Responsibility" and "Compatibility" dimensions. According to this difference, women are more responsible and accountable than men. When the differences between personality traits of entrepreneurs and salaried employees are examined according to educational variables, it is found that there is a difference between primary and high school and primary school education levels in the dimension of "Emotional inconsistency". Entrepreneurs and salaried employees with a high school education level are found to have more emotional inconsistency than those with an education level of primary education. It is considered that the results of this study, which is realized by using the "Basic Personality Traits" scale developed for the Turkish culture, will contribute to the literature and will be a guide for the future studies about this subject.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir