medya okuryazarlığı kılavuz kitabı / MEDYA OKURYAZALIĞI EL KÄ°TABI : Kemal Ä°nal: seafoodplus.info: Kitap

Medya Okuryazarlığı Kılavuz Kitabı

medya okuryazarlığı kılavuz kitabı

Medya Okuryazarlığı Üzerine

Medya Okuryazarlığı Üzerine Kısa Özet

Tutum ve davranışların, değerlerin, kanaatlerin ve sonuç olarak kamuoyunun nasıl oluştuğu konusu, psikolojiden sosyolojiye, siyaset biliminden pazarlamaya, ekonomiden iletişime, sosyal bilim incelemelerinin temel ilgi alanını oluşturmuştur.

Demokratik rejimlerde, kamuoyunun doğru bilgiye erişebilmesi, doğru bilgiyi analiz edip geleceğe dair öngörülerde bulunabilmek için sağlam bir mantıksal ve rasyonel düşünce yapısına sahip olması, hayati önem arz eder. Zira yanlış bilinç, yanlış siyasal davranışa, yanlış siyasal davranış ise, yanlış bir siyasal iktidara yol açar. Yanlış bilinç, yanlış tüketim alışkanlıkları, yanlış sosyal davranış, yanlış insan demektir. Demokratik olmayan rejimlerde ise, güdümlü medya, güdümlü eğitim sistemiyle birlikte, kamuoyunun bizatihi yanlış bilinç ürünü olması için el ele verebilirler. Suskunluk sarmalı, gerçek bilginin ortaya çıkıp yayılmasını engellerken, millet, fakru zaruret içinde harap ve bitap olabilir. Bu itibarla, Medya Okuryazarlığı konusu, sağlıklı ve mutlu toplum için zaruridir.

Medya Okuryazarlığı’nın İlköğretimde (İlkokul ve Ortaokul) hatta Liselerde zorunlu ders olması ve Pedagojik Formasyon Eğitimi alan İletişim Fakültesi mezunları tarafından okutulması için büyük çaba harcadığına şahit olduğum İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi geçmiş dönem Dekanı Prof. Dr. Nilüfer Sezer’in Doç. Dr. Nuray Yılmaz Sert ile birlikte derlediği ‘Medya Okuryazarlığı Üzerine’, çok önemli bir eser… Sakarya Üniversitesi’nden Prof. Dr. Aytekin İşman, İstanbul Üniversitesi’nden Prof. Dr. Nilüfer Pembecioğlu ve Galatasaray Üniversitesi’nden Doç Dr. Nebahat Akgün Çomak’ın Bilim Kurulu’nda yer aldığı bu değerli kitapta, çok değerli çalışmalar yer alıyor. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’ndeki ilk Dekanlık dönemimde, ’de düzenlediğimiz 1. Uluslararası Medya Okuryazarlığı Konferansı’ndan bugüne, çok zaman geçti. Sosyal medya, yaşantımızın merkezine oturdu. Dijitalleşen çağda, Medya Okuryazarlığı konusunu yeniden ele almak gerekiyordu. İşte bu kitap, bu eksikliği de gideriyor. Umarım bu eser, doğru insanı ve doğru toplumu yaratacak önemli bir araç olan Medya Okuryazarlığı eğitiminin yayılmasına da vesile olur.

Daha güzel bir dünya dileğiyle…

- Prof. Dr. Melda Cinman (Şimşek)
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi

Tez NoİndirmeTez KünyeDurumu
Medya okuryazarlığı dersi öğretmen kılavuz kitabının öğretim programı ile tutarlılığının değerlendirilmesi / Evaluation of curriculum and concistency of teacher?s guide book for the media literacy lesson
Yazar:MEHMET ÜLKER
Danışman: PROF. DR. HALİL İBRAHİM YALIN
Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Teknolojisi Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Ders programları = Curriculum ; Eğitim teknolojisi = Education technology ; Kitaplar = Books ; Medya = Media ; Medya okuryazarlığı = Media literacy ; Medya okuryazarlığı dersi = Media literacy course ; Program değerlendirme = Program evaluation ; Tutarlılık = Consistency ; Öğretim programları = Teaching curriculums ; Öğretmen kılavuz kitapları = Teachers guidebooks Onaylandı
Doktora
Türkçe

s. Bu araştırma, medya okuryazarlığı öğretmen kılavuz kitabı ile öğretim programı arasındaki tutarlılığı değerlendirmek amacıyla nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bir araştırmadıseafoodplus.info amaçla başlangıçta, öğretim programı, kitap, öğretmen kılavuz kitabı, yapılandırmacı yaklaşım ve medya okuryazarlığı konuları ele alınmış ve bunlar çeşitli yönleri ile betimlenerek; program ve öğretmen kılavuz kitabı arasında olması beklenen tutarlılık, öğretim sürecinin `giriş', `sunu', `alıştırma', `geri bildirim' ve `değerlendirme' alt-öğeleri temelinde incelenmiştir. Ardından buna uygun rubrik geliştirilmiş ve bu araç ile program, program kazanımları ve öğretmen kılavuz kitabı arasındaki tutarlılık saptanmaya çalışılmıştır.Çalışma, medya okuryazarlığı öğretmen kılavuz kitabının beşinci ünitesi ile sınırlıdır. Araştırmada program, program kazanımları ve bunların öğretmen kılavuz kitaplarında var olma tutarlılığı öğretim sürecinin `giriş', `alıştırma' ve `geri bildirim' etkinliklerinde orta düzeyde; `sunu' ve `değerlendirme' etkinliklerinde ise kısmen tutarlı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştıseafoodplus.infoştırma sonuçlarına dayalı olarak, medya okuryazarlığı dersi öğretim programı kazanımlarının, `korumacı temelli medya okuryazarlık yaklaşımı' yerine `eleştirel temelli medya okuryazarlık yaklaşımı', `ebeveyn destekli öğretim ilkeleri' ve `mesaj çözümleme temelli' analizlerine dayalı olarak geliştirilen yöntemlerle yapılması önerilmiştir. Diğer yandan medya okuryazarlığı dersini verecek öğretmen seçiminde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü mezunlarının yer alması gerektiği de önerilmişseafoodplus.info araştırmanın, yapılandırmacı yaklaşım, öğretmen kılavuz kitapları ve medya okuryazarlığına yönelik etkin, işlevsel ve verimli ders materyali hazırlanmasına katkı sunması umulmaktadıseafoodplus.infor Kelimeler: Medya Okuryazarlığı, Yapılandırmacı Yaklaşım, Öğretmen Kılavuz Kitabı, Eleştirel ve Korumacı Medya Okuryazarlık Yaklaşımı ve Ebeveyn Destekli Medya Okuryazarlık Öğretimi This research has been made in order to assess and evaluate the consistency and coherence between the Teacher?s Guide and the Curriculum. Descriptive study method has been used in this research. The research has been started with compilation of the curriculum, textbook, teacher?s guide, constructivist approach and information containing works of the media literacy by means of data gathering seafoodplus.info this process, the consistency and compatibility required to be present between the curriculum and the Teacher?s Guide have been determined according to such elements as preamble, presentation, exercise, feedback and grading of the educational process. Later on, a suitable rubric based measuring instrument has been developed and with this measuring instrument consistency and compatibility among the curriculum, curriculum gains and the teacher?s guide tried to have been seafoodplus.info assessment in this context is limited and confined with the selected 5th Unit of the Teacher?s Guide for the lesson of Media Literacy. According to the findings of the research, consistency and compatibility among the curriculum, curriculum gains and teacher?s guide books have been found fifty-fifty for the preamble, exercise and feedback events of the educational process, and partially for presentation and grading seafoodplus.informore, it has been proposed in lieu of protective based media literacy approach of the curriculum gains that critical based media literacy approach is to be conducted through the parents supported principles of teaching and methods depending on analyses based on message solution. In choosing the teacher giving the lesson of Media Literacy, proposals and suggestions have been also given for the choice of the graduates of the Department of Computer and Educational Technologies seafoodplus.info research is a study which will make significant contribution to the preparation of an effective, functional and efficient lesson material for the constructivist approach, teacher?s guide books and the media seafoodplus.info Words: Media Literacy, Constructivist Approach, Teacher?s Guide Book, Critical and Protective Media Literacy Approach and Parents Based Media Literacy Education.

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir