3 sınıf hava durumu / 3. Sınıf İngilizce 9. Ünite Weather Testi Çöz

3 Sınıf Hava Durumu

3 sınıf hava durumu

Bu çalışmanın amacı, ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin hava durumunu simgeleyen sembolleri algılama düzeylerini tespit etmektir. Bu çalışmada nitel veri toplama araçlarından yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, eğitim-öğretim yılı Isparta/ Merkez Hafız İbrahim DEMİRALAY İlkokulunda öğrenim gören 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğrenci Gözlem Formu` alan uzmanı tarafından incelenmiş, uzman onayı alındıktan sonra öğrenci grubuna uygulanmıştır. İlk olarak öğrenci grubuna yaz dönemi ve kış dönemi sembollerinden oluşan ön test uygulaması farklı günlerde yapılmıştır. Velilerden yazılı onay alınarak 15 gün süreyle TRT Çocuk kanalında yer alan haber kuşağındaki hava durumu bültenini çocukların izlemesi istenmiştir. İzledikleri her günün sonunda veli ile öğrenci işbirliği yapılabileceği bilgisi verilmiştir ve 15 günün sonunda son test uygulanmıştır. Ön test ve son testte alınan yazılı cevaplar araştırmacı tarafından bilgisayar ortamına aktarılarak, 3 alan uzmanı tarafından 0( Hiç bilmiyor), 1( Az biliyor), 2( Tam biliyor) şeklinde puanlamasının yapılması sağlanmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin ise Cronbach Alfa katsayısı değeri olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS Version 22 programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, içerik analizi yöntemi kullanılmıştımonash.pwştırma sonuçlarına göre öğrencilerin yaz mevsimi hava durumu grafiklerine ilişkin bilgi düzeylerinde anlamlı artış meydana gelirken, kış mevsimi hava durumu grafiklerine ilişkin bilgi düzeylerinde herhangi bir değişim görülmediği, hatta bazı grafiklere ilişkin bilgi düzeylerinde anlamlı azalma meydana geldiği görülmüştür. İlkbahar ve Sonbahar mevsimi sembolleri ise Yaz ve Kış mevsimi sembolleri içinde belirtilmiştir. Bu noktada ilkokul öğrencilerinin hava durumu grafiklerine ilişkin bilgi düzeylerinin geliştirilmesine yönelik farklı eğitim programları uygulanabilir. Farklı eğitim programlarının ilkokul öğrencilerinin hava durumu sembolleri hakkındaki bilgi düzeyleri üzerine etkilerinin ele alındığı benzer çalışmalar yapılabilir. Böylece öğrencilerin hava durumu sembolleri konusundaki bilgi düzeylerini geliştirmeye yönelik yeni modeller ortaya konulabilir.

 

The objective of this study is to set the perception levels of primary school grade 3 students regarding the symbols representing weather forecast. Semi-structured interview method, one of the qualitative data collection tools, has been used in this study. Students have been interviewed along with interview forms within the scope of the study. The working group of the study involves 29 students studying at Hafız İbrahim DEMİRALAY Primary School in Isparta District at academic year. The data has been gathered through `Student Interview Form` designed by the researcher and it has been evaluated by 3 field experts. Firstly pre-testing, including summer and winter symbols practiced to students on different days. It is wanted from parents that children should watch TRT Çocuk weather forecast for 15 days, the test is practiced written answers of pre-test and final test transferred to computer by the researcher, as 0,1,2,The reliability of the scale, Cronbach's Alpha coefficient has been calculated as SPSS Version 22 software has been used to analyze the data along with frequency, arithmetical average, standard deviation and test. The outcomes of the study demonstrate that there is a significant increase in knowledge levels of students regarding summer weather forecast graphics while there is no change in knowledge levels of students regarding winter weather forecast graphics and in some graphics there have been decreases in knowledge levels. Various educational programs or methods could be employed to boost the knowledge of students regarding weather forecast graphics. Similar studies discussing the effects of these educational programs or methods on knowledge levels of students could be implemented. Thus, new models that have the objective of improving the knowledge levels of students regarding weather forecast graphics could be developed.

 

3. Sınıf İngilizce 9. &#;nite Weather - Hava konu anlatımı

Haberin Devamı

 How is the weather? (Hava nasıl?)

 The weather is sunny now. (Hava şu an güneşlidir.)

 How is the weather?

 The weather is rainy now. (Ama şu an yağmurludur.)

 How is the weather?

 İt is cold and snowy. (Hava soğuk ve karlıdır.)

 Şimdi havanın nasıl sorulduğunu farklı bir cümle üzerinden ele alalım. Aynı zamanda bu cümleye şehir ekleyelim.

 What is the weather like in Balıkesir? (Balıkesir'de hava nasıl?)

 It is rainy and warm. (Hava yağmurlu ve ılık.)

 What is the weather like in İstanbul? (İstanbul'da hava nasıl?

 It is Sunny in İstanbul today. (Bugün hava İstanbul'da Güneşlidir.)

 Şimdi de tahmin üzerinden soru soralım be buna evet ya da hayır üzerinden cevap verelim.

 İs it windy and rainy in autumn? (Sonbaharda hava rüzgarlı ve yağmurlu mudur?)

 Yes, it is windy and rainy and autumn. (Evet sonbaharda hava rüzgarlı ve yağmurludur.)

 Siz de bu cümleye örnek alarak farklı cümleler üzerinden hava durumunu sorabilirsiniz. Daha sonra evet veya hayır üzerinden cevap verebilir ya da doğrudan havanın nasıl olduğunu anlatabilirsiniz.

 Şimdi farklı bazı cümleler ile beraber hava durumunu anlatalım.

 It is Sunny and hot. We can swim today. (Hava bugün güneşli ve sıcak. Yüzebiliriz.)

Haberin Devamı

 Bu şekilde siz de örnekler alın şu an yaşadığınız hava durumunu İngilizce olarak cümlelere çevirin.

İlkokul 3. Sınıf 9. Ünite (Weather) Konu Anlatımı

WEATHER (HAVA DURUMU)

Bu ünitede hava durumunu anlatmayı, konu ile ilgili basit cümleler kurmayı ve soruları cevaplamayı göreceğiz. Konunun kelimelerini - mutlaka - ezberlemeli ve okunuşlarını doğru öğrenmelisiniz. Ayrıca cümle yapıları ve örnekleri de iyice kavramanızı öneriyoruz. 

rainy : yağmurlusnowy : karlısunny : güneşli
hot : sıcakcold : soğukwarm : ılık; sıcak
windy : rüzgârlırain : yağmur (yağmak)raining : yağış
snow : kar (yağmak)snowing : kar yağışıweather : hava durumu
umbrella : şemsiyecloudy : bulutlucool : ılık
nice : güzel, hoşswim : yüzmekbuild : yapmak, inşa etmek
wet : ıslak; ıslatmakraincoat : yağmurlukblow : esmek; üflemek
wear : giymeklook wet : ıslanmış görünmekget wet : ıslanmak
dry : kuru; kurulamakfoggy : sislistormy : fırtınalı

Hava durumunu bildirirken, It is __________ now (today).kalıbı kullanılır. Örnekleri inceleyiniz.

The weather is rainy now. (Hava şimdi yağmurlu.)
It is cloudy now. (Hava şimdi bulutlu.)
It is cold now. (Hava şimdi soğuk.)
It is cool in spring. (Hava ilkbaharda ılıktır.)
It is hot in summer. (Hava yazın sıcaktır.)
It is cold in winter. (Hava kışın soğuktur.)

Belli bir yerdeki (şehir, ülke, vb. gibi ) hava durumu It is __________ in __________ today.kalıbı ile anlatılır. Örnekleri inceleyiniz.

It is sunny in İzmir today. (Bugün İzmir'de hava güneşli.)
It is rainy in Samsun today. (Bugün Samsun'da hava yağmurlu.)
It is stormy in Adana today. (Bugün Adana'da hava fırtınalı.)
It is cold and stormy in Erzurum. (Erzurum'da hava soğuk ve fırtınalı.)
It is rainy and foggy in Manisa in spring. (İlkbaharda Manisa'da hava yağmurlu ve sislidir.)
It is cold and snowy in Elazığ in winter. (Kışın Elazığ'da hava soğuk ve karlıdır.)

Havanın nasıl olduğu How is the weather (in Ankara)?sorusu ile öğrenilir. Örnekleri inceleyiniz.

- How is the weather? (Hava nasıl?)
- It is rainy and warm. (Hava yağmurlu ve ılık.)
- How is the weather? (Hava nasıl?)
- It is cold and snowy. (Hava soğuk ve karlı.)
- How is the weather in Adana? (Adana'da hava nasıl?)
- It is hot and sunny in Adana. (Adana'da hava sıcak ve güneşli.)
- How is the weather in Nevşehir? (Nevşehir'de hava nasıl?)
- It is rainy and foggy in Nevşehir. (Nevşehir'de hava yağmurlu ve sisli.)

Havanın nasıl olduğu What is the weather like (in Ankara)? sorusu ile de öğrenilir. Örnekleri inceleyiniz.

- What is the weather like? (Hava nasıl?)
- It is rainy and warm. (Hava yağmurlu ve sıcak.)
- What is the weather like? (Hava nasıl?)
- It is cold and rainy. (Hava soğuk ve yağmurlu.)
- What is the weather like in Aydın? (Aydın'da hava nasıl?)
- It is hot and stormy in Aydın. (Aydın'da hava sıcak ve fırtınalı.)
- What is the weather like in Erzurum? (Erzurum'da hava nasıl?)
- It is cold and icy in Erzurum. (Erzurum'da hava soğuk ve buzlu.)


- YES / NO QUESTIONS -


Evet / hayır sorularına ait örnekleri inceleyiniz.

- Is it windy and rainy in autumn? (Sonbaharda hava rüzgârlı ve yağmurlu mudur?)
- Yes, it is windy and rainy in autumn. (Evet, sonbaharda hava rüzgârlı ve yağmurludur.)
- Is it sunny and very hot in summer? (Yazın hava güneşli ve çok sıcak mıdır?)
- Yes, it is sunny and very hot in summer. (Evet, yazın hava güneşli ve çok sıcaktır.)
- Is it hot and sunny in winter? (Kışın hava sıcak ve güneşli midir?)
- No, it isn't. It is cold and snowy in winter. (Hayır, değildir. Kışın hava soğuk ve karlıdır.)
- Is it cold and snowy in spring? (Baharda hava soğuk ve karlı mıdır?)
- No, it isn't. It is warm and rainy in spring. (Hayır, değildir. İlkbaharda hava ılık ve yağmurludur.)

- CAN -


Kolayca yapılabilen eylemler can ile anlatılır. Örnekleri inceleyiniz.

It is hot and sunny. We can swim. (Hava sıcak ve güneşli. Biz yüzebiliriz.)
It is cold and snowy. We can build a snowman. (Hava soğuk ve karlı. Biz kardan adam yapabiliriz.)
It is rainy today. We can walk in the rain. (Hava bugün yağmurlu. Biz yağmurda yürüyebiliriz.)
It is hailing now. We can watch TV. (Şimdi dolu yağıyor. Biz televizyon seyredebiliriz.)

- LET'S -


Bir eylemin yapılmasını önerirken Let's kullanılır. Örnekleri inceleyiniz.

It is hot today. Let's have a picnic! (Bugün hava çok sıcak. Haydi piknik yapalım!)
It is sunny today. Let's sunbathe! (Bugün hava güneşli. Haydi güneş banyosu yapalım!)
It is hot and wet today. Let's swim in the pool!
(Bugün hava sıcak ve nemli. Haydi havuzda yüzelim!)
It is snowy today. Let's make a snowman. (Bugün hava karlı. Haydi bir kardan adam yapalım!)
It is stormy today. Let's watch a movie on TV!
(Bugün hava fırtınalı. Haydi televizyonda bir film izleyelim!)

- THE PRESENT CONTINUOUS TENSE -


Konuşurken (şimdi) yaptığımız eylemi anlatmada kullanılır. Örnekleri inceleyiniz.

Ankara is cold and windy. I am staying at home today.
(Ankara soğuk ve rüzgârlı. Ben bugün evde kalıyorum.)
It is snowy today. People are walking in the snow together.
(Bugün hava karlı. İnsanlar birlikte karda yürüyorlar.)
It is rainy today. Sally is reading a nowel now.
(Bugün hava yağmurlu. Sally şimdi bir roman okuyor.)
Antalya is hot and sunny today. I am swimming in the pool.
(Antalya bugün sıcak ve güneşli. Ben havuzda yüzüyorum.)
Erzurum is cold and snowy today. The children are playing snowball.
(Erzurum bugün soğuk ve karlı. Çocuklar kartopu oynuyorlar.)

(Bu metnin her türlü yayın hakkı A. Hikmet İnce’ye aittir. Hiçbir şekilde alıntı yapılamaz ve başka bir yayında kullanılamaz. Aksi davranışta bulunanlar hakkında, hukuk büromuz her türlü yasal işlemi uygulayacaktır. Üçüncü kişilere duyurulur )

Bu İngilizce konu anlatımı 70, kez okundu.

Yorumlarınız

can e Mayıs

sınavdan aldım

idil ş Temmuz

bu bilgiler sayesinde sınavdan alıcam

Sümeyye K Mayıs

Çoooooooooooooooooooooook
güzel konu

Sümeyye K Mayıs

Bence çok güzel olmuş

Sümeyye21 Mayıs

Çok güzel bir konu anlatımı

Filiz h Mayıs

Bütün derslerime burda çalışıyorum

enes d. 1 Mayıs

cooooooook guuuuuuuzeeeell

Erva D Nisan

Bende 9. üniteyi seviyorum

baran d Nisan

begenmedim

Erva D Nisan

sevdiiiiiiiiiiim

Erva D Nisan

çok sevdim ezberledim

Erva D Nisan

çok güzel ezberledim

gs17 Nisan

çoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook güzel beeeeeeeeeeeeeeeeğendim

BATUHAN A Nisan

EN İSE 9. ÜNİTEYİ ÇOK SEVİYORUM

Yusuf C Nisan

cooooooooooooooook guzel ingilizcede sinavinda ful cikti.

Yusuf C Nisan

coooooooooooooooooooook guzel deneme sinavinda ingilizcede

nejdet25 Şubat

bu alatımda eniyisiz anatı yorsunuz

Deniz26 Mayıs

Bayılıyorum

Aslı23 Mayıs

Öyle güzelki ödev olunca bakıyorum

Deniz C Mayıs

Çooooooooooooooooooooooooooooooook güzel sizin sayenizde öğrenemediğim size çoooooooooooooooooook teşekkür ederim.

Ayşenur d Mayıs

Çoooooooooooooooooooooook güzel sınavda hiç yanlışım çıkmadı

eylül12 Mayıs

yarın deneme var inşallah birinci olurumm

Eyup A Mayıs

coooooooooooooooook guzel

Çok g. 3 Mayıs

Bu site çooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook güzel olmuş.

aleyna28 Nisan

Coooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook guzel ingilizce odevim ocin ise yaradi yasasin inssallah ben birinci olurum

FB27 Nisan

9 da bitti bitiyo size çok tşk ederim sınavda englısh tan 0 yanlış çıktı size tşk ederim.

sıla22 Nisan

bayıldım. hata ezberledimmmmm

winx20 Nisan

mütiş olmuş

eda14 Nisan

çok güzel anlatılıyor neredeyse ezberledim

umut14 Nisan

tam benim istediğim

melike13 Nisan

bayıldımmmmmmmmmmmmmmmm teşekürler

fadime g. 8 Nisan

eksik

sude27 Mart

çok güzel

bihter23 Kasım

gayet iyi

tuana10 Haziran

ÇOK GÜZELMİŞ

Sorumatik ç. 2 Haziran

Herkese tavsiye ederim

Sorumatik ç. 2 Haziran

Ben bunu çok beğendim aslında teşekkürler

geze31 Mayıs

Bayıldım.Süper.

CEYDA29 Mayıs

ingilizce sınavım var umarım iyi geçer

efe27 Mayıs

çok güzel konu anlatımlı

sude i Mayıs

süper bir site

mustafa17 Mayıs

Sizinle İngilizceye (odev) başladım teşekkürler Bağış'ın

zeynep d Mayıs

testtttttttttttttttttttttttttttttttttt

buse b Mayıs

çoook güzelmiş
sağlun.

nahide.n11 Mayıs

çoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook ama çok güzel bu yüzden ingilizce dersinin birincisi benimmm

ömer10 Mayıs

bence çok güzel bir bilgi vermiş kim vermişse

Bülent A Nisan

Bu alanda konu anlatımı yapan en iyi site sizsiniz. Bu bilgileri sınıfımda kullanıyorum.

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır